Hele lange trailer rit, hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tienus63

Berichten: 12179
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:13

Wat ontzettend heftig!!
Hoop dat jullie beiden zo snel mogelijk weer zelf achter het stuur kruipen en jullie antwoord krijgen op wat er gebeurd is.

BE auto huren kostte koper van mijn veulen 750 euro. Twee dagen huur plus tank twee keer vullen. Afstand kleine 600 km enkele reis.

Popstra
Berichten: 13860
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:13

Allemachtig wat heftig joh :oo ...jeetje, krijg er de rillingen van als ik de auto zie.
Ben blij voor jullie dat jullie er goed van af zijn gekomen. En wat een geluk de trailer leeg was..
heel veel sterkte gewenst

Jet

Berichten: 12087
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:21

Zo zeg, jullie zijn er zeker goed vanaf gekomen en eigenlijk een groot geluk dat het niet op de terugweg gebeurd is. Klinkt gek natuurlijk, want nog beter was het helemaal niet gebeurd, maar liever zonder pony erin dan met.

Ik denk dat het huren van een vrachtwagentje net zo duur is als een grote professionele vervoerder laten rijden. Vaak betaal je bij zo'n vrachtwagentje dat je huurt een dagprijs voor de huur met 100 km. per dag vrij, over de kilometers daarna ga je extra betalen. En ik zou niet zo snel bij Jan om de Hoek zeg maar lenen of huren, verzekeringstechnisch is dat niet zo geslaagd.
Ik snap dat jouw budget nu aardig geslonken is en ik weet niet of de pony daar al echt snel weg moet, maar anders zou ik het echt door een professional laten doen. Die hebben ook vaak gedeelde ritten, dat is dan weer iets goedkoper dan wanneer ze speciaal voor jou heen en weer rijden.

Mrs_Midnight

Berichten: 340
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Hele lange trailer rit, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:27

Whoa heftige wending van het topic zeg!! Wat ontzettend fijn dat jullie er relatief goed vanaf zijn gekomen en dat Barbie er nog niet instond!!
Fijn dat je vader en oom haar willen gaan ophalen straks. Ik blijf even meelezen hoor!

Mijn Timmie is destijds door de fokter gebracht vanuit Thuringen, tegen de tsjechische grens aan, naar Zeeland. Zij hanteert als tactiek: zo lang mogelijk doorrijden, tim stond los in een 3-paards. Zij heeft net over de nl grens overnacht, Tim gewoon in d etrailer gelaten, wel voer en drinken uiteraard. Volgende dag verder rijden. Tim kwam ongeschonden aan, na een reis van zo'n 800 km. Tuurlijk heeft hij even bij moeten trekken, 2 jarig paard voor het eerst op reis en dan gelijk zo'n stuk! Maar na een dag of twee bijkomen was hij al behoorlijk boven jan hoor.

Autumnn

Berichten: 8085
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:53

Jeetje TS wat heftig! Hoe gaat het nu?

Is er al een schuldige beklonken? Misschien een idee om er wel werk van te maken... Vaak worden dit soort kosten (extern transport) dan nog verhaald op de tegenpartij

Anoniem

Re: Hele lange trailer rit, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:13

Wat een heftig ongeval zeg! Wat is de verklaring van de vrachtwagenchauffeur? Hoe is die ervan af gekomen?
Wat een geluk heb je gehad dat jullie er met wat schrammen en hechtingen van af zijn gekomen.

Popstra
Berichten: 13860
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Hele lange trailer rit, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:37

Waren jullie op de vrachtwagen geklapt of de vrachtwagen op jullie?

RSDICBS

Berichten: 1005
Geregistreerd: 08-03-08

Re: Hele lange trailer rit, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:53

Ik heb je een pb gestuurd over iemand die voor mij al eens een minipaard naar Tsjechië heeft vervoerd.

hagelslag
Berichten: 9190
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 18:08

Autumnn schreef:
Jeetje TS wat heftig! Hoe gaat het nu?

Is er al een schuldige beklonken? Misschien een idee om er wel werk van te maken... Vaak worden dit soort kosten (extern transport) dan nog verhaald op de tegenpartij



Ik hoop niet dat je hiermee bedoelt dat je er van uit gaat dat de vrachtauto chauffeur de schuldige is/was?

Zolang het onderzoek nog loopt kun je het stukje onkosten verhalen anders formuleren

Anoniem

Re: Hele lange trailer rit, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 18:22

Dat zegt ze toch niet hagelslag? Ze geeft hiermee aan dat alles goed moet uitgezocht worden en indien de vrachtwagenchauffeur schuldig is zij extra kosten kunnen terugvorderen.

hagelslag
Berichten: 9190
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Hele lange trailer rit, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 18:50

Daarom ook de vraag, het kan zijn dat ik het verkeerd lees

xbelieveitx

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-20 19:13

DeMolenhoek schreef:
Wat een heftig ongeval zeg! Wat is de verklaring van de vrachtwagenchauffeur? Hoe is die ervan af gekomen?
Wat een geluk heb je gehad dat jullie er met wat schrammen en hechtingen van af zijn gekomen.


Er is helaas geen communicatie geweest tussen ons en de vrachtwagen chauffeur. We mochten er ook niet heen ivm hulpdiensten en omdat het natuurlijk in het buitenland is gebeurd is er ook eigenlijk nu geen communicatie tussen ons en bv de politie. Wij hebben wel gelijk gevraagt hoe het met de chauffeur was, en daar was alles goed mee gelukkig.

xbelieveitx

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-20 19:14

Autumnn schreef:
Jeetje TS wat heftig! Hoe gaat het nu?

Is er al een schuldige beklonken? Misschien een idee om er wel werk van te maken... Vaak worden dit soort kosten (extern transport) dan nog verhaald op de tegenpartij



Verzekering etc is er mee bezig. Die laten we het nu uitzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:16

Ok top. Wel goed opletten met facturen. Ik heb ooit ook eens een ongeval gehad in Duitsland en de rekeningen die ze stuurden waren niet mis (en een deel onterecht)

xbelieveitx

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-20 19:17

DeMolenhoek schreef:
Ok top. Wel goed opletten met facturen. Ik heb ooit ook eens een ongeval gehad in Duitsland en de rekeningen die ze stuurden waren niet mis (en een deel onterecht)


Gaan we zeker goed in de gaten houden!

Autumnn

Berichten: 8085
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:34

hagelslag schreef:
Autumnn schreef:
Jeetje TS wat heftig! Hoe gaat het nu?

Is er al een schuldige beklonken? Misschien een idee om er wel werk van te maken... Vaak worden dit soort kosten (extern transport) dan nog verhaald op de tegenpartij



Ik hoop niet dat je hiermee bedoelt dat je er van uit gaat dat de vrachtauto chauffeur de schuldige is/was?

Zolang het onderzoek nog loopt kun je het stukje onkosten verhalen anders formuleren


Natuurlijk bedoel ik dat niet. Dat zeg ik toch nergens?? Volgens mij vraag ik: “is er al een schuldige beklonken”. Dit impliceert dat ik het niet weet. Dus nee, natuurlijk bedoel ik dat niet. En daarnaast ik ben er ook niet bij geweest, dus ik kan niet weten wie de schuldige is. Volgens mij formuleer ik het heel erg duidelijk dus ik zie er niet de noodzaak van in om het anders te formuleren.

Autumnn

Berichten: 8085
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:36

xbelieveitx schreef:
Autumnn schreef:
Jeetje TS wat heftig! Hoe gaat het nu?

Is er al een schuldige beklonken? Misschien een idee om er wel werk van te maken... Vaak worden dit soort kosten (extern transport) dan nog verhaald op de tegenpartij


Verzekering etc is er mee bezig. Die laten we het nu uitzoeken.


Heel verstandig, goed gehandeld TS. Nogmaals veel sterkte en ik hoop dat je jullie vriendinnetje evengoed snel kan ophalen!

hagelslag
Berichten: 9190
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Hele lange trailer rit, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:39

@autumnn
Vandaar dat ik het vraag.
Ik heb met TS ook via WhatsApp contact. Aangezien ik ooit haar Haflinger had gekocht en dus ook in Duitsland woon. En haar dus kan helpen met sommige dingen

xbelieveitx

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-20 23:07

hagelslag schreef:
@autumnn
Vandaar dat ik het vraag.
Ik heb met TS ook via WhatsApp contact. Aangezien ik ooit haar Haflinger had gekocht en dus ook in Duitsland woon. En haar dus kan helpen met sommige dingen


Je hebt me tot nu toe zo goed geholpen, heel blij en dankbaar voor!

Ook blij met alle pbtjes en berichten in dit topic! Doet me heel goed.

Lichamelijk gaat het gelukkig wat beter. Plek waar de gordel me heeft tegengehouden (bij mn buik, tussen mn borsten en sleutelbeen) is nog wel heel erg gevoelig en mn buik is ook heek mooi groen/paars.

Morgen ook gelukkig naar de fysio dus dat gaat ook weer wat meehelpen.

Mentaal gaat het ook iets beter. Vanavond met zijn 4en afgesproken om erover te praten en dat was ook heel fijn.

Saaams

Berichten: 13300
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Hele lange trailer rit, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 23:12

Sowieso blijven praten, dat is altijd goed. Eventueel naast een ervaren bestuurder plaatsnemen om daar alvast weer aan te wennen.

hagelslag
Berichten: 9190
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 23:20

xbelieveitx schreef:
hagelslag schreef:
@autumnn
Vandaar dat ik het vraag.
Ik heb met TS ook via WhatsApp contact. Aangezien ik ooit haar Haflinger had gekocht en dus ook in Duitsland woon. En haar dus kan helpen met sommige dingen


Je hebt me tot nu toe zo goed geholpen, heel blij en dankbaar voor!

Ook blij met alle pbtjes en berichten in dit topic! Doet me heel goed.

Lichamelijk gaat het gelukkig wat beter. Plek waar de gordel me heeft tegengehouden (bij mn buik, tussen mn borsten en sleutelbeen) is nog wel heel erg gevoelig en mn buik is ook heek mooi groen/paars.

Morgen ook gelukkig naar de fysio dus dat gaat ook weer wat meehelpen.

Mentaal gaat het ook iets beter. Vanavond met zijn 4en afgesproken om erover te praten en dat was ook heel fijn.



Kleine moeite groot plezier. Alsnog hebben jullie echt zo erg veel geluk gehad

xbelieveitx

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 11:31

Saaams schreef:
Sowieso blijven praten, dat is altijd goed. Eventueel naast een ervaren bestuurder plaatsnemen om daar alvast weer aan te wennen.


Doe ik zeker!

Van de week al weer een paar keer meegereden in de auto, dat gaat gelukkig redelijk.

Over 2 weken heb ik weer autorijles en gelukkig heb ik een hele fijne instructeur die er ook al vanaf weet.

xbelieveitx

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 16:57

Autumnn schreef:
Jeetje TS wat heftig! Hoe gaat het nu?

Is er al een schuldige beklonken? Misschien een idee om er wel werk van te maken... Vaak worden dit soort kosten (extern transport) dan nog verhaald op de tegenpartij


Ik weer niet precies hoe het gaat met schuldige beklonken etc. We zitten natuurlijk met een vreemd land en 800 km ertussen. Dat zal neem ik aan in de komende weken duidelijk worden. Verzekering etc is nu ook met van alles bezig.

Letsdunit

Berichten: 7793
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Hele lange trailer rit, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:06


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Hele lange trailer rit, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:24