Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 98 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat kan je vragen voor je stalling

 
Profiel   

Hoii,

Wat zouden jullie vragen en zelf betalen voor een stalling.

Faciliteiten:
Binnebak 20x40
Buitenbak 20x60
Springbak 30x40

Overdekte longeerbak
Overdekte Stapmolen

Meerdere paddock en zomers weidegang


16 stallen met eigen pakeer gelegenheid eigen zadelkamer. 3x3,5 nieuwe stallen. Warm en koud water en solariums. ( voorkeur grootverhuur) ruiters met meerdere paarden. Ook evntueel eigen paddocks en wei in eigen beheer.

En dan 20 oudere stallen nu nog 3x3 met Luik naar gang. Eigen zadelkast en natuurlijk gebruik maken van alle faciliteiten.

Stal zit aan het bos, de Veluwe trail je hoeft geen weg over te steken.

Wat is hiervoor een geschikte prijs?

Omgeving Gelderland ( Harderwijk Stroe ) utrecht op 45 km
Apeldoorn op 20 km


[ img ]

[ img ]

Benieuwd naar jullie bevindingen

Gr Bonnie
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 19:54 



 
Profiel   

Hier in Noord-Holland zou dit denk ik wel 350 tot 450 euro per maand kosten! Dit inclusief vol pension.
En worden er nog kosten gevraagd voor buiten en binnen zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 20:11 



 
Profiel   

Mits goede bodems, 350+ per maand, zelf mesten, excl voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 20:27 



 

Ik mis in je verhaal nog hoeveel buiten in de zomer en de winter. Dat bepaald voor mij mede wat ik zou willen betalen. En is het zelf voeren, mesten of wordt alles gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 20:34 



 
Profiel   

Los van de faciliteiten zijn er ook wel andere aspecten:
- zoek je een all-in prijs of kale box/faciliteten prijs?
- hoe is het voer management? Veel luxere stallen mankeert nogal eens wat aan qua hoeveelheid en kwaliteit van het ruwvoer
- hoeveel komen de paarden buiten? Ik tel 36 boxen dus om op z'n minst een dagdeel buiten te staan zouden er wel heel wat paddocks beschikbaar moeten zijn

Mensen worden steeds kritischer op bovenstaande punten en zijn vaak ook wel bereid daar flink voor te betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 20:38 



 
Profiel   

Denk dat je er zeker wel €400,- voor kan vragen. Als de paarden dagelijks binnen en buiten gezet worden en gevoerd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 21:22 



 
Profiel   

Het zou voor mij afhankelijk zijn van hoelang ze naar buiten gaan en in welke omstandigheden (een weitje van 10 bij 10 is in mijn ogen weinig en beïnvloed de stalprijs wel degelijk). Verder vind ik de stallen erg klein, maar de faciliteiten zijn verder wel prettig zo te horen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 21:39 



 
Profiel   

Het hangt ook veel van de service af. Vol pension? Hoe staan ze buiten, voerbeleid etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 21:58 



 
Profiel   

0 euro, geen weidegang in de winter is voor mij een absolute no-go. Wie weet hoe krap die paddocks zijn, de hel op aarde voor paarden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 22:00 



 
Profiel   

Tussen de 320 en 375 volpension is wel normaal in die regio voor deze faciliteiten. Voor wat ik ervoor betaal (en of ik er überhaupt wil staan) is zoals hierboven genoemd het (gehele) dagen buiten komen van belang. In de winter wil ik dat ze bijgevoerd worden als ze op een paddock staan en de paddock periode zou ik het liefst ook zo kort mogelijk zien (in aantal weken).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 22:02 



 
Profiel   

Mazida schreef
0 euro, geen weidegang in de winter is voor mij een absolute no-go. Wie weet hoe krap die paddocks zijn, de hel op aarde voor paarden...


Je zou het kunnen vragen natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 22:35 



 
Profiel   

Ik denk ook 350-400 euro, maar zou ook graag meer info weten over het voer en weide/paddockmanagement voor een gerichtere prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 22:56 



 
Profiel   

Wr zijn 9 paddocks, de stal heeft 2 kleinere paddocks van 15x15
1 van 20x20
3 van 50x10 ( groepspaddock)
1 van 50x15,5 ( groeppaddock)
2 van 30x10

Er worden grote groeps paddocks paddocks aan geboden maar er zijn ook kleinere paddocks waar je paard alleen of eventueel met twee paarden in kan.

Sta je in de groep paddock dan is het van 9-17 buiten met een hooiruif. Moet je paard alleen dan proberen we zo lang mogelijk maar word dat natuurlijk in geroteerd.

Wei is het zelfde 4/6 kleinere weides

Rest grote groeps wei

Er is 2,4 hectare

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 09:22 



 
Profiel   

Er word gevoerd.

3x hooi 2x biks dat zit erbij

Binnen buiten zetten en stapmolen is meerprijs
Als er word uitgemest is dat meerprijs

Dat moet je zelf aangeven wat voor ‘pakket’ je wilt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 09:26 



 
Profiel   

Mazida schreef
0 euro, geen weidegang in de winter is voor mij een absolute no-go. Wie weet hoe krap die paddocks zijn, de hel op aarde voor paarden...

:= ik moet hier wel om lachen. In Nederland zijn de weides maar zelden bruikbaar in de winter. Alleen maar op een koude natte ondergrond staan is ook hel voor paarden.

Ts, klinkt goed. Zeker de tijden om buiten te staan in de winter zijn echt prima.

Ik denk dat tussen de 300 en 450 afhankelijk van service ( buiten en binnen zetten, mesten ect.).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 09:30 



 
Profiel   

Ik denk dat als je het management goed op orde hebt je zo vol zit in deze regio...zijn veel stallen gestopt/verkocht. Welke plaats zit je precies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 09:34 



 
Profiel   

Voor volpension (dus mesten, binnen en buiten zetten, voeren en inc voer) zou ik daar echt wel tot 425 euro per maand voor over hebben. Maar dan moeten de bodems van alle bakken en paddocks wel goed in orde zijn, net als de afzetting van het land / paddocks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 09:36 



 
Profiel   

Volpension zou ik hier rustig €400,- tot €430,- voor willen betalen. Dus inclusief binnen en buiten zetten.

Ik kom wel uit de Randstad, dus ik ben sowieso wel meer gewend aan hoge prijzen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 09:39 



 
Profiel   

Hier in de randstad betalen wij al tegen de 500 pm voor dit soort faciliteiten zonder buitenzetservice.
Prachtige accomodatie hoor.
Voor mensen die professioneel in de paarden zitten met meer paarden zou de maandprijs wel wat naar beneden moeten want anders valt er niks te verdienen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 09:47 



 
Profiel   

ik denk dat je daar hier in de regio rond de 350 euro per maand voor kunt vragen, all-in (dus incl mesten en buitenzetten)
(vergelijkbare stallen in deze vragen tussen de 320 en 350, en dan inderdaad stapmolen voor meerprijs).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 09:58 



 
Profiel   

Ik werk (tussenjaar) op zo'n zelfde type stal in Doorn noem ik het maar even vol pension in de 'luxe' stal kost bij ons €515 euro. Paarden komen gemiddeld 4 uur per dag buiten zomer en winter voor de rest volledig vol pension. Dekenservice en ander brok dan standaard zijn extra kosten.

Weet niet precies of waar jij zit een goedkopere regio is maar zou zeker niet te laag gaan zitten, mensen betalen goud geld voor stalling heb ik gemerkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 10:07 



 
Profiel   

Stal ligt naast Barneveld

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 10:16 



 
Profiel   

Ik zou hier zeker wel €375 voor geven. Afhankelijk hoe de uitrijmogelijkheden zijn en trailerstalling tot €50 extra.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 10:26 



 
Profiel   

bonnie128 schreef
Stal ligt naast Barneveld


Dat is wel iets anders dan tussen Stroe en Harderwijk :o

Dus betere toegankelijkheid vanaf Amersfoort en omgeving. Dus maakt dat je waarschijnlijk meer kan vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 10:34 



 
Profiel   

2.4 hectare, dan vraag ik me toch af of weidegang niet gewoon graspaddocks zijn en hoelang de paarden er staan? Ik heb 5.5 hectare, daar hebben in de zomer 5 paarden gestaan. Dat was na 4mnd toch wel redelijk 'op'.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 10:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 98 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen