Mesten/ plassen in de Trailer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5264
Geregistreerd: 24-04-20

Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 11:14

Ik ben sinds kort in bezit van een Trailer en gisteren voor het eerst even kort weggeweest.
Pony lief heeft gemest en geplast op de Trailer.
Bij terugkomst op stal opgeruimd uiteraard.

Nu was ik benieuwd: hebben jullie iets op de bodem liggen? Vlas? Stro? Ik had niks liggen en de plas stond daardoor echt op de bodem, vrij ranzig..

En hoe doen jullie het als je ergens heengaat en de Trailer is vies( mest, plas?)
Hebben jullie iets bij je, een bezem ofzo?
En hoe dan?
Ik heb een 1,5 paards zonder zadelkamer.
In de punt zou ik best een bezem kwijt kunnen, maar is dat niet gevaarlijk? Kan ik die bevestigen ofzo?

Adjepatatje8

Berichten: 337
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:20

Wij hebben altijd een mini bezem + schep bij ons. Wij hebben wel een zadelkamer, maar ik denk dat er wel manieren zijn om het in de trailer op te bergen.

Op de bodem van onze trailer ligt geen bedekking. Als ze geplast hebben is het even wat werk maar dan spuiten we met water de bodem schoon.

Ir111

Berichten: 11950
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:21

Ja, kleine bezem en schep of bv een mestboy meenemen. Zet je makkelijk vast met een klemmetje aan de wand van de zadelkamer als je die hebt.

Muze
Berichten: 5264
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 11:23

Nee die heb ik dus niet haha.
Heb wel ruimte in de punt ( heja 5 sterren).

Ir111

Berichten: 11950
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:25

Oh, daar zou ik wel een bezem durven zetten (geen complete mestboy). Die je dan met zoiets vastklikt:
Afbeelding

Een schep vind ik minder relevant. Die is meestal wel te vinden op de plek waar je bent met trailer en paard. Zo niet dan schuif je de mest aan de kant in de trailer en veeg je de plas eruit. Ik gebruik overigens geen bodembedekking. Bij een paard dat vaak plast op de trailer zou ik dat wel overwegen, een dunne laag zaagsel bv, niet glad maar absorbeert wel en voorkomt spetteren van plas,

Muze
Berichten: 5264
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 11:28

Ah zoiets is wel handig.
Eens zien of we dat zelf kunnen bevestigen of moeten laten doen.

Ja ik dacht Idd aan wat vlas of stro dan onder de buik( ruin) om t op te vangen..
Gisteren was het echt een smerige bende.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:54

Ik heb ook geen bodembedekking in de trailer, en geen zadelkast.
Nou plast mijn paard niet op de trailer. De drollen haal ik meestal weg met de mestboy op het terrein. Alleen hebben ze die niet altijd of is een gezoek. Dus misschien komt in dit topic nog iets handigs voorbij.

Ik heb overigens wel een extra losse rubbermat bij de voorbenen, omdat mijn paard schraapt, dus anders zonde van m'n gietvloer!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:45

Geen trailer maar vrachtwagen, en altijd zaagsel/krullen op de bodem. Vlas is te glad, stro neemt niet genoeg op. We halen ook speciaal zaagsel voor de vrachtwagen, in de stallen ligt vlas en stro.
Moet wel zeggen dat we op wedstrijd wel meer dan 12 uur op een dag weg zijn. Zonder bedekking plassen ze niet graag vanwege gespetter, en we vinden het paardonwaardig als ze het op moeten houden.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:50

Mijn merrie plast niet op de trailer, mijn ruin wel. Bij hem ligt er zaagsel onder zijn buik. Ik neem een emmer (zo’n mayonaise-emmer met deksel van de snackbar) en een stoffer en blik mee. Als ik op een locatie ben waar geen gereedschap is, haal ik daar de mest mee weg. Deksel erop en in een vuilniszak als ik het niet ergens kan weggooien.

Mijn ruin snapt inmiddels aardig dat we gaan plassen voordat we laden, hij plast op buitenrit ook heel makkelijk en op de vereniging heb ik het uitvoerig beloond (koekjes) toen hij daar ging plassen. Dat doet ie nu standaard.
Op de kliniek is altijd wel een vrije box te vinden om even in te plassen, mijn merrie doet dat ook.

Ik heb trouwens wel twee extra afvoergaatjes achterin de trailer laten maken, zodat de urine niet blijft staan.

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:53

Ik heb een plasser op de trailer en om die reden altijd zaagsel op de bodem.

Ik heb ook een 1,5 paards zonder zadelkamer.
Ik heb een bezem en een mestboy (zonder t harkje) in de punt vastzitten met van die klemmen die hier boven ergens geplaatst zijn.
Heb dat nu 4 jaar zo in gebruik en is onderweg nooit los gegaan of iets, paard heeft er geen last van.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:20

Ir111 schreef:
Oh, daar zou ik wel een bezem durven zetten (geen complete mestboy). Die je dan met zoiets vastklikt:
[ Afbeelding ]

Een schep vind ik minder relevant. Die is meestal wel te vinden op de plek waar je bent met trailer en paard. Zo niet dan schuif je de mest aan de kant in de trailer en veeg je de plas eruit. Ik gebruik overigens geen bodembedekking. Bij een paard dat vaak plast op de trailer zou ik dat wel overwegen, een dunne laag zaagsel bv, niet glad maar absorbeert wel en voorkomt spetteren van plas,


Ik heb mijn mestboy (bak en harkje) in 1 van deze klemmen staan gaat geen kant op

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:23

Wij hebben altijd houtvezel op de bodem liggen.

Adjepatatje8

Berichten: 337
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:34

Dispar_Vulgo schreef:
Ik heb overigens wel een extra losse rubbermat bij de voorbenen, omdat mijn paard schraapt, dus anders zonde van m'n gietvloer!


Wij dus ook :D Wel een gedoe als ze geplast hebben _/-\o_ Gelukkig gebeurd dat niet zo vaak

Muze
Berichten: 5264
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 17:31

Heeft iemand een foto van die dingen voorin de Trailer punt,

Emmer meenemen is ook handig eventueel voor mest ja.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:33

Mijn paard heeft een keer de trailer kort en klein geslagen bij een lange rit, bij thuiskomst bleek dat ie ontzettend nodig moest plassen. Vanaf toen stro er in gehad en nooit meer dat probleem gehad, toen ging ie ook gewoon op de trailer. Was wel een dure les :o

Silly1972

Berichten: 14776
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:35

ik gooi er altijd een emmer water over en bezem het naar buiten.
Ik gooi niets op de bodem qua bodembedekking

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:17

Hilary schreef:
Ik neem een emmer (zo’n mayonaise-emmer met deksel van de snackbar) en een stoffer en blik mee. Als ik op een locatie ben waar geen gereedschap is, haal ik daar de mest mee weg. Deksel erop en in een vuilniszak als ik het niet ergens kan weggooien.


Dat lijkt me best handig en neemt niet veel ruimte in! Slim!


Adjepatatje8 schreef:
Dispar_Vulgo schreef:
Ik heb overigens wel een extra losse rubbermat bij de voorbenen, omdat mijn paard schraapt, dus anders zonde van m'n gietvloer!


Wij dus ook :D Wel een gedoe als ze geplast hebben _/-\o_ Gelukkig gebeurd dat niet zo vaak


Mijne plast gelukkig ook amper. Ik spuit wel de achterkant schoon met water (waar de drollen waren).
Ik spuit dan niet op/voor de mat en zet de trailer van voor wat hoger. Dan blijft het droog onder mat.
Want idd best zwaar om die eruit te tillen!

Muze
Berichten: 5264
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 20:20

Ik heb geen mat.
Is dat perse slecht, haha

Lindsey_99
Berichten: 2484
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:20

Ik zou beslist geen vlas in de trailer leggen, dat spul is heel glad. Gewoon bij thuiskomst goed vegen, emmer water erover en naar achteren uit laten lekken.

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:29

Niets op de bodem leggen. Bij thuiskomst even emmertje water erdoor goed schoonvegen en klaar trailer ind voorkant hoger zetten. Bodembedekking zorgt dat de vloer vochtig blijft en dat is slecht voor je bodem. Kreeg ik mee van de trailerdealer

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:34

Laura1982 schreef:
Niets op de bodem leggen. Bij thuiskomst even emmertje water erdoor goed schoonvegen en klaar trailer ind voorkant hoger zetten. Bodembedekking zorgt dat de vloer vochtig blijft en dat is slecht voor je bodem. Kreeg ik mee van de trailerdealer

Dat ligt eraan wat je doet met die bodembedekking. Ik heb een grote flextub waar ik het zaagsel in schep na gebruik. Trailer uitvegen en klaar. Zaagsel gaat in de schuilstal van de kleine pony. De volgende keer dat ik de trailer nodig heb, haal ik daar weer een flextub zaagsel uit en dat gooi ik dan weer in de trailer. Als ik verwacht binnen korte tijd vaak weg te moeten, laat ik het zaagsel mits niet beplast in de tub zitten, die hang ik met een touwtje aan de voorstang.

Muze
Berichten: 5264
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 20:36

Bodembedekking haal je er dan Idd toch uit bij thuiskomst,?
Dat zou ik dus doen.

GMekkes
Berichten: 766
Geregistreerd: 23-05-10
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:42

Wij gebruiken geen bodembedekking in de trailer. In de zadelkamer hangt een schepje en een bezempje maar die gebruik ik nooit. Mest schuif ik als het niet anders kan met mijn voet opzij zodat mijn paard er op de terugreis niet in hoeft te staan. Maar op de meeste locaties waar ik kom is er wel een schep of bezem voor handen. Mijn paard plast in geval van nood probleemloos op de trailer. Dan pak ik bij thuiskomst een paar emmers heet water met sop en boen ik de bodem schoon. Neuswiel voldoende hoog opdraaien zodat het water eruit loopt en en dan is het in mum van tijd weer schoon en droog.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:45

Muze schreef:
Ik heb geen mat.
Is dat perse slecht, haha


Als je paard niet schraapt in de trailer, dan maakt het niks uit hoor!
Ik vond het zo zonde dat mn paard met zn ijzers voorin allemaal krassen in de vloer schraapte :+

MyWishMax

Berichten: 25284
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Mesten/ plassen in de Trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:52

Hier geen bodembedekking in de trailer, daar wordt de vloer glad van. Ook geen bezem oid bij ons. Of op locatie een schep en bezem lenen of bij terugkomst op stal. Als we lang ergens moeten zijn huur ik een stal, want dan op de trailer laten vind ik niet eerlijk.

Maar als er niks is om te lenen laat ik de mest gewoon liggen en haal ik het er thuis uit.