Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Paspoort verplicht op naam eigenaar??

 
Profiel   

Dennis schreef
Paspoort is geen eigendom van de eigenaar van het paard en moet bij dood terug naar het stamboek/paspoort uitgevende instelling.

Een paard houden of vervoeren mag alleen met een geldig paspoort. Dus op dit moment is de (stal?)houder in overtreding omdat er geen geldig paspoort bij het paard is.

Die hebben er anders niets aan betaald dus niets te zeggen.De verplichte registratie van dieren door de overheid heb ik het niet op want is niet in het belang van het dier . Integendeel,heel veel gezonde dieren worden verplicht geruimd door de overheid.Ik word daar echt heel kwaad om en wil niets met die instanties te maken hebben die kunnen beslissen over het leven van dieren die niet hun eigendom zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 13:08 



 
Profiel   

anjali schreef
Dennis schreef
Paspoort is geen eigendom van de eigenaar van het paard en moet bij dood terug naar het stamboek/paspoort uitgevende instelling.

Een paard houden of vervoeren mag alleen met een geldig paspoort. Dus op dit moment is de (stal?)houder in overtreding omdat er geen geldig paspoort bij het paard is.

Die hebben er anders niets aan betaald dus niets te zeggen.De verplichte registratie van dieren door de overheid heb ik het niet op want is niet in het belang van het dier . Integendeel,heel veel gezonde dieren worden verplicht geruimd door de overheid.Ik word daar echt heel kwaad om en wil niets met die instanties te maken hebben die kunnen beslissen over het leven van dieren die niet hun eigendom zijn.



Het verplicht ruimen van paarden heeft niets te maken met de geldigheid van het paspoort. Zelf er in schrijven, tekenen of bij wijze van spreken plaatjes erin plakken, mag dus absoluut niet en maakt het document ongeldig.
Het is een overheidsdocument, daarom moet deze ook retour naar de PPI na dood van het paard in kwestie. Je mag toch op je eigen paspoort of rijbewijs ook niet met pen een verandering doorvoeren of een andere foto erop plakken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 13:13 



 
Profiel   

Toevallig heb ik deze week mijn nieuwe pony op mijn naam laten zetten door enkel het stamboekpapier op te sturen (BVI) het paspoort ligt bij de hengstenhouderij waar zij momenteel verblijft om gedekt te worden.
Ik kreeg een brief meegestuurd met een stickervelletje met mijn gegevens erop en het vriendelijk verzoek deze in het paspoort te plakken zodat de gegevens up to date zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 13:14 



 
Profiel   

Dusja1 schreef
Toevallig heb ik deze week mijn nieuwe pony op mijn naam laten zetten door enkel het stamboekpapier op te sturen (BVI) het paspoort ligt bij de hengstenhouderij waar zij momenteel verblijft om gedekt te worden.
Ik kreeg een brief meegestuurd met een stickervelletje met mijn gegevens erop en het vriendelijk verzoek deze in het paspoort te plakken zodat de gegevens up to date zijn.

In het geval van fokkerij en stamboeken is het iets heel anders. Dat vind ik wel van belang,ook in het belang van het dier,dat hij\zij bij zijn eigen stamboek is geregistreerd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 14:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen