Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 10 [ 250 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Advies en tips kopen trailer

 
Profiel   

fransje23 schreef
Vraag is of je de voorlader echt nodig hebt en het extra gewicht op de koop toe wilt nemen.

Probleem met Cheval Liberte is dat de polyester kap heel snel verkleurd en de afwerking matig is. Staat de trailer binnen zal het verkleuren minder snel gaan.


Mijn antwoord van iemand die een voorlader heeft: Ja. Als je een voorlader wil, ga dan zeker niet voor een trailer die geen voorlader heeft. Je gaat er geheid spijt van krijgen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 23:02 



 
Profiel   

Ook als de keuze is een voorlader of een nieuwe auto omdat de huidige het niet mag trekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 06:20 



 
Profiel   

Voorlader is ideaal!
En mijn paarden laad (of los) ik niet eens via de voorlader, want daar zijn ze te groot voor.
Maar wat het voor mij doet, is een tunnel van je trailer maken i.p.v. een afgesloten hok.

Bij het laden zet ik de voorlader dus altijd open en daardoor was mijn paard met trailer angst (bij de trailer zonder voorlader) er zo overheen en kan ik hem nu met gemak laden. Inmiddels heb ik op mijn trailer al verschillende paarden met trailerlaad angst/ problemen prima kunnen laden en vervoeren.

Ook met warmer weer is het handig dat je de voorlader open kunt zetten om even echt goed door te luchten, voordat je er een paard op zet, dat lukt vaak niet genoeg met alleen dat kleine deurtje open.

Ook vind ik het heerlijk dat ik makkelijk rechtop voor in en uit de trailer kan lopen, zonder dat ik elke keer mezelf door het kleine deurtje moet wringen met mijn 183 cm.

Ik wil iig nooit meer zonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 20:06 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Ook als de keuze is een voorlader of een nieuwe auto omdat de huidige het niet mag trekken?

Ik zou niet zo dramatisch doen over het gewicht; dat gaat echt nergens over in verhouding tot het feit dat de meeste twee-paards trailers toch al overbeladen zijn omdat ze van zichzelf al meer wegen dan op papier en mensen graag hun paard wat lichter inschatten als ze dat goed uit komt.
De 50kg dat zo'n voorlader aan gewicht toevoegt gaat daar het verschil niet maken......

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 21:48 



 
Profiel   

Haha ik zat al te denken, zo'n klep zal echt geen 200 kg gewicht toevoegen lijkt me.. :=

Ik heb in ieder geval genoeg om over na te denken. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 06:51 



 
Profiel   

De klep is mss maar 50 kg extra, maar ik heb mij door een trailer verkoper laten vertellen dat vooral de constructie er onder flink meer weegt.. en dat dat de reden is dat de Ifor zwaarder dan gemiddeld is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 09:57 



 
Profiel   

Ik ben al het een en het ander aan het uitzoeken voor over enkele jaren. Wat is jullie ervaring met een 2-paardstrailer met koetsenframe? Ik wil namelijk gaan mennen, maar ik weet niet goed of het handig is om zo'n trailer te hebben. Is deze ook bruikbaar zonder de koets erop te hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 12:41 



 
Profiel   

Ik heb een nieuwe ifor Williams HB506 en op kenteken staat dat hij leeg 920 kg weegt..
Maar op de trailer zelf, op het zilveren plaatje staat 975 !! bijzonder..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 13:53 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
De klep is mss maar 50 kg extra, maar ik heb mij door een trailer verkoper laten vertellen dat vooral de constructie er onder flink meer weegt.. en dat dat de reden is dat de Ifor zwaarder dan gemiddeld is.


De modellen die worden aangeboden met voorlader zijn sowieso de duurdere en zwaardere trailers. En nee, niet alle modellen zijn leverbaar met een voorlader.

Misschien leuk om een keer een losse voorlader te wegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 14:10 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
De klep is mss maar 50 kg extra, maar ik heb mij door een trailer verkoper laten vertellen dat vooral de constructie er onder flink meer weegt.. en dat dat de reden is dat de Ifor zwaarder dan gemiddeld is.

Dan heeft ie je een leuk zwamverhaal op de mouw gespeld.

Ifor weegt meer omdat de basis lomp gebouwd is. Die is gebouwd om 3500kg te mogen wegen.
Beetje tweepaards mag in de basis al 2600 kg wegen, bij goed 1000kg eigen gewicht.

Zoek maar eens een trailer met 1600kg laadvermogen... succes.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 17:55 



 
Profiel   

Wij zijn op zoek naar een tweepaardstrailer waarin zowel een paard van 170 als een b-pony prettig te vervoeren zijn. Auto mag 2200 kg trekken dus dat is nog niet zo’n punt. Wat zouden jullie aanraden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:09 



 
Profiel   

Deze week ga ik, waarschijnlijk ook nog eens alleen, kijken bij een tweedehands trailer.
De trailer is van 1990 maar de wanden, bodem en klep zijn vanaf 2019 nog vervangen.
Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten?
Er moeten in ieder geval nieuwe banden onder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 09:54 



 
Profiel   

BelleFleur schreef
Wij zijn op zoek naar een tweepaardstrailer waarin zowel een paard van 170 als een b-pony prettig te vervoeren zijn. Auto mag 2200 kg trekken dus dat is nog niet zo’n punt. Wat zouden jullie aanraden?


Ifor Williams zou ik voor kiezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 10:14 



 
Profiel   

Ik rijd al jaren tevreden rond met mijn Bockmann 2 paards trailer.
Met deze auto ervoor vervoer ik maar 1 haflinger.
Als ik met beide hafjes op pad ga dan met een auto die meer mag trekken. Nu mijn vriend zijn Dodge Ram verkocht heeft wordt dat een bus huren waarschijnlijk.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 10:22 



 
Profiel   

Tips genoeg, nu de daadwerkelijke trailer nog! Ik heb al de derde aan mn neus voorbij zien gaan bij een particulier, die ik een paar dagen later in dezelfde staat voor dik 1000 euro meer bij een handelaar (ook steeds dezelfde) aangeboden zie! Maakt mijn vertrouwen in sommige trailerboeren ook niet echt groter, helaas :-(

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 13:02 



 

Bij de dealer zijn ze ook zo weg := Het is echt bizar.
Ik wil donderdag een rondje dealers doen, mijn 1,5 p wil ik inruilen voor de 2-paards Ifor maar ben heel benieuwd wat de huidige levertijden zijn. Ik las al ergens in dit topic dat iemand een lange tijd aan het wachten is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 17:33 



 
Profiel   

Toen ik in september de levertijd na vroeg bij Theo Stet gaven ze aan dat ze hoopte eind november een levering binnen te krijgen.
Ze waren heel blij dat het dit jaar nog zou lukken.

Ik heb uiteindelijk bij een andere dealer een nieuwe Bockmann gekocht, die op voorraad was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 17:56 



 
Profiel   

Jeetje dus dat loopt ook zo'n storm? Wij hebben een opknapper Westfalia van bekenden van ons overgenomen. Nieuwe bodem zit er nu in, nieuwe verlichting. De bodem moet nog vastgemaakt worden en afgekit en een rubberen mat erop verlijmen en met randsealer etc en dan de zadelkamer erin. O ja en nog nieuwe gasveren... dure hobby weer allemaal :+. Maar dan is hij straks ook weer als nieuw.

Ik ken evt ook nog iemand hier uit de buurt die adverteert met gebruikte trailers op fb. Indien er interesse is graag even pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 18:01 



 

Ja, daar was ik al bang voor. Het heeft ook geen haast. Ik ben alleen wel gebonden aan een vooruitloop (en ben super tevreden over de 1,5p) dus ik ga het liefst weer voor een Ifor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 18:06 



 
Profiel   

Cheval liberté heeft ook trailers met voorlaadklep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 18:11 



 

Fitzroy schreef
Cheval liberté heeft ook trailers met voorlaadklep.


Ja klopt, alleen Cheval vind ik slechte kwaliteit dus dat merk valt sowieso af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 18:21 



 
Profiel   

Ik heb zaterdag na 7 maanden wachten mijn ifor opgehaald. De dealer gaf door dat de levertijd nu op 1 jaar ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 19:55 



 
Profiel   

Volgens heeft de fabriek een tijdje stil gelegen vanwege Corona en hebben ze ook last van lange levertijd op de onderdelen/Het materiaal van de trailers.

Ik ben bij 4 dealers geweest en die hadden allemaal 1 of 2 tweedehands trailers staan. Ze gaven ook aan dat wat de ze aan inruil binnen krijgen vaak dezelfde dag al weer verkocht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 21:25 



 
Profiel   

Hier hetzelfde, dealer gaf aan dat hij gelukkig meer had ingekocht maar daarna heel lange levertijd en ook nog eens flink in prijs gestegen. Heb hem gewoon elke paar weken gebeld van heb je nog wat en uiteindelijk werkte dat goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 21:30 



 
Profiel   

Hier werd het om die reden een Sirius, Igor is gewoon slecht leverbaar, onze verdeler sprak van halfweg 2022 en dat is voor ons te lang.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 21:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 10 [ 250 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen