Afgekeurd paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:47

Er wordt nu gespeculeerd hoe de verkoper tot besluit is gekomen hem te verkopen, maar dat weten we helemaal niet. Misschien wel ergens een berichtje op social media dat ie niet meer geschikt is en dus met pensioen ging en een ander die weer een kennis heeft die een weidemaatje zocht, dus niet bewust in de verkoop, zullen we dat punt even laten rusten?

Ik vind t wel heel bijzonder dat de koper nu kosten op verkoper wil verhalen. Eerlijk verhaal erbij dat ie niet goed is en kleine kans op gedeeltelijk herstel, en ja er is onderzoek gedaan en toch wilden ze m, dan is t je goed recht om na aankoop verder te onderzoeken naar om dit te verhalen op verkoper is niet fair. Klinkt mij eerder als paard gekocht voor lage prijs, eigenlijk al naar slacht maar minder voor gekregen dan gehoopt dus proberen bij verkoper nog wat uit de zak te kloppen, maar dit zegt mijn gevoel hierbij hoor...

Ook omdat de naam gelijk al veranderd is, ze hebben iets te verbergen als je t mij vraagt

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:49

Dilan93 schreef:
En hoe cru het ook mag klinken, ik ga dat niet betalen voor een paard waar ik niks mee kan.


Dat vind ik inderdaad cru klinken. Een paard is een dier en het is een eigenschap van dieren dat ze oud worden en op een bepaald moment onbruikbaar. Wil je dat niet, dan vind ik dat je het moet houden bij lease- en bijrijdpaarden. Maar ik weet dat dit een unpopular opinion is in de paardenwereld en dat het normaal is om ambitie boven het paard te plaatsen als puntje bij paaltje komt. Niks persoonlijks tegen jou, dit is nu eenmaal hoe het gaat en zoals jij, duizenden anderen. Maar ik vind het dus cru en dit soort schrijnende verhalen waarbij er maar 1 échte verliezer is en dat is het dier, versterken die mening alleen maar.

huricane
Berichten: 790
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:12

Gini schreef:
Dilan93 schreef:
En hoe cru het ook mag klinken, ik ga dat niet betalen voor een paard waar ik niks mee kan.


Dat vind ik inderdaad cru klinken. Een paard is een dier en het is een eigenschap van dieren dat ze oud worden en op een bepaald moment onbruikbaar. Wil je dat niet, dan vind ik dat je het moet houden bij lease- en bijrijdpaarden. Maar ik weet dat dit een unpopular opinion is in de paardenwereld en dat het normaal is om ambitie boven het paard te plaatsen als puntje bij paaltje komt. Niks persoonlijks tegen jou, dit is nu eenmaal hoe het gaat en zoals jij, duizenden anderen. Maar ik vind het dus cru en dit soort schrijnende verhalen waarbij er maar 1 échte verliezer is en dat is het dier, versterken die mening alleen maar.


Ik hen het helemaal met je eens gini.

Sherivey
Berichten: 8624
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:16

Gini schreef:
Dilan93 schreef:
En hoe cru het ook mag klinken, ik ga dat niet betalen voor een paard waar ik niks mee kan.


Dat vind ik inderdaad cru klinken. Een paard is een dier en het is een eigenschap van dieren dat ze oud worden en op een bepaald moment onbruikbaar. Wil je dat niet, dan vind ik dat je het moet houden bij lease- en bijrijdpaarden. Maar ik weet dat dit een unpopular opinion is in de paardenwereld en dat het normaal is om ambitie boven het paard te plaatsen als puntje bij paaltje komt. Niks persoonlijks tegen jou, dit is nu eenmaal hoe het gaat en zoals jij, duizenden anderen. Maar ik vind het dus cru en dit soort schrijnende verhalen waarbij er maar 1 échte verliezer is en dat is het dier, versterken die mening alleen maar.

Hoe is het dier de verliezer als ik een plek vind waar hij met soortgenoten naar buiten kan, de hele dag. Iets wat ik hem beperkt kan bieden en dmv paddock en rijden zijn beweging geef?

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Afgekeurd paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:21

Daar schuilt dan weer een andere mening van mij achter. :D Als je pas bij het pensioen van een paard op zoek gaat naar een plek waar die met soortgenoten naar buiten kan, dan ben je in mijn ogen te laat met zoeken.
Maar dat is weer voer voor een andere discussie. Eentje die ook meermaals op Bokt gevoerd wordt trouwens.

Sherivey
Berichten: 8624
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:24

Gini schreef:
Daar schuilt dan weer een andere mening van mij achter. :D Als je pas bij het pensioen van een paard op zoek gaat naar een plek waar die met soortgenoten naar buiten kan, dan ben je in mijn ogen te laat met zoeken.
Maar dat is weer voer voor een andere discussie. Eentje die ook meermaals op Bokt gevoerd wordt trouwens.

24/7 met soortgenoten buiten is hier op het eiland niet vindbaar, dus moet ik het doen met wat ik nu wel kan bieden, tot ik een optie heb die beter past ;)

Woon helaas niet meer in brabant, waar ie wel in een paddock paradise stond

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:41

Gini schreef:
Dilan93 schreef:
En hoe cru het ook mag klinken, ik ga dat niet betalen voor een paard waar ik niks mee kan.


Dat vind ik inderdaad cru klinken. Een paard is een dier en het is een eigenschap van dieren dat ze oud worden en op een bepaald moment onbruikbaar. Wil je dat niet, dan vind ik dat je het moet houden bij lease- en bijrijdpaarden. Maar ik weet dat dit een unpopular opinion is in de paardenwereld en dat het normaal is om ambitie boven het paard te plaatsen als puntje bij paaltje komt. Niks persoonlijks tegen jou, dit is nu eenmaal hoe het gaat en zoals jij, duizenden anderen. Maar ik vind het dus cru en dit soort schrijnende verhalen waarbij er maar 1 échte verliezer is en dat is het dier, versterken die mening alleen maar.

In dit verhaal vind ik het paard vooral de verliezer als hij pijn heeft, maar hij zou maar moeten gras maaien.

Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:28

Melewel94 schreef:
zover ik begrepen heb, lijkt het paard niet terug te komen want wordt binnenkort al geopereerd.zou al gepland staan in de kliniek. paardje heeft intussen ook al een andere naam gekregen. Verkoper zegt in de app zijn naam, maar koper zegt ineens "hij heet zo niet meer, hij heet xxx"

ze gooien nu met deze kosten naar de koper om zo een deel geld terug te krijgen.

volgens mij spelen ze gewoon met het gevoel van de verkoper. Verkoper is echt open en eerlijk geweest, en heeft ze echt meermaals de kans gegeven om zicht terug te trekken na de slechte keuring.


Dan is het dus nog behandelbaar en hebben ze vermoedelijk gedacht dat 'het wel mee zou vallen' en het paard wellicht nog gewoon bruikbaar/berijdbaar zou zijn in de toekomst. (?)
Van al het geroep 'hij moet maar hemelen' word ik toch wat ongeduldig. Niet alle blessures of artroses leveren gelijk zoveel pijn dat het dier geen goed pensioen of rustige oude dag kan hebben met aangepast management.
@ Dilan93, daar ben ik het helemaal mee eens. Het is geen fiets die je afdankt na gebruik. Dan kun je beter paarden van derden 'gebruiken'.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Afgekeurd paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 21:23

Verkoper heeft dit paard gekocht om op te knappen en er enigzins serieus mee te kunnen gaan rijden. Dit bleek moeilijker te worden dan ze zelf had ingeschat.

Omdat het toch een behoorlijk lang traject ging zijn, en het paard niet wou overbelasten of te snel weer de blessures in wou rijden, heeft ze besloten hier zelf niet mee verder te gaan en dus een huisje te zoeken die dat wel kon bieden.
Koper melde zich daar een perfect huisje voor te kunnen geven. "als het geen rijpaard meer kan zijn, wordt hij een therapiepaard"

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Afgekeurd paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:47

Als ik jou was, TS, zou ik het hierbij laten.
Je merkt wel dat iedereen nog meer vragen heeft, en je opent dit topic voor een vriendin.
Die wellicht ook niet helemaal straight to the point is geweest.

Laat haar hier een account aanmaken en zelf reageren. Met alle vragen hier kan je niets mee, je bent geen postbode.