Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Importeren vanuit Zwitserland

 
Profiel   

Wij willen een paard vanuit Zwitserland naar België importeren.
Heeft iemand van jullie ervaring met transportbedrijven die dit doen? Ik heb alvast een offerte bij van Gelissen en Potijk Holland opgevraagd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 18:25 



 
Profiel   

Potijk gehad, prima maar basic vrachtwagen. Later paarden naar Frankrijk vervoerd met World Horse Transport, super gegaan allemaal. Comfortabele vrachtwagens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 18:48 



 
Profiel   

Marcel Jorden is erg fijn. Ik weet niet of ze ook werken als Nederland niet de eind bestemming is, maar zij zijn erg professioneel om samen mee te werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 18:57 



 
Profiel   

Dankjewel, dan ga ik deze 2 ook contacteren !

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 22:25 



 
Profiel   

https://horsetransport.world/routes/ , komt ook vanuit Nederland, maar doet wel veel internationale transporten.

Ik zou bij Zwitserland wel kiezen inderdaad voor een grotere transporteur, dan maar wat meer geld kwijt, maar dan ben je wel verzekerd van goed en veilig vervoer en mensen die hun vervoerspapieren goed op orde hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 12:16 



 
Profiel   

Hier meermaals ervaring in 2 richtingen (in en uit).
Ik vind Potijk echt een super fijne vervoerder. Ik heb ook veulens en dieren uit de opfok laten ophalen en die kwamen stressvrij aan.

Zwitserland uit is trouwens duur omdat je de EU BTW dan betaald. Zwitserland in is heel goedkoop.
Het ex/inporteren zelf is simpel dat kan iedereen.


Laatst bijgewerkt door Sizzle op 14-02-21 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 12:45 



 
Profiel   

Ik heb mijn pony toen uit NL laten transporteren naar Zwitserland door Potijk en zou het zo weer doen. Super nette mensen, vriendelijke en kundige chauffeurs en normale prijzen. Alles picobello geregeld en ze doen veel internationale transporten en hebben hun routes en overnachtingsplaatsen. Echt een aanrader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 12:46 



 
Profiel   

Dankjewel voor de aanvullende ervaringen!

Komt er vanuit het noorden van Zwitserland een overnachting aan te pas voor een transport naar België (Limburg) denken jullie ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 13:23 



 
Profiel   

Ja, er wordt op die route sowieso gestopt. Het is verzameltransport dus ze verzamelen ze vaak bij een overnachtingsplek als het niet een directe route is. Het stukje transport vanuit CH geven ze soms uit handen bij Brändlin. Ze hebben aan de Zwitsers/CH grens aan de kant van Basel ook een vaste overnachtingsmogenlijkheid waar Potijk gebruik van maakt. Bij de kant van Zürich zullen ze ook wel wat hebben. Immers kan exporteren ook enkel tijdens kantooruren.

Ze houden met laden ook echt goed rekening met de volgorde van laden, behalve als het niet anders kan door onverwachte vertragingen of zo. Je paard is bij aankomt dus eigenlijk altijd de voorste.
Soms kan het een dag extra duren als de paarden naar heel verschillende uithoeken moeten, dan laden ze evtl. eerst op hun eigen adres uit en komen dan met iets kleiner vervoer. Omgekeerd was mijn jaarling de enige die helemaal uit Noord-Duitsland moest komen en die is toen wat langer bij Potijk op stal gebleven tot het daadwerkelijke vertrek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 13:33 



 
Profiel   

Ah oke, interessant om weten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 14:32 



 
Profiel   

Wij hebben anderhalf jaar geleden zelf een paard uit Zwitzerland opgehaald. Aan de grens moesten we de BTW betalen. Daar zat een agency die we gecontracteerd hadden en die de papieren voor ons op orde had gemaakt.
Het is best even een dingetje dus laat je goed informeren. Je hebt bepaalde stempels nodig namelijk.Het is niet zo dat elke transporteur dat importeren voor je regelt namelijk.
Vanuit Zwitzerland kun je makkelijk zonder overnachting naar Belgie reizen. Wij waren smorgens rond 8 vertrokken en hebben 3 uur aan de grens gestaan omdat er een rij stond met oostblokkers die autos importeerden. (Het was een zaterdag dus het is niet zo dat het enkel tijdens kantoor uren kan) Wij kwamen Savonds s rond 19 uur aan thuis in NL

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 14:19 



 
Profiel   

Er zijn voor bedrijven andere tijden bij de douane dan voor particulieren.
Het makkelijkste is een digitale vooraanmelding, dat gaat het snelste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 14:24 



 
Profiel   

Je betaald overigens 30% import belasting over het aankoop bedrag van het paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 14:32 



 
Profiel   

Meerdere keren met potijk laten vervoeren, naar Hongarije en Italië en prima vervoerder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 14:45 



 
Profiel   

Ik heb goede ervaringen met Potijk. Zelf een paard mee laten vervoeren naar Denemarken en terug. En ook kennissen in Denemarken die geregeld gebruik maken van hun diensten. Aardig en kundig personeel!

Denken goed mee, en het welzijn van de paarden staat voorop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 15:10 



 
Profiel   

Dankjewel voor jullie reacties! Van Potijk heb ik inmiddels ook een offerte. Zoals het er nu naar uitziet, zal het paard ergens de tweede week van april onze richting uitkomen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 15:23 



 
Profiel   

Spannend!
Wat voor paard is het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 15:48 



 
Profiel   

Een freiberger <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 18:57 



 
Profiel   

Oh tof, daar ga je vast veel plezier aan hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 19:28 



 
Profiel   

Goh, na wat pech hopen we dat ook heel erg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 19:41 



 
Profiel   

Popstra schreef
Je betaald overigens 30% import belasting over het aankoop bedrag van het paard

So, da's heftig!

Kun je dan niet gewoon een buitenritje gaan maken in Zwitserland en 'm in Frankrijk opladen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 19:49 



 
Profiel   

Enigste wat je kunt doen is het aankoop bedrag door de verkoper op papier lager laten invullen en de rest cash betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 20:20 



 
Profiel   

Popstra schreef
Enigste wat je kunt doen is het aankoop bedrag door de verkoper op papier lager laten invullen en de rest cash betalen.


Wat ongeveer standaard gedaan wordt heb ik zo het idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 20:21 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Popstra schreef
Enigste wat je kunt doen is het aankoop bedrag door de verkoper op papier lager laten invullen en de rest cash betalen.


Wat ongeveer standaard gedaan wordt heb ik zo het idee.

:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 20:24 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Popstra schreef
Enigste wat je kunt doen is het aankoop bedrag door de verkoper op papier lager laten invullen en de rest cash betalen.


Wat ongeveer standaard gedaan wordt heb ik zo het idee.



Heb ik ook al gehoord. Logisch, eigenlijk :D


En wat leuk; een freiberger! Heerlijke dieren
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 22:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen