Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat voor trailer?

 
Profiel   

Tot nog toe ben ik super blij met mijn wat oudere maar fijn lichte 1,5paardstrailer, ivm lease-auto's met niet al te hoog trekgewicht en geen vrije keus in die lease-auto.

Nu wil mijn man heel graag komend najaar of volgend voorjaar een Volkswagen camperbus kopen, met een trekgewicht van rond de 2500 kg.

Daarmee is voor mij in 1x een andere trailer binnen bereik, eentje waarbij het eigen gewicht minder van belang is.

Maar dan, wat wil ik dan??? De keuze is reuze.

Ik wil heel graag onderhoudsvrij, dus of aluminium, of volpolyester, of een combinatie van beiden?

En dan is er nog keus uit een klep, een klep/deursysteem (deur lijkt me handig voor evt verhuizingen etc, daar wordt de trailer nu ook wel voor gebruikt) en wel of geen voorlader? Heb een paard dat gemakkelijk laadt, heeft een voorlader dan nog toegevoegde waarde?

Ik heb nu geen zadelkamer, alles wat mee moet, moet in m'n auto.
In de camperbus heb ik liever niet teveel paardengeur, dus zadelkamer lijkt me handig, maar er zijn ook zadelkamers die zo krap zijn dat je je zadel er amper in kwijt kunt, laat staan nog een emmer voer en een paar borstels.

En ivm endurance neig ik eigenlijk ook naar een tweepaards. Kan al het water dat mee moet voor wedstrijden in het tweede vak, net als kisten met dekens en extra hooinetten etc en ik kan ook eens een vriendin mee op pad nemen voor de gezelligheid voor een trainingsrit ofzo.

Er is zóveel keus!
Wat voor trailer heb je en waarom, wat zijn voordelen van bepaalde merken, wat zijn de nadelen?

Ik ben heel benieuwd naar gebruikerservaringen, ook naar de kosten, want die zijn bij heel veel dealers op aanvraag en ik heb dus geen idee hoever de verschillende merken/typen uiteen lopen kwa prijzen.

Er moet een haflinger in vervoerd worden, dus XL modellen zijn niet nodig.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 15:04 



 
Profiel   

Mijn volgende wordt een alu of volpolyester (laatste moet ik nog overtuigd worden hoe de versplintering is bij schade), 2 paards (altijd handig als je een x een 2e paard of fiets mee wil nemen), zadelkamer met voldoende ruimte om voor het schot door te blijven gaan (heb nu 15 cm ruimte waardoor je niet meer tussenuit kan) en uitschuifbare zadelsteunen, in hoogte verstelbare stangen.

Geen Atec, mooi model maar zie die te snel achteruit gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 20:17 



 
Profiel   

https://www.cheval-liberte.nl/touring-one/

Klep kan als deur. Voorlader.
Volledig alu. Zadelkamer is volgens mij extra optie. Meerprijs.


Ik heb zelf een iforwilliams 1,5 paards. Ding is goud waard. Enige wat ik mis is een betere zadelkamer ipv aan de deur

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 20:31 



 
Profiel   

Wat wil je er aan uitgeven?
Nieuw of tweedehands?
Alu of polyster?
Hoe groot..etc. etc.

Zelf heb ik een nieuwe aluminium trailer die extra hoog is (245cm) omdat de een van paarden het erg fijn vind zijn hoofd niet te stoten. De extra's als zadel kamer en voorlader eruit gelaten omdat ik het niet gebruik en de extra ruimte die overblijft bij vervoer van andre spullen. Dit kan eventueel wel later worden aangebracht mocht echt nodig zijn. Het zadel/tuig gewoon op de achtbank mee en eventueel eten in een afsluitbare bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 21:23 



 
Profiel   

Heb ook n cheval liberté aluminium. Heerlijke trailer. Klep kan inderdaad als deur open, erg handig met spullen erin laden die niet persé iets met paarden te maken hebben. Heb geen zadelkamer, omdat ik graag ruimte heb voorin de trailer.
Trailer is ook ruim en hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 21:28 



 
Profiel   

Humn schreef
Wat wil je er aan uitgeven?
Nieuw of tweedehands?
Alu of polyster?
Hoe groot..etc. etc.

Daarvoor heb ik juist dit topic geopend, ik ben benieuwd naar wat je krijgt voor welk bedrag en naar tips en tops van gebruikers van diverse trailers.

Ik wil graag zo onderhoudsarm als mogelijk, kijk ik dan naar volpolyester, naar een combi polyester met aluminium of vol aluminium?

Groot hoeft dus niet, ik heb maar een haflinger van 1.54 m die extra hoog hoeft echt niet.

En ik wil dus af van paardenzooi in m'n auto, omdat we dus ook gaan slapen in de bus en ik dan niet wil dat de hele bus naar paard gaat ruiken.
Dus zadelkamer is gewenst.

Zadelkamer aan de deur lijkt me niet erg praktisch, die zijn vaak best krap volgens mij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 21:43 



 
Profiel   

Ik heb een Ifor. Inderdaad vanwege die deuren achter én een voorlader. En omdat ze zo degelijk zijn (staal en aluminium) dat ze bijna niet kapot te krijgen zijn. Zo min mogelijk polyester heeft mijn voorkeur. Onder de 4000 heb je een leuke 2e hands 2-paards (wel ff zoeken, want deuren achter is niet standaard).

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 22:33 



 
Profiel   

Zadelkamer aan deur is inderdaad niet fijn, hebben buren en dat is echt te klein. En tevens zware belasting voor je deur.
Is een Ifor. Ik vind het rammelbakken en de sluitingen erg irritant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 04:24 



 
Profiel   

Ik heb een Cheval Liberté met zadelkamer. Die zadelkamer is mooi groot, er passen (weliswaar met wat kunst en vliegwerk) 2 Westernzadels in plus hoofdstellen, pads en de rest van de zooi (minimaal gaan er 2 caps, zweetdekens, en een trailerslot mee).
Ik heb wel een vrijdagmiddagmodel qua afwerking, die is een beetje met de Franse slag gedaan - maar ja, Frans merk hè :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 07:22 



 
Profiel   

Ifor heeft wel tegenwoordig wel modellen met vaste zadelkamer. Ik heb daar geen interesse in, dus ook niet gekeken hoe groot die is en hoeveel ruimte je nog hebt tussen de voorstang. Dan is er geen vooruitloop.

Mijn ene paard gaat er achteruit niet af, als je dat weet en je hebt nog geen trailer..
Maar heb hem pas geleden ook gebruikt voor een paard die vanwege een blessure niet achteruit kon..
Ik vind het hele fijne, stabiele en praktische trailers. Een nieuwe wordt weer een ifor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 07:37 



 
Profiel   

Bedankt, dit zijn reacties waar ik wat aan heb.
Ik heb nog nooit een vooruitlader gebruikt, mijn haf gaat prima achteruit de trailer af.
Heb wel eens gelezen hier op bokt dat wanneer je eenmaal een voorlezer hebt je nooit anders meer zou willen, maar een oudstalgenoot van mij had een Ifor en die heb ik de vooruitlader nooit zien gebruiken.

Echt mooi vind ik de Ifors ook niet, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

Ik heb nu een zeer makkelijk te laden pony, we lopen samen de klep op en ik blijf staan en laat hem doorlopen zodat ik de stang erachter kan doen als hij binnen staat.
Dan loop ik buitenom om hem vast te zetten.
Voor nu is heel veel ruimte om onder de voorstang door te kruipen dus geen noodzaak. Al is het wel handig als het wel kan, als je eens een paard voor een ander vervoerd ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 07:44 



 
Profiel   

Trailer met vooruitlader en trailers met klep/deursysteem hebben een hoger eigen gewicht.
Dat is wel iets om rekening mee te houden.

Henra heeft ook trailers met klep/deur systeem.
Lijkt mij an sich ideaal als je de trailer vaak voor andere dingen gebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 07:49 



 

Ik heb een WM Meyer, uit Duitsland. Volledig alluminium en polyester top.
Twijfelde tussen de Cheval Liberte en deze, maar de WM Meyer is een stuk robuuster qua zijwanden (wat ik heel belangrijk vind).

Voorlader zou ik niet extra nemen als het niet nodig is, is alleen maar zwaarder en kost vaak ook meer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 08:06 



 
Profiel   

Ik heb een Humbaur Xanthos, nu alweer een jaar of 5. Heel fijn ding, ligt als een huis achter de auto. Ik heb altijd 2 paards ivm koetsframe ervoor en meerdere paarden in bezit. Wel met zadelkamer, had ik eerder niet en ik vind het echt fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 08:34 



 
Profiel   

Ik heb een sirius s75 aluminium 2-paards trailer. Super degelijk, zeer ruim, zowel in de hoogte als in de lengte. Heeft een kiep- draaideur. Schot kan gemakkelijk schuin gezet en weer teruggeplaatst worden. Deurtje zit in tegenstelling tot andere merken links. Dus geen paard die tegen de zadelkamer trapt (zeer ruime zadelkamer rechts).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 09:33 



 
Profiel   

Heb op mn cheval liberté ook n voorvader, maar dat was toevallig zo en gebruik m nooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 09:47 



 
Profiel   

Wij gaan ook zo langzamerhand eens rondkijken naar een 2 paards. Heb nu een 1,5 paards Bockmann (oudje) die nog prima functioneert overigens. Maar heb nu 3 paarden dus een 2 paards is op zich wel handig.
Voorkeur gaat uit naar een Ifor. Hele degelijke trailers met een goede prijs/kwaliteitverhouding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 09:51 



 
Profiel   

Zuidpool schreef
Ik heb een sirius s75 aluminium 2-paards trailer. Super degelijk, zeer ruim, zowel in de hoogte als in de lengte. Heeft een kiep- draaideur. Schot kan gemakkelijk schuin gezet en weer teruggeplaatst worden. Deurtje zit in tegenstelling tot andere merken links. Dus geen paard die tegen de zadelkamer trapt (zeer ruime zadelkamer rechts).

Dat ruime heb ik dan niet echt nodig met een haflinger (die staat in m'n Henra al met de achterstang in 't voorste gat), maar de Sirius is idd een trailer waar ik al vaker naar gekeken heb.
Deurtje links vind ik ook heel fijn, dat heb ik nu ook en ponylief steekt graag z'n hoofd even naar buiten na het inladen. Ik vind 't ook erg praktisch om het deurtje aan de kant van de bestuurder te hebben, ik ben vaak alleen op pad en ben er dan dichtbij. Ik ken ook juist de voordelen van deurtje rechts, rustiger als je eens langs de weg bij je paard moet kunnen, maar niet tig keer extra omlopen vind ik persoonlijk wel heel erg praktisch.

Is de Sirius er ook nog in een "standaard" maat? Ik vind dat extra ruime nl met een haflinger als vaste passagier enigszins overbodig.

Cheval Liberté is een merk waar ik vaker over gehoord heb, maar nog geen plaatje van heb, die ga ik eens bekijken.

Voorlader heb ik geloof ik al ik alle reacties zo lees niet nodig.
Liever meer ruimte voor een zadelkamer dan een voorlader, is mijn gevoel nu.
Klep/deursysteem heeft vooralsnog wel mijn voorkeur.
Dat dat een hoger eigen gewicht heeft, snap ik.
Is met het type bus dat manlief graag wil hebben geen probleem, heb er een aantal bekeken en die zitten allemaal op zo'n 2500 kg wat ze mogen trekken.


Dank voor alle reacties weer, op deze manier kan ik wel aardig inschatten wat ik zelf zou willen hebben.
Meer gebruikerservaringen zijn altijd welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 10:12 



 
Profiel   

Cheval werd mij door elke trailerdealer afgeraden als zijnde rammelbakken. Ik had een vooruitloop nodig ivm moeilijker te laden paard en omdat ik altijd alleen ben, dan is het wel een uitkomst. Daarom voor een Ifor Williams gegaan met zadelkamer aan de deur, die is inderdaad heel klein. Maar mijn nieuwe paard laadt heel makkelijk en nu zit ik stiekem toch ook al te kijken naar een andere trailer zonder vooruitloop zodat ik een fatsoenlijke zadelkamer heb. Ik zou gaan voor aluminium, volpolyester verkleurt nog wel eens en ik vind het zelf wat steviger (maar dat zit misschien in mijn hoofd). Zelf vind ik de Bockmann's erg mooi en degelijk met een mooie ruime zadelkamer, weet alleen niet qua klep/deursysteem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 10:17 



 
Profiel   

Ik heb op dit moment een aluminium 1.5 xxtrail zonder zadelkamer.
Mijn vorige paard laadde erg makkelijk en het is een super fijne trailer. licht in gewicht en ligt fijn achter de auto.

Mijn nieuwe paard laadt wat moeilijker en is ook wat groter. Ik heb daarom besloten om mijn trailer te verkopen. Ik heb daarom een nieuwe Sirius besteld. die is in de hoogte groter en past beter bij mijn paard. wel zonder zadelkamer, omdat ik aan de voorkant de ruimte nodig heb.
nog een aantal weken wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 10:39 



 

De Ifor Williams HBE 506 is ook een mooie trailer. Geen vooruitloop, zadelkamer en het deur/klep systeem.

https://www.horstbv.nl/paardentrailers/ ... ailer.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 10:46 



 
Profiel   

Tarico schreef
De Ifor Williams HBE 506 is ook een mooie trailer. Geen vooruitloop, zadelkamer en het deur/klep systeem.

https://www.horstbv.nl/paardentrailers/ ... ailer.html

Dat zijn echt mooie Trailers, heb er vorig jaar met Equitana echt bij staan kwijlen. Maar helaas voor mij worden ze niet gemaakt met koetsframe :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 11:04 



 
Profiel   

Wow, dat lijkt helemaal niet meer op die "lelijke" Ifors die ik ken.
Dat is idd ook zeker een mooie trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 11:06 



 
Profiel   

Wij hebben een ifor, wel met voorlader en klep/deur functie. Daarnaast zit voorin een soort zonnebrillenglas waardoor de paarden veel zien. Alle paarden staan tot nu toe veel rustiger en stabieler op deze trailer dan andere trailers

deze heeft of een voorlader of een ingebouwde zadelkast, op de link zie je daar foto's van

wij hebben een rode
https://www.horstbv.nl/paardentrailers/ ... ailer.html


Laatst bijgewerkt door trustHim op 07-08-20 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 11:22 



 
Profiel   

Wij hebben ook een Humbauer Xanthos alu, 2 paards MET zadelkamer!
Super fijne trailer en ook wij willen nooooooooit meer een trailer zonder zadelkamer, geen paardenluchten meer in de auto!

Kijk eens bij Berend Brouwer in Steenwijk, super fijne vent, wel een lekkere kletsmajoor, maar zal je niet besodemieteren
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 11:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen