Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Pony van de buren breekt wel erg vaak uit

 
Profiel   

Je kan sowieso altijd even je wijkagent benaderen dat je met dit probleem kampt en wat je het beste kan doen. Daar zijn ze ook voor. Als de andere buren ook aangeven dat ze met dit probleem zitten kan de wijkagent altijd even langs wippen voor een gesprek
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 05:21 



 
Profiel   

Ow dat is wel een goed punt trouwens.... het gebeurt volgens mij best vaak dat als de politie een paard(je) van de weg haalt, ze het in zowat de eerste de beste wei duwen zodat het beestje van de weg af is....

Best begrijpelijk dat ze die keuze maken maar dan heb je ineens dat dier binnen je eigen draadjes staan straks := En als je hem dan weer buiten gooit heb je er zelf ook een beetje een soort van aandeel in....

Ik zou voordat je overweegt om de politie te bellen dan eerst een degelijk slot ofzo op m'n hek doen (als dat er niet al zit) zodat men niet zomaar van buitenaf de / een wei open kan maken en een pony op je land kan gooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 06:52 



 
Profiel   

pmarena schreef
Ow dat is wel een goed punt trouwens.... het gebeurt volgens mij best vaak dat als de politie een paard(je) van de weg haalt, ze het in zowat de eerste de beste wei duwen zodat het beestje van de weg af is....

Best begrijpelijk dat ze die keuze maken maar dan heb je ineens dat dier binnen je eigen draadjes staan straks := En als je hem dan weer buiten gooit heb je er zelf ook een beetje een soort van aandeel in....

Ik zou voordat je overweegt om de politie te bellen dan eerst een degelijk slot ofzo op m'n hek doen (als dat er niet al zit) zodat men niet zomaar van buitenaf de / een wei open kan maken en een pony op je land kan gooien.

Nee dat doet de politie niet zomaar. Áls ze dat al doen is het in een lege wei, maar liever in een lege box.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 07:22 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
pmarena schreef
Ow dat is wel een goed punt trouwens.... het gebeurt volgens mij best vaak dat als de politie een paard(je) van de weg haalt, ze het in zowat de eerste de beste wei duwen zodat het beestje van de weg af is....

Best begrijpelijk dat ze die keuze maken maar dan heb je ineens dat dier binnen je eigen draadjes staan straks := En als je hem dan weer buiten gooit heb je er zelf ook een beetje een soort van aandeel in....

Ik zou voordat je overweegt om de politie te bellen dan eerst een degelijk slot ofzo op m'n hek doen (als dat er niet al zit) zodat men niet zomaar van buitenaf de / een wei open kan maken en een pony op je land kan gooien.

Nee dat doet de politie niet zomaar. Áls ze dat al doen is het in een lege wei, maar liever in een lege box.

Dat doet de polite dus wel. Mijn loslopende merrie werd heel leuk tussen een groep jonge hengsten gegooid. Zal vast wel uit dat weiland ontsnapt zijn dachten de heren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 07:31 



 
Profiel   

Wat een stel sukkels...
In elk geval als je dus melding maakt bij de wijkagent en het liefst met de andere buren die er ook last van hebben dan voorkom je deze ellende ( als het goed is) ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 07:51 



 
Profiel   

Zodra Ts de politie belt kan ze ook aangeven wie de eigenaar is en alle pogingen om die man te bewegen om de boel op orde te brengen niets uit hebben gehaald. Dus zullen ze de pony naar die man brengen met het verzoek de omheining op orde te brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 08:28 



 
Profiel   

_kajo_ schreef
Ineke2 schreef

Nee dat doet de politie niet zomaar. Áls ze dat al doen is het in een lege wei, maar liever in een lege box.


Precies, ze denken al snel "daar zal die wel horen". En het is natuurlijk ook niet altijd goed te overzien of een wei leeg is. Hier hebben we ook een keer een vreemde pony op de wei gevonden....

Als je weet dat er een paardje los kan lopen en je wilt het niet op je eigen wei terugvinden, dan zou ik er echt voor zorgen dat het fysiek gewoon niet kan dat een ander van buiten je wei in kan :=
Dat doet de polite dus wel. Mijn loslopende merrie werd heel leuk tussen een groep jonge hengsten gegooid. Zal vast wel uit dat weiland ontsnapt zijn dachten de heren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 08:54 



 
Profiel   

_kajo_ schreef
Ineke2 schreef

Nee dat doet de politie niet zomaar. Áls ze dat al doen is het in een lege wei, maar liever in een lege box.


Precies, ze denken al snel "daar zal die wel horen".
En het is natuurlijk ook niet altijd goed te overzien of een wei leeg is. Hier hebben we ook een keer een vreemde pony op de wei gevonden....

Als je weet dat er een paardje los kan lopen en je wilt het niet op je eigen wei terugvinden, dan zou ik er echt voor zorgen dat het fysiek gewoon niet kan dat een ander van buiten je wei in kan :=
Dat doet de polite dus wel. Mijn loslopende merrie werd heel leuk tussen een groep jonge hengsten gegooid. Zal vast wel uit dat weiland ontsnapt zijn dachten de heren.


Precies, ze denken al snel "daar zal die wel horen". En het is natuurlijk ook niet altijd goed te overzien of een wei leeg is. Hier hebben we ook een keer een vreemde pony op de wei gevonden....

Ik kan me ook best goed voorstellen dat als je (als voorbijganger of agent) met een loslopend paardje zit, dat je eerste prioriteit is dat dier veilig achter een hekwerk (van de straat af) te krijgen. En je dan even niet al te veel werk maakt van aanbellen en de eigenaar achterhalen, dat dat van later zorg is.

Maar de eigenaar van dat perceel zit er vervolgens wel mee in zijn maag tot het dier afgehaald wordt.

Niet echt tof als je eigen dieren er last van hebben of als het beestje een wei vertrappelt die je net had ingezaaid of die je aan het "sparen" was....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 08:54 



 
Profiel   

Het gevaar echter van hermetisch afsluiten is dat in geval van nood er ook niemand bij kan behalve de eigenaar.

Alleen met grof geschut dan. Gaat wel kostbare tijd eventueel mee verloren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 09:28 



 
Profiel   

Uiteraard, maarja ik denk dan maar wat zou er moeten gebeuren waarvoor dat een enorm probleem is....

Als je al weet dat er een hengst losloopt op de weg dan lijkt dat gevaar me realistischer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 16:06 



 
Profiel   

bigone schreef
kwita schreef
Kwita is dyselectisch maar kan prima begrijpend lezen....maar beseffen jullie wat juridisch gedoe kost veel veel meer leed dan een hek. Nogmaals ik spreek uit eigen ervaring bij ons was het een trekpaardhengst van 1.80 en heel veel hormonen en met loslopende jonge kinderen op je erf moet je wat!. Uiteindelijk werd het op de weg 2 auto's totalloss, 1 fietser met een dwarslaesie, een gebroken arm en een heup.4 kapotte elektrische fietsen en veel menselijk leed. En een kapot geragde pony, een merrie wel te verstaan.
de verwondingen en impact waren zo erg dat dat hek ons als gezin heeft behoed voor heel veel ellende!.
want juridisch kon niemand de baas wat Pas als hij weer eens uitbrak en zijn hormonen volgde en er aantoon baar wat gebeurde, was er juridisch wat aan te doen!. diverse instanties gehad.....

Mijn advies kies voor jezelf en jullie veiligheid, dat scheelt een hoop gedoe wat er dan gebeurt is buiten om jou !

Jij spreekt uit emotie ( begrijpelijk) maar wanneer jij en andere betrokkenen toen elke keer de politie hadden gebeld dat er een paard op de weg liep dan had er juridischs wel wat gekund, dan had nalatigheid van de eigenaar bewezen kunnen worden.

Dus ts, bellen zodra dat beest los loopt en een gevaar voor de omgeving vormt .


Als je eens wist hoe vaak ik die politie gebeld had, maar juist dan kwamen ze na een halve dag en dan liep het dier alweer terug op de weide . En de opmerking je moet niet meer bellen we hebben meer te doen uit de mond van de wijkagent....ja toen kwam het hek op de dam, en gelukkig maar want het heeft een aantal levens veranderd en niet positief!. :o

Alhoewel bij ons die man opleeftijd was en beginnend dement dus dat was heel anders dan bij ts. Overigens wat ze met dat advies doet moet ze zelf weten, Wel vind ik het grappig dat iedereen meteen over kosten begint en dat ik haar wil dwingen tot een hek ....nee totaal niet maar als het misgaat ben jij ook gewoon de sjaak dus dat brengt juridisch veel gedoe en kosten.....en wat van je woongenot en je gezondheid als de spanning hoog oploopt? en dat voor de hengst van een ander.
Ts ik wens je veel sterkte in de strijd, hopelijk is het dier snel verkocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 09:21 



 
Profiel   

dieren mogen geen gevaar vormen op de openbare weg.
Als de hengst los loopt de politie bellen zou ik dus zeker doen TS!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 09:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen