Wonen met paardenstalling, paardenbak en weide

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wonen met paardenstalling, paardenbak en weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:09

Als het in principe toch recreatiewoning is, mag je ook niet de hoogte in. De constructie die T.O. hiervoor noemt, recreatie met bestemming wonen, ken ik niet in deze omgeving. Het is, voor zover ik weet: of recreatie, of permanent. Er zijn wel een paar 'gedoogwoningen', d.w.z. recreatiewoningen die door de huidige bewoner nog permanent bewoond mogen worden maar als ze verkocht worden is het weer recreatie. Ook mag je bij een recreatiewoning nauwelijks iets er naast zitten, een hok voor brandhout is al taboe. Of het moet extreem laag, wat weer niet handig is. Een tuinkasje bijv., mag ook al niet.

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Wonen met paardenstalling, paardenbak en weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:53

Een appartement gaat in de omgeving van de TS voor €700 huur zegt ze. Dan is €1500 inclusief de huur van de 3 stallen toch niet zo extreem veel?

Ik zou ook voor één gezin gaan, iemand die een paar paardjes aan huis wil hebben, maar die niet wil kopen.

Als je de stalling van 3 paarden van de huur van het huis aftrekt, houdt je nog iets van €1200 huur per maand over voor het huis. Geen gekke prijs voor een vrijstaande woning met tuin en weiland erbij.

Woon je zelf ook nog op het perseel ts?

Of is het een stuk grond met een huis erop wat je altijd al in de verhuur hebt gehad?

Want anders misschien het perseel verkopen? Als je verhuren niet ziet zitten?

Want 1 de gemeente geeft aan één huishouden

2 je gaat echt enorm gedonder ermee krijgen. Want dat studenten in één huis wonen is één ding, met alles betreft de paarden overeen komen is héél iets anders!

Want bijvoorbeeld persoon 1 heeft een tinker, persoon 2 een KWPN en persoon 3 een pensionado.

Dan heb je 3 paarden met 3 totaal verschillende behoeften in voer.

De één ziet waarschijnlijk liever een dik bemeste weide met veel gras, terwijl de ander liever een grote zandpaddock heeft.

De één voert liever beperkt kuil en krachtvoer, de andere liever onbeperkt arm hooi en de laatste heeft 3x per dag slobber nodig.

Al die behoeften ga je nooit op één lijn krijgen!

Dat gaat dikke oorlog worden ben ik bang....

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:04

mvdende schreef:
Een appartement gaat in de omgeving van de TS voor €700 huur zegt ze. Dan is €1500 inclusief de huur van de 3 stallen toch niet zo extreem veel?

Ik zou ook voor één gezin gaan, iemand die een paar paardjes aan huis wil hebben, maar die niet wil kopen.
Als je de stalling van 3 paarden van de huur van het huis aftrekt, houdt je nog iets van €1200 huur per maand over voor het huis. Geen gekke prijs voor een vrijstaande woning met tuin en weiland erbij.
Woon je zelf ook nog op het perseel ts?
Of is het een stuk grond met een huis erop wat je altijd al in de verhuur hebt gehad?
Want anders misschien het perseel verkopen? Als je verhuren niet ziet zitten?
Want 1 de gemeente geeft aan één huishouden
2 je gaat echt enorm gedonder ermee krijgen. Want dat studenten in één huis wonen is één ding, met alles betreft de paarden overeen komen is héél iets anders!
Want bijvoorbeeld persoon 1 heeft een tinker, persoon 2 een KWPN en persoon 3 een pensionado.
Dan heb je 3 paarden met 3 totaal verschillende behoeften in voer.
De één ziet waarschijnlijk liever een dik bemeste weide met veel gras, terwijl de ander liever een grote zandpaddock heeft.
De één voert liever beperkt kuil en krachtvoer, de andere liever onbeperkt arm hooi en de laatste heeft 3x per dag slobber nodig.
Al die behoeften ga je nooit op één lijn krijgen!
Dat gaat dikke oorlog worden ben ik bang....


Het appartm. van 700 euro is rond de 90m2 en groter, wel een verschil met 75m2 maximaal. :)
Ik ben nog goedkoper uit als ik in volpension sta, voor die 750/800 euro extra moet je dan wel zelf mesten, stro/hooi aankopen, mestafvoer etc regelen. Ik denk dat je dan all in of semi pension nog goedkoper uit bent (reken 2 paarden a 275 euro = 550 maar dan is het grootste gedeelte wel uit handen)?

Radiostilte
Berichten: 984
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:10

Leeg
Laatst bijgewerkt door Radiostilte op 13-07-23 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:29

tjakka123 schreef:
mvdende schreef:
Een appartement gaat in de omgeving van de TS voor €700 huur zegt ze. Dan is €1500 inclusief de huur van de 3 stallen toch niet zo extreem veel?

Ik zou ook voor één gezin gaan, iemand die een paar paardjes aan huis wil hebben, maar die niet wil kopen.
Als je de stalling van 3 paarden van de huur van het huis aftrekt, houdt je nog iets van €1200 huur per maand over voor het huis. Geen gekke prijs voor een vrijstaande woning met tuin en weiland erbij.
Woon je zelf ook nog op het perseel ts?
Of is het een stuk grond met een huis erop wat je altijd al in de verhuur hebt gehad?
Want anders misschien het perseel verkopen? Als je verhuren niet ziet zitten?
Want 1 de gemeente geeft aan één huishouden
2 je gaat echt enorm gedonder ermee krijgen. Want dat studenten in één huis wonen is één ding, met alles betreft de paarden overeen komen is héél iets anders!
Want bijvoorbeeld persoon 1 heeft een tinker, persoon 2 een KWPN en persoon 3 een pensionado.
Dan heb je 3 paarden met 3 totaal verschillende behoeften in voer.
De één ziet waarschijnlijk liever een dik bemeste weide met veel gras, terwijl de ander liever een grote zandpaddock heeft.
De één voert liever beperkt kuil en krachtvoer, de andere liever onbeperkt arm hooi en de laatste heeft 3x per dag slobber nodig.
Al die behoeften ga je nooit op één lijn krijgen!
Dat gaat dikke oorlog worden ben ik bang....


Het appartm. van 700 euro is rond de 90m2 en groter, wel een verschil met 75m2 maximaal. :)
Ik ben nog goedkoper uit als ik in volpension sta, voor die 750/800 euro extra moet je dan wel zelf mesten, stro/hooi aankopen, mestafvoer etc regelen. Ik denk dat je dan all in of semi pension nog goedkoper uit bent (reken 2 paarden a 275 euro = 550 maar dan is het grootste gedeelte wel uit handen)?


En toch is het hebben van een tuin ten opzichte van een appartement al een behoorlijke meerprijs waard. Zeg dat een huur van €900 minimaal er wel voor gevraagd kan worden.

De stal is geschikt voor 3 paarden, dan is 600:3 €200 per paard niet een hele gekke prijs.

Ik kom uit het westen, daar betaalde ik voor een kale box al €320 geloof ik. Moest dan ook alles zelf inkopen.

Het probleem blijft wel dat 75m2 inderdaad niet extreem veel woonruimte is, zeker niet icm het stallen gedeelte, niet veel gezinnen leven op 75m2 namelijk, dan praat je eerder over stellen...

Ik denk dat je in een behoorlijke lastige positie zit ts..

(Maar het kan voor sommige mensen ineens wél een uitkomst zijn....

Zo woon ik nu in een huisje van 90m2 woonoppervlak in mn eentje. De woning heeft maar één slaapkamer en een mega grote woonkamer.

Totaal ongeschikt voor gezinnen en eigenlijk groot zat voor singels/ stellen.

Maar juist omdat ik in mn eentje genoeg heb aan 1 slaapkamer.... is het een perfect huisje voor mij. )

Radiostilte
Berichten: 984
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:46

mvdende schreef:
En toch is het hebben van een tuin ten opzichte van een appartement al een behoorlijke meerprijs waard. Zeg dat een huur van €900 minimaal er wel voor gevraagd kan worden.

.....
Laatst bijgewerkt door Radiostilte op 13-07-23 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:50

Daantj__ schreef:
mvdende schreef:
En toch is het hebben van een tuin ten opzichte van een appartement al een behoorlijke meerprijs waard. Zeg dat een huur van €900 minimaal er wel voor gevraagd kan worden.

De stal is geschikt voor 3 paarden, dan is 600:3 €200 per paard niet een hele gekke prijs.
.....


Nu ga je uit van die €1500. Maar dat was alleen de huur van het huisje exclusief g/w/l. De huur van 1 kale box was €50 heeft TS eerder benoemd (wat dan weer vrij laag is). Dus als je 3 boxen huurt. Kom je al op een totaal aan huur voor huisje en stallen €1650. En dat is allemaal kale huur he. Dus voer, strooisel en mestafvoer kosten komen daar nog bij op. Inclusief g/w/l.

Maar als ik jouw berekening neem is dat dus €250 per paard aan kale boxhuur. Hier komt per paard nog zo 100-200 euro bij op aan hooi, brokken, strooisel etc. Maar €250.- voor kale huur is in de omgeving van Epe best veel. Je zou voor die prijs of een paar tientjes meer ook op een pensionstal kunnen staan waarbij (een deel) van het werk je uit de handen wordt genomen.

Daarnaast is het zeer onzeker of je als huurder volgend jaar of over 5 jaar nog de stallen mag gebruiken. Aangezien die niet in eigendom zijn van TS. De nieuwe eigenaar woont er pas. Maar kan ook over 2 jaar verhuizen. Of van de 1 op andere dag bedenken er wat anders mee te gaan doen.



Wist niet dat het rond Epe zo goedkoop was een paard te houden.

Omgeving Den Haag betaalde je 6 jaar geleden al tussen de 350-450 voor een pensionstal.

Kale huur rond de 320 geloof ik.

Dan is de situatie van de ts echt behoorlijk beroerd te noemen.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Wonen met paardenstalling, paardenbak en weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 01:01

Een kale huur van €320 per box is absurd duur, hiervoor sta ik in het westen volpension met alle faciliteiten zoals binnenbak, binnen/ buiten zetten etc.

Het wordt gewoon heel lastig voor TS, een stel gaat geen €1800 huur kaal per maand betalen, daarboven op nog eens minimaal €600 per maand extra voor stalling, voer etc. Dan heb je het over €2400 per maand, en dan moet je nog leven. Mensen die dat kunnen betalen gaan niet op 75m2 zitten.

Per kamer verhuren met minimaal 3 huurders op een dergelijk oppervlak gaat ook lastig worden.

Radiostilte
Berichten: 984
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 01:10

Leeg
Laatst bijgewerkt door Radiostilte op 13-07-23 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 08:00

ingvdh schreef:
Een kale huur van €320 per box is absurd duur, hiervoor sta ik in het westen volpension met alle faciliteiten zoals binnenbak, binnen/ buiten zetten etc.

Het wordt gewoon heel lastig voor TS, een stel gaat geen €1800 huur kaal per maand betalen, daarboven op nog eens minimaal €600 per maand extra voor stalling, voer etc. Dan heb je het over €2400 per maand, en dan moet je nog leven. Mensen die dat kunnen betalen gaan niet op 75m2 zitten.

Per kamer verhuren met minimaal 3 huurders op een dergelijk oppervlak gaat ook lastig worden.


In Amsterdam zit iedereen er zo bij en is ook bereid het ervoor te betalen dus denk dat er voldoende markt voor is.

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 09:13

_Nelleke_ schreef:
ingvdh schreef:
Een kale huur van €320 per box is absurd duur, hiervoor sta ik in het westen volpension met alle faciliteiten zoals binnenbak, binnen/ buiten zetten etc.

Het wordt gewoon heel lastig voor TS, een stel gaat geen €1800 huur kaal per maand betalen, daarboven op nog eens minimaal €600 per maand extra voor stalling, voer etc. Dan heb je het over €2400 per maand, en dan moet je nog leven. Mensen die dat kunnen betalen gaan niet op 75m2 zitten.

Per kamer verhuren met minimaal 3 huurders op een dergelijk oppervlak gaat ook lastig worden.


In Amsterdam zit iedereen er zo bij en is ook bereid het ervoor te betalen dus denk dat er voldoende markt voor is.

Verschil is natuurlijk wel dat je dan in Amsterdam zit :Y)

KyaraMyBest
Berichten: 475
Geregistreerd: 05-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 09:37

Op de plek waar mijn paard staat is een soortgelijke situatie. Deze eigenaar verhuurt het huis los van het paarden gedeelte.

De eigenaar van het land heeft dus zowel inkomsten uit het los verhuren van het huis als van het verhuren van het paarden gedeelte. Het paarden gedeelte is een doe-het-zelf stal. Dit houdt in dat de paarden eigenaren de klusjes onderling doen en regelen (voeren, uitmesten, ed). Je kan daar met goede faciliteiten best rond de 150€ per paard voor vragen. Op deze manier kun je het huis voor bijvoorbeeld 1000€ verhuren.

Het nadeel wel voor de huurders van het huis zijn de mensen op het erf, daar moeten ze geen probleem mee hebben.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 09:52

_Nelleke_ schreef:
ingvdh schreef:
Een kale huur van €320 per box is absurd duur, hiervoor sta ik in het westen volpension met alle faciliteiten zoals binnenbak, binnen/ buiten zetten etc.

Het wordt gewoon heel lastig voor TS, een stel gaat geen €1800 huur kaal per maand betalen, daarboven op nog eens minimaal €600 per maand extra voor stalling, voer etc. Dan heb je het over €2400 per maand, en dan moet je nog leven. Mensen die dat kunnen betalen gaan niet op 75m2 zitten.

Per kamer verhuren met minimaal 3 huurders op een dergelijk oppervlak gaat ook lastig worden.


In Amsterdam zit iedereen er zo bij en is ook bereid het ervoor te betalen dus denk dat er voldoende markt voor is.


Ik woon 30 minuten van Amsterdam en betaal daar een fractie van :)


Maar TS zit in Epe, dus een heel eind van Amsterdam vandaan

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:10

Ik las ergens een huur van 1500 euro

Geloof me, ga gewoon lekker voor 1 huis, voor 1 persoon/stel/gezin dat daar gewoon lekker lange termijn wil komen wonen met beestenboel
Die huur gaat echt geen issue zijn

Maar willekeurige mensen in 1 huis met dieren die dan samen de verzorging moeten bestieren
Das vragen om gedonder
Paardenvolk is stronteigenwijs en wil het allemaal op zijn/haar eigen manier doen
Moet je maar net een setje mensen hebben dat het in huis en met de paarden met elkaar kan vinden
De paarden moeten bij elkaar kunnen
Dan heb ke dikke kans op groot verloop omdat er mensen een relatie krijgen en verder trekken
Of gewoon behoefte hebben aan een eigen plek ipv een gedeelde
Etc etc
Groter verloop staat vaak garant voor slechter bijhouden van de woon omgeving

Nee hoor, ik zou het wel weten, gewoon een fijn huis aan de max van de mogelijkheden neer zetten en gaan