Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

2 paardswagen huren (omgeving) Zuid Holland

 
Profiel   

Ik ben op zoek naar B rijbewijs 2 paardswagens die te huur zijn in Zuid Holland (of omgeving). We gaan inmiddels regelmatig op pad met onze pony, en aangezien wagens soms al bezet zijn, zoek ik zo veel mogelijk opties om zo'n wagen te huren, om een lijstje achter de hand te hebben voor als er een al bezet is. Het liefst een 5-zitter, maar dat lijkt er bijna niet te zijn.

Deze opties ken ik:
Equitrans Maasland (al eens gehuurd, voordeel: goedkoop, nadeel: wagen is echt een oud beestje. 3 zits)
Paardenwagenverhuur.com Rotterdam Zuid (nog niet zelf geprobeerd ivm bezet, 3 zits)
Country Stables Wassenaar (nog niet zelf geprobeerd ivm bezet, 3 zits)
paardenwagen-hellevoetsluis.com (nog niet zelf geprobeerd, 3 zits)

weten jullie nog andere opties? Ik hoorde via via dat er ook een in Zoetermeer te huur zou zijn?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 09:01 



 
Profiel   

B rijbewijs en dan 5 zitter? Hou je er rekening mee dat die 5 personen wel ten koste gaan van het laadvermogen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 19:36 



 
Profiel   

https://www.facebook.com/paardenwagenverhuursandrinah/ Ook een drie-zitter.

https://paarden-taxi.nl/paardenvrachtwa ... uto-huren/ , hier staat niet bij hoeveel personen er in kunnen, ik vermoed ook drie.

Vrachtwagens voor paarden met 5 personen op B-rijbewijs: ik heb ze nog nooit gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 21:08 



 
Profiel   

Jet schreef
https://www.facebook.com/paardenwagenverhuursandrinah/ Ook een drie-zitter.

https://paarden-taxi.nl/paardenvrachtwa ... uto-huren/ , hier staat niet bij hoeveel personen er in kunnen, ik vermoed ook drie.

Vrachtwagens voor paarden met 5 personen op B-rijbewijs: ik heb ze nog nooit gezien.


Is die van de annas- hoeve nu zonder chauffeur? Een poos terug deden ze dit nog niet dacht ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 22:17 



 
Profiel   

Hier eentje met 5 zitplaatsen: https://www.vervloed.nl/product-categor ... s-verhuur/
€165 per dag
Edit: nog een 5 zitter https://anemone.nl/verhuur/

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 22:25 



 
Profiel   

Ilsevdhoek schreef
Jet schreef
https://www.facebook.com/paardenwagenverhuursandrinah/ Ook een drie-zitter.

https://paarden-taxi.nl/paardenvrachtwa ... uto-huren/ , hier staat niet bij hoeveel personen er in kunnen, ik vermoed ook drie.

Vrachtwagens voor paarden met 5 personen op B-rijbewijs: ik heb ze nog nooit gezien.


Is die van de annas- hoeve nu zonder chauffeur? Een poos terug deden ze dit nog niet dacht ik?


Dat is een goede vraag inderdaad, nu ik weer verder kijk op die site lijkt het inderdaad meer op met chauffeur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 06:58 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips! Die van Sandrinah, dat is dezelfde paardenwagenverhuur.com. Anna's hoeve kende ik nog niet, dat is ook in de buurt, een goede optie! Vervloed is iets verder weg, maar kan evt wel. Anemone is behoorlijk ver weg, is wel een prachtige wagen inderdaad.

Gewicht is inderdaad een aandachtspunt, dat zal ik in de gaten houden inderdaad. Bedankt allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 07:11 



 
Profiel   

Hier ook goede ervaringen met vervloed

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 07:15 



 
Profiel   

Stal Westerman verhuurt hun wagentje ook aan derden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 07:19 



 
Profiel   

Simbaa schreef
Stal Westerman verhuurt hun wagentje ook aan derden :)

Inderdaad, hele fijne wagen, is ook een automaat.
Echter wel 3 zits.


En even algemeen, aangezien mensen toch vaak geen idee hebben hoe het zit met gewicht en B rijbewijs gekeurde wagens:
En hou er rekening mee... qua gewicht mag je al bijna nooit 2 paarden vervoeren, laat staan met 5 personen.
Dat er 2 vakken in zitten waar paarden in passen, wil niet zeggen dat het klopt qua gewicht ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 07:53 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Simbaa schreef
Stal Westerman verhuurt hun wagentje ook aan derden :)

Inderdaad, hele fijne wagen, is ook een automaat.
Echter wel 3 zits.


En even algemeen, aangezien mensen toch vaak geen idee hebben hoe het zit met gewicht en B rijbewijs gekeurde wagens:
En hou er rekening mee... qua gewicht mag je al bijna nooit 2 paarden vervoeren, laat staan met 5 personen.
Dat er 2 vakken in zitten waar paarden in passen, wil niet zeggen dat het klopt qua gewicht ;)

Watje!
Je kunt prima 4 paarden en een grote living hebben bij 450kg laadvermogen!!
(Ja, echt, 12 ton vrachtwagen, 450kg laadvermogen; netjes op papier, bij de RDW!)

Maar zonder gein; bedenk daarnaast ook dat JIJ (de chauffeur) verantwoordelijk bent voor de belading en verder helemaal niemand!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 09:02 



 
Profiel   

Het is wel handig als er op de foto een kenteken te lezen is, een hier boven genoemde vijfzitter heeft b.v. een rijklaar gewicht van 2850 kg. Blijft over maximaal 650 kg voor chauffeur, paard, zadel. Maximaal want "rijklaar" is gewoon leeggewicht + 100 kg. Ben benieuwd wat deze daadwerkelijk weegt gewoon zoals je 'm met halfvolle tank van het erf zou rijden zonder paard of spullen die je mee zou willen nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 09:22 



 
Profiel   

Maar dat is dus ook het punt... het kenteken is vaak niet het echte gewicht.
Sommige wagens worden 'kaal' op kenteken gezet, dan de opbouw erop en niet meer overnieuw gewogen/aangepast.

ikke schreef
Watje!
Je kunt prima 4 paarden en een grote living hebben bij 450kg laadvermogen!!
(Ja, echt, 12 ton vrachtwagen, 450kg laadvermogen; netjes op papier, bij de RDW!)

Maar zonder gein; bedenk daarnaast ook dat JIJ (de chauffeur) verantwoordelijk bent voor de belading en verder helemaal niemand!


:+ _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 09:41 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Maar dat is dus ook het punt... het kenteken is vaak niet het echte gewicht.

Niet voor niets dat daar een heel topic over is: [TAO] Tweepaards vrachtauto's, vraag goed door naar echt gewicht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 09:46 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Maar dat is dus ook het punt... het kenteken is vaak niet het echte gewicht.
Sommige wagens worden 'kaal' op kenteken gezet, dan de opbouw erop en niet meer overnieuw gewogen/aangepast.

Dat is maar beperkt waar voor de hier getoonde wagens.
De RDW is soms wel gek maar niet knettergek. Als jij een wagen aanbiedt voor paardenvervoer, moet ie voldoen aan de minimum eisen voor opbouw.
Dat ziet er echter niet gelikt uit, dus wordt ie mooier ingericht. Ze zijn echter ook niet zo gek (het zijn gewoon in serie geproduceerde wagens, veelal uit Frankrijk) dat ze 'm half afgebouwd ter keuring aanbieden.

Het probleem zit 'm vooral in de enorme berg zooi die iedereen mee meent te moeten slepen, want plek zat. Lees de topics maar wat iedereen allemaal mee sjouwt.

Voor zelfbouwwagens geldt een ander verhaal maar die zijn vrij simpel te herkennen bij de RDW als er onder type niet vermeldt staat "veevervoer" of iets van die strekking. Dan weet je dat het gewicht niet klopt.

Mijn wagen is ook niet gekeurd en weegt op papier 6500kg leeg maar de verkoper schatte dat ie ongeveer 8 ton zou wegen. Gezien hoe de wagen opgebouwd is, denk ik dat ie er niet ver naast zit maar dan maak ik me nog steeds niet druk, de wagen mag 11990kg wegen.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:01 



 
Profiel   

update: inmiddels de wagens van paardenwagenverhuur.com / Sandrinah en Vervloed geprobeerd.

Sandrinah/paardenwagenverhuur.com: 3 zitter, hengstenuitvoering. 150 euro voor een dag incl 100 km vrij. Automaat.
Op zich een ok wagen, niet helemaal tip-top in orde; barst in voorruit, kapotte lamp, geen vastzetoog meer in 1 van de paardenvakken. Wat bijzonder mbt ophalen/terugbrengen bij kringloopwinkel in Spijkenisse. Ze zijn erg strikt met dat de wagen om 16:45 uiterlijk weer terug moet zijn, en dat hij helemaal schoongespoten moet zijn van binnen. Kost best wat tijd om dat te doen, en dan kan het een uitdaging zijn om voor 16:45 terug te zijn.

Vervloed: 3 zitter, hengstenuitvoering. 165 euro voor een dag, incl 100 km vrij. Automaat.
Is wat verder weg voor mij om op te halen, maar totally worth it! Zo goed als nieuwe wagen in perfecte staat. Ze zijn soepel met terugbrengen, als dat na 17 uur is, kun je hem bij hen voor het hek zetten. Goede service: bezemschoon terug brengen, en aftanken kunnen zij voor je regelen. Nette factuur achteraf, aantal km klopte en door hen getankte diesel was ook wat je zou verwachten qua kosten. Het is dan wel wat verder rijden, maar omdat deze niet schoongespoten terug hoeft, kost het niet veel meer tijd om deze terug te brengen. Heb inmiddels al 2 nieuwe reserveringen bij ze staan :-) Aanrader!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 09:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen