Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 98 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat kan je vragen voor je stalling

 
Profiel   

bonnie128 schreef
Stallen zijn inderdaad aan de kleine kant vandaar dat er ook 15 grote nieuwe stallen bijbouwen met Luik aan de voorkant van 3x 3,5.

Een kleine stal gaat natuurlijk minder kosten als een grotere stal.

Het pand moet nog verbouwd worden en alle facaiteiten binnbak buitenbakken worden gemaakt van en en vloed bodems. En natuurlijk licht.

Klinkt dit reaal ?

3x3 stal, eigen zadelkast. Groeps paddocks in winter. Groep wei in zomer.
10-17 buiten op de paddock 1x ruw
300,- zelf uitmesten
350,- wij mesten
25,- 5x stapmolen abbo
Weekend zelf regelen

Grote stallen
3x3,5 met buitenluik
Grote zadelkamer gezamenlijk met 7/8 personen gedeeld.
400,- zelf mesten
450,- wij mesten
Keuze uit paddocks ( groep of met 1 maantje of alleen )
25,- stapmolen abbo 5 dagen
Weekend binnen buiten zetten zelf regelen

De verwachting is dat dit groot verhuur moet worden.
Eigen poetsplaats met solarium koud en warm water.

Trailer stalling 20 pm

Ruw en brok word door stal geregeld dat zit bij t stalgeld.

Er is een kantine aanwezig.

Het bedrijf ligt in het bos dus uitrij mogelijkheden zijn geweldig.

Spingtuin zowel cross als vaste hindernissen
Buiten 20x60 baan
Binnen 20x40


Ik vind 100 euro extra voor een halve meter meer stal wel heel veel. :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 20:18 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Ik ben erg benieuwd over welke locatie je het hebt...


Lokatie is op t moment nog geen pension stal er weinig faciliteiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 20:41 



 
Profiel   

Waar zit het precies? Mag per pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 20:45 



 
Profiel   

Ik vind dat een nette prijs hoor TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 20:51 



 
Profiel   

Als het allemaal nog verbouwd moet worden zal ik kiezen voor grotere stallen dan 3x3.5, want dat is nog niet heel veel groter. Of eventueel stallen met een uitloop.

Een zadelkamer delen lijkt me ook verre van ideaal, gewoon iedereen een eigen kast (zeker als je ook nog extra moet betalen, wil je de spullen toch afgesloten hebben liggen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 20:52 



 
Profiel   

Nessie schreef
Als het allemaal nog verbouwd moet worden zal ik kiezen voor grotere stallen dan 3x3.5, want dat is nog niet heel veel groter. Of eventueel stallen met een uitloop.

Een zadelkamer delen lijkt me ook verre van ideaal, gewoon iedereen een eigen kast (zeker als je ook nog extra moet betalen, wil je de spullen toch afgesloten hebben liggen).



Als het geen groot verhuur is komen er inderdaad kasten in die op slot kunnen.

We gaan 15 stallen bij bouwen de andere stallen laten we voorlopig nog staan, gaan eerst binnen bak verbouwen + de buiten bakken en stapmolen longeerbak en de paddocks.

Daarna weer sparen en de bedoeling is dat er dat uitijndelijk stallen met uitloop komen want de stallen staan allemaal op draagmuur. Zijkant opgetrokken van beton.
Maar dat gaaf gebeuren maar gaat tijd overheen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 20:56 



 
Profiel   

Stokmaat x 2 in het kwadraat wordt als minimale stalgrootte gezien, op dít moment.

Voor een sportpaard van 175 kom je dan al op 3,50x3,50 stal minimaal.

Deze richtlijnen zullen eerder nog meer richting ruimer veranderen dan richting kleiner


Als er dus toch nog verbouwd moet worden, zou ik eerder stallen van 3x4,50 of 3,50x4 neerzetten dan 3x3,50. Die maat is nú namelijk eigenlijk al achterhaald, en je verbouwt niet voor 1 jaartje maar voor een aantal toekonstjaren ook, lijkt mij.


Qua prijs, ik vind het persoonlijk heel hoog en zou het niet betalen, maar ik kies dan ook voor kleinschalig en minder faciliteiten.

Bij de faciliteiten die je noemt denk ik dat het reëele prijzen zijn. Mits die stallen dus MINIMAAL aan de huidige richtlijnen voldoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 21:08 



 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
Stokmaat x 2 in het kwadraat wordt als minimale stalgrootte gezien, op dít moment.

Voor een sportpaard van 175 kom je dan al op 3,50x3,50 stal minimaal.

Deze richtlijnen zullen eerder nog meer richting ruimer veranderen dan richting kleiner


Als er dus toch nog verbouwd moet worden, zou ik eerder stallen van 3x4,50 of 3,50x4 neerzetten dan 3x3,50. Die maat is nú namelijk eigenlijk al achterhaald, en je verbouwt niet voor 1 jaartje maar voor een aantal toekonstjaren ook, lijkt mij.


Qua prijs, ik vind het persoonlijk heel hoog en zou het niet betalen, maar ik kies dan ook voor kleinschalig en minder faciliteiten.

Bij de faciliteiten die je noemt denk ik dat het reëele prijzen zijn. Mits die stallen dus MINIMAAL aan de huidige richtlijnen voldoen.


Richtlijnen mogen 3x 3,5 zijn als er een buitenluik bij zit

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 21:32 



 
Profiel   

400 euro in de maand en dan in het weekend zelf nog binnen/buiten moeten zetten belachelijk. Voor die prijs verwacht je echt wel totale all-in-service. En dan geen fatsoenlijke weidegang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 21:43 



 
Profiel   

Ik vind het vanuit de ruiter klinken als een hele mooie stal met veel mogelijkheden. Ik mis alleen de volpension maar dat is een keuze.

Maar vanuit het paard mis ik dan juist weer de luxe van ruimte. Dan kan het er nog zo mooi uit zien maar 3x3.5 vind ik te klein en ik zie op die hoeveelheid land niet zoveel paarden lopen. Ik denk echt dat jullie daar nog veel meer winst op kunnen halen. En daardoor vind ik dan alsnog de prijs te hoog, ook voor die locatie.
Want je zegt wel dit zijn de richtlijnen, maar voor de ruiter is er ook zo veel meer dan standaard aangeboden aan rijmogelijkheden. Waarom dit dan niet doortrekken voor de paarden?

En sowieso 100 euro extra voor 1.5m2 meer vind ik persoonlijk echt een te groot verschil.

Ik denk dat als je het zou doen met minder paarden, ook op oog van de weidegang, je dat uiteindelijk alleen maar ten goede komt. Dan kan je namelijk wel makkelijk zoveel vragen en zul je zo vol zitten. Nu zullen er mensen zijn die verder gaan zoeken omdat ze liever op zichzelf inleveren dan hun paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 21:53 



 
Profiel   

bonnie128 schreef
Femke_Tweety schreef
Stokmaat x 2 in het kwadraat wordt als minimale stalgrootte gezien, op dít moment.

Voor een sportpaard van 175 kom je dan al op 3,50x3,50 stal minimaal.

Deze richtlijnen zullen eerder nog meer richting ruimer veranderen dan richting kleiner


Als er dus toch nog verbouwd moet worden, zou ik eerder stallen van 3x4,50 of 3,50x4 neerzetten dan 3x3,50. Die maat is nú namelijk eigenlijk al achterhaald, en je verbouwt niet voor 1 jaartje maar voor een aantal toekonstjaren ook, lijkt mij.


Qua prijs, ik vind het persoonlijk heel hoog en zou het niet betalen, maar ik kies dan ook voor kleinschalig en minder faciliteiten.

Bij de faciliteiten die je noemt denk ik dat het reëele prijzen zijn. Mits die stallen dus MINIMAAL aan de huidige richtlijnen voldoen.


Richtlijnen mogen 3x 3,5 zijn als er een buitenluik bij zit

Waar heb je dit weg? Dat van Femke kan ik idd ook terug vinden maar daar zie ik dit niet bij staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 22:08 



 
Profiel   

Had ik ergens gelezen maar kan t natuurlijk fout hebben.

Dankjullie wel voor jullie reacties, ik ga t doorgeven aan de eigenaar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 22:43 



 
Profiel   

ik vind het altijd apart dat mensen een bepaald bedrag gaan noemen.
Maar moet je niet als stalhouder zelf gaan rekenen wat je stal moet kosten?

straks ga je 300 vragen maar blijkt later dat je eigenlijk 375 of 400 moet vragen omdat je niet uitkomt met je vaste lasten.

Verder zou ik, als ik stalhouder was, gewoon 1 bedrag rekenen waar alles in zit. Lijkt mij veel ovezichtelijker dan dat 6 mensen een verschillend pakket hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 22:47 



 
Profiel   

Bij verhuur van meerdere stallen aan 1 ruiter/amazone wordt vaak gewerkt met kale stalprijzen. Zij willen vaak zelf alle fourage inkopen en ook de volledige verzorging zelf doen. Dus ik zou ook kijken naar een prijs voor kale huur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 22:54 



 
Profiel   

Ik denk dat het erg optimistisch is om 36 paarden buiten te zetten op 2,5 hectare een zomer lang. Waar ik nu sta staan 55 paarden en is 9 hectare land. Het weideseizoen loopt van 1 mei tot 1 november. Een deel van de paarden komt helemaal niet op het land (10), dan zijn er nog een aantal paarden die elke nacht binnen staan (15). Van de 55 paarden staan er dus 45 paarden op het land, waarvan 30 paarden 24/7. Om er even makkelijk mee te rekenen doe ik de 15 paarden die snachts naar binnen gaan even door de helft, dus dan zit je op 37,5 paarden op 9 hectare en dat is te weinig land om deze dieren fulltime van te voeren.

Er is namelijk elk jaar weer te weinig gras en het land wordt stukgelopen op de plekken waar veel gegraast wordt en bij de waterbakken en ingangen. Dit jaar viel het mee omdat we dit jaar de weides uitmoesten mesten, hierdoor eten de paarden het land meer als geheel af. Uiteindelijk is er nu vanaf eind augustus tot begin oktober in 2 kuddes bijgevoerd en zijn de weides van andere kuddes niet heel erg stukgelopen. Volgens mij is dat dit jaar dus met name gelukt door het uitmesten van de weides en dat is een taak die je echt niet alleen wil doen voor 36 paarden.. Met het mesten voor 7 paarden was ik al een uur bezig en 2a3 grote kruiwagens stront verder.

Moraal van dit verhaal: 2,5 hectare voor 36 paarden is echt te weinig zonder bijvoeren en zonder uitmesten. Want paarden die slechts een gedeelte van de dag buiten komen op gras, eten niet perse minder gras. Een paard kan prima in 6 uur zijn hele dagbehoefte aan gras naar binnen kauwen. Maar zelfs al zouden de paarden de helft eten dan heb je volgens mij nog te weinig aan 4,5 hectare.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 23:26 



 
Profiel   

Waar ik stond voor mijn paard ingeslapen werd:

Binnenbak 20x60
Buitenbak 20x40
Longeer/losgooibak 15x 30
12 paddocks
Stapmolen onbeperkt gebruiken
Spuitplaats koud water gratis, warm 20 cent per 10 minuten
Solarium 50 cent per dacht ook 10 min.
Verwarmde kantine
5 dagen mesten
5 dagen op land zetten van 1 mei tot ong 1 okt afhankelijk van weer.
1x vlasbaal per week
Incl brok tot 2 kilo en voordroog (onbeperkt pakken)
Springveld
Trailerplaats a €12,50 per maand

Pony box €255 diverse afmetingen
Paarden box €275 afmeting box 3.10x 3.20

Dit is omgeving noord holland rond hoorn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 01:31 



 
Profiel   

Ik vind stallen van 3x3 voor een paard gewoon echt niet meer kunnen en 3x3,5 vind ik nog steeds erg klein, té klein.

Hoe lang staan de dieren in de zomer buiten? Ook van 10-17?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 13:21 



 
Profiel   

Ik zou mijn paard van 1,59 nog niet in een 3x3 stal stoppen :=
Dat zijn echt pony stalletjes. Veranderingen in het paardenwelzijn zijn zo aanwezig, speel daar op in en zet grote stallen neer. En ga je niet vasthouden aan het minimale, want het minimale is voor veel mensen tegenwoordig niet meer zo goed.

Qua prijs durf ik niet veel te zeggen, ik betaal nu 285 voor een 20x40 binnenbak, 20x40 eb en vloed buitenbak, 20x30? longeer/losgooi buitenbak, 35x50 buitenbak/paddock die in de zomer wel is te rijden is, maar eigenlijk doen we dat nooit, zomer weidegang 24/7 of 's nachts binnen, winter wisselt weidegang en paddock nog wel is. Dan gaat het ene groepje op de weides die kunnen en de andere dag het andere groepje. Warm en koud water kraan, voer en binnen/buiten zetten zit er bij in, uitrijmogelijkheden kunnen echt niet beter, poetsplaatsen, zadelkamers met mogelijkheid tot kast, kantine en een heleboel gezellige mensen. Paarden kunnen meet met hoefsmid, enten en ontwormen. En er word super voor gezorgd. Ik kan ook voor minder terecht, ook voor meer. Ik ben blij en mijn paard is blij.

Vergelijk het eens met stallen in de buurt en kijk wat hun vragen. En ga natuurlijk voor jezelf uitrekenen wat je maandelijks ongeveer kwijt bent per paard. En ga vanuit daar verder kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 13:35 



 
Profiel   

Hier zijn de stallen 3x3,5 en eigelijk vind ik dat perfect ok :o
Heb totaal niet het idee dat de paarden er niet comfortabel in staan of liggen. Maar ga er wel bij zeggen dat ze alleen in de winter in de nacht op stal staan (10u ten laatste buiten, meestal ergens tussen 6 en 8 zelfs en ergens tussen 20-24u terug binnen), dus sprintjes trekken kunnen ze lekker buiten. Voor 20u op stal vind ik elk formaat stal te klein, al is het 5x5.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 13:49 



 
Profiel   

Voor die regio is 300-325 all in wel de max vooral met de aantallen die er genoemd worden.
Het wordt dan erg massaal en onpersoonlijk en zelf binnenbuiten zetten vind ik echt geen optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 13:50 



 
Profiel   

Hallo zeg wat een bedragen zijn sommigen van jullie kwijt per maand! Ik lees soms wel € 500! Maar inderdaad er hangt een prijskaartje aan ontzorging, ruimte en verantwoordelijkheid door de pensionhouder.
Ik ga mee in tussen de 350 - 375

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 14:02 



 
Profiel   

450 euro voor een relatief kleine stal, in het weekend zelf binnen en buiten zetten, niet super lang op de paddock met maar 1x hooi en geen eigen zadelkast vind ik persoonlijk erg duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 14:16 



 
Profiel   

Britt_xxx schreef
450 euro voor een relatief kleine stal, in het weekend zelf binnen en buiten zetten, niet super lang op de paddock met maar 1x hooi en geen eigen zadelkast vind ik persoonlijk erg duur.


Je krijgt wel een zadelkast met slot natuurlijk.
Bij mijn in regio utrecht moet je goed zoeken wil je je paard 4u buiten hebben is denk ook net wat voor regio je zit

( mijn paarden staan w langer buiten )

Zomer kan natuurlijk langer op de wei. Maar s”winters voor dat het donker word wil ik de paarden binnen hebben.

Vind prijs heel lastig te bepalen. De oudere stallen vind ik ook aan de kleine kant maar alles verbouwen kan niet op t moment zeker wel de bedoeling op lange termijn.

De mogelijk heden wat de stal gaat bieden zijn daarin wel lux dus meestal kost het dan meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 18:04 



 
Profiel   

Is het geen mogelijkheid om zo lang de tussenschotten tussen 2 boxen vandaan te halen? Of de boxwanden verschuiven zodat je 3x 4.5 hebt?
Dan kun je de helft van de boxen al verhuren ( 3x6 ) ruime boxen klinken als veel strooisel, in de praktijk zijn paarden in een grotere box veel schoner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 19:11 



 
Profiel   

smurffie schreef
Is het geen mogelijkheid om zo lang de tussenschotten tussen 2 boxen vandaan te halen? Of de boxwanden verschuiven zodat je 3x 4.5 hebt?
Dan kun je de helft van de boxen al verhuren ( 3x6 ) ruime boxen klinken als veel strooisel, in de praktijk zijn paarden in een grotere box veel schoner.


Jammer genoeg zijn de oude stallen van beton dus dat is het probleempje


[ img ]
Dit willen we gaan creëren. Met de oude stallen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 21:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 98 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen