Boete voor recept plichtige medicijnen via buitenland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Boete voor recept plichtige medicijnen via buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 12:05

Ja dat staat er toch? Die mensen willen alleen niet met naam en toenaam openbaar dus hebben ts pb gedaan.

Ik ken ook wel ervaring uit eerste hand voor een paar wormkuren. Het heeft niks met hoeveelheid te maken. Ze controleren gewoon steekproefgewijs pakketjes en als ze net die van jou met 3 wormkuren openmaken ben je de sjaak. De boete is voor iedereen gelijk €2500 wegens illegaal invoeren van receptplichtige medicatie.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 12:38

Ik heb nog steeds van niemand wat gehoord. Alleen van de mensen uit het andere topic die hun bestelling allemaal weer binnen hebben gekregen zonder problemen.

Maar goed, je kan een keer de Sjaak zijn als ze toevallig jouw pakketje er tussenuit vissen.

Femke_Tweety

Berichten: 11999
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Boete voor recept plichtige medicijnen via buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:06

Ik zie ook nog steeds niemand die uit 1e hand vertelt. Dus écht eigen ervaringen.

Paardenfann4
Berichten: 1354
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Boete voor recept plichtige medicijnen via buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:14

Nee ik ook niet, vandaar mijn vraag.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Boete voor recept plichtige medicijnen via buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:34

Als jullie twijfels hebben moet je het gewoon in het buitenland bestellen. Zal er lang niet altijd tussenuur gehaald worden . Maar het blijft illegaal als je wel pech hebt dat je eruit gevist wordt heb je echt een flinke boete . En de boete is nu niet zo laag dar je het risico kan nemen.
A je ziet wat voor papier winkel wij hebben als wij geneesmiddelen uit het buitenland moeten importeren ivm leveringsproblemen

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:43

Femke_Tweety schreef:
Ik zie ook nog steeds niemand die uit 1e hand vertelt. Dus écht eigen ervaringen.

Misschien moet je het maagzweren topic dan maar eens lezen maar ik geloof je daar in post dus dan neem ik aan je die berichten wel gezien hebt?
Pagina 254

Daar noemen echt mensen het die het zelf hebben gehad. Maar joh als jij voor €2500 het risico lopen wil moet je het lekker doen :) net als wat ik al eerder zei. Als je te hard rijdt in de auto zal je 9 van de 10 x niet aangehouden worden. Tot die ene keer dat ze er net staan. En dan moeten mensen ook niet zeuren ze die enorme boete krijgen.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:48

Yvank_ schreef:
Femke_Tweety schreef:
Ik zie ook nog steeds niemand die uit 1e hand vertelt. Dus écht eigen ervaringen.

Misschien moet je het maagzweren topic dan maar eens lezen?

Daar noemen echt mensen het die het zelf hebben gehad. Maar joh als jij voor €2500 het risico lopen wil moet je het lekker doen :) net als wat ik al eerder zei. Als je te hard rijdt in de auto zal je 9 van de 10 x niet aangehouden worden. Tot die ene keer dat ze er net staan. En dan moeten mensen ook niet zeuren ze die enorme boete krijgen.

Voor mij is de vraag echt specifiek over wormenkuren uit Ierland. En ik wil het risico inderdaad lopen, want deze waarschuwing is vorige jaar al eens besproken in het wormenkuren topic en dat heeft me niet van bestellen weerhouden.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Boete voor recept plichtige medicijnen via buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:52

Nou dan moet je gewoon blijven bestellen toch? Ik snap best dat mensen het liever niet online zetten. Zeker niet als er misschien nog bezwaar procedures lopen.

Femke_Tweety

Berichten: 11999
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:54

Yvank_ schreef:
Femke_Tweety schreef:
Ik zie ook nog steeds niemand die uit 1e hand vertelt. Dus écht eigen ervaringen.

Misschien moet je het maagzweren topic dan maar eens lezen maar ik geloof je daar in post dus dan neem ik aan je die berichten wel gezien hebt?
Rockefeller0 @ [MD] Maagzweer, Ervaringen?

Daar noemen echt mensen het die het zelf hebben gehad. Maar joh als jij voor €2500 het risico lopen wil moet je het lekker doen :) net als wat ik al eerder zei. Als je te hard rijdt in de auto zal je 9 van de 10 x niet aangehouden worden. Tot die ene keer dat ze er net staan. En dan moeten mensen ook niet zeuren ze die enorme boete krijgen.


Iets vriendelijker mag wel. Misschien zit ik er wel iets verder in dan dat jij doorhebt?
Lees eerdere berichten van mij in dit topic ook maar, en eventueel dat hele maagzwerentopic. Je zult me regelmatig tegenkomen, en over het algemeen met behoorlijk onderbouwde informatie.


Ik weet dat het in het maagzweren topic een áántal jaar geléden aan de orde geweest is.
Ik lees en reageer daar al een jaar of 7, help vaak nieuwe mensen op gang ook.

Uit dat topic herinner ik me een hoop stress, een aantal jaar geleden, en 1 of twee mensen die echt met de douane te maken hebben gehad. Hoe dat toen afgetouwd is weet ik niet niet precies, dat is mij nooit helemaal helder geworden. Maar het staat me bij dat ze de keus hadden tussen boete of vernietigen van de medicatie.

Ik zou heel graag recentere ervaringen lezen.

Ergens deze zomer heb ik een aantal keer (telefonisch) contact gehad met 1 van de bedrijven die hier regelmatig genoemd worden, om verschillende redenen. DIt verhaal is uiteraard ook even aan de orde gekomen. Zij geven aan dat er op dit moment helemaal geen problemen meer zijn met de douane.
Nu hebben zij natuurlijk een commercieel belang, dus 100% op hun woord geloven doe ik ze ook niet.

Kortom, recente ervaringen van mensen uit de eerste hand zijn bij mij nog altijd heel welkom, en ik heb ze tot op heden niet gezien. Niet in dit topic en niet via pb.

Femke_Tweety

Berichten: 11999
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Boete voor recept plichtige medicijnen via buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:55

Edit, gaat pagina 254 teruglezen.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:56

Yvank_ schreef:
Nou dan moet je gewoon blijven bestellen toch? Ik snap best dat mensen het liever niet online zetten. Zeker niet als er misschien nog bezwaar procedures lopen.

Daarom vroeg ik ook om pb's. Beetje minder geïrriteerd mag trouwens ook wel. :(:)

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:57

@Femke_Tweety, het is net een jaartje terug in maagzweren topic dat is redelijk recent toch? Daarna zijn veel ook afgeschrikt te bestellen daar. Ik tel er daar zeker 3 met die boete... En sindsdien mag er daar niet meer worden gepraat over betreffende medicijn uit Ierland dus ik denk ook logisch je daarna niets meer leest erover :j

Femke_Tweety

Berichten: 11999
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Boete voor recept plichtige medicijnen via buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:24

Ik lees dat allemaal net wat anders dan dat jij het doet blijkbaar. Dat kan. Zullen we het ook wel niet over eens worden.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:25

Er zijn boetes uit gedeeld hoe kan je dat anders lezen? Oprechte vraag ik vraag me dan af wat jij er in leest? Dit zijn dezelfde bedragen als topicstarter van diverse mensen per pb gehad heeft. Ik ken ook iemand met deze boete ze zijn helaas echt hoor....

callippo

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:28

Orchard had nog niet eerder een melding gehad over boetes op hun pakketjes (zeiden ze toen ik belde).

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:41

callippo schreef:
Orchard had nog niet eerder een melding gehad over boetes op hun pakketjes (zeiden ze toen ik belde).

Oh ik zat net te bedenken dat ik ze wilde bellen hierover. Dat hoef ik dan bij deze niet meer te doen. :P

Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Boete voor recept plichtige medicijnen via buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:27

Ok, maar samenvattend zijn er wel mensen met medicatie beboet, maar hebben we nog geen concrete bokkers met wormkuurboetes?

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:49

kiki1976 schreef:
Zonder namen te noemen, want ze geven aan anoniem te willem blijven verder.

Maar er zijn er toch best wel verschillende die boetes hebben gehad. Zowel voor de abler als voor de wormenkuur. En de boetes vielen echt niet mee!!! De meeste toch wel €2500


Die zijn er dus wel zoals TS post. Maar die willen graag anoniem blijven dus hebben haar PB gedaan.

Femke_Tweety

Berichten: 11999
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Boete voor recept plichtige medicijnen via buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 23:52

Vind ik jammer. Dat anonieme. Maakt het zo ongrijpbaar.

Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:00

Yvank_ schreef:
kiki1976 schreef:
Zonder namen te noemen, want ze geven aan anoniem te willem blijven verder.

Maar er zijn er toch best wel verschillende die boetes hebben gehad. Zowel voor de abler als voor de wormenkuur. En de boetes vielen echt niet mee!!! De meeste toch wel €2500


Die zijn er dus wel zoals TS post. Maar die willen graag anoniem blijven dus hebben haar PB gedaan.


Ok, ik wil het graag aannemen. Maar ik vind het apart dat mensen anoniem willen blijven. Dat maakt het verhaal niet geloofwaardig.
Mocht het mij gebeuren dan is het eerste wat ik zou doen mijn medebokkers waarschuwen.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:42

Slmt9 schreef:
Ok, ik wil het graag aannemen. Maar ik vind het apart dat mensen anoniem willen blijven. Dat maakt het verhaal niet geloofwaardig.
Mocht het mij gebeuren dan is het eerste wat ik zou doen mijn medebokkers waarschuwen.


TS kon niet beantwoorden of het om wormenkuren uit Ierland of UK gaat. Zie dit topic.
Vandaar dat ik ook heb gevraagd of ik ook een pb mag ontvangen als dat hier iemand is overkomen.

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Boete voor recept plichtige medicijnen via buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 09:32

De reden waarom ze liever anoniem willen blijven weet ik niet. Naar die reden heb ik ook niet gevraagd, want naar mijn mening gaat me dat ook niets aan.
Degene zou daar een persoonlijke reden voor hebben lijkt mij.


Nu snap ik ook zeer zeker jouw reactie over het willen waarschuwen van andere. En ik snap ook dat het op die manier een via via iets blijft voor andere in het topic.
Maar ik kan me ook anderzijds voorstellen dat je het niet overal wilt rondbazuinen dat je een boete van € 2500 heb gekregen ervoor.
Cru gezegd is het bij de wet verboden om recept plichtige artikelen uit het buitenland te bestellen of door te verkopen.

Maar ik snap ook echt dat je soms niet anders kan, als er geen da in de buurt is die je rond deze tijd al geen pramox wilt geven. Zeker nu rond de eerst vorst is deze belangrijk.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Boete voor recept plichtige medicijnen via buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:57

Het is voor mij ook geen kwestie van niet geloven hoor. Ik neem direct van jou aan dat jij pb’s hebt gekregen. En dat het niet mag en je dus altijd het risico hebt, daar is ook iedereen het mee eens.

Alleen zou ik er iets meer vanaf willen weten om voor mezelf het risico te kunnen bepalen. Pakketjes vanuit de VS worden bijvoorbeeld vaker tegen gehouden dan verzendingen binnen de EU. Maar goed.. ik denk dat ik daar naar mag blijven raden. :) Ik heb m’n jaar voorraad binnen gekregen dus ben voorlopig klaar.

Popstra
Berichten: 13782
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Boete voor recept plichtige medicijnen via buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:25

Heel eerlijk denk ik dat de wormenkuren nog geeneens een probleem zijn daar ze hetzelfde zijn als in ons land en dus geen stoffen bevatten die schadelijk zijn voor de volks gezondheid.

Ik heb 1 keer een pakketje gehad dat duidelijk was open gemaakt voor controle maar daar geen waarschuwing of boete voor gekregen.

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 11:55

Jessix schreef:
Het is voor mij ook geen kwestie van niet geloven hoor. Ik neem direct van jou aan dat jij pb’s hebt gekregen. En dat het niet mag en je dus altijd het risico hebt, daar is ook iedereen het mee eens.

Alleen zou ik er iets meer vanaf willen weten om voor mezelf het risico te kunnen bepalen. Pakketjes vanuit de VS worden bijvoorbeeld vaker tegen gehouden dan verzendingen binnen de EU. Maar goed.. ik denk dat ik daar naar mag blijven raden. :) Ik heb m’n jaar voorraad binnen gekregen dus ben voorlopig klaar.

Ik denk wel dat bv de Abler meer risico is dan de wormenkuren, dus denk dat je daar wel gelijk in hebt. Uit Amerika meer risico.