Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard van NL naar duitsland transporteren

 
Profiel   

Hoi hoi

Ik heb even een vraagje hier.
Aangezien ik op internet niets er over kan vinden.
Hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen.

Ik heb een pony in Friesland (nederland) gekocht.
En die wil ik graag naar huis halen in Duitsland.

Alleen mag ik haar gewoon over de grens halen nu of moet ik nog langer wachten?

De gene die haar zou ophalen woont zelf in nederland, en zij kon op dit moment ook niets vinden.
of het nu al wel kan of niet.

Hier horen wij ook heel weining over het Rhino virus.
dus weet niet hoe het daar ook mee zit.

Wie oh wie zou me meer info kunnen geven hoe het dus nu met de grensen zit.
En wegen het Rhino und dat corona.

Wel weet ik dat we een negatieve test op zak moeten hebben.

Ik hoop hier iemand te vinden die ons zou kunnen helpen.

Alvast super bedankt.

Groetjes Moniek
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 13:20 



 
Profiel   

Ik ben net aan het kijken om van NL naar D te gaan vervoeren om haar te laten dekken.
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/paarden ... buitenland geeft aan dat er een exportkeuring nodig is.

Een kennis van me die bij de grensstreek woont gat nog even na hoe mensen dit daar allemaal regelen die regelmatig met een paard de grens over gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 14:04 



 
Profiel   

EllyC schreef
Ik ben net aan het kijken om van NL naar D te gaan vervoeren om haar te laten dekken.
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/paarden ... buitenland geeft aan dat er een exportkeuring nodig is.

Een kennis van me die bij de grensstreek woont gat nog even na hoe mensen dit daar allemaal regelen die regelmatig met een paard de grens over gaan.

Inderdaad een gezondheidsverklaring van ik geloof max 10 dagen oud.

Mensen die zich in het grensgebied ophouden houden zich niet altijd aan de regels.. O:)
Is het eenmalig en moet je verder het land in met 'buitenlandse kentekens' dan gewoon zorgen dat je het voor elkaar hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 15:10 



 
Profiel   

net NVWA gesproken maar je moet dus officieel paard laten keuren door nvwa voor export, Kosten paar honderd euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 15:11 



 
Profiel   

Ja voor het paard: moet door de NVWA gekeurd worden. Keuring is 10 dagen geldig. Kost zeker 100 euro. Andersom vanuit Dld. terug naar NL (paard langer dan 10 dagen in Dld.) en moet gekeurd worden kost maar een paar tientjes.

Voor jezelf: Of ingeent zijn tegen Corona of een negatieve test hebben. Een sneltest die je thuis kan doen is niet geldig. Een sneltest mag maar moet dan onder controle gedaan worden. En je moet je voor de reis online aanmelden bij de Duitse Behörde.
Negatieve test moet je bij je hebben en de aanmeldgegevens ook zo uit mijn hoofd.

Grensbewoners houden zich idd niet echt aan de regels, alleen op het moment neemt geloof ik niemand dat risico vanwege alle corona regels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 17:34 



 
Profiel   

Zo, dan zijn ze flink duurder geworden bij de nvwa , jaren geleden kwam er een mannetje op stal, keek of de papieren en entingen en chip op orde waren , vroeg of de pony goed gezond was. 10 minuten werk, heeft hem niet aangeraakt en koste heel weinig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 17:55 



 
Profiel   

bigone schreef
Zo, dan zijn ze flink duurder geworden bij de nvwa , jaren geleden kwam er een mannetje op stal, keek of de papieren en entingen en chip op orde waren , vroeg of de pony goed gezond was. 10 minuten werk, heeft hem niet aangeraakt en koste heel weinig.


Zo ken ik het ook nog inderdaad! Ik ben 7 jaar geleden met mijn 2 paarden naar Duitsland verhuisd. Kan me ook niet herinneren dat het duur was...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 09:37 



 
Profiel   

Als je iemand thuis laat komen is inderdaad erg duur. Zo rond de 300 euro kan dat kosten.
Als je naar een transportbedrijf toe gaat, kost het zo'n 60/70 euro. Ideaal wij doen dit ook bij export.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 10:01 



 
Profiel   

Het is in de grensgebieden en komen en gaan van paarden, ik heb hier eens zo'n gezondheids verklaring aan de veearts moeten vragen voor een veulen die van Dld naar Nederland ging, die veearts had daar nog nooit van gehoord en ook nog nooit gedaan, ik moest zelfs zeggen wat er in die verklaring moest staan, er zat ook een paarden kliniek vlak over de grens, daar kwamen legio Nederlandse paarden..

Maw, gewoon de grens over dus...

Ik ben ook wel met mijn merrie naar een Nederlandse hengst gegaan, geen probleem hoor, wordt echt totaal niet op gelet, met een duitse auto hoef je ip geen negatieve coronatest te hebben ( geldt ip alleen voor Nederlanders die naar Dld komen, er is bij de grens dan ook geen controle maar bv wel bij winkelcentra en benzine stations) , maar die kan je altijd even voor de zekerheid laten doen..

Kleine aanvulling, als een Nederlander het paard brengt , zal deze inderdaad de reis van te voren moeten melden bij het landkreis en een negatieve corona test hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 10:40 



 
Profiel   

kimmie261 schreef
Het is in de grensgebieden en komen en gaan van paarden, ik heb hier eens zo'n gezondheids verklaring aan de veearts moeten vragen voor een veulen die van Dld naar Nederland ging, die veearts had daar nog nooit van gehoord en ook nog nooit gedaan, ik moest zelfs zeggen wat er in die verklaring moest staan, er zat ook een paarden kliniek vlak over de grens, daar kwamen legio Nederlandse paarden..

Maw, gewoon de grens over dus...

Ik ben ook wel met mijn merrie naar een Nederlandse hengst gegaan, geen probleem hoor, wordt echt totaal niet op gelet, met een duitse auto hoef je ip geen negatieve coronatest te hebben ( geldt ip alleen voor Nederlanders die naar Dld komen, er is bij de grens dan ook geen controle maar bv wel bij winkelcentra en benzine stations) , maar die kan je altijd even voor de zekerheid laten doen..

Kleine aanvulling, als een Nederlander het paard brengt , zal deze inderdaad de reis van te voren moeten melden bij het landkreis en een negatieve corona test hebben.

Inderdaad gaan normaal gesproken veel mensen gewoon heen en weer over de grens met hun paarden. Wij moeten ook de grens over als we een bosrit gaan maken, niemand die daar een gezondheidsverklaring voor aanvraagt en niemand die dat controleert.

In deze tijd zou ik het echter niet zomaar doen omdat er meer gecontroleerd wordt, hier staan ze ook aan de grens.

Duitsers die in Nederland zijn geweest moeten ook een negatieve test kunnen laten zien.
Zoals een stalgenoot zegt: "ik mag wel naar Duisburg naar m'n werk (zo'n 100 km en ook coronabrandhaard) maar mag niet 20 m de andere kant op.."

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 11:15 



 
Profiel   

Ja normaal gesproken hield ik me ook niet zo aan die regels van over de grens gaan met paard. Maar op het moment met Nederland als hoog risico gebied ga ik even niet zomaar de grens over. De regels zijn 6 april een stuk strenger geworden. Ik persoonlijk zou het nu dus niet wagen om zomaar even Duitsland in te rijden, of andersom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 11:34 



 
Profiel   

Wij wonen aan de grens en vriend werkt in Nederland, nu zoveel mogelijk thuis maar als hij naar Nederland moet hoeft hij eigenlijk niet eens een negatieve test te hebben, maar doet dat wel, gewoon voor de zekerheid.

De grens is NIET dicht en er is daar geen controle aan, wél is het zo dat je als Nederlander een negatieve coronatest moet kunnen aantonen bij aanhouden, je mag dus tanken en shoppen, mits je een negatieve test kan overleggen, de controles vinden dus oa veelal plaats bij winkelcentra en benzine stations...

Ook bij verblijf korter als 24 uur heb je ip geen registratieplicht nodig:

https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... -duitsland

Dit is van toepassing bij inreizen :

Ieder persoon van 6 jaar of ouder die vanuit Nederland naar Duitsland reist moet een bewijs van negatieve coronatest (max. 48 uur oud) kunnen laten zien. Dit geldt ook voor familiebezoek etc. en voor grenswerkers. Hiervoor mag de test max. 72 uur oud zijn.

Uitzonderingen:

Mensen die op doorreis zijn naar een ander land, naar een Duitse luchthaven en vrachtwagenchauffeurs die minder dan 72 uur in Duitsland verblijven zijn vrijgesteld van de testplicht.

Duurt het verblijf of de doorreis in Duitsland minder dan 24 uur? Dan is er ook geen registratieplicht.

Er geldt géén uitzondering voor dagjesmensen en klein grensverkeer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 11:42 



 
Profiel   

Ja de regels waren mij bekend. Woon dan wel weer in NL. maar nog steeds dicht bij de grens. Maar aangezien ik geen coronatest heb mag ik dus niet Dld in ;) En ik ga het ook niet wagen, want idd er is geen grenscontrole maar als ze je aanhouden en je hebt hem niet heb je echt wel een probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 11:50 



 
Profiel   

Ja precies, maar met een negatieve test mag jij Dld wel in, dus maw als de Nederlandse chauffeur die het paard brengt een negatieve coronatest heeft, kan deze zo de grens over rijden, en evt nog shoppen en tanken als deze dat zou willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 12:04 



 
Profiel   

Testen heb ik vollop in huis liggen.

Vind het apart dat van DL wel zo naar NL kan maar opgekeerd weerd wat strenger is,
vind wel erg vervelend dat we over transport helemaal niets kunnen vinden.

Hoogste Groningen over de grote grens heb ik al een heletijd geen trailer meer gezien.

Is het dan verstandiger om een kleine grens te pakken?

En ook om een duitster te vragen om te rijden of gewoon die gene uit NL die het eerst zou doen.
Ik heb veel kontakt met haar maar ze vind het risico te groot wat ik ook heel goed begrijp, het Transportieren is wel haar beroep.

Die duitser is een handelaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 15:39 



 
Profiel   

De zelftesten die je thuis hebt zijn niet geldig voor Duitsland. Je moet echt een test laten doen bij een commerciële teststraat, waar je dan een formulier meekrijgt waarop staat dat je negatief bent.

Gewoon zorgen dat het paard NVWA gekeurd is, de transporteur over de juiste coronatest beschikt en dan zie ik geen enkel probleem om de grote of kleine grens te nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 15:41 



 
Profiel   

suffie schreef
De zelftesten die je thuis hebt zijn niet geldig voor Duitsland. Je moet echt een test laten doen bij een commerciële teststraat, waar je dan een formulier meekrijgt waarop staat dat je negatief bent.

Gewoon zorgen dat het paard NVWA gekeurd is, de transporteur over de juiste coronatest beschikt en dan zie ik geen enkel probleem om de grote of kleine grens te nemen.


Okay bedankt.

Moet de merrie door de jetziger eigenaar gekeurd worden?
Zoja waar kan ze die aanvragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 15:43 



 
Profiel   

https://www.nvwa.nl/onderwerpen/paarden ... buitenland

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 16:09 



 
Profiel   

Die keuring kan je aanvragen bij NVWA keurings arten. Daar zal bovengenoemde website duidelijkheid over kunnen verschaffen denk ik. Voor jezelf zoals al genoemd een negatieve coronatest met reiscertificaat bij een commerciële teststraat. Fijn om te weten is dat hierbij (iig voor Duitsland op dit moment) een antigen sneltest met certificaat ook mag, deze zijn wat goedkoper dan de PCR testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 16:14 



 
Profiel   

Goedemiddag,

Nog even een vraagje hierover.
Als je paard net over de grens staat in duitsland en je moet naar een dierenarts in Nederland, moet je dan ook een exportverklaring hebben?

@ kimmie, ik hoor hier toch dat ook duitse grenswerkers (duitsland-Nederland), een test moeten kunnen laten zien.
Zo zie je maar de regels zijn wat mij betreft erg onduidelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 16:17 



 
Profiel   

Hier in de grensstreek in het zuiden van het land, gaan de paarden meestal gewoon zonder exportverklaring de grens over. Duitse trailers in Nederland en Nederlandse trailers in Duitsland zie je zo overal rijden. Er is maar zeer zelden controle op en die ene keer dat wij controle kregen was enkel het tonen van het paspoort voldoende.
Officieel zal een export keuring wel moeten, maar in de praktijk gebeurt dat lang niet altijd.

Via deze site kun je zien wat Corona-technisch moet.
https://grenzinfo.eu/emra/reisehinweise ... aas-rhein/

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 16:25 



 
Profiel   

michele schreef
Goedemiddag,

Nog even een vraagje hierover.
Als je paard net over de grens staat in duitsland en je moet naar een dierenarts in Nederland, moet je dan ook een exportverklaring hebben?

@ kimmie, ik hoor hier toch dat ook duitse grenswerkers (duitsland-Nederland), een test moeten kunnen laten zien.
Zo zie je maar de regels zijn wat mij betreft erg onduidelijk.


1ste vraag, nee dat hoef je niet vandaar dat de trailers hier gewoon probleemloos de grens over kunnen rijden, je 2de vraag, dat klopt, je moet als grens werker een negatieve coronatest bij je hebben, die mag 72 uur oud zijn, sneltesten zijn dan ook gratis hier, maar de kans dat je ervoor aangehouden wordt ín Dld zelf is nihil, omdat een politie niet aan een Duitse auto kan zien dat deze in Nederland is geweest, dan zou er dus grenscontrole moeten zijn, maar die is er vooralsnog niet standaard, maar je kan in een steekproef rijden..

TS als de chauffeur van de auto een negatieve corona test heeft mag deze gewoon de grens over, je moet het niet moeilijker maken als dat het is, en of dat met een kar, trailer, boot, bus of wat dan ook achter zijn auto is, dat maakt niets uit, die NVWA keuring is nodeloos, zonde van je geld ,maar goed als je jezelf erbij beter voelt moet je het doen...

En het is niet raar dat het van Dld naar Nederland zo is, dat is omdat Duitsland Nederland als risicoland heeft aangemerkt en andersom nog niet..


agee schreef
Hier in de grensstreek in het zuiden van het land, gaan de paarden meestal gewoon zonder exportverklaring de grens over. Duitse trailers in Nederland en Nederlandse trailers in Duitsland zie je zo overal rijden.


In het Noorden ook hoor, wordt ook niet op gecontroleerd, er zijn legio ( Neder) duitsers die in Nederland wedstrijden rijden, zou wat zijn als die voor elke rit een NWVA keuring moeten laten doen, of als je bv naar een kliniek over de grens gaat, of je merrie naar de hengst brengt enz enz...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 17:04 



 
Profiel   

Officieel moet een arts via het veterinairambt in Duitsland het paard keuren voordat je hem of haar over de grens brengt/haalt.

Binnen 24 heen en terug naar Nederland word gedoogd.
Tenminste dit was de stand 2019 toen ik ging navragen bij mijn dierenarts aangezien we de grens over wouden om met de paarden op vakantie te gaan.

En als je een paard van Nederland naar Duitsland haalt ben je officieel ook een gezondheidsverklaring nodig voor het paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 18:02 



 
Profiel   

Bij mij op school zitten heel veel Duitse studenten die hun paard hebben meegenomen. Die reizen gewoon in vakanties weer terug naar Duitsland en weer terug naar Nederland. Die regelen niet elke keer een gezondheidsverklaring

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 18:14 



 
Profiel   

Nee joh, toen ik hier voor 1 van mijn paarden, die door een paardentaxi naar Nederland gereden zou worden een gezondheids bewijs moest vragen bij mijn veearts , zei die man dat ie dat voor de eerste keer in zijn 40 jarig veearts bestaan had moeten doen, en vroeg dan ook wat ie moest maken/ opschrijven :+ , had er nog nooit van gehoord, en zei ook dat dat helemaal niet gangbaar was.

Wessel is ook weleens een maand in Nederland geweest en Friesje 3x de grens over waarbij ze langer bij de hengst bleef staan, en ik heb legio paarden uit Nederland gehaald en nooit een keuring laten doen hoor, het is echt zonde voor je geld, maar goed... Doe wat je niet laten kan...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 18:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen