Overeenkomst mede-eigenaarschap in de privésfeer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 17:13

Of vooral als je vriend niet uitgekocht wil worden. Blijft hij lekker blok aan je been :roll:

Edit: je vriend dan hè ;)

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Overeenkomst mede-eigenaarschap in de privésfeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 17:48

Bedoelen jullie vriend als in relatie, of gewoon een vriend?Met gewoon een vriend nooit een paard delen inderdaad.Maar als je een relatie-vriend niet met je paard zou vertrouwen,dan lijkt het mij dat hij voor jouzelf ook niet goed genoeg is.

Eef_Bam

Berichten: 4091
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 18:23

Jij eet zeker alleen maar zwart-witjes anjali? Grijs is zeker niet jouw kleur :+ .

Je kan je vriend nu wel vertrouwen, maar relaties kunnen uitgaan en zelfs als ze aan blijven kunnen belangen veranderen. Paard is nu nog niet heel veel waard, als hij dat over een paar jaar wel is kunnen de overwegingen heel anders zijn.

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 18:41

Tja ik zie het ook heel zwart-wit, met dit soort zaken er vanuit gaan dat het goed gaat, maar handelen alsof het mis kan gaan.

Een dan is CD van jou, CD van mij, CD van ons allebei nog te doen, maar trammelant om een paard niet. Want spontaan is men in het heetst van de strijd spontaan alle afspraken vergeten (want hey, zij had stinkscheten, hij ging vreemd, zij kon niet koken, hij deed het dopje niet op de tandpasta, DUS....vul maar in)

_Anne_V
Berichten: 125
Geregistreerd: 05-06-21

Re: Overeenkomst mede-eigenaarschap in de privésfeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 20:37

Interessante vraag, je weet natuurlijk nooit wat er kan gebeuren. Hoe zouden jullie het regelen als je samen een paard koopt? Moet die dan ook van slechts één van de twee zijn?

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Overeenkomst mede-eigenaarschap in de privésfeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:44

Noooit maar dan ben ik nooit aan beginnen.
Of je moet al 100 jaar samen zijn maar anders gewoon niet doen.

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:45

Alja schreef:
Noooit maar dan ben ik nooit aan beginnen.
Of je moet al 100 jaar samen zijn maar anders gewoon niet doen.


Alles kan kapot :')

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:47

MarjanB schreef:
Alja schreef:
Noooit maar dan ben ik nooit aan beginnen.
Of je moet al 100 jaar samen zijn maar anders gewoon niet doen.


Alles kan kapot :')


Dat zowiezo
Maar als je al 100 jaar bij elkaar bent heb je meer met elkaar meegemaakt dan als je net een paar maanden bij elkaar bent ( wat ik me kan herinneren van ts.)

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 18:38

Ik kwam dit topic net tegen. Dit is zeker wel goed op papier te zetten, maar het is lastig om dat goed te doen en er zijn wat haken en ogen die vooraf duidelijk moeten zijn.
Ik wil daar best even bij meekijken, ik ben goed met contracten en de kleinere details, ik denk ook erg ver en wijd vooruit zodat je niet alsnog tegen dingen aan loopt.
Dan moet je alles al op papier zetten zoveel mogelijk, dan kan ik even meekijken en punten geven of een kleinigheid aanpassen.

Vroeger zou ik hebben aangeboden het op te stellen voor jullie, maar als ik hem zelf maak dan kost het me een hoop tijd (enkele uren) en ik ben een beetje te druk voor vrijwilligerswerk tegenwoordig.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 19:01

Wat betreft de zorgen van mensen over het juridisch deel. Ja er zijn bepaalde dingen waar je rekening mee moet houden, maar er zijn 2 dingen zeer belangrijk als het ooit voor de rechter zou moeten komen:

1. De regelingen in het contract moeten redelijk zijn

2. Het contract moet vrijwillig, zonder dwang ondertekend zijn en in gezamenlijk overleg te zijn opgesteld.

Dan teken je namelijk iets waar je het mee eens bent en zeggenschap in hebt gehad met opstellen.

Sommige contracten/situaties zijn wettelijk geregeld, maar wanneer iets niet wettelijk geregeld is moet je gewoon zorgen dat het redelijk is. Ik maak(te) vaker contracten voor niet wettelijk beschreven situaties en soms liet ik ze even juridisch checken als ik twijfelde of de opdrachtgever dat vroeg; het was altijd goed. Ik geef bij verkoop etc ook de betreffende klant een mogelijkheid vooraf het contract door te kunnen lezen en aan te geven of ze iets niet zien zitten zodat ik het kan wijzigen. Die ruimte moet je bieden om het in een rechtzaak overeind te kunnen houden.

Het doel moet zijn om alles dusdanig redelijk en duidelijk op papier te hebben dat een gang naar een rechter niet nodig zal zijn.

Anoniem

Re: Overeenkomst mede-eigenaarschap in de privésfeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 19:13

zitten jullie qua opvoeden / management op één lijn