Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Overeenkomst mede-eigenaarschap in de privésfeer

 
Profiel   

Of vooral als je vriend niet uitgekocht wil worden. Blijft hij lekker blok aan je been :roll:

Edit: je vriend dan hè ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 17:13 



 
Profiel   

Bedoelen jullie vriend als in relatie, of gewoon een vriend?Met gewoon een vriend nooit een paard delen inderdaad.Maar als je een relatie-vriend niet met je paard zou vertrouwen,dan lijkt het mij dat hij voor jouzelf ook niet goed genoeg is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 17:48 



 
Profiel   

Jij eet zeker alleen maar zwart-witjes anjali? Grijs is zeker niet jouw kleur :+ .

Je kan je vriend nu wel vertrouwen, maar relaties kunnen uitgaan en zelfs als ze aan blijven kunnen belangen veranderen. Paard is nu nog niet heel veel waard, als hij dat over een paar jaar wel is kunnen de overwegingen heel anders zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 18:23 



 
Profiel   

Tja ik zie het ook heel zwart-wit, met dit soort zaken er vanuit gaan dat het goed gaat, maar handelen alsof het mis kan gaan.

Een dan is CD van jou, CD van mij, CD van ons allebei nog te doen, maar trammelant om een paard niet. Want spontaan is men in het heetst van de strijd spontaan alle afspraken vergeten (want hey, zij had stinkscheten, hij ging vreemd, zij kon niet koken, hij deed het dopje niet op de tandpasta, DUS....vul maar in)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 18:41 



 
Profiel   

Interessante vraag, je weet natuurlijk nooit wat er kan gebeuren. Hoe zouden jullie het regelen als je samen een paard koopt? Moet die dan ook van slechts één van de twee zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 20:37 



 
Profiel   

Noooit maar dan ben ik nooit aan beginnen.
Of je moet al 100 jaar samen zijn maar anders gewoon niet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 12:44 



 
Profiel   

Alja schreef
Noooit maar dan ben ik nooit aan beginnen.
Of je moet al 100 jaar samen zijn maar anders gewoon niet doen.


Alles kan kapot :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 12:45 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Alja schreef
Noooit maar dan ben ik nooit aan beginnen.
Of je moet al 100 jaar samen zijn maar anders gewoon niet doen.


Alles kan kapot :')


Dat zowiezo
Maar als je al 100 jaar bij elkaar bent heb je meer met elkaar meegemaakt dan als je net een paar maanden bij elkaar bent ( wat ik me kan herinneren van ts.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 12:47 



 
Profiel   

Ik kwam dit topic net tegen. Dit is zeker wel goed op papier te zetten, maar het is lastig om dat goed te doen en er zijn wat haken en ogen die vooraf duidelijk moeten zijn.
Ik wil daar best even bij meekijken, ik ben goed met contracten en de kleinere details, ik denk ook erg ver en wijd vooruit zodat je niet alsnog tegen dingen aan loopt.
Dan moet je alles al op papier zetten zoveel mogelijk, dan kan ik even meekijken en punten geven of een kleinigheid aanpassen.

Vroeger zou ik hebben aangeboden het op te stellen voor jullie, maar als ik hem zelf maak dan kost het me een hoop tijd (enkele uren) en ik ben een beetje te druk voor vrijwilligerswerk tegenwoordig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 18:38 



 
Profiel   

Wat betreft de zorgen van mensen over het juridisch deel. Ja er zijn bepaalde dingen waar je rekening mee moet houden, maar er zijn 2 dingen zeer belangrijk als het ooit voor de rechter zou moeten komen:

1. De regelingen in het contract moeten redelijk zijn

2. Het contract moet vrijwillig, zonder dwang ondertekend zijn en in gezamenlijk overleg te zijn opgesteld.

Dan teken je namelijk iets waar je het mee eens bent en zeggenschap in hebt gehad met opstellen.

Sommige contracten/situaties zijn wettelijk geregeld, maar wanneer iets niet wettelijk geregeld is moet je gewoon zorgen dat het redelijk is. Ik maak(te) vaker contracten voor niet wettelijk beschreven situaties en soms liet ik ze even juridisch checken als ik twijfelde of de opdrachtgever dat vroeg; het was altijd goed. Ik geef bij verkoop etc ook de betreffende klant een mogelijkheid vooraf het contract door te kunnen lezen en aan te geven of ze iets niet zien zitten zodat ik het kan wijzigen. Die ruimte moet je bieden om het in een rechtzaak overeind te kunnen houden.

Het doel moet zijn om alles dusdanig redelijk en duidelijk op papier te hebben dat een gang naar een rechter niet nodig zal zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 19:01 



 

zitten jullie qua opvoeden / management op één lijn
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 19:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen