Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Chipnummer begint met 985?

 
Profiel   

Per toeval ontdekte ik dat mijn paard zijn chipnr begint met 985, volgens mijn tandarts zou dat in Belgie zijn geweest? Ik ken zijn fokker en paard is volgens haar in Nederland geboren... Waar komt dit nummer vandaan?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 14:30 



 
Profiel   

Het is een internationaal chipnummer, het wordt in diverse landen gebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 14:48 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
Het is een internationaal chipnummer, het wordt in diverse landen gebruikt.

Klopt, 985 werd (wordt?) gebruikt als een algemeen nummer.
Hier staan de landen nummers:
https://www.chipjedier.nl/media/1074/la ... s-chip.pdf

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 14:53 



 
Profiel   

Zit nu met het probleem dat het rvo dit nummer niet pakt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 10:48 



 
Profiel   

Waarschijnlijk moet je paard dan nog geïmporteerd worden. Ik had dat ook met mijn in nederland geboren merrie die in Duitsland is gechipt en ingeschreven. Ik heb dat bij het tinkerstamboek laten doen https://www.nsvt.eu/formulieren/paard-o ... n-op-naam/. Daar hoef je namelijk je paspoort niet op te sturen en krijg je binnen een paar dagen een sticker thuis die je in het paspoort kunt plakken. Zij melden dan ook je paard gelijk aan bij de RVO. Kost 29,95.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 10:53 



 
Profiel   

Maar mijn paard is ingeschreven bij NRPS op onze naam, maar dus niet in NL? Kan het daar ook? Snap er helemaal niks van :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 11:00 



 
Profiel   

Dat is wel vreemd, misschien even contact opnemen met de NRPS dan hoe het zit en of zij hem aangemeld hebben bij de RVO?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 11:31 



 
Profiel   

Doef schreef
Maar mijn paard is ingeschreven bij NRPS op onze naam, maar dus niet in NL? Kan het daar ook? Snap er helemaal niks van :')


Ligt er dan aan wanneer dit overschrijven gebeurt is en of NRPS toen heeft doorgebeld naar de database. Even een belletje naar RVO en dan lossen die het voor je op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 11:40 



 
Profiel   

Ik haal dit topic even omhoog, want ik kom er zelf niet uit.

Ik heb interesse in een paard, en wil hem eerst graag even opzoeken met de KNHS paardenzoeker. Vanmiddag is mij een foto van het chipnummer in het paspoort gestuurd door de huidige eigenaar. Alleen kan noch KNHS noch een site voor chipnummers het herkennen. Waarschijnlijk omdat het begint met '985'. Kan iemand mij helpen hoe ik het paard te pakken krijg?

Dit is het nummer: 985101054065998
Paard zou in Ierland geboren zijn (2010 of 2011, hij is nu 10 jaar vertelden ze). Op z'n 6e naar NL verhuisd en nu sinds een half jaar in BE.

Help :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 19:52 



 
Profiel   

Misschien een overbodige tip :o

De site zet er automatisch het Nederlandse landnummer voor, die moet je eerst weghalen en daarna het hele nummer invoeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 20:01 



 
Profiel   

Sintara schreef
Misschien een overbodige tip :o

De site zet er automatisch het Nederlandse landnummer voor, die moet je eerst weghalen en daarna het hele nummer invoeren

Welke site bedoel je dan? Want ik heb er een aantal geprobeerd (ook buiten NL) en nergens een NL landnummer gezien haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 20:06 



 
Profiel   

Ik heb even gezocht in de Belgische databank (https://www.horseid.be) en daar krijg ik ook geen resultaat. Ik vermoed dat het paard dus ook (nog) niet aangemeld werd in België. Als je de UELN hebt kan je daarmee eventueel ook nog eens zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 20:16 



 
Profiel   

Nee ik denk dat ik maar even ga vragen voor foto's van het hele paspoort of idd nog de UELN. Heb 3 dagen moeten wachten voor ze eindelijk de chip hadden gestuurd, maar nog een paar dagen wachten kan vast geen kwaad :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 20:23 



 
Profiel   

Prima2Donna schreef
Ik haal dit topic even omhoog, want ik kom er zelf niet uit.

Ik heb interesse in een paard, en wil hem eerst graag even opzoeken met de KNHS paardenzoeker. Vanmiddag is mij een foto van het chipnummer in het paspoort gestuurd door de huidige eigenaar. Alleen kan noch KNHS noch een site voor chipnummers het herkennen. Waarschijnlijk omdat het begint met '985'. Kan iemand mij helpen hoe ik het paard te pakken krijg?

Dit is het nummer: 985101054065998
Paard zou in Ierland geboren zijn (2010 of 2011, hij is nu 10 jaar vertelden ze). Op z'n 6e naar NL verhuisd en nu sinds een half jaar in BE.

Help :')

Ik heb het nummer in alle voor mij bekende databases ook niet gevonden (NL, Ierland, UK, Frankrijk, Oostenrijk, Spanje, Denemarken).

Op zich niet vreemd hoor, de 9-serie is inderdaad voor prive gebruik en deze chips zijn daarom vaak niet te vinden in databases. Mocht je het paard gaan bekijken, controleer dan in ieder geval de aftekeningen in het paspoort (zowel geschreven als getekend), en laat ook de chip uitlezen. Als dat allemaal in orde is, is er weinig aan de hand. Het paspoort is dan alleen nog niet in Nederland geregistreerd. Dus koop je het paard, zorg er dan voor dat je het paspoort laat registreren door een stamboek (bijvoorbeeld NRPS of KNHS), of laat de huidige eigenaar dit nog doen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 20:35 



 
Profiel   

Je hoeft hem niet bij een stamboek te laten registreren dat kost alleen maar geld. Je kunt hem bij het RVO importeren en daarna op een UBN (van de plaats waar hij verblijft) registreren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 20:51 



 
Profiel   

Zojuist toch het levensnummer al gekregen! Ik had goede hoop, maar hier loopt het ook op stuk...
UELN is 528021201000181
Deze is wel Nederlands als ik de eerste 3 cijfers zo zie. KNHS en RVO zeggen dat het een onbekend nummer is. Horsetelex trouwens ook. Zou hij dan gewoon nergens geregistreerd staan? Wel raar, want toen ik er was tijdens de bezichtiging zei de eigenaar dat 'ie op KNHS te vinden is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 22:08 



 
Profiel   

Hij is gevonden!! Geboortedatum blijkt toch anders dan mij verteld is, want hij is een jaar ouder. Ben blij dat ik het zelf heb gecontroleerd nu. Bedankt voor de hulp iedereen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 10:21 



 
Profiel   

Prima2Donna schreef
Ik haal dit topic even omhoog, want ik kom er zelf niet uit.

Ik heb interesse in een paard, en wil hem eerst graag even opzoeken met de KNHS paardenzoeker. Vanmiddag is mij een foto van het chipnummer in het paspoort gestuurd door de huidige eigenaar. Alleen kan noch KNHS noch een site voor chipnummers het herkennen. Waarschijnlijk omdat het begint met '985'. Kan iemand mij helpen hoe ik het paard te pakken krijg?

Dit is het nummer: 985101054065998
Paard zou in Ierland geboren zijn (2010 of 2011, hij is nu 10 jaar vertelden ze). Op z'n 6e naar NL verhuisd en nu sinds een half jaar in BE.

Help :')


Als ik dit chipnummer op de RVO site invul, dan krijg ik gewoon alle gegevens te zien hoor (geboortedatum, levensnummer, Tinker stamboek).
https://webform.rvo.nl/formule1/formuli ... nIenRPaard

Dit chipnummer zal ook geen problemen geven als je hem wilt registreren op je locatie (UBN), want hij is bekend bij RVO.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 10:36 



 
Profiel   

@Dispar_Vulgo klopt dat je het nu kan vinden. Een hele lieve bokker had mij een privé berichtje gedaan dat er een fout was in het systeem, waardoor het RVO geen koppeling had gemaakt met het nummer. Die fout is nu net vanochtend verholpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 10:43 



 
Profiel   

Prima2Donna schreef
@Dispar_Vulgo klopt dat je het nu kan vinden. Een hele lieve bokker had mij een privé berichtje gedaan dat er een fout was in het systeem, waardoor het RVO geen koppeling had gemaakt met het nummer. Die fout is nu net vanochtend verholpen.


Overigens vermoed ik wel dat hij wat korter dan 5 jaar geleden geïmporteerd is ;) Ik denk begin dit jaar gearriveerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 18:24 



 
Profiel   

Doef schreef
Maar mijn paard is ingeschreven bij NRPS op onze naam, maar dus niet in NL? Kan het daar ook? Snap er helemaal niks van :')

Dan moet je even een belletje naar de NRPS doen, dat zij het chipnummer even registreren.

Mijn arabier, gechipt en wel (ook beginnend met 985, geboren en gechipt in Nederland) was niet bekend en het stamboek heeft deze bij geregistreerd en dat was nu goed en kan ik hem vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 18:27 



 
Profiel   

Poosje81 schreef
Prima2Donna schreef
@Dispar_Vulgo klopt dat je het nu kan vinden. Een hele lieve bokker had mij een privé berichtje gedaan dat er een fout was in het systeem, waardoor het RVO geen koppeling had gemaakt met het nummer. Die fout is nu net vanochtend verholpen.


Overigens vermoed ik wel dat hij wat korter dan 5 jaar geleden geïmporteerd is ;) Ik denk begin dit jaar gearriveerd

Daarom wilde ik hem dus op de KNHS paardenzoeker opzoeken, voor de wedstrijdresultaten. Maar daar is hij echt niet te vinden helaas. Ik vind het een raar verhaal en ga er ook niet mee verder denk ik, voelt niet helemaal okay.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 18:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen