Paard naar Denemarken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gizar
Berichten: 62
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: Middenbeemster

Paard naar Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 22:01

Ik wil graag een pony naar Denemarken verkopen. Wie heeft daar ervaring mee? Is er grenscontrole?
Wordt er gevraagd naar een negatieve Covid-test? Ik lees graag ervaringen van andere mensen.

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 22:12

Ja er is grenscontrole, politie staat ook daadwerkelijk op de grens te controleren (was trouwens ruim pre-corona al zo vanwege de strenge vluchtelingen politiek).
Je komt er niet in zonder goede reden en negatieve test van max 24 uur oud. Ze zijn streng, zeker als je in een auto met buitenlandse platen komt rijden. Heb je de zaak niet op orde, dan wordt je onder politie begeleiding genadeloos Denemarken weer uitgezet. Dat zou wel heel erg vervelend zijn met een paard in de trailer :(

Zie meer hier: https://en.coronasmitte.dk/rules-and-re ... to-denmark
En bel naar de Deense corona hotline om te vragen of vervoeren van een paard een geldige reden is.
+45 70 20 02 33

Ik zou het paard laten vervoeren, dan weet je zeker dat het dier de grens over komt.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31310
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Paard naar Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:47

ED -> TAO

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Paard naar Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:51

Denemarken is inderdaad heel erg streng. Als je je paard naar DK verkoopt zou ik hem laten transporteren met een transportbedrijf. Zij mogen namelijk wel gewoon de grens over.

Als privé persoon heb je betere kansen onder de controle uit te komen met een auto met Deens kenteken (uit persoonlijke ervaring). Maar kom je ee wel in, houdt dan rekening met de 10 sagen zelf quarantaine. Dit wordt ook gehandhaafd.