Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
rina schreef:Hahahahaha Ik ken Ikke zijn afkeer van de 508. Maar schat wees gerust, je vindt ze ook niet meer
manonutjuh schreef:Ballard_L schreef:En als je C doet kan je een deel terug krijgen van de belastingdienst (C valt onder ‘opleiding’)
[ [url=m/6sfxXl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lijkt me stug hoor, als je er privé paarden mee gaat vervoeren.
mamabird schreef:Dank voor de nuttige info! Daar kan ik wat mee. Had al gehoopt dat @ikke zou reageren . Heb alle info mbt laadvermogen op papier en in het echie dankzij jouw nuttige posts op dit forum. Dank daarvoor. Zeker zo’n leek als ik is daar heel blij mee. Daardoor al best wat wagens gezien die op het eerste gezicht leuk zijn, maar het niet mogen laden.
Dus conclusie: wat ik zoek is kant en klaar nauwelijks te vinden tweedehands. Dus dan heb ik meer kans met iets splinternieuws, of een wagen om laten bouwen. Iemand ervaring mee?
Als ik C haal heb ik meer keus, maar eindig ik waarschijnlijk met een grotere dan dat ik eigenlijk wil
mamabird schreef:Gelukkig heb ik een grote schuur waar de wagen in kan, dus dat is geen probleem.
De genoemde prijzen voor ombouwen zijn wel erg hoog ...
mamabird schreef:Dank @ikke! Die eerste mercedes is zeker interessant. Die had ik nog niet gezien op de site. Die oldtimer vind ik briljant, maar tegelijkertijd ook een monster
ikke schreef:mamabird schreef:Dank @ikke! Die eerste mercedes is zeker interessant. Die had ik nog niet gezien op de site. Die oldtimer vind ik briljant, maar tegelijkertijd ook een monster
De nette versie, wellicht?
https://link.marktplaats.nl/m1612022847
Asciugamano schreef:ikke schreef:
1976, origineel en automaat?
Dat waag ik te betwijfelen. Ik denk niet dat Scania die toen al kon leveren.
Wél een leuke auto en je hebt dan wel iets unieks! En het geluid van die 8-cilinder is
mamabird schreef:Deze is teruggekeurd voor Brijbewijs. Is dat dan ook weer terug te draaien? Geen idee hoe dag zit... Qua gewicht zou het idd net kunnen.
As di heb ik 2 uurtjes proefles in een kleine vrachtwagen.
mamabird schreef:Heb trouwens inmiddels wel een reactie gekregen van een bedrijf die vrachtwagens ombouwt hier in de buurt. Als ik een geschikte wagen vind, met een bruikbare bak, dan zou het ongeveer €10.000 kosten om er een paardenwagen van te maken voor 2 paarden. Dit betreft dan alleen het binnenwerk (laadklep, raampjes, tusssnschotten, vloer, wandbekleding e.d. Ben ook uitgenodigd om daar langs te komen voor een rondleiding en uitleg. Vond de prijs nog best meevallen. Had erger verwacht....
ikke schreef:mamabird schreef:Dank @rina! C of C1 is ook niet de reden van dit topic idd ... snap de reacties wel hoor, maar het gaat mij meer om de vragen in mijn openingspost
Ruim qua pk’s dus
Dat C-rijbewijs is je duidelijk, mooi.
Voor je wagen: in NL altijd te weinig vermogen. Nederlanders geven geen geld uit aan power, wel aan uiterlijk vertoon.
Een wagen tot 7500kg TMM en twee paarden neem je minimaal 2300kg laadvermogen en 170pk power.
Succes met zoeken.... eigenlijk moet ik zeggen: sterkte..... Die zijn er namelijk niet.
Ik heb 2,5 jaar gezocht, echt heel NL op z'n kop gezet, niks te vinden. Te weinig laadvermogen, te weinig power en meestal beide.
Daarom neem je C-rijbewijs. Wij kwamen uiteindelijk thuis met een veel te grote 12-tons DAF LF maar wel met 220paarden onder de cabine en ruim 4 ton laadvermogen.
Wat je ook koopt, check ALTIJD het daadwerkelijke leeggewicht!!!! ZET DAT DING OP DE WEEGBRUG!!!
Nee, heb ik niet gedaan, maar mijn wagen woog maar net 6 ton op papier; de verkoper schatte in dat ie er 2 ton zooi in gestopt had en dat kon ik wel rijmen met wat ik zag en wat hij vertelde.
ikke schreef:Popstra schreef:Onze truck (5 paards plus living pop out en pop up) heeft anders 420 PK dus dat is echt wel power...
Wij rijden door heel EU en dan is het wel fijn je makkelijk een berg op komt.
Dat zegt niks. Wat is je power-to-weight-ratio?