Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen beregening bak

 
Profiel   

Ow dat ziet er goed uit!

Hebben vorig jaar wel al een put laten slaan, pomp gekocht en 100m dikke tyleen, maar die ligt nu op korte zijde van de bak te wachten.

Die zwarte dingen op de bakrand ben ik bang dat ze gesloopt worden, omdat de bak 24/7 open staat. 20*40m bak.

Heb je ook detail foto's? Vanaf de grond tot sproeier?

Wij hebben behoorlijk wat druk erop zitten. Deed voorheen de tuinslang op een standaard en dan rond sproeien, maar nu gaat het iets harder dan de gewone waterleiding.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 16:46 



 
Profiel   

Superpony we hebben wat foto’s gemaakt vanaf de grond naar de bakrand. De pop-up hebben we een cm of 3-4 onder de bakrand gelaten, juist ivm hooligans die regelmatig in de bak lopen. De pop-ups gaan met sproeien 10 cm omhoog, dus dat kan prima. Op de foto zie je dat het sproeisysteem is vast gemaakt met tiewraps, dat is omdat het hout aan de buitenkant nog donkerbruin geverfd moet worden. Zodra ik dat gedaan heb gaan we ze in de vaste klemmen zetten.

De 5 cm slang die onder de grond doorloopt en de 3,2cl slang omhoog. Langs de bakrand hebben we de slangen ongeveer 25 cm ingegraven. Door de wei heen naar de sloot wel dieper, ongeveer 50cm.

[ img ]

[ img ]

De pop ups, dus 3-4 cm onder de rand

[ img ]

[ img ]

Ik hoop dat de foto’s duidelijk genoeg zijn voor je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 21:19 



 
Profiel   

Super, dank je wel! Daar heb ik zeker wat aan.

Ik ben zo slim geweest om al aan te planten en kan nog moeilijk ene geul graven, dus nu ligt de tyleen slang nog boven de grond. Even zien hoe we dat gaan doen. Bij paden wel onder de grond gegraven.

Goede tip om hem zo onder de paal te doen en dan met die 10cm is precies goed dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 01:18 



 
Profiel   

Superpony, ik ken het. Ik had overal gras ingezaaid langs de rand van de bak. Aan de linkerkant sws niet handig, want daar willen we nog een haag planten en aan de andere kant is nu dat wat er opgekomen was ook helemaal weg. Nou ja dat wordt weer opnieuw inzaaien. Links niet, daar moeten we bedenken wat voor struikjes we willen, ws wordt het een beukenhaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 07:12 



 
Profiel   

Hij komt vanaf de voorkant schuur langs het pad voor hun schuilstal. Daar had ik vlieren geplaatst. Dan onder pad door langs bak en daar hadden we al een beukenhaag geplaatst.
Het kan wel, maar dan moeten we echt schuin door de wei gaan. Nu boven de grond gehouden voorlopig. Weet ik ook waar het loopt. In de winter gebruiken we het toch niet.

Zit alleen nog te twijfelen over 2 aan elke kant of 3.

En wil achterin weer een aftap punt voor de achterste wei/planten en de poel daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 12:08 



 
Profiel   

Wij hebben toen via marktplaats van die rode slange gekocht. 10€ per 25 meter. Daar tyleenkoppelingen aangemaakt en daar rainbirds op. We willen hem dit jaar optimaliseren door een splitsing te maken zodat water naar 3 rainbirds gaat ipv langs 6 moet want dan kreeg de laatste beetje een pisstraaltje..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 12:45 



 
Profiel   

Ik heb een vraagje over sproeiers. Als ik met onze huidige sproeiers de bak heb gesproeid, dan komt er altijd op de plek van de sproeiers een mega natte plek, terwijl op de hoefslag maar een paar druppels zijn gevallen. Ik weet niet of dit normaal is maar ik wil dus graag andere sproeiers. Nu zag ik in dit topic iets van pop up sproeiers aan de zijkanten. Dit leek me erg interessant dus ik ben gaan googlen. Maar wat zijn goeie pop up sproeiers en hoeveel heb je er nodig bij een bak van 20x40?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-22 15:31 



 
Profiel   

yarkayunda schreef
Maar wat zijn goeie pop up sproeiers en hoeveel heb je er nodig bij een bak van 20x40?

Ik heb er 4, 2 per lange zijde. Denk dat het bereik ook af zal hangen van de capaciteit van je waterpomp, hoeveel druk je hebt zeg maar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-22 07:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen