Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 98 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat kan je vragen voor je stalling

 
Profiel   

wendely schreef
2.4 hectare, dan vraag ik me toch af of weidegang niet gewoon graspaddocks zijn en hoelang de paarden er staan? Ik heb 5.5 hectare, daar hebben in de zomer 5 paarden gestaan. Dat was na 4mnd toch wel redelijk 'op'.

Ik heb 0.7 hectare met 2 paarden en 1 shet. Ik heb de helft van het land gehooid en ik heb ze het land af gehaald door het natte weer, maar op was het niet.
Wel kregen mijn paarden 1 keer per dag de stal vol hooi ( heb hooitassen hangen) die ze vaak overdag ( stallen stonden 24/7 open) op kwamen eten en binnen stonden tegen de warme zomer en vliegen.
Het ligt dus ontzettend aan je land en stalbeleid.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 11:07 



 
Profiel   

smurffie schreef
wendely schreef
2.4 hectare, dan vraag ik me toch af of weidegang niet gewoon graspaddocks zijn en hoelang de paarden er staan? Ik heb 5.5 hectare, daar hebben in de zomer 5 paarden gestaan. Dat was na 4mnd toch wel redelijk 'op'.

Ik heb 0.7 hectare met 2 paarden en 1 shet. Ik heb de helft van het land gehooid en ik heb ze het land af gehaald door het natte weer, maar op was het niet.
Wel kregen mijn paarden 1 keer per dag de stal vol hooi ( heb hooitassen hangen) die ze vaak overdag ( stallen stonden 24/7 open) op kwamen eten en binnen stonden tegen de warme zomer en vliegen.
Het ligt dus ontzettend aan je land en stalbeleid.


Ik heb hiervan 2.5 hectare 2x gehooid. Ze hebben er daarna nog bijna 2mnd op gestaan. Geen hooi bijgevoerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 11:18 



 
Profiel   

Maar als je dan dus niet 2x zou hebben gehooid zou je land niet na 4 maanden op geweest zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 11:19 



 
Profiel   

Maar het gaat hier om 36 stallen en dus eventueel ook 36 paarden. Ik vind het positief dat de paarden langer buiten staan, maar ik vind de stallen wel aan de kleine kant voor de tarieven welke hier worden genoemd. Tegenwoordig willen mensen toch vaak wat ruimere boxen voor hun paard en zal dit de prijs wat kunnen drukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 11:21 



 
Profiel   

3 x 3 stallen lijkt me geen probleem. De paarden staan het grootste deel van de dag buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 11:27 



 
Profiel   

Ik denk dat hier zeker veel interesse in is. Bij volpension 425 euro.
Als je zelf moet mesten e.d. 350/375 euro
Maar is ook afhankelijk van de kwaliteit van het ruwvoer en weiland/paddock

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 11:30 



 
Profiel   

smurffie schreef
Maar als je dan dus niet 2x zou hebben gehooid zou je land niet na 4 maanden op geweest zijn.

Niet op maar het weideseizoen is over.. Daarbij bedoel ik meer te zeggen dat ze dat met het aantal paarden wat er te houden is, simpelweg niet red als alles de weide op gaat. En ik me dus afvraag hoe dit door gedacht is. Beperkt aantal plek op de wei of hooi bijvoeren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 11:39 



 
Profiel   

200 mits er ook winter weidegang is. Anders houdt het voor mij echt op :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 11:42 



 
Profiel   

Dat is redelijk hier in de buurt. Dan is 350 een normale prijs.

Winter weidegang heb je hier bijna nergens. Gras staat er niet veel meer op nu, paarden gaan lopen klieren. Dan kunnen ze beter de paddock in en daar hun energie eruit lopen in plaats van het hele weiland stuk lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 11:47 



 
Profiel   

SusanH schreef
Dat is redelijk hier in de buurt. Dan is 350 een normale prijs.

Winter weidegang heb je hier bijna nergens. Gras staat er niet veel meer op nu, paarden gaan lopen klieren. Dan kunnen ze beter de paddock in en daar hun energie eruit lopen in plaats van het hele weiland stuk lopen.

Dan heb je simpelweg teveel paarden op je land. Met zandgrond kan winter weidegang namelijk prima. De grond is dan niet de beperking, het aantal paarden wel.
In Twente zou zoiets rond de €250-300 per maand kosten. Waar ik nu woon is het goedkoper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 12:04 



 
Profiel   

Zoals al zei veel keus is er niet in stallen die ook in de winter weidegang aanbieden hier. Dus dan maar de keus voor toch buiten in de winter, maar dan in een paddock.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 12:45 



 
Profiel   

Beetje afhankelijk van locatie. Ik heb hier in Gooi en Vechtstreek een behoorlijk vergelijkbare stal.

Ik betaal voor halfpension 420 euro per maand. Er wordt wel gevoerd maar ik mest zelf uit.

Buitenzet service komt daar nog bij. Totaal rond de 500€ per maand.
Volpension zou nog wat duurder kunnen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 12:56 



 
Profiel   

DreamGuide schreef
Beetje afhankelijk van locatie. Ik heb hier in Gooi en Vechtstreek een behoorlijk vergelijkbare stal.

Ik betaal voor halfpension 420 euro per maand. Er wordt wel gevoerd maar ik mest zelf uit.

Buitenzet service komt daar nog bij. Totaal rond de 500€ per maand.
Volpension zou nog wat duurder kunnen .


Dat is voor de regio waarin TS zit erg duur, daar heb je vergelijkbaar volpension aanbod tussen de 325 en 375 euro met een uitschieter richting de 400.

Toch vind ik 3x3 meer geschikt voor een pony en 3x3.5 ook niet echt geschikt voor een groter paard..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 13:12 



 
Profiel   

Gezien de faciliteiten zeker 300 à 400 voor volpension.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 13:13 



 
Profiel   

Nessie schreef
Dat is voor de regio waarin TS zit erg duur, daar heb je vergelijkbaar volpension aanbod tussen de 325 en 375 euro met een uitschieter richting de 400.

Toch vind ik 3x3 meer geschikt voor een pony en 3x3.5 ook niet echt geschikt voor een groter paard..


Dat vermoedde ik inderdaad al een beetje. :)

Moet ook zeggen dat ik hier een grotere stal heb voor mijn paard: 3,5 x 4,5

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 13:15 



 
Profiel   

Het ziet er allemaal mooi verzorgd uit.
Wel kleine stallen, zeker voor nieuwe stallen zou ik toch 4x4 verwachten.
Weidegang in de zomer klinkt goed, maar 16+20=36 paarden en maar 2.4ha weiland beschikbaar, dat gaat daar wel héél druk worden.
Dat haalt dan de prijs weer naar beneden tov een stal waar de paarden ruim naar buiten kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 13:21 



 
Profiel   

Stallen zijn inderdaad aan de kleine kant vandaar dat er ook 15 grote nieuwe stallen bijbouwen met Luik aan de voorkant van 3x 3,5.

Een kleine stal gaat natuurlijk minder kosten als een grotere stal.

Het pand moet nog verbouwd worden en alle facaiteiten binnbak buitenbakken worden gemaakt van en en vloed bodems. En natuurlijk licht.

Klinkt dit reaal ?

3x3 stal, eigen zadelkast. Groeps paddocks in winter. Groep wei in zomer.
10-17 buiten op de paddock 1x ruw
300,- zelf uitmesten
350,- wij mesten
25,- 5x stapmolen abbo
Weekend zelf regelen

Grote stallen
3x3,5 met buitenluik
Grote zadelkamer gezamenlijk met 7/8 personen gedeeld.
400,- zelf mesten
450,- wij mesten
Keuze uit paddocks ( groep of met 1 maantje of alleen )
25,- stapmolen abbo 5 dagen
Weekend binnen buiten zetten zelf regelen

De verwachting is dat dit groot verhuur moet worden.
Eigen poetsplaats met solarium koud en warm water.

Trailer stalling 20 pm

Ruw en brok word door stal geregeld dat zit bij t stalgeld.

Er is een kantine aanwezig.

Het bedrijf ligt in het bos dus uitrij mogelijkheden zijn geweldig.

Spingtuin zowel cross als vaste hindernissen
Buiten 20x60 baan
Binnen 20x40

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 19:35 



 
Profiel   

Ik denk dat de prijs realistisch is. Wel zouden de uren buiten voor mij echt te weinig zijn, gezien je paard dan alsnog 17 uur op stal staat aaneengesloten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 19:38 



 
Profiel   

Blussem schreef
200 mits er ook winter weidegang is. Anders houdt het voor mij echt op :n

Vind dit echt te grappig
Voor zulke faciliteiten zou n prijs noemen!

Vraag me dan echt af onder welke steen je leeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 19:41 



 
Profiel   

Blijkbaar heb ik het gelukt dat die prijzen hier niet zo idioot zijn. Moet echt niet aan denken om 500 euro per maand te betalen := Het is vaak ook een kwestie van goed zoeken. Toen ik in de buurt van een grote stad woonde had ik nog een plekje waar ik 160 betaalde per maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 19:47 



 
Profiel   

Alja schreef
Blussem schreef
200 mits er ook winter weidegang is. Anders houdt het voor mij echt op :n

Vind dit echt te grappig
Voor zulke faciliteiten zou n prijs noemen!

Vraag me dan echt af onder welke steen je leeft.

Hier in de buurt kan dat nog prima hoor.
Zelfs volpension.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 19:47 



 
Profiel   

Blussem schreef
Blijkbaar heb ik het gelukt dat die prijzen hier niet zo idioot zijn. Moet echt niet aan denken om 500 euro per maand te betalen := Het is vaak ook een kwestie van goed zoeken. Toen ik in de buurt van een grote stad woonde had ik nog een plekje waar ik 160 betaalde per maand.


Inclusief volpension, binnenbak, buitenbakken etc?

Dat klinkt meer als regio platteland regio Groningen / Friesland en dan nog is dat weinig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 19:48 



 
Profiel   

Ik vind 400E en dan ook nog in het weekend zelf je paard binnen/buiten zetten wel erg duur.
Ik verwacht dan ook echt all-in en dat ik gewoon 2 weken op vakantie kan en niets hoef te regelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 19:51 



 
Profiel   

Ik denk dat ik weet om welke locatie het gaat. En dan vind ik het redelijk prijzig als je ziet wat er vlakbij zit en wat ze daar vragen. Ik denk niet dat er dan animo voor is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 20:01 



 
Profiel   

Ik ben erg benieuwd over welke locatie je het hebt...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 20:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 98 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen