Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wegenwerken en de trailer ...

 
Profiel   

Ze starten volgende maand in onze straat de wegenwerken om een volledig gescheiden riolering aan te leggen.
Wij hebben de paarden ( en de trailer) achter ons huis staan. De gemeente kan, zoals altijd, ons weer geen duidelijk antwoord geven...

Hoe ga ik nog onze wedstrijdpaarden kunnen vervoeren? Ze gaan wekelijks op wedstrijd normaal en we verplaatsen ons ook voor het volgen van de lessen... Het kan toch niet zijn dat ik ze nu op een stalling moet gaan zetten om me nog te kunnen verplaatsen?
Er is geen andere toegangsweg naar de weide en de paarden.
Ook de mest wordt iedere maand hier opgehaald en kan ik geen half jaar stockeren.

Heeft iemand zoiets al meegemaakt? Hoe liep dat bij jullie?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 14:52 



 
Profiel   

Bij mij is de straat ook een half jaar opgebroken geweest ivm aanleggen riool, maar dat hebben ze in stukjes van 10-20 meter gedaan zodat je niet het hele half jaar afgesloten van de wereld was en altijd vanaf een kant bij het huis kon komen (op een kleine periode na dat ze net voor het huis bezig waren, toen was het even passen en meten, de mannen hadden niet gezien dat de huizen op mijn rijtje geen voordeur hebben en we er daar niet uit konden).

Bij onze gemeente zijn er verschillende voorlichtingsavonden geweest waar je als burger heen kon gaan en daar werd alles uitgelegd en mocht je ook nog inspraak doen. Met veel dingen hebben ze toen rekening gehouden. Daarnaast kregen we brieven met de planning en waarin ook de telefoonnummers van de verantwoordelijke van de gemeente en van de uitvoerder van de aannemer stonden.

In jouw geval zou ik voor de zekerheid de trailer even elders neerzetten zodat je met de paarden naar de trailer toe zou kunnen lopen indien je op pad moet en de boel is toch onverhoopt afgesloten. Er is altijd wel een strook waar je overheen kunt lopen namelijk, je moet immers zelf ook bij je huis kunnen komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 15:04 



 
Profiel   

is de straat doodlopend? normaal gezien beginnen ze gewoon aan 1 kant, zodat je langs de andere kant nog weg kan. Het is dus waarschijnlijk zoals hierboven al wordt gezegd alleen de periode dat ze precies voor je huis bezig zijn dat je er niet uit kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 15:06 



 
Profiel   

Ze kunnen geen inschatting geven tot wanneer het kan duren? Is het een optie de trailer verderop (veilig) te plaatsen en met je paarden naar toe te lopen? En ook, waar zet je de auto neer in de tussentijd? Ik heb alleen ervaring binnen de bebouwde kom, daar kan je natuurlijk net iets makkelijker verderop parkeren en de wijk alsnog uit komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 15:16 



 
Profiel   

Vraag even naar een planning voor het opbreken van het wegdek, vaak leggen ze ook rijplaten neer dat de huizen die aan de betreffende straat staan nog wel bij hun voordeur kunnen komen. Geef dat ook aan dat zo iets wenselijk is. Bij ons werden de platen neergelgd na overleg met de eigenaar van de opdracht toen ze de straat gingen asvalteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 16:01 



 
Profiel   

Hier hebben ze ook de hele weg eruit gehad, maar eigenlijk kon je op enkele dagen na altijd wel thuis komen, meestal liggen er rijplaten

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 16:06 



 
Profiel   

Dan zet je de trailer ietsje verder weg en loop je met de paarden erheen? :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 16:09 



 
Profiel   

Humn schreef
Vraag even naar een planning voor het opbreken van het wegdek, vaak leggen ze ook rijplaten neer dat de huizen die aan de betreffende straat staan nog wel bij hun voordeur kunnen komen. Geef dat ook aan dat zo iets wenselijk is. Bij ons werden de platen neergelgd na overleg met de eigenaar van de opdracht toen ze de straat gingen asvalteren.


Ik heb al gemaild maar het is hier weer zoals altijd: ze draaien rond de pot en geven alles behalve info.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 23:13 



 
Profiel   

Je woont in Belgiƫ denk ik? Sterkte ermee dan maar denk ik := .

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 23:47 



 
Profiel   

Vraag de gemeente eens hoe ze denken brandweer of ambulance voor je deur te krijgen bij een noodgeval. Misschien dat ze dan opeens wel het antwoord weten (of opeens na gaan denken...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 10:31 



 
Profiel   

veerledec schreef
Je woont in Belgiƫ denk ik? Sterkte ermee dan maar denk ik := .


Helaas wel -O- Hier is dat echt een drama

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 23:48 



 
Profiel   

Gaan die wedstrijden enz gewoon door dan nu in de lockdown/Corona tijd?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 16:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen