Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 10 [ 250 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Advies en tips kopen trailer

 
Profiel   

Mag ik mij hier ook melden om mee te lezen? Wij hebben een auto gekocht die een tweepaards mag trekken wat erg praktisch is gezien we twee paarden hebben. :+

Ik word alleen gek van het oerwoud. Harde eis is een vol aluminium trailer, onze voorkeur heeft een vooruitloop.. Maar wat een bedragen voor een nieuwe trailer.. :=
Cheval liberte komt dan het meest binnen budget, maarja, daar lees ik vooral over dat je voor een iFor moet gaan. :')

Daarom wordt het dus waarschijnlijk geen vooruitloop. Maar wat zijn dan fijne en betrouwbare trailers? Als het even kan met een zadelkamer.

Ik zou het liefst een beweegbaar tussenschot willen, om het de paarden wat makkelijker te maken erop te lopen. Ik ben zelf daardoor wel gecharmeerd van Sirius, maar ik denk dat daar ook een aardig prijskaartje aan hangt..?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 17:50 



 
Profiel   

Ik heb de sirius s75 net nieuw met inderdaad dat fijne tussenschot. Wel echt dubbel en dwars zijn geld waard moet ik zeggen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 17:57 



 
Profiel   

Zou je mij willen vertellen wat je eraan kwijt was? O:) Mag via PB hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 18:02 



 
Profiel   

Upendo, wat mag je auto trekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 18:05 



 
Profiel   

Dan zou ik ook voor de Sirius gaan! Super fijne trailers. Hoog breed en niet giga zwaar.
Heb zelf een S45 dus 1 1/2 paards.
Zo blij mee. Hiervoor had ik een xxtrail, maar ik merk echt wel verschil

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 20:44 



 
Profiel   

nine1987 schreef
Upendo, wat mag je auto trekken?

2000 kg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 21:02 



 
Profiel   

kimmetje26 schreef
Dan zou ik ook voor de Sirius gaan! Super fijne trailers. Hoog breed en niet giga zwaar.
Heb zelf een S45 dus 1 1/2 paards.
Zo blij mee. Hiervoor had ik een xxtrail, maar ik merk echt wel verschil

Dat is mooi, die kan dus op het lijstje blijven staan.

Onze huidige trailer is een XX trail en die valt me ook niet tegen qua kwaliteit. Ik denk ook dat we een rondje trailerboeren gaan doen als het budget opgespaard is (want wat een investering := ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 21:04 



 
Profiel   

Als je geduld hebt voor een Ifor gaan, maar met de nadruk op geduld := Ik heb de mijne in maart besteld en wacht nog steeds...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 21:06 



 
Profiel   

:') ik dacht bij het lezen van je eerste zin dat ik dacht geduld om langer te sparen..

Gelukkig hebben we geen haast, mijn paard is nog jong dus op dit moment hoeven we nog niet vaak samen weg, maar ergens volgend jaar willen we wel gewoon tegelijk op pad kunnen.. Maar wel goed om te weten dat we moeten informeren naar levertijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 21:08 



 
Profiel   

upendo schreef
:') ik dacht bij het lezen van je eerste zin dat ik dacht geduld om langer te sparen..

Gelukkig hebben we geen haast, mijn paard is nog jong dus op dit moment hoeven we nog niet vaak samen weg, maar ergens volgend jaar willen we wel gewoon tegelijk op pad kunnen.. Maar wel goed om te weten dat we moeten informeren naar levertijd!

Haha dat wellicht ook :-) gelukkig heb ik een leentrailer maar kan niet wachten om met mijn eigen ifor op pad te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 09:22 



 
Profiel   

Ifor, 2 paarden en maar 2000 kg trekgewicht? Denk echt dat je daaraan te kort komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 10:12 



 
Profiel   

Onze paarden zitten allebei rond de 500 kilo. De mijne zal wellicht nog uitzwaren, maar meer dan 1100 kg samen zal het niet snel worden. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 10:24 



 
Profiel   

Precies en dan het gewicht van een Ifor 2 paards trailer, zit je op werkelijk gewicht ook al op de 1000kg.

Laat ik het zo zeggen, vrienden van mij hadden dezelfde combinatie en kwamen er snel van terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 11:20 



 
Profiel   

Het leeggewicht van een HBX506 is 850kg uit mijn hoofd toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 11:22 



 
Profiel   

Op papier ja, maar ga hem maar eens echt wegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 12:28 



 
Profiel   

En paarden, wegen vaak ook meer dan wij denken. De hoefsmid gokte die van mij op 550, de dierenarts zei hmm ik zou hem voor 740 geven als ik hem antibiotica moet geven. Gewogen op de weegschaal en 654 schoon aan de haak :') ik zat er zelf dicht bij met m’n schatting van 650 kilo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 12:33 



 
Profiel   

upendo schreef
Het leeggewicht van een HBX506 is 850kg uit mijn hoofd toch?

Echt veel zwaarder in het echt. Tel er maar rustig 200 kg bij op. En zijn de paarden gewogen op een weegschaal of een gokje? Veel paarden zijn ook rustig 100kg zwaarder dan gegokt wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 12:34 



 
Profiel   

Paarden zijn beiden op de weegschaal geweest. :) Dus dat weten we vrij zeker.. Qua gewicht voor de trailer zal ik met wat extra kilo's wegen.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 13:32 



 
Profiel   

Dan zou ik zeker niet op een ifor gokken :) die is echt zwaarder dan 850 en dat geldt trouwens voor veel trailers. Als je vaak 2 paarden mee wil nemen dan is 2000 in veel gevallen nog aardig krap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 13:33 



 
Profiel   

Dan valt de Ifor af. :) Maar eens kijken naar tweepaards met een laag eigen gewicht dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 13:37 



 
Profiel   

Ja mijn ervaring is dat je voor regelmatig met 2 paarden beter een auto kan hebben met wat meer trekkracht. 2000 hou je echt helemaal niks aan over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 13:38 



 
Profiel   

Haha we hebben deze auto net nieuw, dus we zullen het er echt mee moeten doen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 13:39 



 
Profiel   

Heb uit eindelijk de keuze gemaakt voor de Bockmann Champion Uno C met zadelkamer. Kan de trailer morgen ophalen bij de dealer *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 20:39 



 
Profiel   

upendo schreef
Haha we hebben deze auto net nieuw, dus we zullen het er echt mee moeten doen. :)

Maar het is ook onzin dat je een Ifor moet nemen als je een voorlader wil.
Vrijwel elke trailer kan ermee geleverd worden maar dan moet je soms wel even drie keer doorvragen in plaats van kopen wat er getoond wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 20:59 



 
Profiel   

Vraag is of je de voorlader echt nodig hebt en het extra gewicht op de koop toe wilt nemen.

Probleem met Cheval Liberte is dat de polyester kap heel snel verkleurd en de afwerking matig is. Staat de trailer binnen zal het verkleuren minder snel gaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 22:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 10 [ 250 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen