Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Wat voor trailer?

 
Profiel   

Ik heb destijds in mijn vakantie er een dagje uit van gemaakt, we zijn heel Nederland doorgereden en diverse dealers bezocht. Daar alle trailers bekeken die me interessant bleken en toen een keus gemaakt.
Ik denk dat mijn trailer inmiddels 10 jaar oud is, qua prijzen kan ik je dus niet helpen.

Maar doordat we iets van 6 a 7 dealers hebben bezocht wist ik wel wat er ongeveer op de markt was en wat het kostte.
Er zat bijvoorbeeld op de Humbaur die ik uiteindelijk gekocht hebt hele grote prijsverschillen tussen de dealers. (in mijn geval bijna €1000 tussen de dealer om de hoek en degene waar ik het uiteindelijk gekocht heb) .

En alle waar is naar zijn geld heb ik toen wel gemerkt, goedkope trailers zijn niet voor niets goedkoop.
Aan de andere kant was ik ook niet bereid om heel veel geld uit te geven aan een naam.
Ifor bijvoorbeeld is prachtig, maar daar hangt ook een prachtig prijskaartje aan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 12:31 



 
Profiel   

Grappig, hier in België en Luxemburg vooral Böckmann, Ifor en Cheval Liberté. Totaal geen rammelbak hoor :') . Al eens geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 12:35 



 
Profiel   

en idd goed vergelijken.
Ik heb nu in mijn zoektocht verschillende offertes aangevraagd. Daar zit idd nog wel heel veel verschil tussen de dealers.

Ik wist nu precies welke trailer ik wilde. Er is er maar 1 met een binnenhoogte van 2.45 m
En waar jij je fijn bij voelt daar heen gaan om te kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 12:39 



 
Profiel   

Wel Weet of een westfalia een goede trailer is en of die ook erg warm wordt van binnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-20 07:34 



 
Profiel   

Hier de humbaur equitos alu plus, met zadelkamer. Ongeveer twee maanden terug nieuw gekocht en onwijs blij mee. Past genoeg zooi in, oa twee westernzadels en toebehoren, mestboy, m'n boots, deken etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-20 07:58 



 
Profiel   

Vorig jaar heb ik een nieuwe trailer gekocht. Na inlezen en oriënteren (en een goede aanbieding O:) ) is de keuze gevallen op een Humbaur Single Alu.

Vanwaar deze keuze? Ik wilde graag aluminium, omdat het minder onderhoud vergt. Ik ga 99% van de tijd met één paard op pad, de keren dat er twee mee gaan, kan ik een trailer lenen. Daarom gekozen voor anderhalfpaards. Ruim voor het paard en minder zwaar achter de auto. Een zadelkamer was een absolute must, omdat ik altijd de auto’s van mijn ouders leen en die graag een beetje schoon houd. Die zadelkamer is echt een uitkomst, ik zou nooit meer zonder willen.

Ik ben echt enorm blij met de Humbaur. Hij ligt fijn achter de auto, is degelijk en de meeste paarden laden er makkelijk in.

Succes met je zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-20 16:21 



 
Profiel   

Ik ben nog steeds heeel blij met mn Sirius S45. Voor mij dus wel extra breed en hoog ivm een groot paard. Maar het is zo fijn. Ik kan heel makkelijk zadelen in mn trailer, met genoeg ruimte. Super fijn met regen. Én hij is voor mijn gevoel heel veilig. Een hele degelijke trailer

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-20 16:38 



 
Profiel   

Ik heb een niet echt gebruikelijke camp-let mustang staan. Vol polyester, 2 zadelkamers, daar zou je nog wat bovenop kunnen bevestigen. Daarnaast losse voerbakken. Veel ruimte voor je paardshoofd en jou voor de stang.

Helaas geen klep/deur systeem. Is lang en niet echt lichtgewicht door de hoeveelheid extra ruimte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-20 16:43 



 
Profiel   

** UPDATE **

Een jaar na openen van dit topic, onze camperbus is er al lang en mijn E-rijbewijs ook.
Ik heb dit weekend dan ook eindelijk mijn nieuwe trailer besteld.

Ondanks dat ik slechts een haflinger te vervoeren heb, is het toch een erg ruime trailer geworden, nl de Sirius S45.

Na lang nadenken en overleggen besloten dat een tweepaards echt niet nodig was. Voor de evt endurance wedstrijden kunnen de spullen (jerrycans water en koelflessen ed) echt wel in m'n bus, met een afdekzeil over de bank heen.
En voor normaal gebruik is de zadelkamer van de Sirius heel mooi ruim, daar kunnen prima m'n zadel en hoofdstel en poetsspullen, een deken en een emmer water/voer in.
En voor mij een pre, zadelkamer aan de rechterkant, da's handig met bosritten, de schuifdeur van mijn buscamper zit ook rechts, dan staat de pony aan dezelfde kant als waar ik zit te picknicken na het rijden.

Helaas moet ik er nog een week of 10-12 op wachten, omdat ik graag een lichtgekleurde kap (zilvergrijs) wilde en geen donkerblauw of zwart en die was niet op voorraad.
Maar goed, dan komt die rond kijk verjaardag, leuk kado, toch?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 09:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen