Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Estera schreef:En ik wil dan weer niet zo'n kneiter van een vrachtwagen voor maar 2 paarden.
Is dit wat?:
https://www.trucks.nl/tweedehands-man-le8-180-6059488-vd
ikke schreef:Estera schreef:En ik wil dan weer niet zo'n kneiter van een vrachtwagen voor maar 2 paarden.
Is dit wat?:
https://www.trucks.nl/tweedehands-man-le8-180-6059488-vd
Laat ik het zo zeggen: ik zie deze wagen al zeker vijf jaar langs komen als ik eens kijk wat er te koop is op paardenwagengebied.
Estera schreef:ikke schreef:Laat ik het zo zeggen: ik zie deze wagen al zeker vijf jaar langs komen als ik eens kijk wat er te koop is op paardenwagengebied.
Hij staat er al een tijdje op ja. Niet de knapste, maar qua gewichten en pk's niet slecht. Vraag me dan ook af waarom idd.
mamabird schreef:Ik schrik dan wel van de leeftijd van zo’n wagen hoor @ikke. Of zou dat geen issue moeten zijn?
mamabird schreef:Ben afgelopen woensdag naar een hele mooie wagen gaan kijken. Qua afmetingen, indeling en staat van de wagen helemaal watik zoek. Qua pk’s aan de magere kant als enige kanttekening. Wilde eerst overleggen met manlief en zou bij thuiskomst meteen laten weten of we hem wilden kopen (half uur later), toen bleek de wagen inneens al verkocht.... Lijkt de paardenmarkt wel.....
enige voordeel is wel dat ik nu zeker weet wat ik wil qua afmetingen en indeling...
We overwegen nog om een 2ehands wagen te laten ombouwen, maar daar moet ik me nog eens flink in verdiepen
mamabird schreef:Dank voor de tip @ikke! Ik ga pas kopen als de weegbrug mij overtuigd heeft van het laadvermogen. Merk idd wel dat verkopers (particulier en bedrijf) dat allemaal niet zo spannend vinden.... Dus daar ga ik zeker op letten
mamabird schreef:Ik schrik dan wel van de leeftijd van zo’n wagen hoor @ikke. Of zou dat geen issue moeten zijn?
Sclimpre schreef:mamabird schreef:Ik schrik dan wel van de leeftijd van zo’n wagen hoor @ikke. Of zou dat geen issue moeten zijn?
Bij die oudjes moet je ook rekening houden met de euronorm en wat de consequenties zijn voor jou. In Belgie is het bv dat je niet meer overal mag komen (voorlopig vooral in steden) en dat de kilometerheffing duurder is.
ikke schreef:TS, als je nog zoekt, hier is ie: https://www.trucks.nl/daf-lf45-160-paar ... 6861705-vd
Dit is echt de enige (ex-politie) wagen die ik ooit gezien heb, die binnen de 7500kg TMM aan de 2 ton laadvermogen komt. Grijp je kans!!!
Estera schreef:ikke schreef:TS, als je nog zoekt, hier is ie: https://www.trucks.nl/daf-lf45-160-paar ... 6861705-vd
Dit is echt de enige (ex-politie) wagen die ik ooit gezien heb, die binnen de 7500kg TMM aan de 2 ton laadvermogen komt. Grijp je kans!!!
Als ik toch het geld zou hebben... bijna 40.000 euro wordt er voor gevraagd.
s0173957 schreef:https://www.2dehands.be/a/auto-s/vracht ... sPage=home
Ikke z'n heilige graal.
Met BE te rijden tot 7,5 ton dacht ik?
s0173957 schreef:Hier meer verduidelijking:
https://be-combi.nl/be-combi-plus-systemen
Is dus tot 7ton idd, maar wel degelijk met BE.