Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

2 paards trailer opknappen

 
Profiel   

Ik zag meerdere topics voorbij komen van mensen die hun trailer destijds hebben opgeknapt en dacht laat mij ook wat bijhouden.
mijn brenderup trailer is van 1998 en waarschijnlijk weinig tot niks aan gedaan.
ik heb hem vorig jaar gekocht bij een trailerboer waar die was ingeruild en leek die op zich knap met hier en daar een plekje.

vorig jaar dus een zijkant wat geplamuurd en overgeschilderd, nieuwe bovenklep in gekomen en een deurtje. Helaas is eigenlijk alles weer bij het begin want het is een dikke bende..
Dit jaar dus besloten om hem te strippen en er nieuwe wanden op te zetten.
ook stond de trailer op een lege band en die weg gebracht om te plakken.

daar begon dus ook gelijk het slechte nieuws want de banden waren net zo oud als de trailer zelf en in zeer slechte staat :(


[ img ]

Deze foto is van vorig jaar en zag er best goed uit eigenlijk maar schijn bedriegt en hoe meer we los gingen halen hoe erger het werd..

we zijn begonnen met de kap er af te halen er zat een vrij harde strip in de boel moest beschermen deze is dus helaas ook afgeknapt dus dat wordt even kijken wat er later weer in moet komen.
daarna alle pop nagels er uit geboord en de kap kon er af!
dit is wat er onder weg kwam.. verrot


[ img ]


daarna de ijzeren strips van de zijwanden gehaald wat nogal even een karwei was want alles zat goed vast i.v.m het opzetten van het hout door vocht. De sluiting wou er ook niet meer af want alles draaide door maar door dat dat ook al helemaal vol roest zit haal ik toch nieuwe en is dat wat minder belangrijk.

het gaat er voor al om dat het ijzerwerk er allemaal goed afkomt zodat we het weer kunnen gebruiken en het hout het liefst ook zodat het makkelijker op maat te zagen is.

ook de voorkant moest met beleid er af gehaald want dit was ook erg zwak..
[ img ]

ik vergeet vaak foto`s te maken op het moment omdat je dan zo lekker bezig bent :+
dus inmiddels is de trailer al gestript!

[ img ]

de rubbermat is eruit en vervolgens moet de vloer er nog uit want hij leek vrij goed maar aan beide kanten begon die heel licht poreus te worden. Dus gelijk besloten om die dan ook maar te vervangen.

updates volgen, en tips zijn natuurlijk altijd welkom!
ik twijfel namelijk wat voor hout ik voor de zijwanden ga gebruiken aangezien ik de trailer eigenlijk bordeaux rood wil hebben
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 11:15 



 
Profiel   

De eerste update:

Bijna hele dag met de bodem bezig geweest..
Alle bouten die je kon vinden waren verroest en draaiden als een malle door.

Maar uiteindelijk is ie eruit!

[ img ]

De rest van de week moet ik werken dus zal de vaart er even uit zijn denk ik

Nu moet het ijzerwerk weer schoongemaakt en dat gaat opnieuw in de zinkspray. En wil er andere deuren in dus dat wordt nog even uitzoeken hoe en wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 21:47 



 
Profiel   

Wauw wat een project, ik ben heel benieuwd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 21:57 



 
Profiel   

Ik volg ook!
Zal nooit een trailer kopen, laat staan opknappen, maar vind dit heerlijke topics :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 19:05 



 
Profiel   

Haha ja ben zelf ook heel benieuwd!
Zit een beetje met de zijkanten omdat ik ze graag wil verfen maar betonplex is niet echt top om te gaan schilderen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 10:34 



 
Profiel   

Nielojram schreef
Ik volg ook!
Zal nooit een trailer kopen, laat staan opknappen, maar vind dit heerlijke topics :-)


Hetzelfde, misschien ooit kopen maar zeker niet binnenkort :P .
Wat een klus zeg, ben heel benieuwd hoe dit verder gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 15:29 



 
Profiel   

vanavond me even verdiept in de houtsoorten en zo als het nu lijkt komt er in de bodem gewoon weer een betonplex plaat met een rubbermat er op gelijmd. En voor de wanden zag ik okoume multiplex platen deze zijn watervast verlijmd en zoals ik het lees ook redelijk goed qua schilderen *\o/*

En ik moet nog even opzoek naar hoe ik dit voor niet al te duur voor elkaar krijg:

[ img ]

hier valt het deurtje er zeg maar tegen aan en die van mij die moeten echt precies er weer tussen vallen..
Het is ook echt een prutswerk om het voor elkaar te krijgen volgens mij en ik erger me er steeds mateloos aan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 21:36 



 
Profiel   

Wat een project... Uiteindelijk heb je dus een onderstel gekocht ;-)
Lijkt me erg leuk om op te knappen, dan kan je er allemaal handige dingen in bouwen precies zoals je het zelf wil!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 10:58 



 
Profiel   

Inmiddels is de houthandel bezig met de platen. Ik heb een bodem van 3,20 m lengte en blijkbaar is het een hele toer om betonplex te vinden van 24 mm met deze lengte :?

Maandag azijn gehaald en staalborstel om te kijken of de roest weg te krijgen is. Eerst geprobeerd met wd 40 maar dat was geen succes..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 20:06 



 
Profiel   

Het werkt in ieder geval wel![ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 20:08 



 
Profiel   

geen idee of iemand dit onderwerp nog volgt of überhaupt interessant vind?
Maar ik ben inmiddels op een probleem gestuit..
Ik heb nieuwe profielen nodig voor de twee zij deuren maar geen idee wat ik nodig heb en hoe ik het kan vinden ;(
Ben inmiddels denk ik al een week elke avond aan het googelen maar zonder echt resultaat.

Voor zover het nu staat denk ik dat de beste oplossing een u profiel voor de zijwand en een u profiel met lip voor het 'deurtje' zelf zodat die over de zijwand valt zeg maar.
Iemand die mij hierbij kan adviseren? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 20:48 



 
Profiel   

Hoe gaat het met het project?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 15:18 



 
Profiel   

Is er nog iemand op dit topic? Wij zijn ook een trailer aan het strippen. Wel een heel karwei hoor. Ik denk we ook met okoume platen gaan. Betonplex is moeilijk te schilderen heb ik begrepen. Iemand nog andere ideeen? Ppl platen zijn niet te kopen per 3 platen alleen per 35 !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 21:03 



 
Profiel   

Wij hebben betonplex geschilderd, ging prima (scheelt dat vriendlief schilder is).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 21:04 



 
Profiel   

AlwaysH waren dat betonplex platen met zo’n fenolhars laagje? En wat had hij gebruikt voor het schilderen/primer. Het liefst zou ik inderdaad betonplex gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 21:19 



 
Profiel   

noekiee18 schreef
geen idee of iemand dit onderwerp nog volgt of überhaupt interessant vind?
Maar ik ben inmiddels op een probleem gestuit..
Ik heb nieuwe profielen nodig voor de twee zij deuren maar geen idee wat ik nodig heb en hoe ik het kan vinden ;(
Ben inmiddels denk ik al een week elke avond aan het googelen maar zonder echt resultaat.

Voor zover het nu staat denk ik dat de beste oplossing een u profiel voor de zijwand en een u profiel met lip voor het 'deurtje' zelf zodat die over de zijwand valt zeg maar.
Iemand die mij hierbij kan adviseren? :+


Vraag ikke hier op bokt, die heeft er veel verstand van

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 22:07 



 
Profiel   

noekiee18 schreef
geen idee of iemand dit onderwerp nog volgt of überhaupt interessant vind?
Maar ik ben inmiddels op een probleem gestuit..
Ik heb nieuwe profielen nodig voor de twee zij deuren maar geen idee wat ik nodig heb en hoe ik het kan vinden ;(
Ben inmiddels denk ik al een week elke avond aan het googelen maar zonder echt resultaat.

Voor zover het nu staat denk ik dat de beste oplossing een u profiel voor de zijwand en een u profiel met lip voor het 'deurtje' zelf zodat die over de zijwand valt zeg maar.
Iemand die mij hierbij kan adviseren? :+

Als het nog courant is, je zou hier eens kunnen kijken wat er kan:
https://www.serviceluik.nl/home/


RustyK schreef
AlwaysH waren dat betonplex platen met zo’n fenolhars laagje? En wat had hij gebruikt voor het schilderen/primer. Het liefst zou ik inderdaad betonplex gebruiken.

Ken je deze club ook?
https://www.mpx-multiplex.nl/

Ook niet de heilige graal in plaatmateriaal maar ze hebben best veel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 17:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen