Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Betaalbare aluminium trailer

 
Profiel   

Nieuwe Ifors zijn wel volledig alu. Maar een stuk prijziger.

Ik zou persoonlijk niet voor de Cheval gaan, elke dealer waar ik langs ben geweest raadde die af. Andere merken zijn een stuk degelijker.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 17:57 



 
Profiel   

Wij hebben een Cheval Liberte en zijn er erg tevreden over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 18:11 



 
Profiel   

KahluaB schreef
Voila, minder dan € 5000 ex btw

https://www.seegershalle.nl/paardentrai ... e-gold-one
Natuurlijk geenBockmann of Henra, maar toch...


Zeker een mooie trailer. Alleen die kap, misschien een domme vraag maar is dat bij alle aluminum trailers zo dat je deze moet waxen?

Henra is wel heel bekend, maar had begrepen dat de kwaliteit minder geworden is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 18:15 



 
Profiel   

Wolfwomen schreef
KahluaB schreef
Voila, minder dan € 5000 ex btw

https://www.seegershalle.nl/paardentrai ... e-gold-one
Natuurlijk geenBockmann of Henra, maar toch...


Zeker een mooie trailer. Alleen die kap, misschien een domme vraag maar is dat bij alle aluminum trailers zo dat je deze moet waxen?

Henra is wel heel bekend, maar had begrepen dat de kwaliteit minder geworden is.


Mij is verteld, 1 keer per jaar in de auto was. Verder geen onderhoud aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 18:30 



 
Profiel   

Ik heb ook een Cheval Liberte. Nu dik 3 jaar oud, staat altijd buiten en ik ben er dik tevreden over. Nauwelijks tot geen onderhoudskosten
Heb wel een paard dat er rustig opstaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 18:37 



 
Profiel   

Ik zou ook even over de grens kijken, scheelt ook vaak best wat geld en nu met corona mag je nog wel op een neer als je maar er geen uitje oid van maakt. Daarbij een keer ver rijden voor jaren van plezier kan het waard zijn (bedenk wel brandstof kosten).
Wij hebben een praktisch nieuwe Humbaur xanthos aero met wat leuke opties zoals camera, zij kussens en klep met rubbertjes voor 6000 eu kunnen kopen (was wel paar jaar geleden). Nu recent een 1,5prds aangeschaft (humbaur single alu met zadelkamer). Deze keer wel in Nederland, staan wel een aantal tweede hands te koop of nieuw in duitsland en is ook wel wat goedkoper (zeker tweede hands) maar nu was dit voor ons handiger (1,5 paards is veel schaarser dan 2 paards, daarvan zijn er meer tweedehands te koop. Qua prijs maakt het niet mega veel uit imo).

handigste sites zijn mobile.de en ebay kleinanzeigen. Maar je zal zien dat er wel echt veel overlap tussen zit.

Wat qua prijs het meeste uit maakt denk ik is met of zonder zadelkamer. Scheelt snel zo'n 500/600 eu. Zelf zou ik altijd met doen maar da's natuurlijk persoonlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 18:45 



 
Profiel   

Brainless schreef
KahluaB schreef
Voila, minder dan € 5000 ex btw

https://www.seegershalle.nl/paardentrai ... e-gold-one
Natuurlijk geenBockmann of Henra, maar toch...

Die kost totaal 6200E.. is alsnog een boel geld.


Ja precies, nog steeds dik meer dan het budget van de TS. En nog steeds meer dan die 6000 die ik aangaf als minimumprijs voor een nieuwe alu. Die grappen van zo goedkoop zonder de btw, leuk, maar die moeten we toch nog steeds betalen. Dus ga ik uit van de prijs incl.

En als ik dan toch al zon bak geld uit ga geven, dan liever Et Voila een alu Humbaur die 83 euro duurder is. https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr Stuk betere kwaliteit dan de Cheval.

Buist in Farmsum heeft op het moment ook een aanbieding. Het kan echt lonen om te shoppen in geval van een nieuwe (gebruikt ook :+ :D ) https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 18:45 



 
Profiel   

Vergeet trouwens ook niet dat ze dus echt best wel waarde vast zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 18:46 



 
Profiel   

Mooie tips, de Humbaur spreekt mij wel aan. Even sparen dus.

Het liefst koop ik in eigen land.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 19:08 



 
Profiel   

Ik denk dat de Cheval een van de goedkoopste alu trailer is. Qua afwerking vond ik hem tegen vallen, maar denk zeker dat het geen slechte trailer is :)

Ik heb nu een Proline Chamonix, niet zo bekend, maar wel een goede trailer. Duitse degelijkheid, mooi afgewerkt, ligt goed op de weg :)
Geen alu bodem, maar een kunstof (geperst) met 20 jaar garantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 19:20 



 
Profiel   

ingvdh schreef
Als je een zadelkamer wil hebben zou ik nog eens goed naar de bockmann kijken, de deur daarvan zit nl binnen in de trailer, dat was voor mij een no-go en heb voor de humbaur gekozen.


Bij de mijne niet hoor. Heb alleen een deur aan de buitenkant om in de zadelkamer te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 23:49 



 
Profiel   

Sanet schreef
ingvdh schreef
Als je een zadelkamer wil hebben zou ik nog eens goed naar de bockmann kijken, de deur daarvan zit nl binnen in de trailer, dat was voor mij een no-go en heb voor de humbaur gekozen.


Bij de mijne niet hoor. Heb alleen een deur aan de buitenkant om in de zadelkamer te komen.

Er zijn er wel met een kast binnenin.
https://www.bosgra.nl/bockmann-uno-c-zadelkamer

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 23:52 



 
Profiel   

Vgm is bij bockmann (net als bucker careliner) alleen het deurtje van de zadelmaker bij de 1,5 paarse binnen. Was ook voor mij een reden om te kiezen voor humbaur

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 00:33 



 
Profiel   

Wij hebben een 2e hands humbaur 2 paard gekocht 6jr.oud zo,goed als nieuw bij dealer voor 4200
Met zadelkamer.
Eerlijk is eerlijk het is idd wel even zoeken en mazzel hebben want ze zijn zo weg.
2 paards is wel makkelijker aan te komen omdat niet iedereen daar mee mag rijddn

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 07:29 



 
Profiel   

Wolfwomen schreef
Oké, Bockmann of Humbaur dus.

En prijzen die iets hoger liggen dan mijn budget.

Is tweedehands in mijn geval aan te raden of zal ik toch even door sparen?


Tweedehands 1,5 paards trailers zijn wel erg gewild, dus je moet net geluk hebben. Ik heb mijn Bockmann champion uno 2e hands bij Kraay in Nijkerk gekocht.
We waren langs geweest om te informeren en onze wensen besproken, werden een week later gebeld dat ze zo’n trailer tweedehands binnen zouden krijgen.

Nieuw prijs van deze trailer was rond 6500 euro. We hebben 4 jaar oud, super nette staat, voor 4800 euro gekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 13:04 



 
Profiel   

Ik heb een nieuwe hotra salinero volledig aluminium. Prima trailer voor niet al te veel centen. Tip kijk eens op internet bij paardentrailersbrouwer.nl in Steenwijk, prima adres en niet duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 12:36 



 
Profiel   

Bedankt voor alle tips!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-20 22:14 



 
Profiel   

Ik heb in februari mijn atec houten trailer ingeruild voor een cheval Liberté one. Mijn dealer was hier juist wel te spreken over (heeft meerdere merken). En ik ben er erg blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-20 22:45 



 
Profiel   

Carolien007 schreef
Ik heb in februari mijn atec houten trailer ingeruild voor een cheval Liberté one. Mijn dealer was hier juist wel te spreken over (heeft meerdere merken). En ik ben er erg blij mee.

Ik schop dit topic weer even omhoog. Zijn er meer mensen met ervaringen van de cheval Liberté one? Ons oog is daar ook op gevallen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 08:58 



 
Profiel   

Ik ben ook wel benieuwd naar meer ervaringen van de Cheval Liberté of andere (betaalbare) merken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 11:39 



 
Profiel   

Drico schreef
Ik ben ook wel benieuwd naar meer ervaringen van de Cheval Liberté of andere (betaalbare) merken!

Wij gaan vrijdag in ieder geval bij de cheval Liberté one kijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 21:05 



 
Profiel   

Marieke1495 schreef
Wij gaan vrijdag in ieder geval bij de cheval Liberté one kijken :)


Leuk! Ik wil ook graag even een rondje te maken om wat merken te gaan bekijken :)

Weet iemand een dealer die de volgende merken heeft staan:
Cheval Liberté
Humbaur
Böckmann

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 15:27 



 
Profiel   

Toentertijd heb ik de cheval laten staan omdat die niet volledig aluminium te krijgen was/is. De neus is nog polyester en dat wilde ik zelf perse niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:04 



 
Profiel   

VWestra schreef
Toentertijd heb ik de cheval laten staan omdat die niet volledig aluminium te krijgen was/is. De neus is nog polyester en dat wilde ik zelf perse niet

Wat is daar het nadeel van? Hij komt hier altijd binnen te staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 20:19 



 
Profiel   

Ik wilde juist de neus ook aluminium. Trailer staat buiten, verkleuring door zon en ooit door slijtage minder sterk. Ook is mijn paard onrustig op de trailer en wilde gewoon de meest stabiele en sterke trailer hebben die ik kon betalen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 21:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen