Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard verhuizen naar Duitsland

 
Profiel   

Hoi Bokkers,

Voor mijn paard heb ik een opfokplekje gevonden in de Duitse eifel. Super blij mee natuurlijk, en als alles goed gaat mag hij 4 juni verhuizen. Nou moet ik daar natuurlijk het eea voor regelen, ben ik mee bezig. Ik vroeg me alleen af of ik alles heb zo, en of er hier mensen zijn die ervaring hebben met verhuizen naar Duitsland en me over sommige dingen wat meer kunnen vertellen. Bedankt al vast!

We gaan dezelfde dag heen en terug dus blijven korter dan 24uur in Duitsland. We gaan op doorreis door België, maar hebben daar geen bestemming of reden tot uitstappen.

Voor paard moet ik zorgen dat:
- Hij een exportverklaring heeft (dus exportkeuring. Ik heb al een nummer aangevraagd bij het NVWA en kan als ik die heb de keuring aanvragen. Weet iemand hoe dit in z'n werk gaat? komen ze dit op stal doen of moet ik met hem ergens naar toe? Heb al wel gelezen dat ik een houdersverklaring in moet vullen.)
- Zijn paspoort (heb ik met entingen, beschrijvingen etc. alles op orde)

Voor mij en mijn chauffeur:
- Geldige reisdocumenten (paspoort, rijbewijzen)
- Geschikte vervoerscombinatie en rijbewijs hiervoor (hebben we)
- Corona test uitslag ?? (op de ene site staat dat dit moet, op de andere site staat alleen voor reizen langer dan 72uur. we gaan de zelfde dag heen en terug, is dit dan nodig? En zo ja, klopt het dat een sneltest volstaat of moet dit PCR zijn? ik weet dat de zelftest niet mag)

Ervaringen? Mis ik nog iets? Ik hoor het graag!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 10:15 



 

Wat je moet regelen op het gebied van je paard heb ik geen ervaring mee maar als jij naar Duitsland gaat heb jij een negatieve pcr test nodig van maximaal 48 uur oud. Ggd test is niet geldig! Je moet echt een reisverklaring hebben en die krijg je alleen bij een pcr test.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 10:31 



 
Profiel   

Bedankt voor je reactie! Ik weet idd dat de GGD niet mag! Maar een antigeen sneltest mag toch ook als ik het goed begrijp? Op de site van rijksoverheid staat namelijk:

Negatief testresultaat en aanmelding verplicht
Reist u naar Duitsland met de auto, trein, bus, boot en het vliegtuig? Dan gelden er maatregelen:

U moet een negatieve COVID-19-testuitslag bij u hebben. Dit resultaat mag vanaf de uitslag niet ouder zijn dan 48 uur. Geldige tests zijn PCR-tests en antigeen (snel) tests. Kinderen tot en met 6 jaar zijn uitgezonderd. U kunt geen negatief resultaat van een zelftest als testuitslag voor uw reis naar Duitsland gebruiken.

En hier een dorp verderop zit een bedrijf waar je ook sneltesten met certificaat kan laten afnemen. (coronapcrtesten.nl) en dat zou me voor 2 personen toch 80 euro schelen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 10:35 



 
Profiel   

Antigeen sneltest mag ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 09:38 



 
Profiel   

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar op youtube hebben haflingers king & beau overlaatst hun paard naar duitsland gebracht en daar een vlog over gemaakt. Zij hadden hem naar een locatie gebracht om te laten keuren door het NVWA dacht ik. Misschien kan je uit die vlog nog wat ideeen halen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 19:48 



 
Profiel   

Al tig keer naar de Duitse Eifel gaan rijden en opfok gebracht, heb nog nooit een exportverklaring aangevraagd. Dat is echt geldklopperij. Je hebt die ook alleen maar nodig als je vanuit Duitsland op de Nederlandse grens wordt aangehouden. Als je via Winterspelt rijdt ga je echt niemand tegenkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 20:55 



 
Profiel   

Nvwa komt op locatie je hoeft nergens heen. Met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 06:14 



 
Profiel   

Ik zou als ik jou was wel een WA verzekering voor je paard
overwegen .( Pferdehaftpflichtversicherung )

Voor de verschillende "Bundesländer" vind je hier de Corona regels .
Even naar de juiste site door linken .

https://www.bundesregierung.de/breg-de/ ... er-1745198


Laatst bijgewerkt door Time2Tri op 24-05-21 07:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 06:31 



 
Profiel   

Let wel op dat de uitslag van de covid test in het Duits moet zijn, anders is hij daar niet geldig. Maar ik zou eerst even ergens vragen of je hem moet doen of niet, de ANWB weet dit misschien wel. Je mag namelijk wel op doorreis zijn zonder test en tanken en sanitaire stops maken. Ik weet niet of je dan ook een paard mag afleveren en dezelfde dag weer terug gaan zonder test..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 06:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen