Kosten 2-paardsvrachtwagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 19:57

c_alsemgeest schreef:
ik vind fransen en zeker renault gewoon niet lekker rijden. Stug, gevoelloos en traag.
Alleen de Megane RS niet, maar dat komt gewoon omdat hij heel erg snel is. Maar ik vind hem nog steeds stug :+
Geef mij maar een Duitser voor de lange ritten of een italiaan voor de fun. :')

Ik hoor dat wel meer 'stug'
Als er iets niet stug reageert is het een Franse auto, die zijn nl meer sway-back ( om even in paardentermen te blijven). Relaxed zou denk ik de juiste benaming zijn.
Als je een Franse auto stug vindt rijden voel je hem niet goed aan, het gaat allemaal wat langzamer, dat geldt ook voor jouw manier van autorijden, gewoon ontspannen :D

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Re: Kosten 2-paardsvrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 14:14

Des al niet te min wil lekker rijden totaal niets zeggen over de techniek die er gebruikt is in de auto. Welke materialen etc. Er is gewoon verschil tussen bepaalde merken. En idd er is een type 205 geweest die niet kapot te krijgen was maar zo worden ze niet meer gemaakt.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Kosten 2-paardsvrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 15:48

Klopt, maar in mijn omgeving hoor ik wel meer ellende met de 2 paards en grote renaults.
Ik zou daarom eerder voor een ford, fiat of mercedes gaan bij een kleine. En een MAN of mercedes bij een grote.
Wij hebben er aardig wat op stal staan en het zijn meestal de renaults met de ellende. Vaak qua aandrijving/schakelbak.

Veewagen zelf nooit een renault gehad. Wel een Fiat en rij vaak in een mercedes. Dus alleen daar persoonlijke ervaring mee.
Mijn fiat was erg betrouwbaar, die kon je een paar maanden stilzetten en zelfs bij -10 was het starten en lopen.

Ik was zelf alleen niet helemaal tevreden over mijn opbouw. Wel heel licht, maar ook wel gevoelig, ook voor roest op de sloten etc. De mercedes van anemone die ik vaak heb geleend is ook wat ouder, maar die opbouw ziet er echt nog perfect uit. Daar zou ik dus wat kritischer maar kijken als ik er een koop.