Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 85 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Afgekeurd paard?

 
Profiel   

Eerlijk gezegd had ik als verkoper na de klinische keuring van de dierenarts al gezegd dat ik hem uit de verkoop haal. Heb ik wel met die van mij gedaan, al zat daar nog een heel verhaal achter. Want ik kwam als verkoper er daardoor net op tijd achter wat voor kopers ik had bij mijn paard.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 11:04 



 
Profiel   

Wat een moeilijke situatie!
Ik zou als verkoper mijn handen er vanaf trekken als ik eerlijk ben.

Ik heb mijn vorige paard ook verkocht ondanks dat deze niet door de klinische keuring kwam. Iets wat ik overigens niet had zien aankomen. Hier zijn toen duidelijke afspraken over gemaakt, ook prijstechnisch. Het is het risico die je samen besluit te nemen. Ik heb als verkoper geen zeggenschap over de behandeling en voor de koper kan dit erg tegenvallen. Dat weet je nu eenmaal dus dat valt dan mijn inziens ook niet onder een verborgen gebrek.

Ter verduidelijking: Als koper weet je dat je een traject ingaat om te behandelen. Dit valt enorm tegen maar hier kan de verkopende partij op dit moment niets meer mee. Dan hadden ze onder voorbehoud van röntgen moeten kopen of dit direct mee moeten nemen.

Wat misschien mee zou kunnen spelen in het juridisch stukje. Is verkopende partij particulier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 11:06 



 
Profiel   

Hij was dus bedoeld als weidemaatje en therapiepaard.

Als dat laatste niet kan vanwege dingen die nu aan het licht komen, dan voldoet het paard toch niet voor hetgeen waar het voor verkocht was?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 11:11 



 
Profiel   

Is hij nog geschikt als weidemaatje?

Zo ja, dan heeft de koper pech. DA heeft de koop afgeraden ivm aandoening. Als je dan eigewijs bent en m toch koopt, dan moet je achteraf niet moeilijk doen omdat het paard gebreken heeft, dat was al bekend begrijp ik uit het verhaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 11:13 



 
Profiel   

f4bjheu schreef
Wat kwam er uit de rx en hoezo is de zweer niet verder te behandelen?


de zweer is uiteindelijk het probleem niet. in een andere knie zat artrose. met de buigproef kwam boven water dat hier iets niet goed zat. Of letsel, of artrose. achteraf is er dus met rx artrose uit de bus gekomen.


Mooblie schreef
Wat misschien mee zou kunnen spelen in het juridisch stukje. Is verkopende partij particulier?


verkopende partij is particulier.


FriesWytske schreef
Eerlijk gezegd had ik als verkoper na de klinische keuring van de dierenarts al gezegd dat ik hem uit de verkoop haal. Heb ik wel met die van mij gedaan, al zat daar nog een heel verhaal achter. Want ik kwam als verkoper er daardoor net op tijd achter wat voor kopers ik had bij mijn paard.


heeft ze geprobeerd, maar kopers wouden hem toch heel graag ondanks alles.


Babootje schreef
Als ik het zo afpel is er sprake van een volgende situatie:
Kopers hebben het paard gekocht op basis van klinische keuring. De klinische keuring gaf een negatief aankoopadvies, waarop de kopers het paard toch hebben gekocht. Misschien omdat ze dachten - en de verkoper dit ook heeft verteld - dat de kreupelheid tijdelijk of niet zo ernstig zou zijn (een zweer).
Thuis na aankoop, zijn ze toch gaan twijfelen en hebben het paard toch nog RX laten keuren. Die keuring bracht nog meer (ernstige) gebreken aan het licht, zodanig dat het paard eigenlijk ingeslapen zou moeten worden. Dan denk ik dat er nog maar 1 conclusie is en dat is het paard terugnemen, geld terug betalen en het paard laten inslapen.


wat er in de RX uitkwam, is bij de klinische al voor gewaarschuwd. dit was of letsel, of artrose. en was dus inderdaad artrose.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 11:14 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Waarom neemt de verkoper haar verlies niet, neemt het dier terug en laat het alsnog hemelen.

Gezien ze nu al spijt heeft van het gehannes met het dier lijkt me dit ook de beste oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 11:15 



 
Profiel   

kopers hebben, volgens wat ze zeggen, een operatie gepland staan...

kopers dreigen met "uit fatsoen geef je maar een deel geld terug"

paard heeft nog geen 1000eu gekost en hebben nog afgedingt.
(hoeveel exact uiteindelijk geen idee)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 11:18 



 
Profiel   

In dat geval denk ik dat de kopers wat naïef zijn geweest maar dat ze juridisch bijzonder weinig kunnen. Is niets nieuws en tijdens keuren al belicht etc. Was toen ook duidelijk dat paard pijn heeft en kan inspuiten eigenlijk?
Juridisch en waar je blij van wordt zijn niet altijd hetzelfde. Juridisch dus geen probleem maar doen waar je blij van wordt (dan zeg ik óf alles zo laten, óf koop ontbinden (paard en aankoopprijs geheel terug))

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 11:18 



 
Profiel   

zover ik begrepen heb, lijkt het paard niet terug te komen want wordt binnenkort al geopereerd.zou al gepland staan in de kliniek. paardje heeft intussen ook al een andere naam gekregen. Verkoper zegt in de app zijn naam, maar koper zegt ineens "hij heet zo niet meer, hij heet xxx"

ze gooien nu met deze kosten naar de koper om zo een deel geld terug te krijgen.

volgens mij spelen ze gewoon met het gevoel van de verkoper. Verkoper is echt open en eerlijk geweest, en heeft ze echt meermaals de kans gegeven om zicht terug te trekken na de slechte keuring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 11:23 



 
Profiel   

Ik denk idd dat ze de kosten van de operatie op de koper willen verhalen. Daarom ook daarna RX gekeurd, beetje achterbakse praktijken iig.
Zoals ik het lees heeft de verkoper juridisch niets te vrezen en ook geen reden om geld over te maken aan de koper. Qua morele discussie; doe dus waar verkoper blij van wordt, ik zou zeggen Joe, pech voor de koper. Wist waar die aan begon

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 11:29 



 
Profiel   

Dat gezeul met "therapie paard" "weide maatje" "grasmaaier" kom je toch wel vaak tegen.
Neem toch je verantwoordelijkheid en laat een kapot paard inslapen. Off topic? Ja, helemaal.
Omdat ik (verbeeld ik het me) dit soort dingen vaker zie op Bokt, wilde ik het toch even kwijt.

In dit geval? Ik zou als verkoper niks doen. Verkocht met alle bemerkingen, is verkocht. Kopers wisten van alles af, en willen nu van alles met dit paard. Dikke pech. Moet je maar geen kapot paard (ver)kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 11:30 



 
Profiel   

als de verkoper wist dat het paard zo 'slecht' was, had ze hem nooit verkocht. zei ze ook tegen mij. daarmee ook de waarschuwingen van "weet je het zeker" naar de koper toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 11:49 



 
Profiel   

Melewel94 schreef
als de verkoper wist dat het paard zo 'slecht' was, had ze hem nooit verkocht. zei ze ook tegen mij. daarmee ook de waarschuwingen van "weet je het zeker" naar de koper toe.

Maar ze wist voor de verkoop al dat ie slecht was toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 11:55 



 
Profiel   

Dus het paard kon eigenlijk ook niet meer als weidemaatje dienen zonder de operatie?

Ik vind dat je het verhaal heel getekend neerschrijft. Eerst is het allemaal zo overduidelijk dat dit echt een kapot paard is, meermaals duidelijk gezegd, zelfs door de dierenarts echt op gehamerd etc. Hierdoor dacht ik eerst ook: ja, als het allemaal zo duidelijk is dat dit paard echt heel slecht is, dan ben je als koper wel heel naïef.
En nu ineens wist de verkoper eigenlijk ook niet dat het dier zó slecht was. Dus ergens was het dan toch niet zo duidelijk dat het echt heel erg slecht ging met het dier?

Ik kan me namelijk zo voorstellen dat als je als koper op zoek bent naar een weidemaatje, dat een of andere blessure niet uitmaakt. Als het paard bij levering dan echter geen enkele pas rad loopt, zelfs niet op de wei en pijnlijk in een hoekje staat te verpieteren en alleen met een dure operatie misschien nog weidemaatje kan zijn. Dan is zelfs aan dat gebruiksdoel niet voldaan.

Juridisch weet ik absoluut niet hoe de vork in de steel zit, dus bovenstaande is puur eigen gevoel. Hoe staat de verkoper er tegenover? Je zegt dat als ze dit geweten had, ze hem nooit had verkocht. Wat staat haar in de weg om het paard, nu ze dit dus wel weet, terug te nemen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 11:56 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Waarom neemt de verkoper haar verlies niet, neemt het dier terug en laat het alsnog hemelen.


Ja helemaal mee eens.
Om zoveel geld kan het allemaal niet gaan, aangezien het paard voor een habbekrats is verkocht.
Dan is het paard in ieder geval van de pijn en de ellende af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 11:59 



 
Profiel   

Gini schreef
Je zegt dat als ze dit geweten had, ze hem nooit had verkocht. Wat staat haar in de weg om het paard, nu ze dit dus wel weet, terug te nemen?

Dit dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 12:00 



 
Profiel   

Dilan93 schreef
Gini schreef
Je zegt dat als ze dit geweten had, ze hem nooit had verkocht. Wat staat haar in de weg om het paard, nu ze dit dus wel weet, terug te nemen?

Dit dus

Zoals hierboven staat willen de kopers dat niet, die willen het beest laten opereren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 12:02 



 
Profiel   

Dan zou ik als verkoper simpel zijn: of je brengt het paard terug, of je betaalt de operatie.

Lijkt me niet dat de verkoper voor operatiekosten moet opdraaien terwijl het paard niet meer van haar is

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 12:04 



 
Profiel   

Het lijkt er bijna op dat de koper een spelletje speelt. Heel eerlijk; je laat een paard wat ook enkel maar als weidedier is verkocht en ook niet meer geschikt is om te rijden opereren? Met welk doel dan? En waaraan wordt het dier geopereerd? Keuze voor operatie is ook aan de kopers. Was het paard wellicht dan toch bedoeld als rijpaard?
En dan is er vooraf ook geen communicatie over de operatie en financiële gevolgen? Operatie gaat dus door, maar als koper dan wel de verkoper onder druk gaan zetten vind ik discutabel.

Even afgaande op de info verwacht ik niet dat de verkoper enige blaam treft. Die is open en eerlijk geweest en kan ook niet in het paard kijken wat er eventueel nog meer zit. DA keurt hem niet goed en adviseert actief dit paard niet aan te kopen. Als koper het dan toch doet, dan is dat geheel eigen risico lijkt mij.

Ik heb sterk de indruk dat de koper toch echt een ander doel had met het dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 12:08 



 
Profiel   

Gini schreef
Dus het paard kon eigenlijk ook niet meer als weidemaatje dienen zonder de operatie?

Ik vind dat je het verhaal heel getekend neerschrijft. Eerst is het allemaal zo overduidelijk dat dit echt een kapot paard is, meermaals duidelijk gezegd, zelfs door de dierenarts echt op gehamerd etc. Hierdoor dacht ik eerst ook: ja, als het allemaal zo duidelijk is dat dit paard echt heel slecht is, dan ben je als koper wel heel naïef.
En nu ineens wist de verkoper eigenlijk ook niet dat het dier zó slecht was. Dus ergens was het dan toch niet zo duidelijk dat het echt heel erg slecht ging met het dier?

Ik kan me namelijk zo voorstellen dat als je als koper op zoek bent naar een weidemaatje, dat een of andere blessure niet uitmaakt. Als het paard bij levering dan echter geen enkele pas rad loopt, zelfs niet op de wei en pijnlijk in een hoekje staat te verpieteren en alleen met een dure operatie misschien nog weidemaatje kan zijn. Dan is zelfs aan dat gebruiksdoel niet voldaan.

Juridisch weet ik absoluut niet hoe de vork in de steel zit, dus bovenstaande is puur eigen gevoel. Hoe staat de verkoper er tegenover? Je zegt dat als ze dit geweten had, ze hem nooit had verkocht. Wat staat haar in de weg om het paard, nu ze dit dus wel weet, terug te nemen?


geen idee of hij dan wel of niet als weidemaatje kon dienen. ik weet enkel dat de kopers een operatie gepland hebben.


Azmay schreef
Zoals hierboven staat willen de kopers dat niet, die willen het beest laten opereren.


paard zal niet terug gaan lijkt me inderdaad, ze willen ermee doorgaan qua behandeling.

aangezien de kopers uit fatsoen een deel terug willen, lijkt het mij om een bedrag te gaan van 300/400eu Max aangezien het paard niet meer als 1000eu gekost zou hebben. (stond voor 1000eu op internet en er is wat van de prijs nog afgegaan)

gevoelsmatig zou ik zeggen van, vooruit, als dat je blij maakt. maar dat is kleingeld tegenover de kosten die ze gaan maken, dus ik persoonlijk snap heel het gedoe niet op dat gebied.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 12:09 



 
Profiel   

Melewel94 schreef
kopers hebben, volgens wat ze zeggen, een operatie gepland staan...

kopers dreigen met "uit fatsoen geef je maar een deel geld terug"

paard heeft nog geen 1000eu gekost en hebben nog afgedingt.
(hoeveel exact uiteindelijk geen idee)



Ik vind het een vreemd verhaal. En we horen nu maar 1 kant ervan.
Mij komt het voor dat willens en wetens een kapot paard is verkocht geschikt als weidemaatje en voor een recreatief ritje. Maar dat blijkt ook niet te kunnen.
Het hele operatieverhaal geloof ik niks van. Wat zou je nog kunnen opereren aan artrose in de knie?
Tenzij er een los botfragment zit. Dan heet het geen artrose maar een meniscus. Maar dan nog heeft het een slechte prognose, omdat dan ook het kraakbeen is aangedaan.

Betaal gewoon het geld terug (maar wel op basis van de rekening van de operatie). En wees blij dat het paard nog een goed adres heeft gekregen en jij niet alsnog de kosten van inslapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 12:14 



 
Profiel   

Wat een verhaal...

Is de operatie echt zeker?

Misschien denk ik teveel aan complottheorieën maar stel dat de kopers een deel van het aankoopbedrag terug krijgen en vervolgens het paard naar de slacht brengen en daar geld voor krijgen..

Ik begrijp niet waarom je met alles wat iedereen nu weet toch doorgaan met zo'n paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 12:19 



 
Profiel   

Ik kan er met m'n verstand ook niet bij hoor. En heel het operatie verhaal...

Ik weet natuurlijk enkel verkopers z'n kant, maar heb wel alle appjes gelezen.

Operatie van 2500eu dit dat, hoge kosten... Vragen nu een deel geld terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 12:22 



 
Profiel   

Nu ja, als je akkoord gaat met restitutie van het aankoopbedrag o.b.v. de rekening van de operatie dan weet je in ieder geval zeker dat de nieuwe eigenaren het dier niet zomaar naar de slacht brengen. En dan weet je ook dat als ze dat voor hem over hebben het paard een goed huisje zal krijgen. Zo'n operatie en revalidatietraject zal niet minder dan dat bedrag gaan kosten. Zelf heb je dan in ieder geval niet de kosten meer van inslapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 12:23 



 
Profiel   

Als je kappot paard een goed plekje kunt vinden dan mag je al heel bij zijn. Dan ga je toch niet moeilijk doen over de prijs.
Of gaat het om een handelaar?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 12:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 85 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen