Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 19 van de 21 [ 511 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Probleem op (laten) lossen door verkoper of ontbinden?

 
Profiel   

hwn schreef
Als ik het goed begrijp, lees je dat de verkopers afraden om er nog op te stappen. Zelf vermoed ik dat TS elders het advies kreeg om niet meer op te stappen, om te vermijden dat ze alsnog de schuld krijgt van het verknoeien van de pony als het weer fout loopt. Want verkoper kan zeggen: "Bij ons lukte het toen wel, dus fout ligt duidelijk niet bij ons."

Verder ben ik het wel met je eens dat de koop moet ontbonden worden.

Oh zo had ik het inderdaad opgevat, maar zoals jij het nu beschrijft kan natuurlijk ook. Zo had ik het nog niet bekeken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 20:27 



 
Profiel   

wiifke schreef
hwn schreef
Als ik het goed begrijp, lees je dat de verkopers afraden om er nog op te stappen. Zelf vermoed ik dat TS elders het advies kreeg om niet meer op te stappen, om te vermijden dat ze alsnog de schuld krijgt van het verknoeien van de pony als het weer fout loopt. Want verkoper kan zeggen: "Bij ons lukte het toen wel, dus fout ligt duidelijk niet bij ons."

Verder ben ik het wel met je eens dat de koop moet ontbonden worden.

Oh zo had ik het inderdaad opgevat, maar zoals jij het nu beschrijft kan natuurlijk ook. Zo had ik het nog niet bekeken.


Het is beide. De verkopers raden het af, en anderen raden het me af om redenen die wiifke noemt. Maar ik was er überhaupt niet happig meer op mijn nek te breken hoor :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 21:18 



 
Profiel   

Van de regen in de drup, daar zou ik voor bedanken.

Ik zou de verkoper vragen de pony terug te nemen en afscheid van elkaar te nemen als ze niks beter te bieden hebben, desnoods voor wat minder dan je betaald hebt, wanneer je rechtsbijstand hebt deze inschakelen, om het hele bedrag terug te krijgen inclusief overige kosten, bij geen rechtsbijstand je verlies nemen.

Ook zou ik het hele gebeuren/verloop van afgelopen vrijdag op de mail zetten en haar toezenden, zodat je het zwart op wit hebt staan.

Vermeld daarin ook wat jullie afgesproken hebben, en de bemerkingen van de aangeboden pony.
Zeg dat je de mail schrijft om er even zeker van te zijn dat jullie elkaar goed begrepen hebben en dat je het fijn zou vinden dat ze je een bevestiging stuurt dat je het goed hebt begrepen.

Schrijf wel op een vriendelijke toon.

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 21:20 



 
Profiel   

TS, wat vind jij zelf? Ik denk dat iedereen hier unaniem is qua advies. Maar ik zie nergens in je reacties staan wat jij ervan vindt. Niet dat je het ons verschuldigd bent hoor! Maar ik ben benieuwd naar wat jou eigen idee is van dit aanbod. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 21:43 



 
Profiel   

Kom even onder de meeleessteen weg.
Wat ik zou doen is morgen naar de handelaar bellen en zeggen dat je nu de pony oplaad en terug komt brengen en dat je verwacht dat er een envelop met jouw geld klaar ligt.

Elke dag dat deze pony bij jou op stal staat, kost jou veel geld.

Uit alles druipt dat je daar geen geschikte pony zult vinden.
Volgens consumentenrecht kun je gewoon je geld terug eisen, mochten ze geen geschikte vervanger hebben. Die hebben ze niet, dus kun je de koopt éénzijdig ontbinden en geld terug vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 22:03 



 
Profiel   

Zou zo'n handelsstal het spreekwoord niet kennen dat een goede naam te voet komt,maar te paard vertrekt??! Wel heel toepasselijk in het geval van paardenhandel...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-21 07:59 



 
Profiel   

Ben je al wat verder inmiddels, TS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 14:02 



 
Profiel   

Hoop, dat het inmiddels is opgelost?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 18:18 



 
Profiel   

Ik heb begrepen dat het is opgelost. TS kan je altijd PBen natuurlijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 18:42 



 
Profiel   

Dat zou fijn zijn als het is opgelost. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 20:44 



 
Profiel   

De pony is inderdaad uiteindelijk terug naar de verkoper en ik heb het geld terug nadat we het over andere opties niet eens konden worden, dus wat dat betreft hartstikke blij mee natuurlijk!

Ik hoop oprecht dat het met de pony helemaal goed gaat komen, en ik geloof ook zeker dat dat moet lukken. Ik vind het zelf ook heel jammer dat het zo gelopen is, want het is echt een hele leuke pony, bloedmooi ook en een hele bijzondere beweger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 21:18 



 
Profiel   

Wat fijn, Supertje, bedankt voor de update! En succes met je zoektocht naar een pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 21:20 



 
Profiel   

Fijn dat jullie eruit zijn gekomen samen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 21:21 



 
Profiel   

Dat is inderdaad een fijne afloop. Dan was mijn eerdere slechte gevoel bij de verkopers alsnog ongegrond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 21:50 



 
Profiel   

Wat fijn dat jullie eruit gekomen zijn! En succes met de zoektocht naar een andere pony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 22:19 



 
Profiel   

fijne update!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 22:30 



 
Profiel   

Wat fijn dat het zo goed opgelost is. Ik hoop dat jullie snel een leuke geschikte pony vinden. Succes! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 05:59 



 
Profiel   

Nou ind dit is netjes opgelost door de verkopende partij. TS ik hoop dat jullie uiteindelijk een geschikte pony zullen vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 06:19 



 
Profiel   

*\%/*

Vind t wel mooi dat hier zoveel mensen waren die met allerlei oplossingen kwamen want ja ts moest maar blij zijn met minder... en dat t dan gewoon afloopt zoals het hoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 06:35 



 
Profiel   

Super mooi bericht!

Succes met je zoektocht naar de juiste pony :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 07:15 



 
Profiel   

MarjanB schreef
*\%/*

Vind t wel mooi dat hier zoveel mensen waren die met allerlei oplossingen kwamen want ja ts moest maar blij zijn met minder... en dat t dan gewoon afloopt zoals het hoort.


En dat er al zoveel wantrouwen was naar de verkoper, terwijl ts daar heel genuanceerd is was en bleef. En dat die het blijkbaar gewoon opgelost heeft. Weliswaar in een dialoog. Een beetje heen en weer. Maar wel opgelost. En verschillende opties bekijken vind ik zo gek nog niet ipv meteen roepen breng maar terug. Het is geen defecte wasmachine per slot van rekening.

Dus ben blij voor je ts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 07:31 



 
Profiel   

pol013 schreef
En dat er al zoveel wantrouwen was naar de verkoper, terwijl ts daar heel genuanceerd is was en bleef. En dat die het blijkbaar gewoon opgelost heeft. Weliswaar in een dialoog. Een beetje heen en weer. Maar wel opgelost. En verschillende opties bekijken vind ik zo gek nog niet ipv meteen roepen breng maar terug. Het is geen defecte wasmachine per slot van rekening.

Dus ben blij voor je ts.


Verkoper heeft er natuurlijk recht op onder de consumentenkoopwet om een met een andere (vergelijkbare) oplossing te komen, maar dat is met een wasmachine natuurlijk een stuk eenvoudiger. In ieder geval fijn dat het zo is opgelost. Deze pony komt echt wel weer goed terecht. Wel belangrijk natuurlijk dat eventuele nieuwe kopers de gebruiksaanwijzing meekrijgen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 07:45 



 
Profiel   

Nou gelukkig is het uiteindelijk gelukt *\o/*

Hopelijk vindt het beestje een super plekje en vinden jullie een lekker probleemloos paardje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 07:45 



 
Profiel   

Fijne update :j
Hopelijk krijgt verkoper het snel weer opgelost en krijgt de pony een fijn ander huisje :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 07:47 



 
Profiel   

Fijne update!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 08:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 19 van de 21 [ 511 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen