NVWA makkelijker kunnen we het niet maken ..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

NVWA makkelijker kunnen we het niet maken ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 05:23

Ik zocht wat algemene info over de keuring om een weekendje naar Duitsland te gaan met ponylief.

Ik weet dat je een gezondheidsverklaring moet hebben.
Ik weet ook dat de keuring nergens op slaat en dat er flinke bedragen voor gevraagd worden.

Desondanks dacht ik ik ga het gewoon even opzoeken.
Nou dat heb ik geweten. Tabbladen in tabbladen in tabbladen in tabbladen %)

Dus ik dacht slim te zijn en een mail te sturen:

Weekend weg naar Duitsland, geen contact met andere paarden, eigen vervoer.
Wat houdt een keuring in.
Wat wordt er gekeurd.
Wat zijn de totale kosten van een keuring.
Kan mijn eigen DA dit niet doen?


Vrij simpel dacht ik.

In de automatische mail die ik terug kreeg stond dat een antwoord tot wel 4 weken op zich kon laten wachten. :wow:

Gelukkig kreeg ik het al binnen enkele uren.
Wederom een flinke lap tekst met 9 verschillende linkjes en nog steeds geen enkel concreet antwoord op welke vraag dan ook.

Dus de linkjes aangeklikt, nog meer tabbladen gelezen, nog meer documenten gedownload en toen dacht ik stik erin.


Echt kunnen ze dit niet gewoon veel simpeler maken? 8)7

Ik kan nog steeds niet vinden wat en hoe er gekeurd wordt.
Ik denk te weten wat het ongeveer gaat kosten (€116 + €48) Maar staat dit in verhouding met wat ze doen?

Ik snap dat de meeste mensen dus zonder gezondsheidsverklaring op pad gaan. Wat omslachtig gedoe zo.


Mijn overweging om het wel te doen is ivm corona. Ik ben bang dat de controles bij de grens verscherpt zijn.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Re: NVWA makkelijker kunnen we het niet maken ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 05:42

Er wordt niks gekeurd. Ze kijken een keer naar je paard en dat is het. Ontzettende geldklopperij...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 06:59

Onali schreef:
Ik denk te weten wat het ongeveer gaat kosten (€116 + €48) Maar staat dit in verhouding met wat ze doen?

Maakt dat uit? Je hebt een doel (naar DE zonder kans op gedoe) en om dat doel te bereiken moet je die keuring laten doen. Wat dat dan inhoudt is dan om het even toch?

Ik vind het wel heel slecht dat het allemaal zo slecht te vinden is op de site en dat je niet gewoon een normaal antwoord krijgt. Het is een verplichting, die keuring, dan hoort het ook transparant te zijn en hoort men daar eenvoudig alles over op te kunnen zoeken. Maar ja, overheidsinstelling...

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: NVWA makkelijker kunnen we het niet maken ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 07:26

Ik weet dus dat de boete voor het niet hebben van die keuring vele malen lager ligt dan die "keuring".

Daarom wilde ik nu wel eens weten hoe het precies zit met die keuring.

Ik ga pas over een paar maanden weg dus ik heb nog bedenktijd welk risico ik wil gaan lopen.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78501
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 18:52

Vraag eens aan Marije_Jiplover, zij heeft met haar werk hiermee te maken.