Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 10 [ 250 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Advies en tips kopen trailer

 
Profiel   

Ik denk dat er inderdaad weinig net 2e hands spul te koop is, mijn trailer is nu ruim 16 jaar oud,nieuw gekocht, altijd binnen gestaan, netjes de beurten gehad, niets op aan te merken op een mini deukje in het spatbord na. Elk jaar weer als ik hem breng voor een beurt wordt er gevraagd wil je m niet inruilen? Nee hij ziet er nog zeer netjes uit, kost me niets meer behalve de verzekering elk jaar.

Toen wij op zoek gingen naar onze eerste trailer heb ik gelet of er geen scheuren in de kap zaten, zijwanden en bodem hard waren, staat van de banden. Mijn eerste trailer was een sluis, deze hebben we na 4 jaar ingeruild tegen een nieuwe hotra elegance, eigenlijk maar een paar tientjes afgeschreven in die 4 jaar. Een duurdere trailer houdt toch meer waarde op de een of andere manier.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 10:13 



 
Profiel   

Ik was aan het zoeken naar een centraal topic maar hier ook rustig aan op zoek naar een trailer. Vind het een lastige zoektocht. We hebben op dit moment een 23 jaar (zelf nieuw gekocht) oude Weijer trailer, die nog goed is maar we willen op termijn toch een nieuwe kopen. Een Humbaur valt sowieso af.

We willen graag een trailer die niet verkleurd (al staat hij onder de kap) en een trailer met een goede ventilatie omdat onze ponys vaak langer op de trailer staan (stil).

Zijn er al mensen met ervaringen met de panorama view van Humbaur? Ik zie veel spijltjes en ruimte; geeft dat juist meer rust? Ik zie vooral veulenbeentjes erin bungelen etc...

Verder kijken we ook naar de Bucker Careliner alleen daar is weinig over te vinden qua recensies. Op marktplaats zag ik wel een 2016 variant met flink roest aan de spijlen en sluitingen, maar kan ook gebruik zijn.

Kortom; die panoramaview... ik vind de modellen prachtig maar is het in de praktijk ook fijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 11:15 



 
Profiel   

Niet verkleuren zal je denk ik niet tegen gaan, dat is nu eenmaal door de weersinvloeden zo of je moet hem echt helemaal binnen hebben staan, onze trailer staat zelden een nacht buiten, is inmiddels ruim 15 jaar oud en nog totaal niet verkleurd, dat komt omdat hij echt altijd binnen in een loods staat.
Met de panoramview heb ik geen ervaring, denk dat het ook heel erg per paard verschilt, de een zal het prettig vinden meer te zien en de ander niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 11:59 



 
Profiel   

Waarom valt een Humbauer sowieso af?
Dacht dat het goede trailers waren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 19:10 



 
Profiel   

Silly1972 schreef
Waarom valt een Humbauer sowieso af?
Dacht dat het goede trailers waren?


Ik heb als 2e trailer een Humbaur gehad. Rotte onder je weg, scheur in de kap. Trailer was nog geen 6 jaar oud. Nu heb ik deze niet nieuw gekocht, maar de 2 jaar dat ik hem heb gehad stond hij netjes onder de kap en altijd keurig gebruikt. De Weijer gaat tenslotte ook nog mee. En nog gekocht bij dealer ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 06:51 



 
Profiel   

Wij hebben al jaaaaaaren Humbauer trailers, super fijn en niks mis mee ennnn ligt heel fijn en stabiel achter onze Kuga!

Wij hebben sinds 2 jaar ook en alu en natuurlijk met zadelkamer, dat vinden wij een echte must.

Nee hoor niks mis met een Humbauer

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 07:07 



 
Profiel   

Caesar schreef
Ik was aan het zoeken naar een centraal topic maar hier ook rustig aan op zoek naar een trailer. Vind het een lastige zoektocht. We hebben op dit moment een 23 jaar (zelf nieuw gekocht) oude Weijer trailer, die nog goed is maar we willen op termijn toch een nieuwe kopen. Een Humbaur valt sowieso af.

We willen graag een trailer die niet verkleurd (al staat hij onder de kap) en een trailer met een goede ventilatie omdat onze ponys vaak langer op de trailer staan (stil).

Zijn er al mensen met ervaringen met de panorama view van Humbaur? Ik zie veel spijltjes en ruimte; geeft dat juist meer rust? Ik zie vooral veulenbeentjes erin bungelen etc...

Verder kijken we ook naar de Bucker Careliner alleen daar is weinig over te vinden qua recensies. Op marktplaats zag ik wel een 2016 variant met flink roest aan de spijlen en sluitingen, maar kan ook gebruik zijn.

Kortom; die panoramaview... ik vind de modellen prachtig maar is het in de praktijk ook fijn?



Wij hebben een bucker careliner, super fijne trailer! Al 6 jaar, een keer een probleem gehad met de lak, maar de fabriek loste dit meteen voor ons op. Voor de rest is de ruimte van de hoge deuren heerlijk, zadelkamer als je dat wilt is helemaal naar wens in te vullen. Al met al beste trailer die we gehad hebben( hiervoor altijd humbaurs gehad)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 07:19 



 
Profiel   

karrij schreef
Wij hebben al jaaaaaaren Humbauer trailers, super fijn en niks mis mee ennnn ligt heel fijn en stabiel achter onze Kuga!

Wij hebben sinds 2 jaar ook en alu en natuurlijk met zadelkamer, dat vinden wij een echte must.

Nee hoor niks mis met een Humbauer


Dat klopt, hij lag heerlijk op de weg en de verhoogde variant was ook een verademing voor mijn paard van 1.82. Misschien hebben wij er pech mee gehad, maar toen zo geschrokken dat we hem nooit meer kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 07:55 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Wat zijn de “goede” merken als in kwaliteit?
Hout, polyester of toch aluminium?
1,5 paards of toch 2 paards?

Mijn toekomstige auto mag 1.700 kg trekken en heb nu 1 paard en wellicht komt daar ooit een gezelschapspony bij als we een huis hebben met grond.

Heb je een E-rijbewijs?
Met max. trekvermogen van 1700 kg zou ik altijd voor een 1,5 paards gaan.
Zelf heb ik bijna 20 jaar een (nieuw gekochte) houten Atec 1,5 paards gehad. Toen ik hem uiteindelijk verkocht, was hij alleen wat verkleurd, verder was hij in topconditie. Bewuste trailer heeft de eerste 8 jaar buiten gestaan, en toen dus verkleurd, daarna altijd in een grote loods. Hij had een rubber gietvloer en kreeg jaarlijks een onderhoudsbeurt bij de dealer. Nooit 1 seconde spijt gehad van die trailer.


Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 24-05-21 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 08:35 



 
Profiel   

Wij hebben jaren met Ifor gereden en het gerammel van de kettingen is makkelijk op te lossen door er krimpkousjes om heen te doen.
Scheelt echt aanzienlijk en is zo gedaan.
Paar weken terug is onze nieuwe Sirius S45 geleverd.
Voor deze trailer gekozen door de combinatie van gewicht/maten en materiaal.
Bodem bestaat uit een laag aluminium, dan een dikke tussen laag van geperst rubber van gemalen autobanden, dan weer aluminum en vervolgens een rubber toplaag.
Opbouw is van aluminium met goede trapbescherming en stootkussen.
Hij is 1.41 breed dus alle ruimte voor het paard om diagonaal te staan, makkelijk een veulen mee te kunnen nemen (hebben er ook een veulenrek op laten zetten), en alle ruimte om binnen in de trailer op te zadelen.
Ook is hij mooi lang dus alle ruimte aan de voorkant en door de hoogte laadt het echt makkelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 08:53 



 
Profiel   

Mijn eerste trailer was een oudere Westfalia, echt een geweldige trailer, heel veel jaren heel veel plezier van gehad. Helaas rotte bodem, dus weg gedaan.
Daarna een jonge Bockmann gekocht maar wat een onstabiele rammelbak was dat, heel kort gehad en weg gedaan. Daar voor in de plaats een Ifor Williams gekocht, wel zwaar maar voor mijn dikke Amerikaan geen probleem, ideale trailer, aluminium bodem, vooruitloop, lage instap enz. Daarnaast heel stabiel en rustig met rijden door de vering, ik ben er blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 09:15 



 
Profiel   

Kijk vooral ONDER de trailer. Er zijn trailermerken die precies daar waar de paardenbenen staan, de bodem verstevigd hebben met extra steunbalken. En er zijn merken waar het paard met zijn gewicht op hooguit 3cm trespa staat zonder verdere ondersteuning. Dat soort trailers laat ik staan, ook nieuw.

Een nieuwe trailer gaat ongeacht het merk vaak wel enkele jaren mee. Maar bij tweedehands maakt de bouwtechniek het verschil. Dan zul je zien dat bij de A-merken de boel gewoon langer goed/veilig blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 09:46 



 
Profiel   

Dat is een goede tip Dees.
Weet jij zo trailermerken xie extra steunbalken hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 14:12 



 
Profiel   

Weijer heeft het, en de Bockmann ook. Maar er zijn er meer.
Hotra had het nooit (misschien nu wel, geen idee, zou wel verstandig zijn bij die trailers)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 15:44 



 
Profiel   

Caesar schreef
Ik heb als 2e trailer een Humbaur gehad. Rotte onder je weg, scheur in de kap. Trailer was nog geen 6 jaar oud. Nu heb ik deze niet nieuw gekocht, maar de 2 jaar dat ik hem heb gehad stond hij netjes onder de kap en altijd keurig gebruikt. De Weijer gaat tenslotte ook nog mee. En nog gekocht bij dealer ook.

Scheur in de kap komt vaak omdat dan de stang(en) niet worden gebruikt tijdens vervoer, dan krijgt deze te veel speling en gaat die scheuren, dat is ons verteld door de dealer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 07:03 



 
Profiel   

Heyhey. Hopelijk zitten hier wat handige personen, of anders iemand die mij kan doorverwijzen naar het juiste topic :D

De achterstang van mijn trailer gaat er niet fijn uit. Het is allemaal wat verroest, ik heb het ingesprayd met WD40 maar dit helpt helaas niet.

Als ik de stang er uit haal, gaat hij scheef waardoor hij vast blijft zitten. Het is echt onmogelijk om hem er normaal uit te halen. Zoals ik op de foto heb proberen aan te geven zit het uiterste deel wat los (omdat de popnagels aan de zijkanten zit) waardoor het kan bewegen. Hierdoor gaat het scheef en komt de stang vast te zitten met er uit halen.
[ img ]

Hopelijk heb ik het zo goed uitgelegd! Kan iemand mij hierbij helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 18:42 



 
Profiel   

Ik ben naar een autogarage gelopen met een extra opzetstuk en heb gevraagd of zij daar het juiste materiaal voor hadden. Was zo gepiept :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 22:45 



 
Profiel   

DenieesB schreef
Heyhey. Hopelijk zitten hier wat handige personen, of anders iemand die mij kan doorverwijzen naar het juiste topic :D

De achterstang van mijn trailer gaat er niet fijn uit. Het is allemaal wat verroest, ik heb het ingesprayd met WD40 maar dit helpt helaas niet.

Als ik de stang er uit haal, gaat hij scheef waardoor hij vast blijft zitten. Het is echt onmogelijk om hem er normaal uit te halen. Zoals ik op de foto heb proberen aan te geven zit het uiterste deel wat los (omdat de popnagels aan de zijkanten zit) waardoor het kan bewegen. Hierdoor gaat het scheef en komt de stang vast te zitten met er uit halen.
[ [url=m/DrnFf6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hopelijk heb ik het zo goed uitgelegd! Kan iemand mij hierbij helpen?

Ehm, dat is een stelbout, geen popnagel.

Stelboutjes een stukje los draaien, boel goed op z'n plek drukken (lijmklem) stelboutjes stevig vast draaien (niet overdrijven, hè, het hoeft niet stuk) en klaar; als het goed is; want ik vraag me af of de haak zelf nog wel recht is.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 16:29 



 
Profiel   

ikke schreef
DenieesB schreef
Heyhey. Hopelijk zitten hier wat handige personen, of anders iemand die mij kan doorverwijzen naar het juiste topic :D

De achterstang van mijn trailer gaat er niet fijn uit. Het is allemaal wat verroest, ik heb het ingesprayd met WD40 maar dit helpt helaas niet.

Als ik de stang er uit haal, gaat hij scheef waardoor hij vast blijft zitten. Het is echt onmogelijk om hem er normaal uit te halen. Zoals ik op de foto heb proberen aan te geven zit het uiterste deel wat los (omdat de popnagels aan de zijkanten zit) waardoor het kan bewegen. Hierdoor gaat het scheef en komt de stang vast te zitten met er uit halen.
[ [url=m/DrnFf6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hopelijk heb ik het zo goed uitgelegd! Kan iemand mij hierbij helpen?

Ehm, dat is een stelbout, geen popnagel.

Stelboutjes een stukje los draaien, boel goed op z'n plek drukken (lijmklem) stelboutjes stevig vast draaien (niet overdrijven, hè, het hoeft niet stuk) en klaar; als het goed is; want ik vraag me af of de haak zelf nog wel recht is.....


Ik ga hier eens mijn best voor doen, kijken wat lukt.
Anders inderdaad wellicht nieuwe opzetstukken halen en dit laten vastzetten.

Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:31 



 
Profiel   

Ik heb jullie advies even nodig , ik weet het echt even niet meer.

Alu trailer heb ik geen geld voor, maar ik zit met de bodems.
Ik ben er nu nog steeds niet uit wat nou beter is een hardhouten bodem, giet vloer of andere?

Ik heb nu 3 trailers op het oog , allee3 in dezelfde prijsklasse.

een xx trail uit 2008 met houten bodem met rubberen mat ( geen idee hoe oud de bodem is).
Staan ook geen goede foto's van de bodem bij.

een Sluis uit 2005 ook hardhouten bodem nieuw erin gelegd zeggen ze.

[ img ]

[ img ]


1995 met ook een hard houten bodem, maar daar is een soort van gietvloer overheen gegaan en vraag mij af of dat wel goed is.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 07:48 



 
Profiel   

De bodem kan je goed beoordelen aan de onderkant, dus even op de rug op de straat gaan liggen of de trailer naar een garage en op de brug zetten, laatste is het beste omdat je dan alles aan de onderkant goed kan bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 08:08 



 
Profiel   

Een hardhouten bodem gemaakt van latten? In een paardentrailer? Hmmmm.... die liet ik staan. Jammer, want Sluis is wel een goed merk.
XX Trail laat ik sowieso staan. Goedkope productie, heb ik geen vertrouwen in.

Die trailer met motor, welk merk is dat?
Een rubber gietvloer over hout heen, mits goed gedaan, is imo een pre. Dat liever dan losse matten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 08:11 



 
Profiel   

dat is een 5 sterren, zo heet dat, staat ook zo bij de RDW.
Maar ja die bodem kan wel 26 jaar oud zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 08:21 



 
Profiel   

Als daar alleen een motor in gestaan heeft heeft dat minder geleden dan bij een paard wat mest of plast.

Weet de prijsklasses niet maar een nieuwe bodem erin leggen kost ook de wereld niet en dan weet je zeker dat het goed is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 08:35 



 
Profiel   

Dat is een heja trailer dacht ik.

Gietvloeren worden na gelang van tijd poreus en daarmee een probleem want het vocht gaat er onder zitten. Een losse mat die je er uit haalt en de boel schoon maakt en dan laat drogen is beter. Een verlijmde mat kan ook maar dan moet je de kitranden goed bij houden.

Ik ben zo enorm druk geweest dat ik nog niks gekocht heb.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een gert uit lage Zwaluwe?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 08:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 10 [ 250 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen