Paard kopen in de UK 2021, wat extra te betalen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Paard kopen in de UK 2021, wat extra te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 21:17

Is er iemand die al met zekerheid kan zeggen wat je vanaf nu nog extra moet betalen bij de aankoop en import van een paard uit de UK?
Btw? Invoertaxen? Of vallen paarden erbuiten?

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Paard kopen in de UK 2021, wat extra te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:21

Ben ik ook benieuwd naar

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 21:31


JufDiana
Berichten: 44
Geregistreerd: 13-01-21

Re: Paard kopen in de UK 2021, wat extra te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:57

Volgens mij vinden de echte grote veranderingen pas na 1 oktober plaats als het gaat om particuliere handel (zowel in goederen als in dieren). Alleen zeker weten doe ik dit niet. Wellicht ook goed om uit te zoeken of er vernieuwde quarantaine regels zijn voor dieren die vanuit de UK komen.

Ania

Berichten: 6101
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:30

Pfoe ik ben hier ook wel heel benieuwd naar

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:37

Ik had toevallig paar weken geleden geinformeerd bij een transporteur voor een A welsh. Dit was zijn reactie:

"Hi. Transport has now changed unbelievable with brexit. There are loads of regulations. Blood testing etc. 30 days controlled quaratine and another previous 60 day observation. It's gone very stupid unfortanetly. Plus €325 inspection of ponies on arrivalin EU. So it's a lot more expensive unfortunately."

Voor mij een reden om niet tot koop over te gaan. Voor een duur sportpaard zal die 1000 extra niet zo uitmaken, maar voor mij als welsh A fokker wel voor een pony die misschien net zo duur is als transport haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:44

Dustinlover schreef:
Ik had toevallig paar weken geleden geinformeerd bij een transporteur voor een A welsh. Dit was zijn reactie:

"Hi. Transport has now changed unbelievable with brexit. There are loads of regulations. Blood testing etc. 30 days controlled quaratine and another previous 60 day observation. It's gone very stupid unfortanetly. Plus €325 inspection of ponies on arrivalin EU. So it's a lot more expensive unfortunately."

Voor mij een reden om niet tot koop over te gaan. Voor een duur sportpaard zal die 1000 extra niet zo uitmaken, maar voor mij als welsh A fokker wel voor een pony die misschien net zo duur is als transport haha.
Plus met een beetje pech betaal je nog zo'n 20-30% extra aan BTW en invoerrechten:
"Definitieve invoer
Bij definitieve invoer in de EU dient er BTW (21%) en Invoerrechten (11,5%) betaald te worden aan douane.

Voor merries en hengsten kunnen we een verklaring aanvragen bij het Stamboek voor fokdier van zuiverras. Na afgifte van deze verklaring door het stamboek komen de invoerrechten te vervallen."

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Paard kopen in de UK 2021, wat extra te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:48

Een hele hoop geld dus allemaal. Hopelijk komen ze er allemaal nog wel een keer op terug. De fokker van de pony die ik op het oog had die baalde verschrikkelijk hiervan. Er werdt veel handel naar het buitenland gedaan met de welsh pony's en dat zal nu in gaan kakken.

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Paard kopen in de UK 2021, wat extra te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 19:58

En het gekke is dan dat bv eentje uit Ierland die er enkel passeert, dat allemaal mag overslaan en zoals vroeger het water over mag...
Ik snap nog steeds niet wat zoveel Britten in die Brexit zagen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:06

tengeltje11 schreef:
En het gekke is dan dat bv eentje uit Ierland die er enkel passeert, dat allemaal mag overslaan en zoals vroeger het water over mag...
Ik snap nog steeds niet wat zoveel Britten in die Brexit zagen...
Dat is toch niet zo gek? Ierland is nog gewoon deel van de EU en Noord-Ierland hoort de facto nog bij de customs union. Het is puur politiek, niets meer, niets minder.