Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Iemand ervaring met deze trailers?

 
Profiel   

Hallo iedereen! Wij zijn op zoek naar een 2-paards trailer en hebben de keuze tot 3 verschillende types kunnen beperken.

1. Humbaur Xanthos Aero
2. Sirius S77
3. Ifor Williams HBX511

Momenteel denken we voor de Sirius te gaan, aangezien we deze een zeer degelijke, robuuste trailer vinden. De dealer voor Sirius en Ifor Williams is slechts een aantal minuten rijden van ons verwijderd, dus dat is ook een voordeel.

Heeft iemand ervaring met deze 3 soorten trailers? Voor- en nadelen?
Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 13:57 



 
Profiel   

Ik weet niet waar je woont, maar HBL heeft ze alledrie. Ik heb zelf de humbaur Xanthos tweepaards gehad zonder zadelkamer. Zonder zadelkamer ruim zat.
Wilde terug naar een 1,5 met zadelkamer. De ifor viel af omdat daar geen fijne zadelkamer in zit en omdat hij me veel te laag is. Leuk als je een pony hebt. Maar de meeste paarden stoten hun hoofd. De humbaur viel af omdat er met zadelkamer weinig ruimte overblijft voor hals en hoofd. Sirius S45 gekocht. Extra lang, breed en hoog. Heerlijk! Fijne ruime zadelkamer en prima kwaliteit. En genoeg ruimte voor je paard ondanks de zadelkamer. Als ik iets moet bedenken is het dat ik de polyester kap van humbaur van betere kwaliteit vind. Maar verder vind ik de Sirius fijner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 14:14 



 
Profiel   

Ik ben van Belgie. Er moeten bij mij 2 reuzen van 1.75 in passen, dus groot genoeg moet hij zeker zijn. Ik heb alle 3 de trailers vandaag in het echt bekeken, alleen vind ik het moeilijk om de knoop door te hakken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 14:21 



 
Profiel   

Dan zou ik zeker voor de Sirius gaan. Ifor is echt te laag dan. Hoe hoger hoe beter vind ik altijd :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 14:53 



 
Profiel   

Ik heb zelf gekozen voor de Humbaur Xanthos Aero.
De Sirius is heel hoog, maar viel bij mij af vanwege de afwerking in de zadelkamer.
Ifor heb ik toen niet naar gekeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 15:00 



 
Profiel   

Wij hebben ook een Sirius, maar dan de S75. Met 3 paarden van allemaal 1.80m echt de fijnste optie! Ze staan er echt ruim in! Trailer ligt ook fijn achter de auto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 21:40 



 
Profiel   

Wij hebben een Ifor staan, voornamelijk gekozen vanwege de voorlader omdat we 1 paard hadden wat panikeerde als hij achteruit de trailer uit moest. Dit is inmiddels veel beter geworden maar op dagen dat hij heet staat, is het altijd nog handig. Ze zijn ook wat lager van instap. Maar mijn paarden zijn 160 en 165 dus geen reuzen

Alles bij elkaar voor ons een ideale trailer, stevig en betrouwbaar, maar met 2 joekels zou ik het ook niet weten of ik opnieuw voor deze trailer zou kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 23:40 



 
Profiel   

Ik rijd al vanaf 2008 met humbaur rond. Prima trailer, alleen mijn paarden zijn lang zo groot niet :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 23:43 



 
Profiel   

De Ifor is 2,29 meter hoog, de Humbaur 2,36 en de Sirus 1,42. Ik zou het wel weten en voor de siurus gaan. Heb een trailer gehad van 2,35 hoog en dat was ook wel nodig met een paard van 1,73.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 00:14 



 
Profiel   

Bottles schreef
Wij hebben ook een Sirius, maar dan de S75. Met 3 paarden van allemaal 1.80m echt de fijnste optie! Ze staan er echt ruim in! Trailer ligt ook fijn achter de auto.


Idem hier. Maar ik vind wel dat er wat dingetjes in de afwerking anders hadden gekund. De rubberen/foam (???) stang voor is na 1x paard erop stuk. Hij heeft zijn tanden erin gezet toen wij het parcours aan het verkennen waren. Dat is gewoon ontzettend jammer. Je kunt het wel erop gooien dat paarden nou eenmaal dingen doen op een trailer. Maar dat spul is echt zacht en bij andere trailers hadden we dit nooit.

Het rolluik achter rolt niet mooi af. De doorzichtige flap bij het tussenschot zit met veel te weinig moertjes vast en was na 1 week ook door. HEbben we zelf maar gerepareerd met een aluminium strip en veeeel meer moertjes.

En als paarden mesten en je veegt dat van de trailer af dan blijft de mest altijd achter zo'n kabeltje hangen.

Pluspunt is dat ze hoger zijn dan normaal, en bij grotere paarden vind ik dat veel fijner. Hij ligt stabiel achter de trailer. En prijstechnisch zijn ze ook fijn. Wat ook fijn is, is dat je de klep ook zijdelings open kunt doen. Daardoor kan iemand een pallet met spullen erin zetten (bijv. bij verhuizingen ofzo).
Ik heb toen ook nog naar een Bockmann gekeken maar dat is toch wel veeeeel duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 09:22 



 
Profiel   

Bedankt allemaal! Ik ben vrij zeker dat we voor de Sirius zullen gaan. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 10:07 



 
Profiel   

Ifor Williams nieuw model zou ik niet adviseren. Veel problemen mee en dealers / fabrikant laten je in de kou staan wanneer de standaard oplossingen niet werken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 10:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen