Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Afstelling banden voor trailer?

 
Profiel   

Hoi,

Afgelopen weekend heb ik de bandenspanning van mijn auto weer op orde gebracht en mij viel daarbij iets op. Wij zijn normaal gesproken met zijn tweeën en de auto is verder niet zwaarbeladen. In de voorschriften voor de bandenspanning (staat een soort overzichtje van de aangeraden bandenspanning op een sticker op de bestuurdersdeur) staat dan een spanning aangeraden van 2,5 bar op de voorbanden en 2,3 op de achterbanden. Maar als er bijv. 4 of 5 personen plus koffers in de auto zouden zitten wordt er een heel andere bandenspanning aangeraden, namelijk 2,5 voor en 2,6 achter.

Over een paar weken wil ik weer met de trailer weg. Mijn vraag: moet ik de bandenspanning dan aanpassen op een zwaardere belading of geldt dit echt alleen wanneer de belading zich IN ipv achter de auto bevindt?

Dank vast voor jullie reacties :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 12:39 



 
Profiel   

Als de trailer gewoon goed staat heb je weinig druk op de kogel, dus gewoon zo laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 13:04 



 
Profiel   

Ik heb achter altijd ingesteld op hoge belasting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 13:07 



 
Profiel   

Ik neem altijd wel de hogere bandenspanning als ik de trailer meeneem, omdat dat vaak betekent dat ik ook de auto voller heb; zadel ed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 13:38 



 
Profiel   

Dank voor jullie reacties! Denk dat ik dan toch het zekere voor het onzekere ga nemen :) we zullen inderdaad ook wat zwaarder bepakt zijn voor een weekend weg met paard.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 16:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen