ervaringen gezocht specifieke types bockmann en humbaur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nayla

Berichten: 313
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

ervaringen gezocht specifieke types bockmann en humbaur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 18:58

Hallo allemaal,

We zijn op zoek naar een nieuwe trailer, onze eisen zijn:

-alu bodem
-alu of polyester zijwanden
-geen zadelkamer
-in hoogte verstelbare baar achteraan
-geen te zwaar eigen gewicht vd trailer

Nu twijfelen we tussen 2 merken/types en graag hoor ik jullie ervaring met deze specifieke types.
Het zouden de instapmodellen van het merk zijn.

1: bockmann champion esprirt silver black
2: humbaur equitos

als evt 3e optie hadden we een anssems maar ik ken het merk niet zo.
Als iemand daar ervaringen mee heeft, mag ook gedeeld worden

:)

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:38

Anssems is wat onbekender, klopt, maar ook een prima trailer. Gewoon een simpel, degelijk ding zonder fancy opsmuk.

Maar dat geldt feitelijk ook voor Bockmann en Humbauer waarbij de Bockmann mij iets degelijker over komt, maar niet om er een Humbauer op te laten staan.

Als je rijbewijs geen rol speelt, zet 'm dan met zo hoog mogelijk laadvermogen op kenteken. Technisch zijn er geen verschillen, het is puur het getalletje op het kenteken.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: ervaringen gezocht specifieke types bockmann en humbaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:41

Ik had precies dezelfde eisen aan een trailer als jou. Ik heb toen de Bockmann Uno in aluminium gekocht. Geen moment spijt van gehad !

Ook gekeken naar andere iets goedkopere trailers maar kwam in kwaliteit elke keer weer terug bij Bockmann

nayla

Berichten: 313
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Re: ervaringen gezocht specifieke types bockmann en humbaur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 07:55

Merci.

We zijn op 2 plaatsen gaan kijken voor de trailers.
1 handelaar zegt dat de bockmann champion esprit het instapmodel van de gewone champion is en veel minder degelijk. (Dunner materiaal).
Dit doet ons nu twijfelen want viel net mooi binnen het budget.

We zoeken een 2 paardstrailer.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 08:10

nayla schreef:
Merci.

We zijn op 2 plaatsen gaan kijken voor de trailers.
1 handelaar zegt dat de bockmann champion esprit het instapmodel van de gewone champion is en veel minder degelijk. (Dunner materiaal).
Dit doet ons nu twijfelen want viel net mooi binnen het budget.

We zoeken een 2 paardstrailer.


Bockmann staat goed aangeschreven en als ze een instapmodel hebben met dunner materiaal denk ik dat dit nog steeds een degelijke trailer is. Ik weet niet hoe vaak je een trailer gebruikt en wat voor paarden erop staan maar ik kan me voorstellen dat als je je trailer 50x per jaar gebruikt en er een braaf paard op staat, je heel goed met een instapmodel toe kan. Als je een prof bent die 3x per week op pad gaat en er ook wel eens niet zulke brave op heeft staan dat die kiest voor een iets meer hufterproef modelletje ;-). Wil niet zeggen dat het instapmodel met 1 schopje uit elkaar ligt ;-).

SunnyHorse
Berichten: 1251
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: ervaringen gezocht specifieke types bockmann en humbaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 08:25

Hier een twee paardstrailer Humbaur, maar dan de Xanthos.
Ben er echt zeer tevreden over.

Als de Equitos dezelfde bodem en wanden heeft dan lijkt me dat uitstekende keuze.

Ik gebruik de trailer als recreant. Vaak 2 keer per week. Ik houd de trainer netjes schoon na iedere rit en krijg nog regelmatig de vraag of de trailer net nieuw is. Hij blijft er keurig uitzien: rubbers blijven netjes, de bodem, de klep: terwijl daar best natuurlijk met de hoeven en ijzers wat gebeurd.
Inmiddels heb ik de trainer ruim 3,5 jaar. Staat dag en nacht buiten. Nooit wat meegehad.

Trailer gebruik ik met 1 paard maar ook met 2 paarden. Mijn paard van 1.80 paste er uitstekend in en ook paste daar een stevige Tinker naast.

Trailer lag als een dijk achter de auto.

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 08:46

Hier van de zomer de tweepaards humbauer equitos Alu plus gekocht. Gebruiken hem gemiddeld drie keer in de week en moet zeggen dat we er tot nu toe nog geen moment spijt van hebben gehad. Trailer is mooi, hangt fijn achter de auto en is volledig aluminium ook zijn de stangen op drie verschillende hoogtes in te stellen.

nayla

Berichten: 313
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 08:48

We rijden zelf ook recreatief, de trailer zou 1 a 2x per week gebruikt worden.

Onze eigen paarden zijn heel gemakkelijk (quarter en shet) op de trailer, niet schrapen ofzo.
Een pensionklantje hier gebruikt onze trailer ook af en toe om naar de les te gaan, en heeft op zich een brave pony, maar kan wel een beetje nerveus zijn.

Verder zou onze mini tractor er heel af en toe op de trailer gezet worden. Die doen we meestal om het jaar op onderhoud en die rijden we dan in de trailer om hem zo weg te brengen.

Ik ga vandaag bellen naar de bockmann verdeler in de buurt en het juiste verschil tussen de champion en de champion esprit vragen.

Humbaur spreekt ook zeker aan, alleen ken ik zelf niemand met zo een trailer, dus ben wel blij dat er toch al een positieve ervaring naar voren komt.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 08:49

nayla schreef:
Merci.

We zijn op 2 plaatsen gaan kijken voor de trailers.
1 handelaar zegt dat de bockmann champion esprit het instapmodel van de gewone champion is en veel minder degelijk. (Dunner materiaal).
Dit doet ons nu twijfelen want viel net mooi binnen het budget.

We zoeken een 2 paardstrailer.

Heb je dat gecontroleerd?
Dat moet dan betekenen dat ie ook lichter is want minder materiaal.

Of zit er minder marge op }:)

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 08:59

Ik vind Humbauer niks. Word snel misselijk van een trailer achter een personenwagen en Humbauer is er één van. En dat wss een nieuwe.
Mijn oude Sluis (mentrailer) was nog een stukje zwaarder, maar nooit misselijk mee geweest.
Nu een Bockmann Champion mentrailer, superfijn ding. Ligt als een huis op de weg en geen geschok en geklapper achter de wagen zoals bij de Humbauer.

nayla

Berichten: 313
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 09:11

Ik ben nu bezig met het na te vragen voor zover mogelijk :j
Maar hoe eerlijk zijn ze daarin natuurlijk...
Van gewicht zijn ze gelijk volgens de site, enkel zit het verschil dan wat in opties. Of dat is wat ik tot nu toe zelf vind.
De dealer zal me hopelijk snel een antwoord kunnen geven.

Idem voor de humbaur overigens, die heb ik ook een mail gestuurd om te vragen wat de verschillen juist zijn tussen de xanthos en de equitos.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: ervaringen gezocht specifieke types bockmann en humbaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:18


nayla

Berichten: 313
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Re: ervaringen gezocht specifieke types bockmann en humbaur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 09:29

Dank je wel, dat verschil zou in de assen zitten, de esprit mag tot 2000 totaalgewicht laden, de andere tot 2400. Is dus meer het laadvermogen ipv eigen gewicht van de trailer.
Daaruit kan dan idd wel afgeleid worden dat de assen van de champion beter/sterker zijn als die van de esprit.
Ik blijf bijleren :j
Onze wagen mag 2000 kg totaalgewicht trekken dus dat zou voor ons niet zoveel uitmaken.
De 2400 mag mijn man met zijn rijbewijs ook , als we dan niet zwaarder laden als 2000 ivm de huidige wagen.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:04

nayla schreef:
Dank je wel, dat verschil zou in de assen zitten, de esprit mag tot 2000 totaalgewicht laden, de andere tot 2400. Is dus meer het laadvermogen ipv eigen gewicht van de trailer.
Daaruit kan dan idd wel afgeleid worden dat de assen van de champion beter/sterker zijn als die van de esprit.
Ik blijf bijleren :j
Onze wagen mag 2000 kg totaalgewicht trekken dus dat zou voor ons niet zoveel uitmaken.
De 2400 mag mijn man met zijn rijbewijs ook , als we dan niet zwaarder laden als 2000 ivm de huidige wagen.

Denk jij echt dat zo'n trailerbouwer 10 verschillende types assen op voorraad gaat leggen omdat deze klant iets anders wil dan gene klant?

Echt niet. Die assen zijn allemaal identiek. De meesten hebben maar twee of drie types, afhankelijk van de breedte van de trailer. Budgettrailertjes willen nog weleens lichtere (want goedkopere) assen hebben maar de rest heeft gewoon 1250kg-assen.

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: ervaringen gezocht specifieke types bockmann en humbaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:24

Hier de humbaur xanthos aero en single alu.
Eerst aero, single Wegens B rijbewijs.
2x humbaur omdat we ‘m zo fijn vinden
Zowel paard van 170 als pony van 130 passen er heel fijn in. Ligt als een huis en onderhouds arm. Die van ons staan buiten.
Vriendin van me heeft bockman, is ook een mooie. Grootste verschillen zitten in de ramen, stang systemen en de zadelmaker als je die hebt. Zelf ook voor humbaur gekozen vanwege geen scherpe randen.

nayla

Berichten: 313
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Re: ervaringen gezocht specifieke types bockmann en humbaur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 20:04

Ondertussen heb ik antwoord gekregen van de bockmann verdeler (van de humbaur verdeler nog niets ontvangen).
Het prijsverschil zou vooral in de afwerking en opties zitten die bij de champion C als standaard gezien worden.
Bij de champion esprit moet je ervoor bijbetalen.
Het is dus wel effectief zo dat de duurdere versie meer MTM heeft en iets andere koppeling, andere maat banden,...
Maar beide trailers zouden van bodem en opbouw hetzelfde zijn.

Nu nog het antwoord van humbaur afwachten, voorlopig staat de bockmann bovenaan het lijstje :)
Alvast bedankt iedereen voor de ervaringen te delen :)