Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat tussen veulen kopen en naar nieuwe eigenaar?

 
Profiel   

Puur uit nieuwsgierigheid.
Hier worden de veulens vaak na bv enkele weken verkocht en blijven dan nog 6 maand bij de mama natuurlijk.

Wat mensen daartussen doen of kiezen is hun eigen keuze.
Sommige hoor of zie je niet tot de dag dat de kleine weg mag, anderen komen bv elke maand eens langs, nu een dame die elke week graag wat foto’s wil en alles ertussen.

Hoe gaan/ging het bij jullie?(zowel koper als verkoper)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 12:05 



 
Profiel   

Ik had geen problemen met af en toe wat foto's of filmpjes te bezorgen. Door Corona konden ze en durfden ze ook niet 1 of 2x langs te komen. Ze zagen hem pas terug in het echt in Januari toen we hem afleverden in Nederland. Ze hadden een aanbetaling gedaan maar het risico was nog steeds voor ons zeg voor het geval er iets zou gebeuren. Gelukkig is er niets gebeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 12:46 



 
Profiel   

Ik heb ooit een veulen gekocht in Groningen, was toen 3,5 maand.
Ik woon zelf in Zuidoost Brabant, dus die 2 maanden ging ik niet kijken. kreeg wel foto's.
De fokker heeft hem gebracht. Mocht het dichtbij zijn, zou ik wel af en toe gaan kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 13:19 



 
Profiel   

Ik heb destijds ons veulen van een foto gekocht en wij zijn daarna 1x gaan kijken en daarna pas de datum dat we hem gingen ophalen.. In de tussentijd wel goed contact gehad met de fokker.. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 13:21 



 
Profiel   

Ik had iemand, kwam elke 2 weken. Was aanbetaald.

En toen ineens na 4 maanden wou ze hem niet meer. Wat een tijd daar in gestoken om er elke keer bij te zijn en te wachten tot ze gingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 21:44 



 
Profiel   

ik zelf heb hem 1 maand laten staan, en ben dan wekelijks gegaan , soms meermaals. Vroeger toen mijn 1ste veulen nog 6 maanden bij de fokker bleef, ben ik ook wekelijks minstens 1x gegaan. Veulen was ook zijn moeder verloren dus ja .. wou er toch wat een band mee krijgen in die periode.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 21:56 



 
Profiel   

Ik heb mijn veulen destijds pas echt gekocht/betaald op de dag dat ze gebracht werd. Maar was verder wel gereserveerd of hoe moet ik het noemen. Ik ging zeker ieder week even kijken bij moeders en veulen. Verder niets gewoon kijken en foto's maken. Ze groeien dan erg snel en dat is wel leuk om mee te maken.
Heb ook een keer op de moeder mogen rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 22:29 



 
Profiel   

Het is maar net wat je afspreekt onderling. Er zijn geen regels voor.

Als jij het niet prettig vindt om die dame wekelijks van foto's te voorzien kun je dat toch aangeven? De meeste mensen met veulens maken toch wel regelmatig foto's, kleine moeite om daar een paar van door te sturen. Misschien niet wekelijks.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 08:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen