Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 101 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

alleen laden 1,5 paardstrailer / omdraaien

 
Profiel   

Ik heb een uitdaging :D Ik wil weer alleen kunnen trailerladen.

Mijn paard loopt gemakkelijk de trailer op, indien hij een stapje extra naar voren moet doen doet hij dat ook en blijft keurig staan.

Punt is dat het ooit is misgegaan, hij keek achterom naar zijn vriendin toen ik de stang wilde doen. Nog niks aan de hand, helaas zette meneer nog even een stapje opzij en stond nog vrolijk achteruit te kijken. Op dat moment wilde ik zijn hoofd weer terug 'duwen', helaas raakte hij daardoor wél in paniek. Zijn hoofd/hals zat klem omdat hij dat stapje richting zijkant trailer had gezet. Een stapje de andere kant op en zijn hoofd kon gewoon terug, maar helaas hij heeft zich half omgedraaid en was echt even in paniek. Gelukkig kwamen zijn billen snel voorbij de opening en heeft hij niet echt klem gezeten en liep alles met een sisser af.

Ik liet hem voorheen zelf erin lopen, deed de stang en dan snel naar voren het hoofd vastzetten. Dat durf ik na deze actie écht niet meer. Er is simpelweg ook zoveel ruimte in en 1,5 paards trailer. Met een 2 paards trailer staan ze veel krapper, dat is toch andere koek. Hij vind het allemaal reuze interessant dus dat achterom kijken gaat hij hoe dan ook nog eens doen, niet uit angst, puur kijken. Dat hoeft niet weer in een drama te eindigen, maar mijn regel is wel 'achterom kijken, dat doen we niet!'

Het is een groot en wat 'lomp' paard. Ondanks dat hij hele lichte hulpen kan reageren kan hij ook beuken. Bv als er een vlieg zit dan kan hij best wel een ruk geven aan het touw in de trailer terwijl ik hem net wil vastzetten. Ik weet dus niet hoe ik het nou voor elkaar moet krijgen om hem én te laten staan zonder achterom te kijken én de stang zelf te doen. Het kan gewoon 9x prima lukken waarschijnlijk, maar ik wil het risico niet lopen dat het de 10e x toch anders afloopt.

Ik had het halstertouw een paar keer rond de stang gedraaid, maar dat geeft als hij er wel hard aan trekt een soort brandplek in het rubber, ook zonde. De longeerlijn rond de stang of mee het deurtje uit moet je ook wel erg goed vasthouden als hij een flinke ruk geeft.

Wie heeft de gouden tip? Moet ik mijn paard toch beter opvoeden en erop vertrouwen dat het dan goed gaat of is er nog een andere oplossing?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-20 13:57 



 
Profiel   

Die van mij kan dit ook, schrok me kapot de eerste keer dat ze dit deed.
Die van mij doet het trouwens vooral bij er uit, er in gaat tot nu toe goed.

In een 1,5 paards zorg ik dus dat er altijd iemand ff haar aanpakt voor of iemand de stang er achter doet of weghaalt, dus het inlopen/uitlopen wel zelf maar voor de zekerheid met 2 mensen.

Als het alleen het hoofd sturen is, dan zou ik het met een longeerlijn doen en dan ook wat te eten voorin, als hij er dan in staat dan is het eten hier belangrijker dan het achterom kijken.

Je zou ook de trailer met een lijntje kunnen versmallen bij het inlopen en deze weghalen vanaf de voorkant als je hem vast zet en hij staat en je de stang er achter hebt. Dan is de neiging tot draaien denk ik minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-20 14:05 



 
Profiel   

Mijn grappenmaker deed dit ook. Totaal niet bang, maar die stond echt zo van "ah daar ben je, ik kom er aan hoor" :+
Wat ik doe: stang aan de (linker)zijkant op de grond in de trailer leggen. Dan zet ik hem er in, enloop er naast. dan pak ik de stang op, blijf er naast staan, en doe de stang er achter.

Deze is inmiddels al zo ervaren dat het denk ik niet meer nodig is. Maar ja, is gewoonte nu.
Bij de jonge merrie doe ik precies hetzelfde, alleen dan ook nog een voerbak voorin, zodat ze daar op let.

Voorwaarde is uiteraard dat ze niet bang zijn, als je naast/achter ze met de stang beweegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-20 14:08 



 
Profiel   

lotgenoten, wat fijn :D

MarliesV schreef
Die van mij kan dit ook, schrok me kapot de eerste keer dat ze dit deed.
Die van mij doet het trouwens vooral bij er uit, er in gaat tot nu toe goed.

In een 1,5 paards zorg ik dus dat er altijd iemand ff haar aanpakt voor of iemand de stang er achter doet of weghaalt, dus het inlopen/uitlopen wel zelf maar voor de zekerheid met 2 mensen.

Als het alleen het hoofd sturen is, dan zou ik het met een longeerlijn doen en dan ook wat te eten voorin, als hij er dan in staat dan is het eten hier belangrijker dan het achterom kijken.

Je zou ook de trailer met een lijntje kunnen versmallen bij het inlopen en deze weghalen vanaf de voorkant als je hem vast zet en hij staat en je de stang er achter hebt. Dan is de neiging tot draaien denk ik minder.


Echt zo, ik weet nog dat ik tijdens zijn actie riep 'Wat doe je :?' Ik was er van overtuigd dat paarden zoiets niet zouden doen in een trailer. Dat voer vind ik wel een goed idee, dat geeft misschien net even dat beetje tijd tot ik weer bij het hoofd ben. Erin lopen gaat prima en daarna kan ik of eruit of terug langs hem.


Kelan schreef
Mijn grappenmaker deed dit ook. Totaal niet bang, maar die stond echt zo van "ah daar ben je, ik kom er aan hoor" :+
Wat ik doe: stang aan de (linker)zijkant op de grond in de trailer leggen. Dan zet ik hem er in, enloop er naast. dan pak ik de stang op, blijf er naast staan, en doe de stang er achter.

Deze is inmiddels al zo ervaren dat het denk ik niet meer nodig is. Maar ja, is gewoonte nu.
Bij de jonge merrie doe ik precies hetzelfde, alleen dan ook nog een voerbak voorin, zodat ze daar op let.

Voorwaarde is uiteraard dat ze niet bang zijn, als je naast/achter ze met de stang beweegt.


Precies dat ''ah daar ben je''
Jij blijft dus in de trailer met de stang doen? Dat is ook een optie inderdaad, dan sta je toch dichterbij, lijkt me alleen ergens ook een beetje gevaarlijk, maar dat is even stof tot nadenken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-20 14:14 



 
Profiel   

Met lange lijnen/2 lange halstertouwen naar binnen 'mennen'? Bij draaineigingen kan je dan direct corrigeren, zonder touw over de voorbalk. Achterstang vastmaken kan in principe gewoon met twee handen, 1 hand heeft dan ook de beide lijnen vast, je loopt naar binnen nog steeds met de 2 lijnen vast en kunt je paard daarna bij het hoofd vastzetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-20 15:20 



 
Profiel   

Ibbel, maar dan moet je er van de achterkant bij in? Of lees ik dat verkeerd?

Want hoe lief en braaf die van mij ook is, ga er niet van achter bij in, in een 1.5 paards trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-20 15:29 



 
Profiel   

Jij kunt niet vanaf de achterkant langs je paard naar voren lopen?
Alternatief: knup je beide lijnen vast aan de achterstang, kan-ie ook niet omdraaien, kun jij buitenlangs naar voren lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-20 16:10 



 
Profiel   

Kunnen en willen zit bij mij een verschil in ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-20 16:26 



 
Profiel   

Hier een emmer met voer.

Ze vond laden een beetje spannend.
Maar bij de tweede x stond ik er in, rammelde met haar bak met een beetje voer en je kon er niet tegen knipogen.

Sinds die tijd hang ik voor in een emmer, daar doe ik alvorens ze er op gaat voer in.
In een knipoog staat ze er op en kan ik rustig de stang dicht doen, naar voren lopen, vast zetten, zelfs nog een kus geven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-20 16:32 



 
Profiel   

Kan je een voerbak ophangen in je trailer? Daar doe je dan een handje voer in, zo is rechtdoor en neus in de voerbak interessanter dan achterom kijken. Tegen de tijd dat je de stang toe hebt en hem hebt vastgemaakt vooraan is het voer dan op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-20 16:36 



 
Profiel   

Die van mij is ook 1x omgedraaid, en dus moest ik iets creatiever zijn gezien ik altijd alleen op pad ga.

In het begin heb ik geladen met een longeerlijn aan het halster, mee naar binnen lopen, longeerlijn 1x om de voorstang heen, en weer er uit lopen om de stang dicht te doen. Als hij dan wil omkijken, kun je met de longeerlijn een rukje "naar voren" geven. Als het echt misgaat en hij vliegt naar achteren kun je altijd het touw nog loslaten en staat hij nergens aan vast.
De stap hierna is gewoon met halstertouw laden en dan het halstertouw een paar keer om de voorstang heenslaan. Dan is er toch een eerste weerstand, maar kan het losschieten wanneer nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-20 16:38 



 
Profiel   

Rosje8 schreef
Ik heb een uitdaging :D Ik wil weer alleen kunnen trailerladen.

Mijn paard loopt gemakkelijk de trailer op, indien hij een stapje extra naar voren moet doen doet hij dat ook en blijft keurig staan.

Punt is dat het ooit is misgegaan, hij keek achterom naar zijn vriendin toen ik de stang wilde doen. Nog niks aan de hand, helaas zette meneer nog even een stapje opzij en stond nog vrolijk achteruit te kijken. Op dat moment wilde ik zijn hoofd weer terug 'duwen', helaas raakte hij daardoor wél in paniek. Zijn hoofd/hals zat klem omdat hij dat stapje richting zijkant trailer had gezet. Een stapje de andere kant op en zijn hoofd kon gewoon terug, maar helaas hij heeft zich half omgedraaid en was echt even in paniek. Gelukkig kwamen zijn billen snel voorbij de opening en heeft hij niet echt klem gezeten en liep alles met een sisser af.

Ik liet hem voorheen zelf erin lopen, deed de stang en dan snel naar voren het hoofd vastzetten. Dat durf ik na deze actie écht niet meer. Er is simpelweg ook zoveel ruimte in en 1,5 paards trailer. Met een 2 paards trailer staan ze veel krapper, dat is toch andere koek. Hij vind het allemaal reuze interessant dus dat achterom kijken gaat hij hoe dan ook nog eens doen, niet uit angst, puur kijken. Dat hoeft niet weer in een drama te eindigen, maar mijn regel is wel 'achterom kijken, dat doen we niet!'

Het is een groot en wat 'lomp' paard. Ondanks dat hij hele lichte hulpen kan reageren kan hij ook beuken. Bv als er een vlieg zit dan kan hij best wel een ruk geven aan het touw in de trailer terwijl ik hem net wil vastzetten. Ik weet dus niet hoe ik het nou voor elkaar moet krijgen om hem én te laten staan zonder achterom te kijken én de stang zelf te doen. Het kan gewoon 9x prima lukken waarschijnlijk, maar ik wil het risico niet lopen dat het de 10e x toch anders afloopt.

Ik had het halstertouw een paar keer rond de stang gedraaid, maar dat geeft als hij er wel hard aan trekt een soort brandplek in het rubber, ook zonde. De longeerlijn rond de stang of mee het deurtje uit moet je ook wel erg goed vasthouden als hij een flinke ruk geeft.

Wie heeft de gouden tip? Moet ik mijn paard toch beter opvoeden en erop vertrouwen dat het dan goed gaat of is er nog een andere oplossing?


Ik heb in de punt een ring geinstalleerd, in mijn 2 paards zonder schot heb ik ruimte om naast het paard naar achter te lopen, dus paard erop, lang touw door de ring, terug naar achter, stang erin, terug naar voor en vastzetten.
2 van de drie kan ik prima vastzetten in de trailer voor de stang dicht gaat, dus die twee doe ik ook gewoon vaak zo, paard erin, vastzetten, terug naar achter, stang erachter.
Dit kan uiteraard alleen maar als ze echt heel goed kunnen vaststaan, anders kan je wel opteren om ze zo vast te zetten met een omgekeerde paardenknoop, strak genoeg dat er énige weerstand is bij lichte druk, maar wel zo dat ze loskomen als ze echt trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-20 16:47 



 

Mijn paard staat alleen in een 2paards zonder schot. Voor ik ga laden leg in de longeerlijn klaar door de aanbindring in de neus. Voor de trailer klik ik hem aan het halster en stuur haar van buitenaf naar binnen met de andere kant van de lijn in de hand. Stang erachter. Binnendoor naar voren lopen en vast zetten.

Maak het vooral voor jezelf niet te paniekerig. Je paard voelt dat. Mijn tank is ook een keer omgedraaid omdat ik de lijn niet goed vast had toen de combiatie ging rollen (met laden uit de versnelling gewipt....lesje handrem erop). Wij schrokken hiervan, paard dacht ook wtf en draaide om. Je kan het je niet voorstellen wat een geweld en kabaal met zo'n trekpaard -O- . Laten we zo zeggen.....wij hebben er meer schrik aan over gehouden dan het paard :') .

Inmiddels laad ik zonder longeerlijn maar heb ik een zweepje bij me. Mocht ze aanstalten maken om te draaien dan kan ik haar vanaf buiten weer terug sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-20 20:42 



 
Profiel   

Wat een fijne tips!!

Een voerbak kan ik ook zeker gaan proberen, dat is vaak wel even interessant en dan kan de stang zelf doen routine gaan worden.

Ook de ring voorin vind ik een hele goede tip, dat is een veel fijnere plek dan aan de stang.
Ik de nieuwe ifor williams, maar geen ring voorin, dat ga ik is uitzoeken. Misschien kan ik die wel ergens plaatsen voorin.

Een omgekeerde paardenknoop vind ik ook een goed idee, min of meer vast, maar in paniek komt het los.

Ik ga aan de slag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 11:23 



 
Profiel   

Rosje8 schreef
Wat een fijne tips!!

Een voerbak kan ik ook zeker gaan proberen, dat is vaak wel even interessant en dan kan de stang zelf doen routine gaan worden.

Ook de ring voorin vind ik een hele goede tip, dat is een veel fijnere plek dan aan de stang.
Ik de nieuwe ifor williams, maar geen ring voorin, dat ga ik is uitzoeken. Misschien kan ik die wel ergens plaatsen voorin.

Een omgekeerde paardenknoop vind ik ook een goed idee, min of meer vast, maar in paniek komt het los.

Ik ga aan de slag :D

bij trailerparts.nl (en andere) kan je die aanbindringen zo kopen. Zorg voor RVS bouten.
Gaatjes boren in het hout, lak die even af met een waterdichte lak, dotje silicone erin, bout erdoor, nog een dotje silicone tussen het hout en het rvs (van je plaatje, en van je bout) en vastdraaien. Bij voorkeur boutjes met zo een rubbertje erin, die draaien niet van zichzelf los.

https://horsefriend.nl/winkel/aanbindri ... hterplaat/
Zoiets kan, neem boutjes met een platte kop, dat staat netter van buitenaf.

ik heb deze horziontaal gemonteerd
https://www.aanhangeronderdelenshop.nl/ ... fstuk-kort

Met de grote ring naar boven wijzend gemonteerd (dan hangt er ook niks te klapperen), en het klein stukje onderaan, daar heb ik een stukje touw doorheen waar mijn hooinet aan hangt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 11:37 



 
Profiel   

Citaat
bij trailerparts.nl (en andere) kan je die aanbindringen zo kopen. Zorg voor RVS bouten.
Gaatjes boren in het hout, lak die even af met een waterdichte lak, dotje silicone erin, bout erdoor, nog een dotje silicone tussen het hout en het rvs (van je plaatje, en van je bout) en vastdraaien. Bij voorkeur boutjes met zo een rubbertje erin, die draaien niet van zichzelf los.

https://horsefriend.nl/winkel/aanbindri ... hterplaat/
Zoiets kan, neem boutjes met een platte kop, dat staat netter van buitenaf.

ik heb deze horziontaal gemonteerd
https://www.aanhangeronderdelenshop.nl/ ... fstuk-kort

Met de grote ring naar boven wijzend gemonteerd (dan hangt er ook niks te klapperen), en het klein stukje onderaan, daar heb ik een stukje touw doorheen waar mijn hooinet aan hangt.


ik heb geen hout, ik heb deze trailer https://www.facebook.com/lesvansacr/pho ... 8324547933

Er zit wel een prachtige ring die ik over de rails kan verstellen bovenaan, maar die is officieel voor een hooinet. Toch denk ik dat dat voor een lijn erdoor, maar niet vastzetten wel sterk genoeg zou moeten zijn. Ik gebruik er maar 1 aan de linkerkant dus de rechter heb ik nog over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 12:16 



 
Profiel   

Als het kunststof is kan je daar ook wel doorheenboren, moet je dan zelfs niet meer afkitten.
De ringen bovenaan zouden het idd wel moeten doen, aan een hooinet wordt er ook goed getrokken.
Let wel dat sommige paarden het niet zo fijn vinden als het touw naar boven hun hoofd gaat.
Vooraan in de punt hangt er precies een horizontaal metalen staafje, kan het touw daar niet rond?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 12:20 



 
Profiel   

Ik klik er een longeerlijn aan, loop met paard de trailer in, neem vervolgens de longeerlijn mee door het voordeurtje en loop dan naar achteren om de stang er achter te doen. Dan loop ik al longeerlijn oprollend terug naar de voordeur waar ik mijn paard dan aan zijn normale touw vastzet. En uitladen zo omgekeerd :)
Zo hoef ik dus ook niet in de trailer te blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 12:40 



 
Profiel   

Ik doe het halstertouw een keer om de voorstang. Mijn paard denkt dat volgensmij dat ze vast staat, want als ze een stap achteruit zou zetten, zou het touw gewoon mee gaan. :')

Edit: en ja, mijne is ook een keer o gedraait. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 12:43 



 
Profiel   

Esaqar schreef
Ik doe het halstertouw een keer om de voorstang. Mijn paard denkt dat volgensmij dat ze vast staat, want als ze een stap achteruit zou zetten, zou het touw gewoon mee gaan. :')

Edit: en ja, mijne is ook een keer o gedraait. :(



Mijn paard heeft haarfijn door of ie echt of niet echt vaststaat, maar echt vast durf ik hem niet te zetten.

Komt toch vaker voor dat omdraaien dus.


Gloa schreef
Mijn paard staat alleen in een 2paards zonder schot. Voor ik ga laden leg in de longeerlijn klaar door de aanbindring in de neus. Voor de trailer klik ik hem aan het halster en stuur haar van buitenaf naar binnen met de andere kant van de lijn in de hand. Stang erachter. Binnendoor naar voren lopen en vast zetten.

Maak het vooral voor jezelf niet te paniekerig. Je paard voelt dat. Mijn tank is ook een keer omgedraaid omdat ik de lijn niet goed vast had toen de combiatie ging rollen (met laden uit de versnelling gewipt....lesje handrem erop). Wij schrokken hiervan, paard dacht ook wtf en draaide om. Je kan het je niet voorstellen wat een geweld en kabaal met zo'n trekpaard -O- . Laten we zo zeggen.....wij hebben er meer schrik aan over gehouden dan het paard :') .

Inmiddels laad ik zonder longeerlijn maar heb ik een zweepje bij me. Mocht ze aanstalten maken om te draaien dan kan ik haar vanaf buiten weer terug sturen.


Wat een lesje een nare les :(:) Precies wat je zegt, dat kabaal en geweld, dat had ik dus ook met ruim 600 kilo paard. Alleen paard stond er daarna vrij nuchter bij en ik stond even te trillen op mijn benen, wat een stress!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-20 13:46 



 
Profiel   

Ik heb in mijn vorige trailer een tussenschot als in een 2 paards trailer laten maken. Zo had ik 1 deel waar een paard in kon staan en een smal deel. Werkt ideaal! Elke trailerboer kan dit volgens mij wel maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 22:27 



 
Profiel   

Fijne tips.
Mijne deed vandaag met oefenen ook een poging.
Ik had gehoopt dat hij gewoon blijft staan met stang erachter doen ( ben alleen bezig met oefenen).
Hij loopt er wel zelf in, aan de leadrope.. en ik sta dan nog buiten.
Lees hier dus de tip mee naar binnen met een longeerlijn en dan via t deurtje weer naar buiten en dan de stang gaan doen.
Dat is wel handig..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 20:56 



 
Profiel   

Via de zoekfunctie kwam ik op dit topic, daar ik tegen dezelfde uitdaging aanloop.
Ik wil ook graag alleen met mijn paard op pad kunnen. Hij loopt inmiddels braaf de trailer op, ook wanneer ik er naast sta en hem de trailer instuur (lang touw over de voorstang). Nu ben ik bezig met de stang erachter maar loop dan tegen een aantal dingen aan waaronder het ' omdraai gevaar '. Om de stang erachter te doen heb ik toch echt twee handen nodig dus moet ik hem loslaten.
Toch voer in de bak doen zodat ie daar even mee bezig is?
En verder lees ik hier dat de meeste zorgen dat de stang erachter zit, dan vastzetten en dan pas de klep. Voor mijn gevoel wil ik eerst alles dicht hebben maar dat is misschien niet nodig?

(En verder natuurlijk geduld hebben, regelmatig gaan doen en voorlopig hulp mee)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-23 19:54 



 
Profiel   

lletam schreef
Via de zoekfunctie kwam ik op dit topic, daar ik tegen dezelfde uitdaging aanloop.
Ik wil ook graag alleen met mijn paard op pad kunnen. Hij loopt inmiddels braaf de trailer op, ook wanneer ik er naast sta en hem de trailer instuur (lang touw over de voorstang). Nu ben ik bezig met de stang erachter maar loop dan tegen een aantal dingen aan waaronder het ' omdraai gevaar '. Om de stang erachter te doen heb ik toch echt twee handen nodig dus moet ik hem loslaten.
Toch voer in de bak doen zodat ie daar even mee bezig is?
En verder lees ik hier dat de meeste zorgen dat de stang erachter zit, dan vastzetten en dan pas de klep. Voor mijn gevoel wil ik eerst alles dicht hebben maar dat is misschien niet nodig?

(En verder natuurlijk geduld hebben, regelmatig gaan doen en voorlopig hulp mee)


Ik doe altijd eerst alles dicht voordat paard vastgezet wordt. Te veel nare dingen gezien met alsnog achteruit komen onder de stang door of zelfs achteroverslaan door hangen als ze vast staan maar toch weg willen. Dat kunnen echt lelijke ongelukken zijn.

Als ik alleen laad, maar zelfs met hulp, is het eerst de stang erachter, klep dicht en dan pas vast maken. Ook met uitladen, altijd eerst losmaken voordat er iets open gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-23 20:06 



 
Profiel   

Die van mij deed dit ook in de 1,5 paards. Tinker, dus past niet, maar hij maakte het wel passend. Ik wilde ook gewoon relaxed hem in de trailer kunnen zetten, zonder haast de stang + klep en hem dan vastzetten. Het lukte gewoon écht niet in m’n eentje. Ik raakte ook zo gefrustreerd, schoot niet op.

Ik heb de 1,5 ingeruild bij een dealer voor een lichte 2-paards en echt: het is ZO fijn. Hij loopt erin, wacht, ik kan zonder stress de stang en klep dichtdoen en naar voren lopen om hem vast te zetten. Wat een verademing. Misschien niet het antwoord wat je zoekt, maar hier is het écht de oplossing geweest.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-23 20:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 101 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen