Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Buitenlands paspoort, nog iets doen?

 
Profiel   

Ik heb vorige week een paard gekocht met een buitenlands paspoort ( frans, Frans stamboek ook).
Moet ik hier nog iets mee qua registreerden, op naam zetten en/ of dergelijke?

Paard komt op een pensionstal te staan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 10:31 



 
Profiel   

Ja je moet zorgen per 21 april dat zijn chipnummer geregistreerd kan worden in de rvo database.
Je kunt bij een willekeurig stamboek (zie rvo paardenpaspoort uitgevende instanties) je paard registreren voor ongeveer €15

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 10:36 



 
Profiel   

Hij staat geregistreerd bij een stamboek. Alleen wel een Franse..
Woont al wel een jaar in Nederland trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 11:02 



 
Profiel   

Hij moet in de Nederlandse database worden geregistreerd, zodat wanneer je het chipnummer invult in de database van Nederland, de gegevens van het paard naar voren komen.
Dat kan bij een Nederlandse paspoortuitgevende instantie, een stamboek bv, of de KNHS.

Vervolgens moet je stalhouder het paard inschrijven op zijn/haar ubn.
Dat kan alleen als het paard in Nederland geregistreerd staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 11:06 



 
Profiel   

Oké dus moet hem overschrijven?
Kan ik dan zelf een stamboek kiezen?
Maar alle gegevens in het Franse stamboek dan?
( qua entingen en alles..)
Vind het maar omslachtig..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 11:08 



 
Profiel   

Je paspoort blijft gewoon geldig alleen moet je dat paspoort dus registreren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 11:09 



 
Profiel   

Als hij al een jaar in Nederland is dan had de vorige eigenaar hem eigenlijk al moeten registreren bij het rvo via een paspoortuitgevende instelling (ppi), een stamboek in Nederland. Je kunt kijken of de vorige eigenaar dit al gedaan heeft door op de website van het rvo het chipnummer van je paard in te voeren.

Als de vorige eigenaar dit al gedaan heeft, zou je ook een aantekening hiervan moeten terugvinden in het paspoort.

Je kunt zelf kiezen bij welk stamboek je dit laat doen (maar als er een stamboek voor jouw ras is in Nederland zullen andere stamboeken dat weigeren) Ik heb het laten doen bij het shetlanderstamboek. Veel mensen hier op bokt hebben het via hettinkerstamboek laten doen.

Bij de knhs kan het als er geen stamboek voor jouw paard is in Nederland, en kost het 33 euro.

https://www.kwpn.nl/Files/Files/Overige ... i-2021.pdf



https://www.knhs.nl/welzijn/identificat ... e-paarden/


Laatst bijgewerkt door nicolanca op 05-04-21 11:21, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 11:10 



 
Profiel   

Goeie vraag ik na.
Hij staat nog even daar, Ivm komende castratie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 11:14 



 
Profiel   

Vanaf 1 januari 2016 bestond al de verplichting om het paard binnen 3 maanden na invoer in Nederland te registreren bij het rvo. Daar komt nu dus de verplichting bij om het paard aan een locatie te koppelen. Zorg in ieder geval dat de registratie bij het rvo voor half april gebeurd, want na die tijd willen ze ook het nummer van de transportdocumenten weten waarmee het paard naar Nederland is gekomen en die zijn waarschijnlijk nu niet meer terug te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 11:28 



 
Profiel   

Ik heb de mijne ingeschreven bij hwt tinkerstamboek. Is een newforest met stamboek niet uit Nederland. Voor 15 euro staat ie nu op mijn naam, en is hij in Nederland ingeschreven dus kan de pensionstalling hem straks netjes aanmelden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 22:01 



 
Profiel   

Even het chipnr checken op de site van t rvo, als die daar bekend is dan hoef je niet meer te registreren.
Frans paspoort, draver toevallig? Ik heb de mijne, Franse draver vorige week laten registreren bij t ndr, stond blijkbaar tijdelijk geregistreerd. Moest een aantal pagina's uit het paspoort scannen en mailen met een formulier, 25 euro betalen en het is geregeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 22:43 



 
Profiel   

Ik heb vorige week mijn Westfalers (gefokt in Nederland, alleen met een Duits paspoort) laten inschrijven in Nederland via het Tinkerstamboek. €15 per paard, binnen 2 dagen de stickers voor in het paspoort in huis, top geregeld!
https://www.nsvt.eu/formulieren/paard-o ... n-op-naam/

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 21:19 



 
Profiel   

Ik de mijne ook :) , kortingsactie is alleen voorbij nu en is nu 29,95 per paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 21:22 



 
Profiel   

nicolanca schreef
Vanaf 1 januari 2016 bestond al de verplichting om het paard binnen 3 maanden na invoer in Nederland te registreren bij het rvo. Daar komt nu dus de verplichting bij om het paard aan een locatie te koppelen. Zorg in ieder geval dat de registratie bij het rvo voor half april gebeurd, want na die tijd willen ze ook het nummer van de transportdocumenten weten waarmee het paard naar Nederland is gekomen en die zijn waarschijnlijk nu niet meer terug te vinden.


Huh, meen je dit? Ik heb mijn merrie bijna 10 jaar geleden uit belgie gehaald, en niet via een bedrijf dus geen documenten. Ik heb nooit niks aangemeld... Wat is jouw bron hiervoor? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 21:33 



 
Profiel   

Blackberry28 schreef
Ik de mijne ook :) , kortingsactie is alleen voorbij nu en is nu 29,95 per paard.


Ja, Dunja moest ook nog geïmporteerd worden bleek achteraf. Blijft raar om een Nederlands paard, geboren in Nederland te moeten importeren.

Beetje jammer dat ze de site dan nog niet hebben aangepast, misschien heb je geluk. Voordeel is wel dat je het paspoort niet hoeft op te sturen en dat ze erg snel zijn!

Gypsy, ik heb dit ook nooit geweten hoor :o Terwijl wij met onze koeien destijds toch aardig up to date waren in RVO. Ook nooit hierover iets gelezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 21:34 



 
Profiel   

Ja bijzonder die regels af en toe en wij lezen dan nog eens wat op Facebook/Bokt e.d., maar kan me voorstellen dat het bij veel mensen allemaal nog niet bekend is.

Heb via Ideal al betaald, dus prijs is echt 29,95 nu, maar maakt niet uit, het moet toch gebeuren. Paspoort op sturen en weer terug krijgen is meer gedoe inderdaad, dus dit is een prima optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 22:34 



 
Profiel   

nicolanca schreef
Vanaf 1 januari 2016 bestond al de verplichting om het paard binnen 3 maanden na invoer in Nederland te registreren bij het rvo. Daar komt nu dus de verplichting bij om het paard aan een locatie te koppelen. Zorg in ieder geval dat de registratie bij het rvo voor half april gebeurd, want na die tijd willen ze ook het nummer van de transportdocumenten weten waarmee het paard naar Nederland is gekomen en die zijn waarschijnlijk nu niet meer terug te vinden.

Stel je krijgt dat probleem (er zijn heel veel mensen die geeneens weten dat ze hun paard nu moeten gaan registreren), dan is dat niet meer op te lossen?
Genoeg paarden die vanuit het buitenland hier gekomen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 22:34 



 
Profiel   

Gaat om paarden die vanaf die datum zijn geïmporteerd, daarvoor is traces nummer verplicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 02:43 



 
Profiel   

Poosje81 schreef
Gaat om paarden die vanaf die datum zijn geïmporteerd, daarvoor is traces nummer verplicht.


Je hebt gelijk, die verplichting geldt alleen voor paarden die vanaf half april worden geïmporteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 06:45 



 
Profiel   

suffie schreef
Blackberry28 schreef
Ik de mijne ook :) , kortingsactie is alleen voorbij nu en is nu 29,95 per paard.


Ja, Dunja moest ook nog geïmporteerd worden bleek achteraf. Blijft raar om een Nederlands paard, geboren in Nederland te moeten importeren.

Beetje jammer dat ze de site dan nog niet hebben aangepast, misschien heb je geluk. Voordeel is wel dat je het paspoort niet hoeft op te sturen en dat ze erg snel zijn!

Gypsy, ik heb dit ook nooit geweten hoor :o Terwijl wij met onze koeien destijds toch aardig up to date waren in RVO. Ook nooit hierover iets gelezen.


Dunja is geïmporteerd hoor :j, echt snel en goed geregeld bij het tinkerstamboek, kon haar vandaag ook al vinden bij de RVO.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 15:51 



 
Profiel   

De mijne is in Nederland geboren, maar heeft een Duits paspoort en stamboekpapier. Dit omdat er van dit ras geen Nederlands stamboek is. Die moet ik dan ook bij een ander stamboek registreren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:28 



 
Profiel   

pillow schreef
De mijne is in Nederland geboren, maar heeft een Duits paspoort en stamboekpapier. Dit omdat er van dit ras geen Nederlands stamboek is. Die moet ik dan ook bij een ander stamboek registreren?


Ja, dat is hetzelfde als bij die van mij en Suffie.
Tinkerstamboek regelt dit snel en goed en je hoeft je paspoort niet op te sturen. https://www.nsvt.eu/formulieren/paard-o ... n-op-naam/

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:30 



 
Profiel   

Het tinker stamboek zag een bron van inkomen haha :')

Zoals andere mensen al geadviseerd hebben, je paard even bij het RVO laten registreren, dit kan bij een willekeurig stamboek. Het is enkel een kwestie van het chipnummer bij het RVO aanmelden.

Ivm de nieuwe regeling is dit verplicht, het paardenpaspoort op naam registreren niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:52 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
Het tinker stamboek zag een bron van inkomen haha :')

Zoals andere mensen al geadviseerd hebben, je paard even bij het RVO laten registreren, dit kan bij een willekeurig stamboek. Het is enkel een kwestie van het chipnummer bij het RVO aanmelden.

Ivm de nieuwe regeling is dit verplicht, het paardenpaspoort op naam registreren niet.


Wie slim is, moet slim zijn :+
Of zoiets dan ;)

Idd is enige van belang dat ze staan geregistreerd bij RVO. Op naam zetten is geen verplichting maar gaat in 1 moeite door.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 17:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen