Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 10 [ 250 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Advies en tips kopen trailer

 
Profiel   

Ik hoorde ook al van dealers dat de levertijden (ik weet even niet meer welke precies) al in de 7 à 8 maanden liepen, dat gesprek was van de week. Gekkenhuis!

@marjanb ik heb ook al rondjes gemaild. Denk dat ze inmiddels denken "oh, heb je haar weer |o ". Toevallig van het weekend mailtje terug, diegene had er twee! voor me, precies wat ik wilde. Helaas, ene was al weg toen ik op zaterdagochtend om half negen (zijn berichtje was van 0700 uur en de trailer stond nog niet eens op de site), de ander moest hij nog binnenkrijgen maar ik was de eerste gegadigde... alleen toen bleken de mensen hem toch liever zelf te verkopen dan in te ruilen, dus hij kreeg hem niet binnen.

En ik zit zo ongeveer vastgeplakt aan marktplaats, facebook, alles, echt heel veel sneller kan ik niet reageren. En als ik al snel genoeg reageer, staat wat enigszins interessant is ook nog eens minimaal 2,5 uur rijden hiervandaan, dus dan is er altijd wel iemand die eerder komt, al zou ik direct in de auto springen :D

@Melia ik stuur je een pb! Twente is niet in de buurt maar hey, je moet er wat voor over hebben, haha.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 22:08 



 

Ik ben ook een illusie armer :') Vandaag rondgebeld. De HB506 is nergens op voorraad (en de prijs is gestegen naar bijna 10k :wow: ). Eén bedrijf logde in op het systeem; als ik nu bestel, wordt de trailer oktober 2022 in productie genomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 16:44 



 
Profiel   

Zo te horen ben ik net op tijd geweest met de aanschaf van mijn trailer deze zomer.
Jeetje wat een lange wachttijden zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 17:06 



 
Profiel   

Ik ga ook een nieuwe trailer kopen, een aluminium.
Ik wil mijn oude trailer inruilen, dat is een Xxtrail garnet uit 2010. Deze heeft voorin naast het deurtje wat beschadigingen en het hout is daardoor aangetast. Verder is hij nog helemaal goed.
Wat zou zo`n trailer nog opbrengen als ik die zelf verkoop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 22:29 



 
Profiel   

Tarico schreef
Ik ben ook een illusie armer :') Vandaag rondgebeld. De HB506 is nergens op voorraad (en de prijs is gestegen naar bijna 10k :wow: ). Eén bedrijf logde in op het systeem; als ik nu bestel, wordt de trailer oktober 2022 in productie genomen.


Klopt! Ik heb mijn HBX511 nu zo'n 1,5 jaar (na ruim 8 maanden wachten op oplevering) De dealer gaf aan dat wij net mazzel hadden, vanwege de Brexit zouden er import problemen zijn en de aanschafprijs flink omhoog gaan. Daar is corona nu ook nog bovenop gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 01:31 



 
Profiel   

Ik ben nog steeds heel blij met mijn Tweedehands Fautras provan. Helemaal kunststof , ook de bodem. (Met levenslange garantie), licht, geen klep maar deuren en vooruitstapdeuren. Hij was erg verkleurd, dus helemaal geverfd en nu echt supermooi. Enige is dat ze niet veel tweedehands te koop staan en dat snap ik wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 05:44 



 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ook ik ben aan het kijken voor een andere 1.5 paards trailer. Omdat 2ehands erg schaars is ben ik aan het kijken voor een nieuwe. Ik wil de keuze maken uit het volgende rijtje:

Humbaur Single aluminium met zadelkamer (2 jaar garantie op de trailer en 15 jaar op de bodem)

Sirius s45 met zadelkamer (5 jaar garantie op de hele trailer)

Brockman esprit aluminium zonder zadelkamer (mijn zadel past hier niet in) (garantie?? Kan nergens de garantie vinden en ben het bij de dealer vergeten te vragen)

Weet iemand hoe het zit met de garantie van bockmann?

Verder zag ik toen ik mij erin verdiepte dat in de humbaur een alubicomp bodem zit van 21mm en in de Sirius een aluplast bodem zit, er staat niet bij hoe dik die is. Weet iemand toevallig wat het verschil is tussen deze materialen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 10:45 



 
Profiel   

Het zijn kwalitatief alle drie goede stevige trailers. De vloer zal ongeveer hetzelfde principe zijn maar ieder heeft er een eigen naam aan gegeven.

Kies degene die jij het fijnst, mooist of handigste vind want het kan eigenlijk niet mis.

Ik heb destijds een humbaur gekocht, die is nu een jaar of 10 en doet het nog steeds prima. De enige kosten waren een neuswiel, bandjes en de gasveren zijn recentelijk vervangen.

Ik weet niet of het nu een optie is of standaard, maar trapbescherming aan de zijkanten is met aluminium trailers erg aan te bevelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 15:48 



 

Tarico schreef
Ik ben ook een illusie armer :') Vandaag rondgebeld. De HB506 is nergens op voorraad (en de prijs is gestegen naar bijna 10k :wow: ). Eén bedrijf logde in op het systeem; als ik nu bestel, wordt de trailer oktober 2022 in productie genomen.


Ik heb afgelopen week een nieuwe 506 gekocht *\o/* Er stond er 1 op voorraad en ik kreeg een hele mooie prijs voor de 1,5 paards dus ik kon 'm niet laten staan. Ik ben heel benieuwd hoe lang het duurt voordat de 1,5p weer is verkocht. Zoveel trailers stonden er niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 05:45 



 
Profiel   

Ik ben aan het rondkijken. Maar twijfel: wel of geen (western) zadelkamer in je trailer. Voordeel is dat je veel spullen in de trailer kwijt kan en ook daar kan laten liggen. En niet elke je auto hoeft uit te ruimen. Nadeel is de plek die het inneemt in de trailer. Maarja. Is dat echt een nadeel? Wie heeft er een trailer met zadelkast en hoe zijn de ervaringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 18:02 



 
Profiel   

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een zadelkamer. Het is toch wel fijn als je natte dekjes niet in de auto hebt liggen.
Daarbij vind ik het met opzadelen bij de trailer ook wel makkelijk om alles direct bij de hand te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 18:09 



 
Profiel   

Bij die van mij zit het erin. Ik vind het ideaal en zoals je zegt, geen troep in de auto en het zadel kan er mooi hangen. Ook handig voor de mestboy. Je kunt daar standaard wat spulletjes inleggen zodat je het niet elke keer hoeft in te pakken, maar altijd bij je hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 19:14 



 
Profiel   

Hier ook gekozen voor een zadelkamer. Vooral omdat ik een nieuwe trailer heb aangeschaft en dus gewoon de keuze had.
Ben er heel erg blij mee en vooral idd wat Fransje23 hierboven aanhaalt dat je alles meteen bij de hand hebt.
Ik heb daar ook mijn mestboy in staan. Thuis maak ik die wel schoon maar op locatie gaat dat niet en dan zou je dat ding bijv in de auto moeten hebben.

Ik heb een sirius en de zadelkamer zit rechts ipv links en door de grootte van de trailer is er nog ruimte zat om tussen de zadelkamer en de voorstang te staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 19:14 



 
Profiel   

Ik heb ook een schep en een bezem in mijn zadelkamer en een poetsset, krukje, reservehalster en touw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 21:33 



 
Profiel   

Wij hebben ook een trailer met zadelkamer, super fijn! We hebben laatst voor drie weken een leen trailer zonder zadelkamer gehad en mist hem echt wel!
Het neemt wel ruimte in in de trailer. vooral als we andere dingen vervoeren dan paarden kan dit wel eens lastig zijn met net een stukje wat we te kort komen door de zadelkamer. Als je voor het paard uitloopt met het laden (paard aan de linkerkant) zit hij ook in de weg, de voorste stang moet dan los en dan kan ik net tussen het schot en de zadelkamer door.
Als ik nu weer opnieuw moet kiezen wil ik zeker weer met zadelkamer, ondanks dat die af en toe een beetje in de weg zit hebben we hem die drie weken ontzettend gemist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 14:19 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor alle reacties. Mijn paard loopt voor mij uit de trailer in, dat scheelt.
En we hebben heel veel aanhangers tot onze beschikking voor als we wat anders willen vervoeren.
Het is de Bockmann champion R Western geworden.

Nu nog even wachten tot mei 2022.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:37 



 
Profiel   

Ik lees al een tijdje mee en ben nu actief opzoek naar een 1e trailer.

1.5 paards, max 750kg ivm trekkende voertuig, zonder zadelkamer.
Nieuw of jong gebruikt (lastig :') ) en minimaal aluminium vloer, vol alu voorkeur.

Kan iemand wat zeggen over de toegevoegde waarde van klimlatten op de klep?
Gevoelsmatig is dit prettiger qua grip maar het lijkt soms ook ongemakkelijk als ze er half opstappen en weegt meer...

Basismodellen van bijv Humbaur en Bockmann zie ik met zo'n egale antislip klep.
Is dat in praktijk voldoende of merken jullie toch verschil met rubberen latten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 10:42 



 
Profiel   

Ik vind zo'n egale antislip veel te glad worden zodra ze bijvoorbeeld gemest hebben en daar doorheen lopen. Helaas al eens meegemaakt paard ook nog geplast had en daardoor dus uitgleed over de klep omdat het dan net een glijbaan wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 10:44 



 
Profiel   

MariekeS_ schreef
Ik lees al een tijdje mee en ben nu actief opzoek naar een 1e trailer.

1.5 paards, max 750kg ivm trekkende voertuig, zonder zadelkamer.
Nieuw of jong gebruikt (lastig :') ) en minimaal aluminium vloer, vol alu voorkeur.

Kan iemand wat zeggen over de toegevoegde waarde van klimlatten op de klep?
Gevoelsmatig is dit prettiger qua grip maar het lijkt soms ook ongemakkelijk als ze er half opstappen en weegt meer...

Basismodellen van bijv Humbaur en Bockmann zie ik met zo'n egale antislip klep.
Is dat in praktijk voldoende of merken jullie toch verschil met rubberen latten?

Paarden die rustig en simpel laden, kunnen dat prima op een vlakke vloer. Voor lastiger te laden paarden zou ik wel latten adviseren; zie bovenstaande reactie.

Maarre, 750kg wat? leeggewicht? Laadvermogen? TMM?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 10:54 



 
Profiel   

Als je klimlatten wilt neem dan een rubber klep mat waar ze al in zitten en geen houten latten. Paard kan met ijzers achter de lat blijven hangen en ze zo lelijk af trappen, dat kan niet met die rubber klimlatten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 11:10 



 
Profiel   

Ok duidelijk, dat bevestigt mijn vermoeden dat het toch (te) glad kan worden.
Ik had inderdaad de rubberen mat/lat combi in gedachte, niet van die houten strips.

@ikke: Leeggewicht. Waarbij ik me bewust ben van het verschil tussen op papier en daadwerkelijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 12:15 



 
Profiel   

MariekeS_ schreef
Ok duidelijk, dat bevestigt mijn vermoeden dat het toch (te) glad kan worden.
Ik had inderdaad de rubberen mat/lat combi in gedachte, niet van die houten strips.

@ikke: Leeggewicht. Waarbij ik me bewust ben van het verschil tussen op papier en daadwerkelijk...

Wat heeft leeggewicht met een trekauto te maken? Pas op voor de appels en peren!

Het kan wel, maar dan moet je goed opletten en wegen voor koop. Een basic trailer redt het wel maar vaak moet je dan dingen als trapbescherming en zo al achterwege laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 12:39 



 
Profiel   

Als je weet wat je paard weegt en wat je auto mag trekken, kun je toch uitrekenen wat het maximale gewicht van de trailer zelf mag zijn om netjes binnen de grenzen blijven? Of maak ik nou een denkfout?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 12:56 



 
Profiel   

Een net-aan trekauto is gewoon niet fijn. Je wil altijd over hebben. Dan kan je in lastige situaties nog wat. En lastige situaties krijg je dankzij medeweggebruikers altijd wel een keer mee te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 13:15 



 
Profiel   

Anne_GTI schreef
Een net-aan trekauto is gewoon niet fijn. Je wil altijd over hebben. Dan kan je in lastige situaties nog wat. En lastige situaties krijg je dankzij medeweggebruikers altijd wel een keer mee te maken.

En WAT wil je dan over hebben?

}>
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 13:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 10 [ 250 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen