Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pony van de buren breekt wel erg vaak uit

 
Profiel   

En met erg vaak bedoel ik minimaal 1 x per week, vaak meer.

Gaat om een jonge hengst die dan bij mijn wei naast de merries staat. Gelukkig lijkt onze omheining wat degelijker en tot nu toe op neuzen na geen ongewenst contact of ongelukken. Maar dat het een keer fout kan gaan zit er wel in.

Wat kunnen wij doen om af te dwingen dat hij zorgt voor een fatsoenlijk hekwerk om de wei? Of desnoods dat beest verkoopt, maar iig dat die niet los over straat loopt.
(Hengst staat met 2 andere merries thuis, 1 drachtig, 1 geen idee)

Uiteraard is het al meermaals aangegeven bij de buren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 19:01 



 
Profiel   

Heb je al met de buren gepraat erover, voor een oplossing?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 19:26 



 
Profiel   

Even laten castreren en de rekening aan de buren geven ;)? Als het zo blijft zou ik de buurtagent er eens bijroepen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 19:39 



 
Profiel   

Fataal schreef
Heb je al met de buren gepraat erover, voor een oplossing?


Jup, werkt tot nu toe niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 19:46 



 
Profiel   

Wat is de “ oplossing “ tot nu toe geweest dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 19:55 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Wat is de “ oplossing “ tot nu toe geweest dan?


Of pony loopt zelf terug of wordt gevangen door de baas. Soms vrij snel, soms loopt die een halve dag rond.

Als we hem inseinen dat die los loopt is de standaard reactie 'weet ik' en de omheining is afgelopen jaar niet aangepast om hem binnen te houden, er loopt 1 draadje op prikpaaltjes en daar blijft die duidelijk niet achter....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 19:59 



 
Profiel   

Elke x als het gebeurd een foto/filmpje maken, zo heb je bewijs dat hij regelmatig los loopt.
Nog een x bij de buren melden en dat als het vaker gebeurd je helaas de politie moet inschakelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 20:03 



 
Profiel   

Lekker makkelijk zeg van de buurman! Je zal dat dier op je voorruit krijgen als die aan de wandel is....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 20:04 



 
Profiel   

Dan zou ik inderdaad de wijkagent eens inschakelen nadat je meerdere filmpjes hebt gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 20:06 



 
Profiel   

Heb je mogelijkheid om de hengst tijdleijk ergens neer te zetten uit het zicht? Ben benieeuwd wat er gebeurt als de eigenaar zn hengst kwijt is... Wellicht door de draad heen de weg op?? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 20:11 



 
Profiel   

Beest loopt op de weg, hij heeft geluk dat we aan een rustige weg wonen en in een scherpe bocht... dus niemand klapt vol op dat beest.

Uit zicht zetten lukt niet vanaf waar die onze kant op komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 20:16 



 
Profiel   

Ik zou hiervoor ook de politie inschakelen, behalve dat het voor jou erg vervelend is is het ook gewoon een gevaar voor de rest van de mensen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 20:21 



 
Profiel   

Zodra hij weer los loopt idd direct de politie bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 20:26 



 
Profiel   

pillow schreef
Zodra hij weer los loopt idd direct de politie bellen.


Dit inderdaad en dan bij iedere keer dat hij losloopt bellen. Politie blijft namelijk niet bezig en pakt hem dan vast een keer aan.

Komt hij ook op jullie grond?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 20:41 



 
Profiel   

Amy223 schreef
pillow schreef
Zodra hij weer los loopt idd direct de politie bellen.


Dit inderdaad en dan bij iedere keer dat hij losloopt bellen. Politie blijft namelijk niet bezig en pakt hem dan vast een keer aan.

Komt hij ook op jullie grond?


Tot op heden niet, loopt op grond eigenaar, de weg en grond vd andere buren. Ons stuk is degelijk omheind om onze beesten binnen te houden (en hengsten buiten...)

Hij zou als die omloopt via de oprit ons erf op kunnen komen en daar is een stuk waar die wel door de omheining heen zou kunnen duiken, dat stukje is ponyproof maar wel voor exemplaren met respect voor stroomdraad.

Een keer uitbreken dat kan gebeuren, maar het feit dat ie bijna meer buiten dan in de wei loopt. Dat gaat steeds meer irriteren. Zeker omdat ie nu aan ons hek staat en onze dames erop reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 20:55 



 
Profiel   

Kun je dat beestje niet vangen de eerst volgende keer dat ie weer op de weg speelt? Je zet hem in een box van jezelf uit t zicht en laat de eigenaren eens flink spartelen dat de pony “weg” is. Als ze aan je deur komen om te vragen waar t dier is zeg je “ oh ik wist dat die ontsnapt was, volgende keer komt hij niet meer terug “
Er komt een dag dat hij wel bij jou binnen staat zonder zicht erop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 01:04 



 
Profiel   

Ik zou geloof ik eens met rechtsbijstand spreken hoe het zit met aansprakelijkheid als het dier wel bij je merries komt. Ik ga er vanuit dat je die kosten kan verhalen op de buurman.
En dat zou ik netjes in een brief of mail naar de buren benoemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 05:18 



 
Profiel   

Wat vervelend dat hij er niks aan doet! En als je hem de gevaren uitlegt ( en de kosten die er bij komen kijken als het misgaat) ? Of is het een boer die dit gewoon normaal vind?

Anders kijken of je eerst via een wijkagent met ze om de tafel kan, gelijk de politie kan soms ook veel gedonder opleveren( niet verveld bedoeld, maar de buurman klinkt nogal hardleers)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 05:26 



 
Profiel   

Fataal schreef
Wat vervelend dat hij er niks aan doet! En als je hem de gevaren uitlegt ( en de kosten die er bij komen kijken als het misgaat) ? Of is het een boer die dit gewoon normaal vind?

Anders kijken of je eerst via een wijkagent met ze om de tafel kan, gelijk de politie kan soms ook veel gedonder opleveren( niet verveld bedoeld, maar de buurman klinkt nogal hardleers)

Wat een degenererende opmerking. Alsof een boer het normaal vindt dat zijn vee op straat loopt. Ik denk dat boeren meer verstand van omheiningen hebben dan de gemiddelde burger of stadser die op het platteland is gekomen met een paardje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 09:00 



 
Profiel   

Wat zeggen de buren er van?

Als hij zo vaak op mijn grond kwam, kreeg de eigenaar van mij gewoon iedere keer een rekening voor vertrappen weide, of schade aan bloemen oid.
Een keer uitbreken kan, maar als het iedere week is... :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 09:03 



 
Profiel   

Ja idd wat een domme opmerking de boeren doen het wel erg vaak verkeerd in de burger mening!
Hier dus een aantal paarden van groot naar klein ,echter geen enkele loopt los op straat en dat voor een boerin!

Maar ook jij kunt gewoon zorgen dat dat dier niet op jou eigendom kan komen met een goed hekje of stroomdraadje( s).
Dus inplaats van die man hier af te branden ....wapen jezelf met een degelijk preventief hekje en dat voorkomt weer veel gezeur met je buurman, en geeft jou ook gemoedsrust......!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 09:06 



 
Profiel   

Nou zeg Kwita, wat minder kan ook wel....TS brandt niemand af en geeft duidelijk aan dat ze zelf een prima preventief hekje heeft.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 09:23 



 
Profiel   

kwita schreef
Maar ook jij kunt gewoon zorgen dat dat dier niet op jou eigendom kan komen met een goed hekje of stroomdraadje( s).
Dus inplaats van die man hier af te branden ....wapen jezelf met een degelijk preventief hekje en dat voorkomt weer veel gezeur met je buurman, en geeft jou ook gemoedsrust......!!!!


Je bent verplicht om voor een deugdelijke omheining te zorgen zodat jouw dieren niet uitbreken. TS heeft al aangegeven dat het dier momenteel nog niet bij haar op het terrein komt, maar wel bij anderen, en gewoon op straat. Zeker dat laatste kan flinke risico's opleveren. TS heeft ook aangegeven dat zij wel een deugdelijke omheining heeft, daarom is het beest nog niet op haar weide beland. Het is toch van de zotte dat er steeds meer gezegd wordt 'dan moet je er zelf maar voor zorgen dat het niet bij jou komt' Nee. Zo werkt dat niet. De eigenaar van het dier moet er voor zorgen dat het niet bij anderen komt. Ik kan me daar echt aan ergeren. Het is net als met katten. Als ik het beest niet in mijn tuin wil, moet ik mijn tuin katproof maken. Als ik andermans paard niet in mijn tuin wil, moet ik het maar paardproof maken. De eigenaren hebben er gewoon voor te zorgen dat een ander er geen last van heeft. Dat is wettelijk vastgelegd. Hierin naar TS wijzen vind ik echt belachelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 09:25 



 
Profiel   

Ik zou met de buren in gesprek gaan, maar nu toch met een andere ondertoon dan eerst.
Zeg dat je je zorgen maakt om je eigen paarden.
Dat hij nu ondertussen tijd genoeg heeft gehad iets aan de omheining te doen of te castreren.
En dat je bij de eerste volgende keer niet meer de buurman belt dat hij los is maar de politie.

laat hem maar weten dat hij nu over de grens is gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 09:31 



 
Profiel   

Even uit andere hoek kijken .
Zou het helpen als jullie met de andere buren aanbieden zullen we met zijn allen op zaterdag eens een deugdelijke omheining neerzetten ?
Weet dat het achterlijk is dat het nodig is maar misschien wel de snelste oplossing . Even zaterdag met zijn Allen aan de slag een daarna geen frustraties en angst meer dat hij los loopt en schade aanbrengt .

Wilt hij dit niet ? Dan iedere keer politie bellen als hij losloopt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 09:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen