Paard kijken in belgie in corona tijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaLala

Berichten: 9615
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Paard kijken in belgie in corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:37

Kan hoor.
Gewoon goed voorbereiden, zorgen dat je documentatie in orde is voor het geval dat, en gaan.
Trek je niets aan van paniekzaaiers, die reageren enkel vanuit hun eigen beperking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:59

BarbaLala schreef:
Kan hoor.
Gewoon goed voorbereiden, zorgen dat je documentatie in orde is voor het geval dat, en gaan.
Trek je niets aan van paniekzaaiers, die reageren enkel vanuit hun eigen beperking.


Als je het topic had gelezen, had je ook gelezen dat hier iemand naar de corona lijn gebeld heeft en het niet toegestaan is om de grens over te komen om naar een paard te komen kijken. Geen enkel document gaat hier iets aan veranderen.


" Wij hebben de corona info lijn gebeld en ons is verteld dat verkoop en kijken naar paarden niet is toegestaan en bij controle toch een fikse boete kan worden geriskeerd.

Wij hebben nog 3 paarden "on hold" verkocht tot de grenzen open gaan voor Nederland en Duitsland. Deze waren al soort van verkocht voor de grens dicht ging maar de beslissing tot aankoop kwam erna.

Je mag alleen de grens over als je bijvoorbeeld in Nederland woont maar je paard in Belgiƫ staat of andersom, omdat verzorging van het dier essentieel is. De aankoop en bezichtiging van een nieuw paard valt daar echter niet onder. Dus zelfs een aankoopbewijs van voordat de grens "dicht ging" is geen geldig bewijs om de grens over te gaan bij controle.

Wij wisten dit dus ook niet 100% zeker en iedereen zei maar "ja hoor dat kan!" maar na navraag bij de officiƫle instanties bleek dit dus niet het geval..."

Komt gewoon van de vorige pg

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:06

BarbaLala schreef:
Kan hoor.
Gewoon goed voorbereiden, zorgen dat je documentatie in orde is voor het geval dat, en gaan.
Trek je niets aan van paniekzaaiers, die reageren enkel vanuit hun eigen beperking.


Als je de juiste redenen hebt is het inderdaad niet zo'n probleem. Maar ja wat is nu een goede reden. Paard kijken om te kopen zou ik geen goede reden vinden. En natuurlijk kan je het proberen maar dat veranderd niets aan dat het niet de bedoeling is om te gaan funshoppen over de grens. En ja een paard is naar mijn idee funshoppen.
Als je dit al paniek zaaien vind. Mensen zeggen gewoon hoe het zit en de rest moet je zelf invullen.

Ik moet zeggen dat ik me nog steeds een illegaal voel als ik de grens over moet. Mag hopen dat het snel weer normaal wordt.