Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2e hands trailer

 
Profiel   

Roosje9797 schreef
Ben wezen kijken
De Henra zou 540kg wegen, maar woog 800kg!
De atec zou 560kg zijn en woog 720kg.
Zelfs als mijn auto meer mocht trekken zou mijn paard er niet in mogen. Bij de er zou dan maar Max 550kg laadvermogen zijn..
vraag me af hoeveel trailers overbeladen zijn en hoeveel combi’s te veel wegen.

De vraag is nu bestaan er überhaupt trailers van 650kg of minder.


Dus dat! Altijd nawegen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 13:47 



 
Profiel   

Ik wilde ook graag een goede 1,5 paards trailer. Echter wil je echt een super nette en jonge dan zit je niet heel veel weg van een nieuwe. Zo had ik voor 5500 euro een bockmann champignon aluminium. Mijn budget was eigenlijk 4000 maar omdat goede en jonge trailers een mooie restwaarde hadden dit toch maar gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 14:03 



 
Profiel   

Romeo2007 schreef
Ik wilde ook graag een goede 1,5 paards trailer. Echter wil je echt een super nette en jonge dan zit je niet heel veel weg van een nieuwe. Zo had ik voor 5500 euro een bockmann champignon aluminium. Mijn budget was eigenlijk 4000 maar omdat goede en jonge trailers een mooie restwaarde hadden dit toch maar gedaan.


Mee eens. Ik heb ook een Bockmann champion uno een paar jaar oud voor iets goedkoper dan nieuwprijs gekocht (rond 5000 euro). Achteraf heel blij mee. Kan met gerust hart mn paard erin zetten, zonder enige twijfel!
Dus misschien toch verstandiger om nog even door te sparen en dan in 1x echt een goede te kopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 14:20 



 
Profiel   

Dispar_Vulgo schreef
Romeo2007 schreef
Ik wilde ook graag een goede 1,5 paards trailer. Echter wil je echt een super nette en jonge dan zit je niet heel veel weg van een nieuwe. Zo had ik voor 5500 euro een bockmann champignon aluminium. Mijn budget was eigenlijk 4000 maar omdat goede en jonge trailers een mooie restwaarde hadden dit toch maar gedaan.


Mee eens. Ik heb ook een Bockmann champion uno een paar jaar oud voor iets goedkoper dan nieuwprijs gekocht (rond 5000 euro). Achteraf heel blij mee. Kan met gerust hart mn paard erin zetten, zonder enige twijfel!
Dus misschien toch verstandiger om nog even door te sparen en dan in 1x echt een goede te kopen?

Ja maar leeftijd lost geen gewichtsproblemen op!!

Leuke trailer, hoor, die Böckmannetjes maar ze doen ook gewoon 650 - 700kg op de weegbrug, net als de rest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 16:49 



 
Profiel   

Ook als ze gloednieuw zijn? Ikke...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 18:09 



 
Profiel   

maralyn schreef
Ook als ze gloednieuw zijn? Ikke...?

Ja, ook als ze nieuw zijn.
Met de huidige opvattingen over hoe we paarden menen in de watten te moeten leggen tijdens de reis, wegen ze ook gerust 800kg! Kussens, beklede stangen, dikke mat op de vloer en klep en dan gaan we het nog maar niet over zadelkamers hebben.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 18:16 



 
Profiel   

Mijn aluminium trailer is 540 kg leeg. Staat op de papieren en heb dit bij Kraaij nagevraagd waar ik m gekocht heb en dit klopt volgens hen. Trailer is gloednieuw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 18:25 



 
Profiel   

Romeo2007 schreef
Mijn aluminium trailer is 540 kg leeg. Staat op de papieren en heb dit bij Kraaij nagevraagd waar ik m gekocht heb en dit klopt volgens hen. Trailer is gloednieuw.


Ben heel benieuwd hoeveel hij op de weegbrug weegt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 18:49 



 
Profiel   

Romeo2007 schreef
Mijn aluminium trailer is 540 kg leeg. Staat op de papieren en heb dit bij Kraaij nagevraagd waar ik m gekocht heb en dit klopt volgens hen. Trailer is gloednieuw.


Dat kan nooit waar zijn of ik moet me heel erg hard vergissen.. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 20:33 



 
Profiel   

De papieren gewichten kloppen zelden, altijd nawegen op de brug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 21:38 



 
Profiel   

Weer even nieuw leven inbrengen.

Inmiddels een nieuwe auto gekocht (toyota avensis trekgewicht 1600kg)

Nu heb ik 2 trailers op het oog en vraag me af welke de beste deal is.

Een humbaur single met alubicomp bodem en de verdere opbouw van polywood. Zadelkamer, slot en kleur camera. Komt uit 03-2018 voor 5.000 euro. (ze vroegen 5.500, maar heb af kunnen dingen) 1400kg is al teruggekeurd -> geen extra kosten
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... b9c5b7a618

Of een Bockmann champion volledig aluminium, incl slot en stootkussens, van 1 jaar oud en 5.950 (prijs is vast). deze is echter 1600kg dus moet ik nog terugkeuren -> extra kosten
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Mijn budget is eigenlijk max 5.000, vind dat al veel, maar wil toch de bockmann overwegen als ik daar echt een betere deal voor heb. Wat vinden jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 14:41 



 
Profiel   

Roosje9797 schreef
Weer even nieuw leven inbrengen.

Inmiddels een nieuwe auto gekocht (toyota avensis trekgewicht 1600kg)

Nu heb ik 2 trailers op het oog en vraag me af welke de beste deal is.

Een humbaur single met alubicomp bodem en de verdere opbouw van polywood. Zadelkamer, slot en kleur camera. Komt uit 03-2018 voor 5.000 euro. (ze vroegen 5.500, maar heb af kunnen dingen) 1400kg is al teruggekeurd -> geen extra kosten
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... b9c5b7a618

Of een Bockmann champion volledig aluminium, incl slot en stootkussens, van 1 jaar oud en 5.950 (prijs is vast). deze is echter 1600kg dus moet ik nog terugkeuren -> extra kosten
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Mijn budget is eigenlijk max 5.000, vind dat al veel, maar wil toch de bockmann overwegen als ik daar echt een betere deal voor heb. Wat vinden jullie?

Ik zou eens een rondje rondbellen voor een nieuwe trailer.....
Kon je met een beetje l*llen wel eens op dezelfde prijs uitkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 16:50 



 
Profiel   

100% vol alu
Humbaurs kan je ook wel voor die prijs vinden maar als je nu een bockman kan meenemen dat doen. Zeker als de trailer buiten moet staan. Alu is heerlijk degelijk en onderhoudsvrij, helemaal top en gaat jaaaaaren mee zonder gedoe

Edit; alu is ook degelijker dan hout, paarden blijven sterk

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 17:01 



 
Profiel   

Roosje9797 schreef
Weer even nieuw leven inbrengen.

Inmiddels een nieuwe auto gekocht (toyota avensis trekgewicht 1600kg)

Nu heb ik 2 trailers op het oog en vraag me af welke de beste deal is.

Een humbaur single met alubicomp bodem en de verdere opbouw van polywood. Zadelkamer, slot en kleur camera. Komt uit 03-2018 voor 5.000 euro. (ze vroegen 5.500, maar heb af kunnen dingen) 1400kg is al teruggekeurd -> geen extra kosten
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... b9c5b7a618

Of een Bockmann champion volledig aluminium, incl slot en stootkussens, van 1 jaar oud en 5.950 (prijs is vast). deze is echter 1600kg dus moet ik nog terugkeuren -> extra kosten
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Mijn budget is eigenlijk max 5.000, vind dat al veel, maar wil toch de bockmann overwegen als ik daar echt een betere deal voor heb. Wat vinden jullie?


Ik heb diezelfde bockmann champion uno, nu ruim een jaar. Ben er nog steeds echt super blij mee! Hij blijft er ook echt als nieuw uit zien en hij rijdt heel stabiel.

Waarom moet je terug keuren als je auto 1600kg mag trekken?
Mijn auto mag 1550kg trekken en heb de trailer niet terug gekeurd bij RDW. De meningen zijn daar over verdeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 19:44 



 
Profiel   

Terug keuren is vanwege B rijbewijs en mijn auto TMM van 2050 heeft mag dus maar 1450 trekken om onder die 3500kg te zitten.

Jullie zeggen dus voor de aluminium gaan. Kom ik wel meer in de kosten aangezien ik ook zadelkamer wil.

Nieuwe trailer heb ik ze in alminium niet onder de 7.000 gezien. Heb al wat rondgebeld.

Geen idee wat ik over een jaar of 3 voor de humbaur zou kunnen vragen. Anders kan ik nu die kopen en over 3 jaar weer verkopen en voor een nieuwe aluminium gaan. Weet niet of dat rendabel is. Ik kan op het moment geen 7000 euro ophoesten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 19:55 



 
Profiel   

Ik zou altijd 100% voor de Bockmann gaan. Die heb ik ook staan en wordt zeer weinig gebruikt maar trailer blijft heel mooi en paard reist ook positiever.

Voor dat geld en 1 jaar oud zou ik het wel doen. Goedkoper ga je niet vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 20:10 



 
Profiel   

VWestra schreef
Ik zou altijd 100% voor de Bockmann gaan. Die heb ik ook staan en wordt zeer weinig gebruikt maar trailer blijft heel mooi en paard reist ook positiever.

Voor dat geld en 1 jaar oud zou ik het wel doen. Goedkoper ga je niet vinden.


zou ik nog wel een zadelkamer in die trailer kunnen zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 20:46 



 
Profiel   

Dat zou ik even aan de garage vragen. Denk niet dat het heel makkelijk is in een alu. Iig niet zoals ze uit de fabriek komen.

Wat ook goed is om te beseffen is dat de vol alu ontzettend waarde vast zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 21:00 



 
Profiel   

De zadelkamer bij bockmann bij een 1,5 paards zit aan de deur. Kan vast wel even navragen aan de dealer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 21:08 



 
Profiel   

Je kunt losse zadelkamers kopen. Ik zou zeker voor de alu gaan.
Gaat je leven lang mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-21 01:13 



 
Profiel   

Heb je zuidzijde al gebeld? Die hebben mij in het verleden goed geholpen, wellicht hebben die wat staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-21 08:08 



 
Profiel   

Jullie hebben me overtuigd.

A.s. zaterdag ga ik de aluminium trailer ophalen en bij zuidzijde kan ik voor 425 een verzorgingsdeur laten inbouwen.

Heel veel zin in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-21 19:52 



 
Profiel   

Roosje9797 schreef
Jullie hebben me overtuigd.

A.s. zaterdag ga ik de aluminium trailer ophalen en bij zuidzijde kan ik voor 425 een verzorgingsdeur laten inbouwen.

Heel veel zin in.


Oh dat is niet duur!
Is dat een zadelkast op de deur of vast in de trailer?

Ik had bij Kraay in Nijkerk gevraagd en daar kostte een vaste zadelkast rond 800 euro (vast kast van Bockmann met deurtje aan binnenkant).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 08:12 



 
Profiel   

Oh dat is niet duur!
Is dat een zadelkast op de deur of vast in de trailer?

Ik had bij Kraay in Nijkerk gevraagd en daar kostte een vaste zadelkast rond 800 euro (vast kast van Bockmann met deurtje aan binnenkant).[/quote]

Dat is een kast aan de deur vast. Dus niet in de trailer zelf die zijn stukke duurder ja. Voordeel is dat als je de deur open doet de zadelkast mee naar buiten komt en je dus alle ruimte voor je paard heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 13:57 



 
Profiel   

[ img ]

Ik wilde jullie toch nog even het eindresultaat laten zien.

Vanmorgen een nieuwe auto en vanmiddag de nieuwe trailer opgekocht.

Auto is een toyota avensis mag 1600kg trekken.

Trailer is een bockmann vol aluminium.

Super mooi ding. Maar 3x een paard in gestaan, deze durfde echter niet dus de eigenaar heeft een vrachtauto gekocht. Alles zit er op en eraan. Van lichtmetalen velgen tot schokdempers, stootkussens, een slot en nog veel meer.
Nieuwprijs 7500, maar 1 jaar oud en ik heb hem dus eigenlijk nieuw voor 5950 kunnen kopen inclusief fabrieksgarantie.

Wij gaan veel veilige kilometers tegemoet met deze mooie combinatie.

Iedereen super bedabkt voor het meedenken. Mede dankzij jullie hebben ik voor deze trailer gekozen en geen houten (goedkopere) ombouw.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 14:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen