Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ideeën voor verrijkingen

 
Profiel   

Hoi hoi!

Ik ben opzoek naar wat leuke verrijkingen voor de drie ezels en een shetlander, hebben jullie ideeën?
Ze hebben uit verveling het redelijk nieuwe hekwerk kapot geknabbeld :(:)

Ik zat al te denken om iets met wilgentakken te gaan doen omdat we hier een hele berg hebben liggen, maar wat?

De shetlander krijgt binnenkort een shetland maatje erbij en ik doe veel vrijheidsdressuur met hem. *\o/*

De weides zijn wel ook redelijk kaal.
(Shet staat in een normale weide met schuilstal en de ezels staan in een paddock weide met grote inloop stal)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 12:52 



 
Profiel   

Ben je een beetje een doe-het-zelver? Misschien is dit een idee om te maken? Maar dan wat groter natuurlijk. :Y)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 13:06 



 
Profiel   

Hebben ze constant beschikking tot knabbelen? Want een hek kapot bijten lijkt me eerder gebrek aan ruwvoer dan verveling?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 13:06 



 
Profiel   

marley93 schreef
Ben je een beetje een doe-het-zelver? Misschien is dit een idee om te maken? Maar dan wat groter natuurlijk. :Y)


[ [url=m/mNAkab.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hahaha leuk! Maar of mij zoiets gaat lukken is maar de vraag hahah.
Proberen kan altijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 13:16 



 

tengeltje11 schreef
Hebben ze constant beschikking tot knabbelen? Want een hek kapot bijten lijkt me eerder gebrek aan ruwvoer dan verveling?


Dit inderdaad. Hoeveel hooi krijgen ze en hoe vaak?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 13:16 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Hebben ze constant beschikking tot knabbelen? Want een hek kapot bijten lijkt me eerder gebrek aan ruwvoer dan verveling?


Ze krijgen in de ochtend halve schep muesli met 2 volle hooinetten.
Middag 2 volle hooinetten
En avond halve schep muesli met weer twee volle hooinetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 13:17 



 
Profiel   

Maar is er altijd iets te knabbelen? Een ‘vol hooi et’ kan een uur later op zijn en dan staat er daar te draaien voor de rest van de dag....

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 13:31 



 
Profiel   

Ik denk dat onbeperkt hooi indd. het belangrijkste is. Misschien kun je één net wat hoger hangen ( niet te hoog natuurlijk ) en de ander weer vrij van de muren dus dat het vrij beweegt. Sommige paarden irriteert dus houd dat wel in de gaten, sommige zijn er juist weer lekker mee bezig.
Wilgen takken kun je elke dag een bosje van neerleggen, vooral de bladeren zijn ze hier gek op. Hier groeien brandnetels, misschien kun je die ergens vandaan halen(Dagje laten liggen nadat ze geknipt zijn). Een maatje voor je shetlander zal al veel schelen, kunnen ze samen ravotten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 13:32 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Maar is er altijd iets te knabbelen? Een ‘vol hooi et’ kan een uur later op zijn en dan staat er daar te draaien voor de rest van de dag....


Ze hebben het hooi vrij snel op ja..
Zou onbeperkt hooi niet teveel zijn dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 13:51 



 
Profiel   

Anastasia24 schreef
Ik denk dat onbeperkt hooi indd. het belangrijkste is. Misschien kun je één net wat hoger hangen ( niet te hoog natuurlijk ) en de ander weer vrij van de muren dus dat het vrij beweegt. Sommige paarden irriteert dus houd dat wel in de gaten, sommige zijn er juist weer lekker mee bezig.
Wilgen takken kun je elke dag een bosje van neerleggen, vooral de bladeren zijn ze hier gek op. Hier groeien brandnetels, misschien kun je die ergens vandaan halen(Dagje laten liggen nadat ze geknipt zijn). Een maatje voor je shetlander zal al veel schelen, kunnen ze samen ravotten.


De hooi netten maken we eigenlijk altijd op een vaste plek vast, ik zal ze is anders hangen.
Brandnetels groeien hier nu ook als een gek, bedankt voor de tips.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 13:52 



 
Profiel   

Anders stro mengen met hooi, dan hebben ze altijd wat te knabbelen, maar niet veeel te veeel hooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 13:58 



 
Profiel   

Grotere slowfeeders plaatsen en stroomdraad bij het hekwerk. Dieren moeten wel voldoende te eten hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 14:03 



 
Profiel   

Lauraelise schreef
tengeltje11 schreef
Maar is er altijd iets te knabbelen? Een ‘vol hooi et’ kan een uur later op zijn en dan staat er daar te draaien voor de rest van de dag....


Ze hebben het hooi vrij snel op ja..
Zou onbeperkt hooi niet teveel zijn dan?


Euh de musli er af en idd net stro er extra bij ( en hoe groot is je net ? Je hebt van die kleine en grote maten) en fijnere mazen van je net..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 14:26 



 
Profiel   

Zijn geloof ik de normale kleine formaten.
We hebben meerdere hooinetten met kleinere en wat grotere gaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 14:31 



 
Profiel   

Dus alles op een rijtje:

Meer hooi geven gemengd met stro en dan de
Muesli weg laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 14:32 



 
Profiel   

Zijn het echt hooinetten of slowfeeders?

Misschien kun je ze iets vaker een hooinet geven. Ik zou onbeperkt niet doen. Maar 3 keer per dag een net waar ze snel ophebben lijkt me ook niet zo goed voor ze.

Wilgentakken kun je ze zo geven.
Knagen ze wel van en aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 14:37 



 
Profiel   

monsera schreef
Zijn het echt hooinetten of slowfeeders?

Misschien kun je ze iets vaker een hooinet geven. Ik zou onbeperkt niet doen. Maar 3 keer per dag een net waar ze snel ophebben lijkt me ook niet zo goed voor ze.

Wilgentakken kun je ze zo geven.
Knagen ze wel van en aan.


Zijn echt hooi netten

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 14:46 



 
Profiel   

Hooinetten valt alles er gewoon zo uit. Slowfeeder vullen met hun portie hooi, gemengd met stro en je komt al een heel eind denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 14:55 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Hooinetten valt alles er gewoon zo uit. Slowfeeder vullen met hun portie hooi, gemengd met stro en je komt al een heel eind denk ik


Dan ga ik dat doen!
Bedankt allemaal voor het mee denken <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 16:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen