Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Trailer laden met instap ipv klep

 
Profiel   

Mijn trailer heeft ook een deur waardoor mijn paard er ook in kan stappen ipv via de klep. De opstap is echter 42 cm hoog. Iemand ervaring mee om zo je paard in de trailer te laden? Via de klep gaat niet zo goed. Hij blijft staan op de overgang klep-trailer.
Ik heb gelezen dat in Amerika alle paarden zo geladen worden. Heb vooral vragen over het achteruit stappen. Mijn paard is wel 1.70m dus vrij groot.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 15:58 



 
Profiel   

Ik heb diezelfde mogelijkheid, en gebruik de klep met achteruit uitladen. Dan heb je geen probleem met opeens de diepte in stappen. De Amerikaanse trailers hebben vaak een voor-uitloop (ook via een klep)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 17:12 



 
Profiel   

Is jouw paard er weleens achteruit uitgegaan? Bv omdat er nog geen stang achter was? Dus meer per ongeluk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 17:31 



 
Profiel   

Nee, mijn paarden wachten netjes op de stang :P

Ook met oefenen zorg ik ervoor dat ze alleen achteruit gaan als ik dat vraag. Ik heb (nog) geen paarden gehad die achteruit gingen op eigen initiatief. Meeste van mijn paarden zijn eigen fok en training.

Ik denk trouwens dat achteruit gaan en onverwachts de vloer onder de voeten kwijt zijn wel eens als reactie kan geven dat ze rap weer vooruit gaan. Dat zou in de natuur tenminste wel de normale instinctieve reactie moeten zijn, want anders lig je onderaan het ravijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 18:04 



 
Profiel   

een deur-systeem gaat hier met de jonkies altijd veeeeel beter dan een klep. ook eruit.
die klep is altijd een enorme drempel en met instap heb je die niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 18:08 



 
Profiel   

In Canada zijn inderdaad veel trailers zo en dat werkt prima. Ook voor kleinere paarden. Het is maar net wat ze gewend zijn. En als de klep het probleem is heb je dat inderdaad op deze manier omzeild.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 18:15 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
een deur-systeem gaat hier met de jonkies altijd veeeeel beter dan een klep. ook eruit.
die klep is altijd een enorme drempel en met instap heb je die niet.


Ik heb geen hele lage trailer ofzo. Jullie voor de jonkies ook niet? Dus zo'n afstap is dan eigenlijk geen probleem?

Als hij eenmaal in de trailer is kan ik hem wel op zijn plek houden. Het is meer dat als hij toch even wat te ver naar achter gaat geen vloer meer voelt. En ik het probleem niet groter wil maken natuurlijk. Scheelt wel dat hij niet snel in paniek is....

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 18:40 



 
Profiel   

Als een paard nog een beetje 'natuur' in zich heeft, zou de eerste voet naar achteren die in het luchtledige terecht komt in principe gewoon de reactie: "oh, ik moet 'm naar voren zetten" moeten opleveren.
Ik kan me niet goed voorstellen dat een voet in het luchtledige de reactie: "dan spring ik nu in volle vaart achteruit dat luchtledige in" tot gevolg zou hebben bij een paard. Paarden zijn niet al te snugger, maar zó stom verwacht ik nou ook weer niet dat ze zijn :+

Wat doet je paard als je 'm op een vlonder zet en achteruit laat gaan? 'Voelt' hij dan even voordat hij z'n voet eraf zet of raakt-ie dan al de kluts kwijt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 18:44 



 
Profiel   

En 'gewoon' trainen met de klep is geen optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 16:54 



 
Profiel   

Een trailer zonder klep werkt perfect
Je hebt ze tegenwoordig ook met een heel kort uitschuifbaar klepje
Werkt ook super
Veel paarden hebben echt een hekel aan de reguliere klep .
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 21:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen