Paardenoppas hoeveel vragen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MARILYN_
Berichten: 841
Geregistreerd: 25-12-08

Paardenoppas hoeveel vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 23:04

De eigenaren van mijn bijrijdpaard gaan een week op vakantie. Dit paard rijd ik 1x per week.

Nu hebben ze mij gevraagd of ik de paarden en andere dieren wil verzorgen.

Ik werk 40 uur, dus moet dit naast mijn werk doen. Het is 3km van mij vandaan.
De werkzaamheden zijn

-4x per dag heen om te voeren
-4 stallen mesten elke dag
-paarden binnen/buiten zetten
-land uitmesten
-kippen verzorgen
-konijnen verzorgen
-containers bij de weg zetten en post binnen leggen

Alles bij elkaar kost mij dit zo’n 3 uur per dag.

Zelf heb ik aangegeven dat ik hier 150 euro voor wil hebben voor 8 dagen. Zij schrokken hier nogal van en gingen zelf van 5 euro per dag uit, totaal 40 euro dus.

Ben ik nu zo onredelijk en is 150 euro teveel?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:08

4x per dag heen om te voeren. Lukt dit ivm je werk aangezien je 40u werkt?
Hoeveel km moet je doen van werk naar hun?

Ik vind 5 euro per dag best laag eerlijk gezegd. Je bent er wel 3 uur voor in de weer.

Eventueel zakken naar 100€ maar lager zou ik niet gaan hoor.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 01-03-22 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:08

5 euro per dag, voor 3 uur werk.....

150 euro vind ik een mooi bedrag en dan heb je het nog laag aangehouden.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:09

Voor 4 keer per dag heen en weer rijden ben je al meer dan €5 per dag kwijt aan benzine.
En 3 uur per dag. Das gewoon ontzettend veel. Ze vragen nogal wat

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:09

Hoe wil je 4 x per dag gaan voeren met een volle werkdag?

Kan dat niet iets makkelijker?

6 kilometer per keer en dat x die 4 x per dag maakt dat je dagelijks 24 kilometer zou rijden.

Alleen aan brandstof zou je al de helft van het bedrag wat hun in gedachten hebben kwijt zijn.

Verder,wil je al je uren betaald hebben of is het ook een deel wat je een ander gunt?

Zeer zeker omdat het ook je bijrij paard is. Ik zou dan niet alle uren rekenen die je kwijt bent aan verzorging.


Let wel op dat dit geen kink in de kabel wordt en dat je daarmee je verzorgpaard kwijt raakt.
Laatst bijgewerkt door Daan13 op 01-03-22 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:09

40 euro.. Dan zijn ze echt goedkoop uit.
150 vind ik veel beter.. kost jouw ook tijd en benzine/energie.

Plausibel
Berichten: 118
Geregistreerd: 07-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:11

Nee lijkt me niet onredelijk. Denk alleen dat ze er even vanuit gingen dat je dit wel wilde regelen omdat ook je bijrijdpaard daar is.
Zou idd 150€ vragen. Anders moeten ze maar iemand anders zoeken die dat 4x per dag gaat doen

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:11

Daan13 schreef:
6 kilometer per keer en dat x die 4 x per dag maakt dat je dagelijks 24 kilometer zou rijden.

Alleen aan brandstof zou je al de helft van het bedrag wat hun in gedachten hebben kwijt zijn.

Ik denk eerder aan het hele bedrag..
Als je een auto hebt die 1 op 12 loopt (helemaal op korte stukjes) kost het je al 2 liter per dag a 2E (goedkoop genomen) = 4E aan benzine. :+

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:13

Kun je daar niet tijdelijk even gaan logeren ? Dat scheelt al 2x heen en weer rijden.

Maargoed zelfs als je er logeert vind ik niet dat je zoveel vraagt.

Saiblic
Berichten: 7
Geregistreerd: 03-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:13

Ik vind eerlijk gezegd zelfs 150 euro weinig, snap niet waarom ze 5 euro per dag genoeg denken te vinden?

Het kost je niet alleen veel tijd maar ook benzine, dat red je met 40 euro niet.

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:14

Ik vind €150,- een hele redelijke prijs. Ben je ook nog brandstofkosten kwijt? Stel dat je €5,- per uur rekent, dan kom je totaal op €120,- wellicht voelt dat beter? Uiteindelijk gaat het er ook om waar jij je goed bij voelt. Betaal je voor het bijrijden of leidt je hun paard op? Of zien zij het wellicht gedeeltelijk als wederdienst voor het bijrijden?

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:17

Ik vind 5 euro per dag gewoon een belediging, hoe durven ze dat überhaupt te vragen

150 is voor een vrienden dienst een prima bedrag. Goedkoper gaan ze het iig niet vinden

snorkel1986

Berichten: 3016
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:18

Mijn vraag ook idd betaal je voor je bij rij paard of dat niet en is het niet mogelijk om in hun huis te wonen tijdelijk.. of 2x per dag te voeren van uit netten of zo

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:19

Saiblic schreef:
Ik vind eerlijk gezegd zelfs 150 euro weinig, snap niet waarom ze 5 euro per dag genoeg denken te vinden?

Het kost je niet alleen veel tijd maar ook benzine, dat red je met 40 euro niet.


Hier ook. :=

Als TS nou een 'tiener' was die een weekje 'vakantie' mocht vieren in het huis en tevens de dieren zou verzorgen a la nog. Maar aangezien TS volwassen is en een volwaardige baan en ik gok een eigen huis(houden) heeft vind ik €150,- zelfs nog een hele schappelijke prijs.

Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:20

Lol, 5 euro per dag. Ik heb ooit op katten gepast. 1x per dag langsgaan en puur even de bakjes voer vullen en de katten een aai geven. Kostte me 15-30 min per dag en daar kreeg ik zelfs meer voor :=

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:20

Aan mij heb je niks, ik deed het altijd gratis :=.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:21

Maar het is wel TS’s bijrijdpaard, hè? En ik weet niet of ze dat voor niets doet, daar ga ik nu maar even vanuit, maar dan vind ik ook dat je het een beetje als vriendendienst moet zien. Dus benzinekosten en wat extra.

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:23

Ik vind het een net bedrag.
Misschien scheelt het in tijd als je daar kan verblijven die week?

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:24

Fitzroy schreef:
Maar het is wel TS’s bijrijdpaard, hè? En ik weet niet of ze dat voor niets doet, daar ga ik nu maar even vanuit, maar dan vind ik ook dat je het een beetje als vriendendienst moet zien. Dus benzinekosten en wat extra.


Wat extra’s zou opgaan als ze met een half uur/uur per dag klaar is en 1 keer heen zou gaan.

Deze mensen vragen 4 keer per dag voeren, mesten. Al met al 3 uur werk.
Zelfs als wederdienst voor een bijrijdpaard kan je dat niet vragen.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:25

MARILYN_ schreef:
De eigenaren van mijn bijrijdpaard gaan een week op vakantie. Dit paard rijd ik 1x per week.

Nu hebben ze mij gevraagd of ik de paarden en andere dieren wil verzorgen.

Ik werk 40 uur, dus moet dit naast mijn werk doen. Het is 3km van mij vandaan.
De werkzaamheden zijn

-4x per dag heen om te voeren
-4 stallen mesten elke dag
-paarden binnen/buiten zetten
-land uitmesten
-kippen verzorgen
-konijnen verzorgen
-containers bij de weg zetten en post binnen leggen

Alles bij elkaar kost mij dit zo’n 3 uur per dag.

Zelf heb ik aangegeven dat ik hier 150 euro voor wil hebben voor 8 dagen. Zij schrokken hier nogal van en gingen zelf van 5 euro per dag uit, totaal 40 euro dus.

Ben ik nu zo onredelijk en is 150 euro teveel?


3 uur werken voor 5 euro? Eeh, van welke planeet komen zij? Lekker met vakantie en de hele verantwoording voor E 1,66 per uur afschuiven? Kom op zeg. E 10,-- per uur, minstens. Dan kom ik op E 240,-- voor 8 dagen. Vakantie is nu eenmaal duur.

MARILYN_
Berichten: 841
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 23:27

Voor het werk aan zal ik 2x heen moeten gaan om te voeren en later als het hooi op is om de paarden buiten te zetten. Daarna na het werk heen om te mesten en de paarden binnen te zetten + voeren. ‘S avonds voor het slapen gaan weer voeren. Zo kom ik uit op 4x per dag heen gaan.

Daar slapen is geen optie ivm mijn eigen huisdieren en mijn vriend ziet dat ook niet zitten.

Ik betaal geen bijdrage om het paard te rijden. Alleen 1x per maand les. Dat is ook de reden waarom ik wel coulant wil zijn naar de eigenaren toe. Het kost mij alleen wel veel tijd/energie en ik vind dan 40 euro best weinig.

Alleen nu voel ik mij een enorme zeur, maar als ik jullie reacties zo lees dan zit ik wel redelijk met die 150 euro.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Paardenoppas hoeveel vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:27

Ik zou smorgens een keer gaan en het hooi buiten voeren. Dat scheelt heel veel werk.

leviria
Berichten: 197
Geregistreerd: 02-10-07
Woonplaats: midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:33

Ik ben afgelopen weekend weggeweest. Vrijdag om 2 uur gingen we weg en waren de stallen klaar. Zondag kwamen we om 4 uur terug. De leaser van mijn shetlander past dan op en zit hier in huis zij is 18 jaar. Ik heb haar 50 euro betaald voor die 2,5 dag en een gevulde koelkast. Het gaat hier om 1 kwpn-er en 2 shetlanders.
Dus nee, 150 euro voor 4 keer per dag heen en weer rijden is echt niet veel

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:33

Tja, je bepaalt zelf je prijs en zij bepalen wat ze er voor over hebben. Je kunt je uurtarief en reiskosten gaan uitreken, maar je zou ook gratis kunnen doen, en alle bedragen wat er tussen zit.

Betaal je ook voor het rijden op hun paard?

Je zou het ook kunnen zien als een “vrienden” dienst. Jij mag een heel jaar door op het paard rijden en je helpt die mensen een keer als ze een weekje op vakantie gaan. Is het dan niet meer een soort symbolisch bedrag?

Wij betalen onze paardenoppas en ons logeer adres ook. Zij rijden verder niet op onze paarden.

Maar ik verwacht iets meer geven en nemen als je zelf ook van de paarden geniet.

rhett99
Berichten: 140
Geregistreerd: 15-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:33

Ik heb als standaard tarief €20,- per dag. Doe daarvoor de stallen, voeren, kippen, honden en woon dan in het huis. Als je je bedenkt hoeveel tijd je eraan kwijt bent op een dag is het nog een redelijk laag bedrag. Daarnaast als ik tijd heb train ik beide paarden ook nog eens.
Hooi krijgen ze van mij standaard 's ochtends op de wei. En met het binnen halen hebben ze vaak ook genoeg voor de nacht(laat ze zo lang mogelijk buiten). Aangezien ik er dan woon controleer ik standaard nog wel een keer.