Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Hutcherson schreef:De zachte plek zal niet zoveel uitmaken denk ik. Tis jammer maar geen onveilig iets (al zou ik hem zelf niet nemen daardoor).
Henra kan een prima merk zijn maar vind ik niet degelijk genoeg. Je gaat immers op pad met je meest waardevolle bezit, dus moet goed zijn.
Ik wilde een bockmann of weijer trailer van alu, zodat hij buiten kon staan en hij lang meegaat.
Ik vind dat geld voor een 16 jaar oude trailer van polyester (denk ik) erg veel geld. Voor het dubbele heb je een tweepaards alu trailer van 2016.
Is het geen optie om BE te halen? Of om zwaardere auto te lenen? Dan heb je veel meer keuzes en tweepaads zijn vaak wat goedkoper.
Brainless schreef:Die 540 is vaak gewogen voordat de extra spullen opgebouwd zijn.
Dus zonder trapbescherming/rubberen matten/balken en bij 2paards het tussenschot.
Dit is niet altijd het geval, maar wat ik hier op Bokt lees zijn de meeste trailers veel zwaarder dan wat op papier staat.
Daarnaast zou ikzelf geen trailer op de grens rijden met een auto die maar 1250 mag trekken.
Dit zijn toch vaak auto's die weinig aan pk's over hebben.
Roosje9797 schreef:Hutcherson schreef:De zachte plek zal niet zoveel uitmaken denk ik. Tis jammer maar geen onveilig iets (al zou ik hem zelf niet nemen daardoor).
Henra kan een prima merk zijn maar vind ik niet degelijk genoeg. Je gaat immers op pad met je meest waardevolle bezit, dus moet goed zijn.
Ik wilde een bockmann of weijer trailer van alu, zodat hij buiten kon staan en hij lang meegaat.
Ik vind dat geld voor een 16 jaar oude trailer van polyester (denk ik) erg veel geld. Voor het dubbele heb je een tweepaards alu trailer van 2016.
Is het geen optie om BE te halen? Of om zwaardere auto te lenen? Dan heb je veel meer keuzes en tweepaads zijn vaak wat goedkoper.
Helaas is dat geen optie. Auto is van mijn ouders en die kopen komende 2 jaar geen nieuwe en ik heb het geld niet voor een eigen zware auto. Hij mag max 1250 trekken. Is maar voor kleine stukjes om naar bos te gaan.
Moet dus echt een lichtgewicht trailer zijn en mijn buget is max 3000 een nieuwe wordt hem dus ook niet helaas. Zit eraan te denken nu een 2e hands en over een paar jaar in ruilen voor een aluminium.
Het is overigens een houten trailer.
Wat voor prijs zou jij ervoor geven?
Hutcherson schreef:Hmm lastig. 16 jaar oud, hout, wel recent gecheckt begrijp ik. Hoe zit het met roest? Zitten er verder zwakke plekken?
Eigenlijk vind ik een trailer met die leeftijd van hout wel echt trikkie.
Die zou ik alleen kopen als ie opnieuw is opgebouwd.
00000000 schreef:
Spenk schreef:00000000 schreef:
Die mag de schoolbanken weer in. Wat een onzin. Als een trailer een maximale massa van 2400 heeft maar op dat moment 1800 weegt en de auto mag 1800 trekken dan mag dit altijd. De auto moet het werkelijke gewicht wat je achter je hebt hangen mogen trekken en thats it. Ook voor de verzekering.
noukie12 schreef:Dat geld alleen als je met een BE rijbewijs rijd. Dan word gekeken naar het daadwerkelijke gewicht.
Met een B rijbewijs word gekeken naar de maximale massa, ongeacht wat de trailer op dat moment weegt.
Je kunt dus een flinke boette krijgen als je toch gaat rijden zonder BE.
noukie12 schreef:Dat geld alleen als je met een BE rijbewijs rijd. Dan word gekeken naar het daadwerkelijke gewicht.
Met een B rijbewijs word gekeken naar de maximale massa, ongeacht wat de trailer op dat moment weegt.
Je kunt dus een flinke boette krijgen als je toch gaat rijden zonder BE.
FlashWolves schreef:Mijn trailer, een oude Heja 150 uit 1982, heeft een massa rijklaar van 530kg en mag maximaal 1300kg wegen. Met de stangen en dergelijke wat er bij in (matten en balken op de laadklep)denk ik niet dat ik over de 560kg heen kom. Dus ze zijn te vinden, maar je moet mazzel hebben.
Roosje9797 schreef:FlashWolves schreef:Mijn trailer, een oude Heja 150 uit 1982, heeft een massa rijklaar van 530kg en mag maximaal 1300kg wegen. Met de stangen en dergelijke wat er bij in (matten en balken op de laadklep)denk ik niet dat ik over de 560kg heen kom. Dus ze zijn te vinden, maar je moet mazzel hebben.
Om nou heel het land door te rijden en elke trailer op de weegbrug te zetten in de hoop een lichte te vinden gaat ook veel geld en tijd in zitten.