Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pony van de buren breekt wel erg vaak uit

 
Profiel   

Nimmy schreef
Ineke2 schreef
Wat is de “ oplossing “ tot nu toe geweest dan?


Of pony loopt zelf terug of wordt gevangen door de baas. Soms vrij snel, soms loopt die een halve dag rond.

Als we hem inseinen dat die los loopt is de standaard reactie 'weet ik' en de omheining is afgelopen jaar niet aangepast om hem binnen te houden, er loopt 1 draadje op prikpaaltjes en daar blijft die duidelijk niet achter....


Op laten halen door een instantie en de rekening komt bij de eigenaar. Loslopende paarden zijn een gevaar.

Leert ie snel af.

Zou wel van te voren zeggen dat je de volgende keer dierenambulance en politie belt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 10:10 



 
Profiel   

Fataal schreef
Wat vervelend dat hij er niks aan doet! En als je hem de gevaren uitlegt ( en de kosten die er bij komen kijken als het misgaat) ? Of is het een boer die dit gewoon normaal vind?


waarom nou weer zo'n rotopmerking over een boer? Net alsof wij onze dieren niet op ons erf willen houden? heel naar dit. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 10:18 



 
Profiel   

Sorry dat mijn opmerking zo is opgevat door jullie. Ik bedoel niet boeren in het algemeen, degene die ik ken zouden zoiets namelijk nooit laten gebeuren! Die zorgen namelijk voor degelijk hekwerk om hun vee veilig te houden.

Ik bedoelde puur de buurman van ts. Van wat ik uit haar post opmaakte is dat hij er niks aan doet

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 10:22 



 
Profiel   

En wie zegt dat het een boer is?
Niet iedereen in het buitengebied is boer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 10:27 



 
Profiel   

Wij zijn druk zat, ik ga niet zijn omheining regelen. Dat mag hij zelf doen.

Hij loopt deels op terrein vd eigenaar, om onze wei heen en deels over de weg of het land van anderen. (Die er ook niet blij mee zijn).

Hem boeit t allemaal niet zo, beest staat schijnbaar wel te koop, hopelijk snel een nieuw baasje.

We gaan denk ik maar nogmaals aangeven dat we t fijn zouden vinden als dat beest niet constant los loopt en of actie van hem verwachten of elders info inwinnen wat we kunnen doen.

En voor degene die zich druk maken over ons hekwerk, dat is paard/pony proof. Onze beesten blijven keurig op ons erf/weide. Zou het fijn vinden als andere baasjes ook hun verantwoordelijkheid nemen en zorgen voor degelijk hekwerk. Een keer uitbreken kan gebeuren, structureel uitbreken zou volgens mij niet nodig hoeven zijn.

Of het wel of geen (ex) boer is doet er niet toe. Gaat om 1 eigenaar die gewoon makkelijk is in de verzorging van de beesten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 10:37 



 
Profiel   

Fataal schreef
Sorry dat mijn opmerking zo is opgevat door jullie. Ik bedoel niet boeren in het algemeen, degene die ik ken zouden zoiets namelijk nooit laten gebeuren! Die zorgen namelijk voor degelijk hekwerk om hun vee veilig te houden.

Ik bedoelde puur de buurman van ts. Van wat ik uit haar post opmaakte is dat hij er niks aan doet


ow, je bedoelt dus boer als scheldwoord. weet niet of dat het beter maakt. zeg dan gewoon hufter of klootzak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 10:42 



 
Profiel   

Nimmy schreef
Wij zijn druk zat, ik ga niet zijn omheining regelen. Dat mag hij zelf doen.

Hij loopt deels op terrein vd eigenaar, om onze wei heen en deels over de weg of het land van anderen. (Die er ook niet blij mee zijn).

Hem boeit t allemaal niet zo, beest staat schijnbaar wel te koop, hopelijk snel een nieuw baasje.


.


Ah dus jij bent te druk....dat is het probleem, wacht dan gewoon je tijd af tot hij verkocht is of help hem daar mee!. dat is positivere energie dan steeds ruzie maken!. Ik vind het niet oke dat je die man hier zit zwart te maken en je bereikt er niets mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 10:50 



 
Profiel   

ow, je bedoelt dus boer als scheldwoord. weet niet of dat het beter maakt. zeg dan gewoon hufter of klootzak.[/quote]


Ik geloof niet dat het uitmaakt wat ik zeg, en bedoelde boer niet als scheldwoord.

Bedoelde er helemaal niks banketstaaf mee, besef dat het zo is opgevat en heb daarvoor ook mijn excuses aangeboden. Het ging puur om de buurman, had dan ook beter buurman kunnen neerzetten maar dat kan ik nu niet terug draaien

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 11:04 



 
Profiel   

kwita schreef
Nimmy schreef
Wij zijn druk zat, ik ga niet zijn omheining regelen. Dat mag hij zelf doen.

Hij loopt deels op terrein vd eigenaar, om onze wei heen en deels over de weg of het land van anderen. (Die er ook niet blij mee zijn).

Hem boeit t allemaal niet zo, beest staat schijnbaar wel te koop, hopelijk snel een nieuw baasje.


.


Ah dus jij bent te druk....dat is het probleem, wacht dan gewoon je tijd af tot hij verkocht is of help hem daar mee!. dat is positivere energie dan steeds ruzie maken!. Ik vind het niet oke dat je die man hier zit zwart te maken en je bereikt er niets mee!



Dit is de wereld op zn kop.

De buurman heeft er voor te zorgen dat zn hengstje binnen blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 11:12 



 
Profiel   

kwita schreef
Nimmy schreef
Wij zijn druk zat, ik ga niet zijn omheining regelen. Dat mag hij zelf doen.

Hij loopt deels op terrein vd eigenaar, om onze wei heen en deels over de weg of het land van anderen. (Die er ook niet blij mee zijn).

Hem boeit t allemaal niet zo, beest staat schijnbaar wel te koop, hopelijk snel een nieuw baasje.


.


Ah dus jij bent te druk....dat is het probleem, wacht dan gewoon je tijd af tot hij verkocht is of help hem daar mee!. dat is positivere energie dan steeds ruzie maken!. Ik vind het niet oke dat je die man hier zit zwart te maken en je bereikt er niets mee!

Wat is dit voor maffe reactie. Nergens staat dat TS ruzie maakt, ze maakt hem ook niet zwart. En TS hoeft toch niet de buurman zijn omheining te verbeteren. Heel rare gedachten gang dat het probleem bij TS ligt omdat ze het druk heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 11:17 



 
Profiel   

Kwita: wat een ongelofelijk rare opmerking. :?

Ts: ik zou steeds de politie bellen. Zo'n dier op de weg is levensgevaarlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 11:22 



 
Profiel   

Wat een rare opmerking Kwita.
Al had ts alle tijd en zat ze de hele tijd achterover met de voetjes omhoog.
De buurman heeft een dier en moet zelf zorgen dat die op eigen erf blijft.

fijn dat het dier te koop staat en hopelijk is hij snel naar een veiliger plekje

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 11:30 



 
Profiel   

kwita schreef
Ah dus jij bent te druk....dat is het probleem, wacht dan gewoon je tijd af tot hij verkocht is of help hem daar mee!. dat is positivere energie dan steeds ruzie maken!. Ik vind het niet oke dat je die man hier zit zwart te maken en je bereikt er niets mee!

Ben jij toevallig de eigenaar van deze pony?

Je hoeft ts niet de schuld in haar schoenen te schuiven dat een pony van de buren over de openbare weg loopt, een hengst notabene...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 11:34 



 
Profiel   

Te druk zijn om de buurman z'n omheining ponyproof te maken is een probleem. Het moet toch niet gekker worden. :')

Hij moet zorgen dat zijn beest op zijn eigen erf blijft. Een keer uitbreken kan gebeuren, maar dit is blijkbaar een structureel probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 11:36 



 
Profiel   

En fijn dat ie te koop staat, maar als het nog 6 maanden duurt heb ik graag dat hij 6 maanden in de wei blijft... en niet aan ons hek staat te neuzen of over de weg heen loopt.
(Je zou bijna gaan hopen dat het wel mis gaat, wellicht leert t baasje ervan).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 11:46 



 
Profiel   

Nee, ik heb niets met hun beiden te maken...
Maar het blijft vreemd wel klagen dat hij op jou en andermans erf loopt onder de mom het is gevaarlijk en het is een hengstje.

Er zijn al tal van opties genoemd waar je wel wat mee kan. Ja, het is de eigenaar zijn taak om het dier op zijn erf te houden, Maar als je het al zo druk hebt en het is zo gevaarlijk met die hengst kies dan voor de snelste optie houd hem van je eigen erf af met een totaal omheind perceel en wat er dan op de weg gebeurt ...dat is dan aan de politie toch.
Het houd jou erf hengst vrij, en jullie vrij van toestanden en het kost jou ook geen energie meer.
zelf hebben we ook een dergelijk iets meegemaakt dus ik spreek uit ervaring en ja ik praat anders dan de voor of tegen kampen en sommige kunnen dat blijkbaar niet begrijpen . maar als het dier jou erf voor bij gaat dan is jouw probleem toch opgelost!.En zo een totaal omheind perceel is ook handig tegen andere ongenodigde gasten als vossen en inbrekers en colporteurs. Is het dier verkocht kun je je hek toch gewoon weer open laten of zelfs afbreken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 12:41 



 
Profiel   

Kwita misschien eerst beter leren lezen alvorens je reageert?

Er is meermaals vermeld dat die hengst niet op het erf van TS komt (maar wel omheen haar weides en dus haar merries gek worden door die hengst) . Wel op erf van andere buren die er niet blij mee zijn.

Een omheining kost ook geld, en er zijn mensen die ook gewoon graag geen omheining hebben rond hun tuin. Wie ben jij om hen te verplichten hun erf te omheinen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 12:53 



 
Profiel   

Kwita is dyselectisch maar kan prima begrijpend lezen....maar beseffen jullie wat juridisch gedoe kost veel veel meer leed dan een hek. Nogmaals ik spreek uit eigen ervaring bij ons was het een trekpaardhengst van 1.80 en heel veel hormonen en met loslopende jonge kinderen op je erf moet je wat!. Uiteindelijk werd het op de weg 2 auto's totalloss, 1 fietser met een dwarslaesie, een gebroken arm en een heup.4 kapotte elektrische fietsen en veel menselijk leed. En een kapot geragde pony, een merrie wel te verstaan.
de verwondingen en impact waren zo erg dat dat hek ons als gezin heeft behoed voor heel veel ellende!.
want juridisch kon niemand de baas wat Pas als hij weer eens uitbrak en zijn hormonen volgde en er aantoon baar wat gebeurde, was er juridisch wat aan te doen!. diverse instanties gehad.....

Mijn advies kies voor jezelf en jullie veiligheid, dat scheelt een hoop gedoe wat er dan gebeurt is buiten om jou !

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 13:23 



 
Profiel   

Kabayo schreef
kwita schreef
Ah dus jij bent te druk....dat is het probleem, wacht dan gewoon je tijd af tot hij verkocht is of help hem daar mee!. dat is positivere energie dan steeds ruzie maken!. Ik vind het niet oke dat je die man hier zit zwart te maken en je bereikt er niets mee!

Ben jij toevallig de eigenaar van deze pony?

Je hoeft ts niet de schuld in haar schoenen te schuiven dat een pony van de buren over de openbare weg loopt, een hengst notabene...

Precies dit _/-\o_

Ik weet niet of ik zo geduldig geweest zou zijn om de buurman nog telkens erop aan te spreken.
Had denk ik filmpjes gemaakt, en gewoon de politie gebeld.

Als je als eigenaar te belabberd bent om voor je eigen dieren en hun veiligheid te zorgen, dan moet je er geen aanschaffen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 13:36 



 
Profiel   

kwita schreef
Mijn advies kies voor jezelf en jullie veiligheid, dat scheelt een hoop gedoe wat er dan gebeurt is buiten om jou !


En dat gaat makkelijker als zijn hengst niet bij ons aan het hek staat.

Verder kunnen we dus filmen/foto's maken als die weer eens los loopt, nogmaals het gesprek met de buren aangaan en eventueel contact zoeken met wijkagent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 22:36 



 
Profiel   

kwita schreef
Kwita is dyselectisch maar kan prima begrijpend lezen....maar beseffen jullie wat juridisch gedoe kost veel veel meer leed dan een hek. Nogmaals ik spreek uit eigen ervaring bij ons was het een trekpaardhengst van 1.80 en heel veel hormonen en met loslopende jonge kinderen op je erf moet je wat!. Uiteindelijk werd het op de weg 2 auto's totalloss, 1 fietser met een dwarslaesie, een gebroken arm en een heup.4 kapotte elektrische fietsen en veel menselijk leed. En een kapot geragde pony, een merrie wel te verstaan.
de verwondingen en impact waren zo erg dat dat hek ons als gezin heeft behoed voor heel veel ellende!.
want juridisch kon niemand de baas wat Pas als hij weer eens uitbrak en zijn hormonen volgde en er aantoon baar wat gebeurde, was er juridisch wat aan te doen!. diverse instanties gehad.....

Mijn advies kies voor jezelf en jullie veiligheid, dat scheelt een hoop gedoe wat er dan gebeurt is buiten om jou !

Jij spreekt uit emotie ( begrijpelijk) maar wanneer jij en andere betrokkenen toen elke keer de politie hadden gebeld dat er een paard op de weg liep dan had er juridischs wel wat gekund, dan had nalatigheid van de eigenaar bewezen kunnen worden.

Dus ts, bellen zodra dat beest los loopt en een gevaar voor de omgeving vormt .

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 22:45 



 
Profiel   

kwita schreef
Ja idd wat een domme opmerking de boeren doen het wel erg vaak verkeerd in de burger mening!
Hier dus een aantal paarden van groot naar klein ,echter geen enkele loopt los op straat en dat voor een boerin!

Maar ook jij kunt gewoon zorgen dat dat dier niet op jou eigendom kan komen met een goed hekje of stroomdraadje( s).
Dus inplaats van die man hier af te branden ....wapen jezelf met een degelijk preventief hekje en dat voorkomt weer veel gezeur met je buurman, en geeft jou ook gemoedsrust......!!!!


Dus wat jij zegt is dat TS zich moet voorzien op het paard van een ander? Mag ik dat ook van mijn buren verwachten? Zou een hoop kosten uit sparen. :D :D
En dan ook nog TS verwijten dat ze te druk is... hallo, het is haar knol niet hè?


En dit is natuurlijk sarcasme. TS: filmen en wijkagent er bij, probeer bewijs van zijn ‘weet ik’ te vergaren via app of sms zodat je kan tonen dat hij dus bewust niets doet aan het probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 23:45 



 
Profiel   

Politie bellen over loslopend paard geeft risico dat je als verantwoordelijke wordt aangewezen en ze dat dier jouw erf op kiepen. Opvang voor loslopende grote dieren als paarden is er eigenlijk niet, asiel vangt honden, katten en andere kleine huisdieren op, maar geen paarden.

Informeer dus naar de juridische consequenties van bv politie inschakelen en ook wat via de wet mogelijk is.

En maak die eigenaar duidelijk dat een paard die geen respect heeft voor een omheining slecht verkoopbaar is (en mogelijk incl. rechtszaak met dikke rekening terug gebracht kan worden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 00:25 



 
Profiel   

Contact leggen met de wijkagent. In artikel 1.6 lid 4 besluit houders van dieren staat ook aangegeven dat iemand ervoor zorgt dat zijn dier niet kan ontsnappen. Succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 00:32 



 
Profiel   

tamary schreef
Politie bellen over loslopend paard geeft risico dat je als verantwoordelijke wordt aangewezen en ze dat dier jouw erf op kiepen. Opvang voor loslopende grote dieren als paarden is er eigenlijk niet, asiel vangt honden, katten en andere kleine huisdieren op, maar geen paarden.

Informeer dus naar de juridische consequenties van bv politie inschakelen en ook wat via de wet mogelijk is.

En maak die eigenaar duidelijk dat een paard die geen respect heeft voor een omheining slecht verkoopbaar is (en mogelijk incl. rechtszaak met dikke rekening terug gebracht kan worden).

Stel dat de politie met een paard lopen dan gooien ze hem echt niet zomaar bij andere paarden in.
Maar stel ze doen hem in een lege wei bij TS dan nog is zij dan niet verantwoordelijk voor het dier.

Ze zullen eerst de buren nagaan om te vragen van wie het paard is en staan dan vanzelf bij de betreffende buurman op de stoep.
Als dit vaker gebeurd kan hij een boete krijgen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 01:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen