Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 77 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zelfbouw zadelkamer in trailer

 
Profiel   

Ik heb ze nog niet gevonden, en de noodzaak tot een voerbak bovenin is er bij mij ook niet. Want hoe vaak geef je nou daadwerkelijk echt krachtvoer op de trailer?
Ik nooit in ieder geval. Dus dat hoeft voor mij niet, als het hooi maar goed mee kan en ze daar goed bij kan, dat ga ik dus wel realiseren :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 17:14 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Ik heb nu een zwarte trailer maar ik zou nooit meer een zwarte trailer kopen. Als je ermee in het donker rijdt zie je niet waar hij blijft. Hierdoor zijn krappe bochtjes draaien lastiger en achteruit indraaien om de trailer weg te zetten in het donker is drama.


ik zou ook nooit een zwarte trailer nemen ivm dat het ook zo snel heet word binnen.
had een grijze houten trailer heb nu een vol polyester trailer die lichtgrijs is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 18:02 



 
Profiel   

kimwilliam schreef
zijn er ook zadelkamers van kunststof die je erin kan plaatsen met een voerbak bovenin?


ik heb zo'n kunststof staan maar die van mij is zonder voerbak, gebruikte de voerbak ook nooit moet ik eerlijk zeggen.
heb er nu 1 met voerbak maar ook die voerbak gebruik ik nooit

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 18:04 



 
Profiel   

Karreman schreef
pluisje88 schreef
Ik heb nu een zwarte trailer maar ik zou nooit meer een zwarte trailer kopen. Als je ermee in het donker rijdt zie je niet waar hij blijft. Hierdoor zijn krappe bochtjes draaien lastiger en achteruit indraaien om de trailer weg te zetten in het donker is drama.


Wat extra contourlichtjes er op en probleem is opgelost.


Voor mij niet. Ik mis echt de feeling die ik met mijn andere trailer wel had. Bij het rijden in het donker. En dat komt echt door het zwarte gat achter me. Mijn vorige trailer was houtkleur maar met een witte “nok”

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 19:34 



 
Profiel   

als alles goed gaat, vanavond de trailer ophalen uit de loods <3. daar staat hij al even (+- 1,5 jaar) nadat mijn tuiger een disco erin had gehouden....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-20 08:35 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]


En weer verder, bijna af zelfs *\o/* *\o/*
Morgen even passen met mijn zadel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-20 17:23 



 
Profiel   

wauw zeg! kan je een foto maken vanaf de klep van de trailer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 07:49 



 
Profiel   

oh wat netjes gemaakt!! hoe staat de kast vast? aan de wanden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 08:22 



 
Profiel   

Ik ga vanavond/ morgen zelf even kijken. Als ik vanavond ga en het licht laat het nog toe maak ik even duidelijker foto's :))
Hij zit voor vast, aan het handvat zeg maar die buiten zit. Die kan je dus los draaien en dan kan de unit er zo weer uit zonder schade aan de trailer verder :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 17:10 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Hierbij!
Ik hoef alleen nog even alles af te lakken, zodat het tegen water kan.

Ik zit te denken om het ook nog in de kleuren te doen van de trailer. Dus zwart onder en wit daarboven.
Maar dat ga ik nog even bekijken.

En moet ook nog even schuim regelen. Zodat zadel goed ligt. En schuim langs paar randen waar zadel iets tegen zit. Maar dat kon vnl door het reserve wiel ook.. Ik ben blij iig! *\o/*

Edit, foto van hoe het vast zit vergeten. Die komt nog een keer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 20:22 



 
Profiel   

Hallo allemaal!

Hierbij het project van mij en mijn vader! De disco trailer van mijn paard nadat hij hem volledig heeft verbouwd en afgebroken, heeft de trailer 3 jaar in een schuur gestaan. Nu gaan mijn vader en ik hem opknappen!!! Hierbij hoe hij was na de disco van mijn paard en 3 jaar in een loods
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-20 12:27 



 
Profiel   

Zit te denken om het hout te vervangen voor aluminium. wat denken jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 13:04 



 
Profiel   

kimwilliam schreef
Zit te denken om het hout te vervangen voor aluminium. wat denken jullie?

Wat doet dat voor het gewicht van de trailer? Denk eraan dat die Atecs gebouwd zijn op een budget er dus minder (en daarmee lichter en goedkoper) materiaal gebruikt is. Ga je daar aluminium planken in zetten, dan zou je trailer best eens merkbaar zwaarder (en dus minder laadvermogen) kunnen worden.

Hoe mechanisch ben je? Aluminium is toch net iets lastiger dan een houten plaatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 15:54 



 
Profiel   

ikke schreef
kimwilliam schreef
Zit te denken om het hout te vervangen voor aluminium. wat denken jullie?

Wat doet dat voor het gewicht van de trailer? Denk eraan dat die Atecs gebouwd zijn op een budget er dus minder (en daarmee lichter en goedkoper) materiaal gebruikt is. Ga je daar aluminium planken in zetten, dan zou je trailer best eens merkbaar zwaarder (en dus minder laadvermogen) kunnen worden.

Hoe mechanisch ben je? Aluminium is toch net iets lastiger dan een houten plaatje.


Er komen dan nieuwe profielen in voor aluminium en het is een 1 3/4 en laadvermogen is zeker 800kg dat ik weet

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 20:41 



 
Profiel   

Maar het gaat ook vooral om totaal gewicht, dat je daar niet overheen gaat.

Over zadelkast gesproken, ik zal nog eens een foto maken als ik eraan denk. Het is nu helemaal af, in de lak gezet en trailer staat weer op stal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 17:18 



 
Profiel   

de trailer weegt 620 kg nu en max totale massa is 1600kg

+- 600 kg paard.

dan zou ik voor 900kg aan trailer kunnen hebben toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 08:14 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
Maar het gaat ook vooral om totaal gewicht, dat je daar niet overheen gaat.

Over zadelkast gesproken, ik zal nog eens een foto maken als ik eraan denk. Het is nu helemaal af, in de lak gezet en trailer staat weer op stal :)


Fijn! Zou ook graag een foto zien als je spullen er in zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 08:56 



 
Profiel   

Haha, ik ga mijn best doen, het is inmiddels alweer opslag plaats geworden voor trailerbeschermers, een deken en emmers :') Maar moet wel lukken, ga mijn best doen om morgen even foto's te schieten :D

Kimwilliam: met aluminium ga je denk ik wel over dat gewicht van de trailer nu heen. Je moet nooit op max waarde paard rekenen. Daarbij, wat doet 900 kg trailer op het onderstel wat gebouwd is voor +-600 kg trailer? Je veranderd daar misschien ook wel de structuur mee zeg maar. Geen idee hoe dat werkt, maar dat zou ik wel even goed uitzoeken :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 10:54 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Hierbij de foto's. De onderste is hoe de kast vast zit in de trailer.
Voor het verwijderen moet ik die 2 los maken en het reserve wiel los maken en eruit pakken. Dan kan de kast eruit.

Zadel past precies maar dat is goed genoeg. Meestal ligt die in auto. Maar dan kunnen de overige spullen mooi daarin. Extra eten, poetsspullen, etc etc..

En als ik dan keer met meer mensen weg ga, kan t zadel wel bij kayenne erbij. Dus da's wel ideaal!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-20 13:40 



 
Profiel   

Mooi geworden zeg! Met spullen erin lijkt hij ook ineens ruimer :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-20 16:12 



 
Profiel   

wij zijn gisteren begonnen aan het uit elkaar halen van de trailer en het schoonmaken van de kap.

ik zal vanmiddag een update met foto's plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-20 09:22 



 
Profiel   

tijdens koningsdag / woningsdag zijn we van start gegaan met de trailer.
hierbij een update:

zo was hij voor we begonnen.
[ img ]

cabrio in de aanbieding, ideaal met warm weer.
[ img ]

even lachen
[ img ]

binnenkant zonder dak
[ img ]

het dak
[ img ]

gelijk schoonmaken nu we er goed bij kunnen. (let niet op mijn witte stressvolle huid)
[ img ]

tijdens het schoonmaken gingen mijn vader en mijn vriend verder met het demonteren.
[ img ]

einde van de middag was dit het resultaat.
[ img ]


en een schoon dak!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-20 12:05 



 
Profiel   

hi hoe maak je je kastje goed vast dan en met het deurtje hoe heb je dat gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 12:14 



 
Profiel   

Tegen mij?
Mijn kast zit vast met schroeven die al in de trailer zaten voor het handvat voorop. Kan dus ook zo weer verwijderd worden zonder extra schade aan de trailer.
T deurtje gaat open tegen de trailerdeur in. Heb ik wel foto's van geplaatst denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 13:34 



 
Profiel   

Hallo

Ik lees nu net dit topic en wil ook een kast in mijn trailer bouwen. Nu vroeg ik mij af wat zijn ongeveer de afmetingen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 07:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 77 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen